1.127 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Forfærdelig dag Forfærdelig dag

Forfærdelig aften!

Var på besøg idag, hvor min buller hopper op i sofaen som han plejer. Han ligger og sover og slapper af, jeg tænker alt er fint. Da vi ville gå en tur med ham (han plejer at skynde sig ud til døren) men ikke idag, han kunne lige med nød og næppe sætte sig op.

Jeg gik ind og hentede ham og bar ham ned, han haltede og slingerede lidt (ku være han havde sovet forkert) vi kommer op igen og prøver et par timer efter, der virkede det som om det hele var bedre og han gik bedre! Så senere her til aften, da vi ville prøve igen skreg han da jeg satte ham ned og igen da jeg lagde ham på sofaen.

Han har skulle have hjælp til at ligge sig, så ringer straks til dyrlægen og han kommer afsted med det samme!

De undersøger ham, men han er svær at vurdere da han ikke vil give tegn på smerte! Men dyrlægen bliver rigtig usikker på hvad det kan være fordi han går meget mærkeligere end han plejer!

Og normalt siger de at de bare vil halte også bare kun støtte på 3 ben. Men han vil ikke støtte på 3 ben, han lader hele tiden bagpartiet falde ned.

Beslutning: han er sendt hjem med smertestillende, og skal afsted imorgen formiddag hvis tilstanden ikke er ændret.

Mistanke: hofte gået af led, diskusprolaps eller hoftedyplasi.

Sorry for langt indlæg, bare lige brug for luft ??

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forfærdelig dag
  • #1   16. okt 2014 Har han dårlig mave?

• #2   16. okt 2014 Ja, og han har også kastede op et par gange inden det skete

• #3   16. okt 2014 En morgen jeg stod op ville Kaido slet ikke rejse sig. Hun havde tydeligt smerter over det hele. Vi bar hende ud i bilen og jeg ræsede til min egen dyrlæge. Hun kiggede bare ind i bilen, gav hende en smertestillende sprøjte og sendte mig videre til Ken Lindeblad i Fakse med det samme.

Ken og jeg fik, med meget møje og besvær, bakset Kaido ind på klinikken og han spurgte om hun havde dårlig mave?? Nææææ, ikke hvad jeg havde set i alle tilfælde? Nå, men han mente nu at det kunne være den maveinfektion som giver meget smertefulde led for uanset hvilket led han rørte ved, gjorde det ondt på hende. Så det blev vi enige om at behandle hende efter. Da jeg kom hjem med Kaido og tog hende ud af bilen, nåede hun kun lige at sætte benene på jorden, så løb diarre ud af hende. Helt efter bogen. Hun havde det meget bedre dagen efter men vi fortsatte behandlingen i 5 dage, mener jeg.

• #4   16. okt 2014 Tak for svar smiley

Men tvivlen med Bertram er, han havde lidt opkast og bare dårlig mave!

Men hun undersøgte ham nemlig ved bugen, for hun snakkede nemlig om maveinfektion, der var intet tegn!

Men han går helt krummede sammen, og halter hvis han prøver at gå, og går helt stift på benene og det gør han aldrig. Han plejer altid gå let på tå.. Og han lader begge bagben falde ned.. Og dyrlægen sagde normalt vil de støtte på 3 ben og forsætte.. Men det gør han ikke

• #5   16. okt 2014 Hvis han stadig er skidt tilpas imorgen, så bed hende ringe til Fakse og høre hvad det er for en sygdom. Det sker der jo intet ved.

Jeg må indrømme at jeg troede at Kaido skulle dø. Hun havde SÅ ondt i alle sine led smiley

• #6   16. okt 2014 Skrækkeligt, men håber hun er kommet oven på smiley

Jah, snakker med dem imorgen, hvis situationen er uændret skal han afsted igen, så skal han have taget en masse røntgen billeder for ar være sikker

• #7   16. okt 2014 Hun var fit for fight dagen efter. Jeg mener bare at der er jo ingen grund til en masse røntgenbilleder, hvis det viser sig at være maveinfektion smiley

• #8   16. okt 2014 Det er rigtigt, men den måde han opføre sig på, hans symtopmer, det er tegn på enten hoftedyplasi eller diskusprolaps.

• #9   16. okt 2014 Fordi det eneste tegn han viser på smerte er i højre bagben og det viser han kun ved hans vejrtrækning bliver hårdere

• #10   16. okt 2014 Hvordan er HD kommet ind i billedet?

Det er jo ikke noget der opstår fra den ene dag til den anden, så at hunden den ene dag er frisk og rørig, og den næste dag helt kollapser på bagparten, ville aldrig få mig til at tænke HD

Tilgengæld kunnejeg godt være bekymret for andet end "bare" smerter...

Krydser fingre for snarlig bedring, og håber du giver en update, hvadend det går den ene eller anden anden vej

• #12   16. okt 2014 Bed dem om at tage blodprøve for borellia og andre flåt sygedomme.
    Der er en gruppe på facebook som hedder noget med "os med hunde med borelia" der står en masse historier, sad og læste mange af dem igår, synes din hund har lignende symptomer

• #13   16. okt 2014 Det første symptom min dober viste sidste efterår da hun desværre fik leptospirose var halthed og utilpashed ! Det er efterår, lunt og fugtigt så jeg ville måske lige have det med i baghovedet, hvis ikke hunden får det markant bedre ret hurtigt på smertestillende.

• #14   16. okt 2014 Flåtgruppen på fb er denne:

https://www.facebook.com/groups/192935547535875/

er selv med i den efter Ipsen fik målt værdier for Anaplasmose i august

• #15   16. okt 2014 Tak for svar alle sammen smiley

• #16   16. okt 2014 Den dyrlæge der undersøgte ham med benene osv, hun syntes han skulle have metcam i 7 dage, holdes i ro, ikke hoppe i møbler m, gå på trapper mv. Små korte turer. Og dernæst den 28 oktober skal i narkose og have taget røgten billede. Hun er 90 % sikker på det er HD.

Da han ved voldsom leg altid har trukket lidt på sit bagben kort tid efter. Eller han har sovet har han os nogen gange gjort det.

• #17   16. okt 2014 Jeg undrer mig bare over at HD fra den ene dag til den anden skulle få hunden til ligefrem at kollapse på bagparten -hvis den var voildsom halt e.l. så ok. Men ligefrem at den nærmest ikke kan gå/stå på bagbenene så tænker jeg ikke så meget HD som rygproblemer, nerveproblemer elller... mulighederne er mange, og måske har jeg bare aldrig set sådan et tilfælde af HD, men for mig lyder det som noget andet.

Uanset, så håber jeg det bedste for vapsen og ønsker rigtig god bedring

• #18   16. okt 2014 Tak skal du have smiley

Jeg kan kun sige hvad dyrlægen siger, og han er blevet tjekket af to forskellige nu.

Men der er afsat tid til at han skal komme fastende den 28/10, ligges i narkose og have taget røntgen billeder

• #20   16. okt 2014 Vi må se tiden an, og bare holde øje med hans tilstand

• #21   17. okt 2014 Min newf har en E hofte som hun stort set lever fint med, men den kan sommetider låse og så må hun en tur til kiropraktor for at få den løsnet

Kommentér på:
Forfærdelig dag

Annonce