{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.548 visninger | Oprettet:

Træt af jobsøgning {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger, så er jeg træt af jobsøgning. Jeg har lige søgt et job i går. Drømmejobbet! Der var ansøgningsfrist i overmorgen. Allerede nu har jeg fået svar at de allerede har ansat en anden smiley Hvorfor hulan piller man så ikke opslaget ned?

Hvad skal der til for at få et job i dag? Jeg er godt nok ved at være frustreret. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træt af jobsøgning
  • #2   25. sep 2014 Først og fremmest skal man ikke give op smiley

• #3   25. sep 2014 AT: Ja det virker tit sådan desværre.

C. E: Det er sgu svært ikke at give op, når man ikke engang kan komme til en samtale. Eller får svar tilbage på sin ansøgning.

• #4   25. sep 2014 I know. Men det er altså stadig det der skal til i dag smiley

Man får desværre ikke serveret noget på et sølvfad, med mindre man er født med en guld ske i numsen.

Prøver du at skille dig ud i dine ansøgninger? Hvis den ligne alle de andre kan jeg godt forstå det kan være sværere overhovedet at blive valgt ud til en samtale. Du skal ligesom være en man har lyst til at møde, måske fordi du er spændende, mystisk eller andet smiley

• #6   25. sep 2014 Kan du ikke komme i løntilskud et eller andet sted? Det er en god måde at vise hvad man dur til og måske blive fastansat.
    Jeg fik selv job sådan smiley

• #8   25. sep 2014 Hvordan skal man få et netværk når man ikke får en chance? Jeg håber snart at tiderne vender.

• #11   25. sep 2014 AT: Hvor kan jeg møde dem? smiley

Skrigehunden: Ja det er de ikke så gode til desværre. Pisse irriterende at vente på et svar der ikke kommer.

• #12   25. sep 2014 Jeg er også rigtig træt af det smiley
    Har søgt min. 2 jobs i ugen i 1 1/2 år uden respons.... Min motivation er lig 0 efter afslag på afslag smiley

• Line K
    Line K Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 25
    #15   25. sep 2014 Et lille tip der har hjulpet mig, godt nok kun til fritidsjobs, men stadig smiley :
    Ring i forvejen og fortæl du vil sende dit CV og ellers "tag styringen" og sig du vil møde op en bestemt dag på et bestemt tidspunkt og høre nærmere. Eller aflever ansøgning og CV personligt, og spørg efter chefen så han ved du var der personligt, så bliver man ikke så let bare en i bunken smiley

3 jobs har jeg fået uden at sende hverken ansøgning eller CV smiley
    Håber det kunne hjælpe lidt smiley

• #16   25. sep 2014 Tak for alle de gode råd. smiley

• #17   25. sep 2014 Jeg har nu søgt i 4 år!!!!!
    Først som elev, så som restlære og nu som job OG JEG ER RØVTRÆT AF DET!!!

• #18   25. sep 2014 Join the club smiley

• #19   25. sep 2014 Det hjælper lidt at man ikke er den eneste. Nogle gange kan man altså godt føle sig meget alene. Især når folk spørger hvorfor man ikke bare tager sig sammen og får et job.

• #21   25. sep 2014 Skrigehunden: Ja lige præcis.

• #22   25. sep 2014 Hvis du er træt af at vente på svar, så ring da til dem smiley

• #26   25. sep 2014 Jeg er altid blevet "headhuntet". Men nu er jeg 53 om et par dage, så jeg er "det grå guld". Men job kan jeg ikke få!! BRÆK!!

