2.229 visninger
|
Oprettet:
Tinnitus {{forumTopicSubject}}
Nogen herinde der har konstant susen/ringen i ørene ....
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 245 Svar: 9.461
maj 2008
Følgere: 64 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.583
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.400
Jeg er under udredning fordi jeg efter sommer har haft det træls ... har været svimmel, haft kvalme og alt muligt... er blevet MR scannet for en blodprop i hjernen, men det var det heldigvis ikke...
Har så også gennem sidste vinter haft denne øresusen, specielt efter arbejde, men når jeg kom hjem, fik gået med hundene, stresset af, så forsvandt det... men fra start august har det været konstant..
Først tænkte jeg det gik, og jeg sådan kunne få skruet lidt ned ved at fokuserer på at lyden skulle blive mindre, men den sidste tid synes jeg den er blevet mere skinger, og ikke til at mindske.
Ørelægen tror det er en Tinnitus, men har dog rekvireret min MR scanning for at få området mellem øre og hjerne belyst.
Fik taget høre prøve som viste væsentlig nedsættelse på det ene øre, og grænsende til høreapparat på det andet .... jeg ER 54, har aldrig haft larmende arbejde og forstår det ikke ...
Men det kan jeg så nok finde fred med, men den susen er ved at drive mig til vanvid, og jeg kan slet ikke holde ud at være sammen med bare få mennesker, alle den snakker på kryds og tværs gør jeg må lukke ned så at sige, og folk spørger om jeg er sur/trist osv ... hvilket jeg ikke er ....
Hvordan søren lever han med det ??
feb 2011
feb 2011
Følger: 7 Følgere: 12 Hunde: 5 Emner: 65 Svar: 453
Men har efter 1års tid "vænnet" mig til det, har dog fået hyper sensitiv hørelse pga af det, dét er skidt da det hæmmer mit liv
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 620 Svar: 3.624
feb 2011
jeg ved så ikke om det er fordi jeg har fået sensitiv hørelse af den hylen/susen, eller det er min manglende hørelse, men det hæmmer mig godt nok også ...
Bare det at være 6 voksne stille mennesker om et bord, og ikke alle er i samme samtale, så går det helt galt for mig .. kan ikke være i en samtale og håndtere at andre i den anden ende af bordet er i en anden ... Lydene kører sammen og intet giver mening, selv om jeg virkelig prøver at lytte og tale med dem jeg er i nærheden af ...
Det er så træls, er der så endnu flere, eller fx er vi sammen med vores unge mennesker og de larmer, griner, snakker, osv så må jeg bare melde mig helt ude .... Synes da bare godt nok det er tidligt og gør mig lidt trist ....
feb 2011
har også tænkt at prøve akupunktur ....
feb 2011
feb 2011
Jeg skal ind til en mere dybdegående undersøgelse både af øret og hørelse når han har svaret fra MR scanningen, da det også kan være noget der hedder et Akustisk Neurom , dette er dog MEGET sjældent....
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 878
Acusticus neurinomer kan give nedsat hørelse og ellers ingen symptomer.
Ifm resten af dine symptomer, så ville jeg få tjekket MR for andet end blodpropper!
feb 2011
feb 2011
feb 2011
Jeg er meget glad for mit arbejde med det er ofte stressende, mens jeg er der er det ok, men når så jeg kommer hjem og bare vil sidde stille med fx computeren, så kan jeg næsten ikke koncentrere mig fordi det så suser så meget...
Jeg kan sagtens følge dig i de ting man skal undgå, for det er jo efter sådanne ting det er helt galt, men jeg synes det er meget svært fordi det gør at der er mange sociale relationer jeg ikke kan være i...
Fx i søndags var vi sammen med min mands søskende, og deres ægtefæller, det er altså folk mellem 66 og 7o år, vi var kun os 6, talte stille og roligt, gik tur osv, alligevel var jeg totalt bombet i hovedet da vi kom hjem, og der gik lang tid inden den susende lyd kom i et niveau der bare var nogenlunde ....
