HVAD GØR I??? {{forumTopicSubject}}
Når man er ude og gå i hundeskove, hvor man må gå uden snor har i så oplevet hunde der har været aggressive imod jeres hund hvor ejeren absolut intet gør?
Jeg var i "hundeskov" forleden hvor mine to dejlige gravhunde løb rundt og hyggede sig.. så kom der en pige på slut 20'erne med hendes schæfer.. og den kom løbende hen imod min yngste (Charlie tæve) og væltede hende og ruskede hende rundt, jeg prøvede at stoppe det, men Charlie løb skrigende væk, og jeg sagde til ejeren kontant at hun skal tage sin hund til sig nu.. Hun stod bare!!! Jeg fik til sidst fat i hunden, og afleverede til ejer. jeg var så tosset. Hvad gør i ved sådanne situationer..
Synes simpelthen ikke det er iorden...
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 248 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 161 Svar: 5.534
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1424 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.504
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Folk har ikke fattet der godt nok er fri løb men KUN for dem som har styr på deres hunde
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.817
netop fordi a folk ikke har en skid styr på deres dyr .
jul 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 41 Svar: 480
http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/535730-hvor_er_det_gaaet_galt_
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 137 Svar: 496
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Nå men den her hund gik til angreb på min gamle cavalier Gizmo, som stod med ryggen til og intet så før den kom, jeg fik den væk og gav damen en stor opsang og bad hende gå ud med sin hund når den ikke kunne opføre sig ordenligt, jeg mødes så med en veninde og vi begynder at gå rundt og så møder vi det lile kræ igen som en gang mere går efter Gizmo, denne gang er ejer ikke i nærheden, så vi tager fat i snoren og så binder vi hunden fast til et træ så den ikke skader andre. 5 min efter møder vi så ejeren som spørg om vi har set hendes hund, den var stukket af i jagten på en anden hund vi kan så fortælle hende at den er bundet til et træ og hvor henne og beder hende gå og ikke komme tilbage, da vi ellers kontakter politiet.
Hun fattede det endelig og gik, ingen har set dem derude igen siden
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Hunde: 9 Emner: 60 Svar: 821
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
Vi kommer er stortset aldrig, da vi gentagende gange har haft dårlige oplevelser.
Hvis jeg er på de kanter af vores hundeskov i vores by, så går vi kun derind hvis der ikke er andre.
Jeg har en tæve der var milimeter fra at blive tvangsparet, af en hund der vejede 30kg eller mere end hende. Og NEJ hun var ikke i løbetid. Ejeren sagde en gang til mig derefter, du ved da godt hunde kan ikke voldtages... Hmm... Så kloge er de i vores by...
apr 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 117
Jeg bruger samme kneb som Birgitta.. Kontrol over egen hund og JEG går forrest når der kommer en hund uden ejer løbende.. Imponerende nok er det altid de små "snack størrelser" som ryger i hovedet på min GD-mix!
Når det er sagt, slipper jeg først (og kun) Rex når jeg har kontrol over ham, hvilket gør at han mange gange er i snor i hundeskoven..
Stoler aldrig på at de andre har kontrol over deres hunde, men vil til enhver tid kontrollere situationen, så ansvaret ikke falder på min hund.
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 137 Svar: 496
Jeg tager ikke i indhegnet hundeskove, men dette er en Ø hvor alle mulige andre også kommer, så man burde bare skulle have kontrol over hunden, og hvis man ved at sin store hund ikke kan lide små hunde, så skal de være gode til at kalde deres hund til sig og få snor på. eller slet ikke komme sådanne steder.
Øv altså...
dec 2012
Følger: 1 Svar: 4
Metoden plejer at stoppe de fleste brushoveder, og deres ejere fatter budskabet uden at vi behøver at diskutere det. Hvis hunden ikke stopper, har den som regel sat farten så meget ned, at jeg kan få fat i halsbåndet, og levere hunden til ejeren.
HVAD GØR I???