• #28   25. sep 2014 Ejendomsmæglere siger beliggenhed, beliggenhed og beliggenhed.
    Jobsøgere siger netværk, netværk og nepotisme smiley

• #29   25. sep 2014 Jeg gav op efter halvandet år og er nu begyndt på ny uddannelse. Og det er fucking fantastisk at komme ud af det kontrolsystem, hvor hver dag bare er endnu et nederlag. Det er simpelthen umuligt at holde humøret oppe. Men ja, netværk, netværk, netværk. Det behøver jo ikke være professionelt/i dit fag. Start til fodbold, gå på aftenskole.
    Jeg har ikke kunnet finde noget fagrelevant, men jeg fik et livredder-job, som afløser (alt mellem 0 og 40 timer pr uge) og nu har jeg også fået et studentermedhjælperjob indenfor mit fag, alt sammen igennem min kæreste og hans netværk.

• #30   25. sep 2014 smiley
    Jeg måtte blive sygemeldt fra job og fik derefter beskeden, at jeg ikke kan undervise mere. Måtte i jobtræning og derefter påbegynde HGS for at få en mulighed for at finde andet arbejde.
    Problemet opstår så, når de steder der søger, de vil have en under 30 år, men med minimum 20 års erhvervserfaring - som elev.
    Jeg ligger i toppen af klassen, men gode karakterer, men finde en elevstilling - det er ikke bare sådan liiiige til.
    Finder jeg ikke én inden slut november, så skal jeg tage de to år på skolen - og så er jeg næsten garanteret nada job i fremtiden indenfor faget smiley
    Positiv?? Næppe!

• #32   25. sep 2014 DKK, Jeg står i samme situation. I forsøget på at komme ud af arbejdsløsheden tog jeg en HGS ( blev færdig i juni) Jeg fik tre 10 taller i standpunktskarakterer og 12 til den afsluttende eksamen, men en elevplads til mig..... Næh, nej. Selvom de ikke vil indrømme det, er jeg sikker på det er min alder ( 41 lige om lidt)

Livet er sgu surt lige nu smiley

• #34   25. sep 2014 Jeg sendte en ansøgning forleden. Ringede så og talte med hende der skulle have dem for at høre om jeg kunne få lov at komme og se stedet. Hun indrømmede at hun havde lagt mig over i "nej"bunken p.gr.a. min alder. Men hun sagde samtidig at de gerne vil have en "ikke ung" person som kan guide og vejlede. Og det har jeg gjort de sidste 30 år.

• #35   25. sep 2014 Da jeg gik arbejdsløs fandt jeg nogle frivillige jobs og projekter, og takket være dem (plus min vejleder i Jobcenteret) fik jeg et job efter 2 års søgen. Faktisk startede jeg i løntilskud og blev derefter fastansat og har nu været der i 2 år.
    Mit råd er at holde dig beskæftiget med relevant frivilligt arbejde/projekter og hold dit netværk ved lige. Selv damerne i Jobcenteret kender nogle, som kender en, som kender en der søger lige dig! Det eneste dårlige jeg oplevede ved den model, var at min startløn var åndssvag lav og det bøder jeg for idag

• #36   25. sep 2014 Mette: Det er sgu da heller ikke nemt. Man må gerne være ung, men så har man ikke nok erfaring. Og man må godt have erfaring, men ikke være i en moden alder.

Jeg er faktisk sygemeldt fra mit studie og skal starte op snart igen, men jeg har søgt job i lang tid nu. Mit studie kun starter hold en gang om året, så derfor har jeg måtte vente et helt år på at starte igen. Men jeg har hele tiden sagt at hvis jeg fik et job, som jeg var glad for, så ville jeg hellere det end uddannelsen. Jeg har 2 uddannelser i forvejen, men har ikke kunne få job med den sidste. Derfor tog jeg beslutningen om at læse igen( også for ikke at ryge på kontanthjælp). Jeg er glad for den uddannelse jeg er igang med, men jeg tænker også bare nogen gange om det er skruen uden ende. Jeg håber virkelig at tiderne vender og det bliver nemmere at få arbejde.