Ørelægen sagde godt at de fleste finder en måde at leve med det på, og det må jeg jo også gøre, er bare bange for det fx kan ende med at jeg må opgive at arbejde, eller trække mig fra alt socialt i fritiden, for lige nu kan jeg ikke begge dele uden at det påvirker mig meget.
feb 2011
Jeg er meget åben om de ting jeg fejler, men som du siger, folk har meget svært ved at sætte sig ind i det, og når man så trækker sig lidt ind i sig selv, eller går for sig selv så tror de man er sur, synes man er mærkelig.
Har fx en niece hvis mand har en mega dyb stemme, jeg kan bare ikke høre ham, og det virker helt sikkert sært på ham at jeg siger "hvad" så mange gange..
Men ja må blive bedre til at sige det som det er og så de forstår det.
For det er utroligt så mange kræfter man har brugt, og hvor meget det trætter når man har været sammen med mange på en gang.
feb 2011
Har nu været på Ginko Biloba siden tråden her, altså 3-4 uger, pt. uden nogen effelt overhovedet.
Tværtimod er det blevet værre (nok ikke på grund af produkter), men er gedignt ved at blive lettere vanvittig over aldrig at kunne få fred i hovedet, undtagen når jeg sover ....
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 830
Jeg har også tinitus, dog kun hyletonen. Temmelig sikkert er jeg født med det pga. min arvelige hørenedsættelse. Jeg er dog den eneste i familien som fik tinitus med i puljen også
Jeg mærker det især på dage som i dag hvor jeg har en dum hovedpine der trækker ned i nakken er træt og gider egentlig ikke sidde til forelæsning.
Jeg forsøger at abstrahere fra det og det meste af tiden lægger jeg ikke mærke til at jeg har det. Lægerne har bare trukket på skuldrene og aldrig gjort noget ved det. Jeg kan faktisk komme helt i tvivl om de har skrevet det ind i min journal så min praktiserende læge har set det...
Jeg kan ikke give så mange råd ud over lige at gå i to minutter og komme tilbage til samtalen. Sammen med min hørenedsættelse fungerer jeg slet ikke i større forsamlinger for der kan jeg slet ikke høre noget. Det har også ført til at folk mere end en gang er blevet irriterede fordi de troede jeg var gal - men jeg kunne simpelthen ikke høre hvad de sagde. Kunne bare høre en masse stemmer.
Jeg fortæller ALLE at jeg har en hørenedsættelse. Og til eksamen osv så en evt ekstern censor ikke undrer sig over hvis jeg ikke reagerer. Og så prøver jeg så vidt muligt at fortælle folk hvis de har en dum stemme, som jeg har rigtig svært ved at opfange. Især nogen har sådan en stemme hvor hele sætninger bare lyder som et langt ord i mine ører
Min tinitus bliver vist også påvirket af stress. Jeg synes i hvert fald at jeg ofte lægger mærke til det når jeg er træt og stresset. Så kan jeg fornemme det (andre gange bliver det helt dominerende) i situationer hvor jeg normalt ikke ville registrere det.
jul 2008
Følger: 30 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 1.095
feb 2011
@ sappie, jeg kan også tit abstrahere fra det, men netop når jeg har været enormt stresset, og det er der desværre en del af i tiden, så trænger jeg bare SÅ meget til hel ro, og så kan jeg jo ikke få det ... har altid holdt meget af komplet stilhed som rekreation, så det er så frustrerende ikke at kunne få det ...
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 830
Lige højt nok til at du kan høre det, men ikke nok til at det forstyrrer dig. Men den lave musik er nok til at jeg abstraherer fra tinitussen og kan slappe helt af.
feb 2011
men også stille dage i naturen, det satte jeg så meget pris på, nu er det der jo aldrig mere .. elsker også at være ude i blæst, og regn osv, men så er det jo ikke stilheden man er der for .. det er det bare andre gange...
Tinnitus