{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

Lopper!!!!! {{forumTopicSubject}}

Har leg et spørgsmål til jer herinde:). . . . Vi tror nok at vores hund har lopper. . . Så derfor skal han jo ha en loppekur :). . . . Og vi fik så nogen pipetter af min kærestes far som passer med det vores hund vejer osv. . . Og det er dem der hedder Frontline Combo som både er til tæger og lopper. . . Men nu er det så bare lige det at vi ikke kan se hvor længe det så holder på hunden hvis i forstår. . . Ved i det??? Det er de pipetter der kun skal gives i nakken ikke hele vejen ned:) Håber i kan hjælpe os smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lopper!!!!!
  • #1   23. okt 2006 Det er ikke hele vejen ned, det er fra nakken og ca 15 cm ned, og de skal ca have hver månede mens behandlingen står på, er det levende lopper eller bare eksrementer fra lopper, for så skal huset også have en tur

• #2   23. okt 2006 Se det her link: (link fjernet)

• #3   23. okt 2006 hmm. . . .det er nede ved halen han har noget kan ikke rigtig se nogen lopper det er svært at forklare hvad det er lige præsis synes jeg men det ligner lidt som om at der har været et sår der er ved at skalle af men han klør sig ikke dernede så jaa....

• #4   23. okt 2006 Der står på pakkens brugsanvisning:

At hunden ikke må blive våd, og at behandlingen gentages efter ca. 4 -6 uger efter.

Du kan kontrolere om hunden har lopper efter behandling med frontline -

Tag et vådt stk. køkkenrulle - og så en tættekam .. du bruger tættekammen omkring haleroden, og så tager du den våde/fugtige køkkenrulle/toiletpapir og renser kammen i den - bliver der små lyserøde pletter - så skal du forsætte med loppebehandlingen.

• #5   23. okt 2006 Hvis det er levende lopper, kan de godt have lagt æg i huset, feks, ved fodlister, og de æg ligger så der og bliver til lopper ogaå har du problemet igen, det til huset kan man købe på apoteket.

• #6   23. okt 2006 ja sprøjt med det inden man går i seng,også luk døren ind til det rum man har sprøjtede..

• #7   23. okt 2006 ja det skal kun i nakken, og det virker virkelig godt, det virker i ca 4 uger, og når du bruger dem behøver du ikke "give huset en tur" eventuelle lopper i sofa osv dør inden hunden igen er modtagelig for dem, en god ide er at bruge ca 3 pipetter altså en om måneden i 3 måneder så er i sikre på at de er 100% væk selvom de sikkert er det efter første gang he he... men da vi brugte dem gav vi vores hund en pipette og dagen efter fik han et godt bad for at få alt sammen ud af pelsen efter badet skulle i gerne kunne se med en tættekam om der er flere, de sidder ofte ved haleroden...

• #8   23. okt 2006 ok lyder super godt kim og ditte:). . . Jeg må heller give ham en tur med det samme så:). . . Og takker for hjælpen herinde:)

• #9   23. okt 2006 Jeg har lige rydet hel huset - og gjort rigtigt grundig rent - og så sprøjter jeg med TRINOL nr. 810 Intsektmiddel.

Da man ikke kan købe abselot D mere i DK.

Huset får denne behandling 2 gange om året.

Og hunden frår frontline fra Marts - Nov. ..

• #10   23. okt 2006 Lene H

Det var osse rigtigt - men efter at der er kommen den nye giftlov, så er det blevet forbudt at sælge i DK -- men man kan købe det i Tyskland - men det er sut at blive taget i tolden da det er blevet ulovligt i DK.

• #11   23. okt 2006 På Frontline-pakken står der da virkningen mod lopper vedvarer iop til 8 uger, mod tæger kun op til 4 uger.
    jeg fik den besked at hunden ikke måtte vaskes 48 timer før og efter behandling. Og helst ikke vask heller før næste behandling. Det vil jeg nu sætte et spørgsmålstegn ved, hunden kan da nemt komme til at trænge overordentlig meget til en gang rengøring, ikke mindst en hvid hund som min.

• #12   23. okt 2006 Hej de holder ca. 4-6 uger og så skal man give dem en omgang igen. Vi bruger det samme Frontline til vores hund og han får hver 6 uge ca. og det hjælper ihvertfald her. Vi har ingen problemer med lopper.

Kommentér på:
Lopper!!!!!

Annonce