• #37   25. sep 2014 nogen gange kræver det også bare at man er lidt realistisk i sin søgning, og det er ikke altid at vejen til drømmejobbet er snorlige, kig efter et andet job og tag hvad du kan få og så søg videre, det der med at være evigheds student som man næsten må være hvis man har kunne nå at tage to uddannelser er ihvertfald ikke måden. folk vil have erhvervserfaring og det får man bare ikke på et studie. jo mere tid du bruger på at tage alle mulige uddannelser jo mindre er din chance næsten. du må ud i den virkelige verden lidt!

• #38   25. sep 2014 Steffen: Det er bare ikke nemt, når der ikke er noget at få. Jeg har virkelig søgt alle slags job jeg kunne. Alt som ikke kræver en speciel uddannelse. Men jeg har bare heller ikke fysikken til at kunne tage de helt tunge jobs. Men jeg synes virkelig at jeg har været åben i min søgning.

• #39   26. sep 2014 Havde jeg ikke fået en arbejdsskade som lærer, så havde jeg stadig arbejdet. Jeg elskede mit arbejde og havde været ansat samme sted i 8 år smiley Det har ikke været med min gode vilje at måtte få ny uddannelse, men en nødvendighed.
    Så Steffen, det kan godt være to uddannelser er fråds, men i nogle tilfælde er de MEGET tiltrængte, hvis man overhovedet vil have et arbejde. smiley
    Det er ikke erhvervserfaringen den kniber med. Jeg har arbejdet siden 1997.

• #40   26. sep 2014 DKK, vores historie er næsten den samme, ha ha.
    Jeg blev også fyret pga en arbejdsskade efter 15 år på samme arbejdsplads. Da jeg havde kæmpet 2 1/2 år for at få arbejdsgiver til at acceptere min skade på trods af både speciallæger, Arbejdsskadestyrelsen osv prøvede jeg at få hjælp gennem min fagforening, hvilket resulterede i et ultimatum: Bliv og arbejde på lige fod med alle andre kollegaer uden nogen form for skånebehov eller tag imod en fyreseddel!!!

Sådan! Tak for de 15 år siger jeg bare.......

Skide træls, når man har været super glad for sit arbejde og levet og åndet for det i så mange år.
    Nu har jeg begrænset arbejdsevne, kan/skal ikke søge et hvilket som helst arbejde, men tro mig, jeg er ikke kritisk og søger meget bredt. Desværre er jeg meget special uddannet i sundhedsvæsnet og min uddannelse kan ikke bruges til så meget andet end det jeg ikke kan mere smiley

Det er fandme svært at komme videre, når man får nederlag på nederlag i de sidste 4 1/2 år smiley

• #41   26. sep 2014 Jeg blev færdiguddannet pædagog for snart 3 år siden.
    Har siden da været 1 år i løntilskud og så ellers brugt hele min dagpengeret. Efterfølgende har jeg klaret mig med 20 timer som vikar.. Jeg har søgt minimum 2 jobs om ugen i hele perioden, oftest 3-4 stk.. Man bliver SÅ demotiveret af at få nogle gange 5 afslag på én dag..

MEN... Hæng i!! Det skal nok komme til dig, selvom det virker totalt langt væk lige nu..

Jeg var til jobsamtale i forgårs og blev i går ringet op, at jeg er har fået fast stilling på 35 timer.. Det er et sindssygt udfordrende job og spændende job og jeg håber, håber, håber bare at jeg er god nok til det!

Du må gerne se mit CV og min ansøgning, som stedet var voldsomt begejstrede for, hvis du mangler lidt inspiration..

• #42   26. sep 2014 Tine B, måske er jeg lidt fræk smiley Men må jeg se din ansøgning??

Jeg er løbet tør og har prøvet at sende flere forskellige modeller.....

