Indbrud {{forumTopicSubject}}
Puuha
Så oplevede vi at have indbrud, imens vi var på job i Onsdags..
Jeg kom hjem kl. 16:45 og lagde mærke til det var noget anderledes ved huset inden jeg overhovedet var kommet mere end 10 meter ned i indkørsel, derefter opdagede jeg den åbne Hoveddør , skyndte mig og få åbnet garageporten, sprang ud af bilen og fik ringet til Mike, og fik sagt han skulle komme hjem og det var NU! da vi havde haft indbrud og jeg endnu ikke vidste hvor Uffe var henne.
Jeg står stadig inde i garagen og kan kigge ind i bryggerset, og råber UFFE alt hvad jeg kan, det kunne jo være han havde gemt sig udenfor, men ingen reaktion.
Jeg begynder og bevæge mig ind i huset, først bryggers hvor gulvet er fuld af glas fra hoveddøren, ind i køkkenet - stadig ingen Uffe , derefter ind i stuen, hvor jeg opdager at TV'et mangler (det var det anderledes ved huset, da det kan man se fra terrassedøren når man kører ind i indkørslen), stadig ingen Uffe heller ikke på kontoret..
Jeg flyver op af trappen til 1. sal, hvor jeg heldigvis kan se en lukket dør ind til vores Walk-In værelse, åbner døren forsigtigt med albuen - og ud FLYVER en MEGA GLAD Labrador , han har siddet deroppe i gud ved ikke hvor længe, hørt Mor's bil komme i indkørslen - hørt Mor kalde efter ham, i hvad der virker som evigheder, men som kun var 2 min efter jeg var kommet hjem..
ALDRIG har jeg været så lykkelig i mit liv (og jeg er endda 7 mdr henne i min første graviditet)
Han blev grundigt undersøgt, men ingen skrammer eller ømhed. Dog var hans analkirtler gået, så han havde snask i pelsen bagi.
De er rendt med alt der hedder Elektronik, TV - Spillekonsoller - iPad - Computer - Kamera - Værktøjskasse - Smykker - Reservenøglen til bilen og min Jubilæumsvase fra Kähler..
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.484
mar 2012
Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 929
Smykker var der heldigvis ikke noget værdigfuldt af, vi er ikke de store smykkemennesker, og arvesmykker ingenting af endnu..
Jeg er egentlig bare lykkelig for at Uffe var lukket inde, da den eneste vej udenfor er igennem bryggerset hvor gulvet var fuld af glas.. Kan lige se for mig at render igennem alt det glas da jeg kommer kørende hjem, puuuh så havde det været 4 poter der skulle syes.
Skrigehunden :
Han må have fået et stort chok af en slags da de har samdret hoveddøren, siden de kunne gå af.. Min første tanke da jeg lukkede døren op til ham, var at der lugtede af blod, men da jeg først fik ham undersøgt og så rumpen, så faldt 10-øren ang lugten..
Han kom med mig på arbejde Torsdag og Fredag, da jeg går udenvendigt og maler vinduer, så kunne han fint ligge i bagagerummet og klappen åben, snor på og så bare holde øje med det hele ..
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
men som de andre siger, så pyt med det materielle, selv vasen..
Bare tanken om at der var sket noget med hunden får hårene til at rejse sig på mig
Men, jeg tænker lidt på den nøgle. Er det en der kan omkodes? Det er lidt skidt hvis idioterne kommer tilbage og henter din bil.
aug 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 9 Emner: 83 Svar: 1.803
indbrud det er min største skræk at komme hjem til og så den usikkerhed om de stadig er i hjemmet og tanken om at der har været fremmed i hjemmet.
føler med jer og er glad på jeres vegne at der ikke er sket jeres hund noget.
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
mar 2012
MLA & Rottweiler tossen : Bilen skal en tur på værksted og have ny cylinder + tændlås + nye nøgler , vi tør simpelthen ikke andet.. vi er nemlig også bange for at de har nappet en portåbner, vi synes der mangler en, så dem tager vi strømmen fra hver gang vi kører ud eller ind.
Batdog : Vi bor så langt ude på landet, at det ikke ville hjælpe med alarmsystemt, da de kan nå væk igen inden vi kommer.. Så den nye hoveddør får cylinder på begge sider af døren, og alle håndtag på vinduerne + havedør bliver skiftet ud, så der kommer nøglelås på hvert vindue..
Det bliver lidt bøvl med udluftning, hehe, når man skal låse vinduet op hver gang, men heller det end at de bare kan smadre glasset og komme ind.. Så kan det være de giver op, hvis de nu fysisk skal til at brække vinduet op..
mar 2012
Og da min svoger og svigerfar kom som de første, fortsatte han ..
Og tak , det hele går så hurtigt, kun 2 mdr og 14 dage tilbage til termin...
sep 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 94 Svar: 380
Indbrud