815 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hvad gør i for at være glade? Hvad gør i for at være glade?

Hej HG. Ved godt det måske er et underligt sted at poste noget som det her, men har brug for nogle udefrakommende råd.

Sagen er den, at jeg i år har afsluttet STX og nu holder sabbatår, hvor planen er at få et job og tjene nogle penge. Jeg søger stadig og går derfor meget hjemme. Problemet er, at jeg virkelig ikke trives med det. Jeg ved godt at det forhåbentligt kun er midlertidigt, og at det hele nok skal gå, men alligevel kan jeg pludselig blive ked af det, hvis der bare er den mindste ting.

Og jeg forstår ikke hvorfor jeg har det sådan, jeg har det jo godt.

Jeg har min dejlige hund, når jeg er her hjemme. Jeg har min søde kæreste, som godt ved, at jeg pludselig kan blive ked af det, og som trøster og hjælper mig, men som dog ikke helt forstår, hvorfor jeg bliver så ked af det. Han er i praktik og er meget ofte helt udkørt når vi ses, hvilket er helt modsat mig lige p.t. Jeg har nogle veninder, som jeg kan skrive med, men dog ikke ser så tit, da de bor længere væk og har arbejde/studier. Jeg har min søster og mine forældre. Jeg har ridningen, som jeg dyrker et par gange om ugen. Jeg forsøger at løbe turer jævnligt og jeg går dagligt gode turer med Viktor. Men der er alligevel alt for meget tid til at tænke på dumme ting.

Hvad kan jeg gøre for at slippe af med de dumme tanker og følelser? Hvad gør i for at være glade? Har i nogle gode råd?

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af vandlås og rør under håndvask 750 kr.
  • Et par ørakeleret og nedfaldne tegl i Næstved som jeg ønsker udskiftet og repareret - har selv tegl til rådighed. 2.000 kr.
  • Gulvvarme styringsopsætning 2.000 kr.
  • Blikkenslager 600 kr.
  • Samle 1 bordtennisbord 600 kr.
  • Skifte fronter på køkken (ikea) 2.460 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad gør i for at være glade?
  • #2   17. sep 2014 Det kan jeg selvfølgelig, men hvor kan man arbejde frivilligt? Røde kors? Hvis ikke jeg tjener noget, bliver det nød til at ligge i cykel-afstand, da jeg ikke har ret mange penge til transport.

Og så håber jeg jo hele tiden at finde noget snart, og så ville det være dumt at have skaffet sig et frivilligt job, hvor jeg så måtte sige op igen. Men måske jeg bare skal droppe tanken om at være heldig snart at finde noget.

• #3   17. sep 2014 Nærmeste dyreinternat eller vildtplejestation, kan du blive frivillig...

Jeg ville også sige: Hold dig igang! smiley

• #5   17. sep 2014 Jeg vil også foreslå frivilligt arbejde smiley og så er det ellers bare med at søge og søge og prøve at nyde, at du har al tid i verden lige nu smiley øv tricks med hunden/ hesten, hyg dig i stalden smiley

• #6   17. sep 2014 Slå op på nettet, find nærmeste hundepension, internat eller lign. og ring og hør om de vil have lidt frivillig hjælp til gåture og nusning;)
    Bliv besøgsven på nærmeste plejehjem, sæt en seddel op hos købmanden at du gerne hjælper med luftning af hunde gratis;)
    Tilbyd naboer at tage deres børn, hund eller lign med på tur;)
    Masser af muligheder grib dem;)

• #7   17. sep 2014 nu kommenetere jeg ikke med det med frivilligt arbejde for det mener ejg ikke alle er gearet til. Jeg lægger selv 4 timer om ugen på et internat. Men det er ikke umiddelbart det der gør mig lykkelig og når vækkeuret ringer så gider jeg nogen gange ikke afsted. Men så tænker jeg på de stakkels dyr der sidder og venter og så kommer jeg afsted alligevel.

Anyway: For 6 år siden så jeg mig selv dybt i øjenene da mig og min x gik fra hinanden. Hvad var det egentlig JEG ville.Ikke hvad alle andre ville, men hvad ville JEG. Og så gjorde jeg det. Jeg sked højt og flot på hvad folk tænkte og mente og det gør jeg sådan set stadig.

En af de ting man kan gøre er at rydde op. Ryd op i alt dit crap. Skil dig af med det du ikke bruger. Jeg havde hvad jeg kunne have i min vito og det var fint. Faktisk opdagede jeg at jeg var ganske let at gøre tilfreds: jeg skulle have noget at spise, bo et sted jeg kunne li (ikke stort , ikke flot , men ligge et sted jeg kunne elske.) og jeg skulle have mine hundepiger og mine missere, opleve en masse og så skulle jeg finde HAM. For det vigtigste i verden er kærlighed.

Nu er jeg glad. På trods af at verden ikke altid samarbejder så er jeg helt ind i hjertet glad. Jo jeg kan være ked og sur osv. men grundfølelsen er ro og glæde.

• #9   17. sep 2014 Tak for jeres råd smiley I denne omgang skyldes min tristhed et afslag efter en jobsamtale. Jeg tager det alt for personligt, som min kæreste siger, det er ikke liv eller død.