• #43   26. sep 2014 Plet> ja, selvfølgelig. Stik mig din mail. Jeg fjerner bare lige mine personlige oplysninger smiley

• #44   26. sep 2014 Nå, jeg kan ikke fjerne mine oplysninger, fordi min computer lige har været til rep, så der er noget galt med min word.. Du får bare PDF'en, og hvis du så vil spamme min mail eller ringe til mig, så be my guest.. smiley

• #45   26. sep 2014 Sender lige en pb smiley

Du er en skat og dine oplysninger bliver hos mig smiley Husk jeg har arbejdet med tavhedspligt i 18 år smiley

• #46   26. sep 2014 smiley Så skulle den gerne være sendt.. Det er den jeg fik jobbet på..

• #49   26. sep 2014 Bugsy: det er simpelthen den grimmeste kommentar at give til en arbejdsløs. Du står jo og siger '...så du VIL ikke arbejde' og der er edderbankme nok 'dovne-robert stigmatisering' af arbejdsløse. Nej, der er ikke job til alle. Og selv ufaglært, dårligt lønnet arbejde skal du have kontakter for at få.

• #53   26. sep 2014 Jeg har søgt adskillige rengøringsjobs, men som regel får jeg slet ikke svar tilbage. Netto, Fakta og lign er helt umulige at få job i. De ansætter kun unge under 18 år.

• #54   26. sep 2014 De fleste over 25 år er for dyre at ansætte til rengøringsarbejde. Oftest er det unge eller folk fra udlandet, der endnu ikke har statsborgerskab. Desuden kan man have en lidelse der gør, at rengøring eller arbejde med fødevarer er no go....for det har jeg. Psoriasis og rengøring med stærke midler er ikke smart. Når jeg så får sår på fingre og led, når det er i udbrud, så er det ikke lækkert at arbejde med noget, som andre skal spise. Men Bugsy - det er da super fantastisk, at du er sådan et overskudsmenneske, at du kan alting og vil alting smiley

• #55   26. sep 2014 Du skal have en masse certifikater til de fleste rengøringsjobs, og nej, de ansætter ikke uddannede. De ved jo for pokker godt, at man er ude af klappen, så snart noget mere relevant viser sig. De vil have folk, som ikke kan andet.

• #57   26. sep 2014 Tja, nu har jeg talt med rengøringschefen på mit arbejde om at tage noget ekstra. Og der skulle jeg have kemikaliehåndteringskursus, og så ville hun ikke ansætte mig, da hun hørte, at jeg er journalist. Når der ligger 100 ansøgninger- så tager de jo for pokker ikke folk, der kun er der til andet dukker op. Og de har kun danskere ansat.

• #60   26. sep 2014 Det med arbejdsmoral holder ikke en meter. Det er oftest pga de vil have billig arbejdskraft, da folk med udenlandsk baggrund ikke tør brokke sig, da de er bange for at miste deres arbejde.

• #62   26. sep 2014 Min mor har altså haft rengøringsjob ved siden af hendes faste arbejde og hun er 50...

• #63   26. sep 2014 Bugsy, du har virkelig trådt mig over tæerne med din kommentar i # 47 smiley

Det er nok den mest afskyelige kommentar man kan smide efter folk der desværre står i en ret så træls situation......

Ikke alle er selvforskyldt ledig og tro mig, dem jeg kender incl. mig selv ville til en hver tid starte i arbejde i morgen uanset hvad det er. Havde jeg ikke nedsat erhvervsevne ville jeg da være lykkelig over at kunne søge ethvert job, såsom i butikker, rengøring m.m. MEN det kan jeg desværre ikke....

Jeg har for øvrigt lige sendt min ansøgning nr. 110....

Hilsen mig, der lige har mistet min moster i maj måned pga. selvmord, da hun ikke kunne affinde sig i at blive fyret og være ledig efter 25 år som produktionsarbejder, da deres produktion flyttede til udlandet!!

Fandme en tavelig kommentar!!!