Jeg vil muligvis se nærmere på frivilligt arbejde, men lige nu kæmper jeg mere med at finde steder jeg kan ansøge og så at få skrevet de ansøgninger så de passer til det enkelte sted.

Sarah - Tak, det er at sætte pris på de små ting, det vil jeg så uendelig gerne lære at kunne! Jeg har faktisk intet crap, jeg har totalt ryddet ud. Jeg elsker min kæreste, perioden lige nu er bare lidt svær. Og sådan nogle vil der jo altid være. Men du har ret, jeg skal finde ud af hvad JEG vil, måske er det her problemet ligger, jeg ved ikke hvad jeg vil i fremtiden og det går mig på.

• #10   17. sep 2014 De fleste steder er vel interesseret i frivilligt arbejde tænker jeg så det er vel kun fantasien der sætter grænser.... man kan i hvert tilfælde sagtens opsøge de steder man finder interessant og spørge om de vil have frivillig hjælp...
    Det er jo da meget positivt (også ift. nyt job) at du er så opsøgende og ivrig efter at være igang.... smiley

• #12   17. sep 2014 Hvad arbejde er du interesseret i ?

• #13   17. sep 2014 Birgitta - tusinde tak for det gode råd, det gav lidt stof til eftertanke, for du har helt klart fat i noget. Jeg har faktisk sådan en bog, som jeg allerede har skrevet lidt i. Måske jeg skulle finde den frem igen.

Hanne M - Jeg søger næsten alt jeg kan komme til og hvor jeg tror de er interesserede i nyudklækkede studenter, der ikke har ret meget erhvervserfaring, men som meget gerne vil lære.

• #14   17. sep 2014 Mine 2 piger har begge efter gym arbejdet som pædagogmedhjælpere .... er selv ansat som administrativ medarbejder i nogle institutioner, dog i Aarhus ....

Men opskriften på at få foden indenfor og få timer i en sådan er flg:

Du er fleksibel, su kan komme op om morgenen og du kan ALTID hører din telefon , du er lige god til at læse en bog, skifte en ble og vride en karklud.

Du finder ud af hvilke institutioner der ligger i en radius så du kan komme dertil til en møde tid kl 6.30 med enten cykel eller kollektiv transport...

Så skriver du på ½ A4 side (altså du kan have 2 på samme A4 side) :

Jeg er en frisk pige alder xx og navn xxxxx evt lille billede

Jeg søger arbejde og vil gerne arbejde med børn, jeg er frisk på at læse, synge, spille bold, jeg kan skifte en ble (eller lærer det), og jeg kan tage fat med alle opgaver der måtte være.

Jeg kan komme op om morgenen og har min telefon tændt og på lyd.

Så står I en dag og mangler en frisk vikar så ring : xxxxxxxxx (tlf med store bogstaver)

Lav en stak, klip over da du jo har 2 på hver side og kom rundt og aflever dem personligt, med et smil.....

Når du så bliver ringet efter så er det om at være god ... det pædagogiske har de tit pædagogerne til, i hvert fald indtil de ser hvad du kan ... så hvis der ikke lige er noget med børn, så rydder du op, ligger på plads, er frisk til at få ryddet væk efter mad, få tørret borde af og alt andet ...IKKE vente på de sætter dig i gang .... kan du ikke lige få øje på noget så spørg hvad de mener der lige skal ordnes ....

Er du god og stabil så kan du nemt ende med at få flere og flere timer, evt. en ansættelse et sted ...

Og ja man kan ende med at flere ringer og man har sagt ja til et sted, så man må sige nej til det næste, men husk at sige "åh det kan jeg ikke skal i anden den dag, men ring endelig igen" indtil den dag du finder et sted der bruger dig mere og mere ....

Vi går efterår med snot og influenza osv. i møde, det faste personale bliver syge, så det er bestemt nu du skal ud med papiret ... bed dem sætte det hvor de har oversigt over vikarer .... og vær sikker på at tlf er tydeligt .... møder en pædagog ind en morgen med flere sygemeldinger så er det nummeret der skal falde i øjnene ....

• #15   17. sep 2014 Prøv med en masse motion det frigiver en masse endofiner og man får det super godt med sig selv

• #16   17. sep 2014 Læse biografi af personer der inspirer dig. Her er b.s. Christiansen og Chris mcdonald en klar favorit. Se efter kurser/tilbud hos aof.
    Kontakte stalde og spørge om du kan komme ulønnet praktik.
    Øve tricks med din hund
    Tag til stranden eller skoven. Gå en lang tur uden mobil, musik eller andet.
    Forsamlinghuse søger servering nu, da julefrokosterne står for døren.

• #17   17. sep 2014 Når du skriver du er i tvivl om fremtiden, så hør nogle firmaer der er inden for dit interessefelt om du ikke må opleve en eller to arbejdsdage hos dem. Sig det som det er - du vil vide mere om hvad du skal bruge din fremtid til.
    Snak med uddannelsesvejledningen i din kommune! Gør den her arbejdsløse periode, til et mål at finde den plads du skal videre fra.

• #18   17. sep 2014 Det som virkelig har rykket noget for mig er netop afklaring på den front..
    Det gør mig glad at stå op til en hverdag, med mål og mening.

Kommentér på:
Hvad gør i for at være glade?

Annonce