• #65   26. sep 2014 Jeg har nu også rengørings job ved siden af mit 42 timers arbejde om ugen. De rengørings firmaer jeg har været for vil ikk ha folk under 18, da de skal bruge nogen som kan arbejde tidligt morgen og formiddag

• #66   26. sep 2014 Og så vil jeg lige tilføje jeg ved hvor ulidligt det er ikke at ha job og få svar på de ansøgninger man skriver. Jeg har godt nok kun prøvet at være arbejdsløs i to måneder, så kan kun føle med jer der intet har kunne få noget i år. Puha.

• #68   26. sep 2014 Bugsy, du skal da nok komme frem i livet med den holdning du har.......

• #69   26. sep 2014 Hvor er du dog modbydelig Bugsy: smiley

Synes ikke det er fair at sige at folk ikke vil arbejde. Jeg ville sgu hellere end gerne have et arbejde. Også gerne rengøring. At man har en fysisk skavank som gør at man ikke kan, betyder ikke at kan ikke vil.

• #71   26. sep 2014 Østeuropæernes høje arbejdsmoral ses jo med al ønskelig tydelig i............................................. tada østeuropa.
    Bugsy det du opfatter som arbejdsmoral har mere karakter af griskhed efter at tilegne sig vestlig levestandard. Kender du til effektiviteten på østeuropæiske arbejdspladser?

• #72   26. sep 2014 Så hvis man ikke kan tåle fysisk tung arbejde, så skal man slet ikke søge job?

• #75   26. sep 2014 Bugsy
    Min erfaring med kollegaer fra østeuropa er, at det rutineprægede går ok. Forventer du selvstændige tanker i konstruktions- og produktionsarbejde, bliver du oftest skuffet. Halvfabrikata fra ex. polen og rumænien er tit af endog meget tvivlsom karakter.
    Igen, hvor effektivt synes du, at østeuropa fungerer, sådan over en bred kam?

• #76   26. sep 2014 Ja det er jo også mindre tunge jobs jeg søger.

• #81   26. sep 2014 Jeg undrer mig bare over, at du er blevet tilbudt pension flere gange, når du altid har haft arbejde og aldrig har villet andet. Sidst jeg tjekkede var det ikke noget, som kommunen uopfordret ringede og tilbød borgerne...

• #85   26. sep 2014 Nå okay. Så du har ikke altid villet arbejde. Godt at få det på plads.

• #87   26. sep 2014 Bugsy, du kunne vel også godt arbejde i de 3 mdr. hvis du VILLE smiley

• #89   26. sep 2014 Du kunne vel have lavet noget kontorarbejde. Siddet stille på en stol. Sikkert enormt mange arbejdsgivere, som ville have elsket at have en syg siddende i et job, som var en nødløsning for personen. Det er de jo vilde med, siger du. I sær i en tid med 150.000 ledige/dovne i Danmark.

• #91   26. sep 2014 Nå ja, men man kan jo hvad man vil ik' Bugsy?

Jeg har da også været på arbejde i over 14 dage på krykker lige indtil jeg blev opereret i knæet og fik strenge ordre på at holde det i ro og ikke at støtte på det i 6 uger, da jeg gerne VILLE på arbejde. Jeg synes da heller ikke det er selvforskyldt at blive smidt på porten efter man har kæmpet i 2 1/2 år i forsøget at beholde sit job og tilsidesat resten af ens liv og familie i den periode.... Nå, nej nu er jeg ledig også gider jeg jo ikke finde mig et arbejde eller hvordan er det lige?

• #93   28. sep 2014 DKKengelsk cocker: jeg forstår OVERHOVEDET ikke at duu følte dig ramt af mit indlæg.. hvis du læser TS indlæg og så din egen historie syntes du så at der er nogen som helst lighed med de to udover 2 uddannnelser??
    jeg gør ihvertfald ikke og kan ikke lige få øje på pointetn og jeg ved heller ikke hvor jeg har skrevet at 2 uddannelser er frås

Kommentér på:
Træt af jobsøgning

Annonce