Frustrationen omkring hg {{forumTopicSubject}}
Der verserer p.t. en del tråde, omhandlende flere brugeres frustrationer omkring skærpelse af kravene herinde.
F.eks omkring at man ikke længere kan oprette profiler med træf-billeder........
Der omtales underskirftsindsamling - og at siden er lavet for at hunde samt ejere kan møde ligesindede.........
Og altså ..........jeg tror simpelthen vi tillægger admin. egenskaber han/hun slet ikke har........
Jeg tror ikke siden er oprettet med omtanke for hunde samt ejeres sociale liv etc.
Jeg tror det er meget mere sansynligt motivationen er de 10 kr. der tikker ind, hver gang en ny bruger opretter sig.
Jeg mener - admin er ikke selv aktiv, vel ? Jeg er i hvert fald aldrig stødt på¨vedkommende, hvorfor det forekommer opvervejende sandsynligt at det ikke er interessen for hunde, som er drivkraften.
Faktisk er der en god forretning i sletninger, og efterfølgenden "tagen til nåde" , frysninger og fake-profiler. Det er penge i lommen hver gang.
Som jeg har forstået det, er det en og samme person, der har oprettet samtlige gallerier. Mon ikke det er en it-interreseret, som har fået en god ide, og tjener en god dagløn på det ?
Min pointe er, at alle vore frustratione-tråde givet ikke bliver læst af admin.
Det har han HA erne til, som bestyrer et system, de måske /måske ikke tror på........men de vil gerne gøre en indsats.
Jeg har selv været tillidsmand på mit job et par år - og har stor forståelse for den "klemme" Ha erne er i, et sted mellem "ledelse" og og andre alm. dødelige. Særligt når ledelsen ikke er synlig. I praksis er man en buffer........Den der står og må tage øretæverne. Utaknemmeligt job.
Jeg har stor forståelse for frustrations-trådene - pipper selv med til tider. Men at tro det ændrer noget - det gør jeg ikke.
Men måske livets hårde skole har gjort mig for kynisk ??
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 57 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.366
Jamen - så er jeg jo en af de gamle, kan jeg regne ud
dec 2004
Følger: 41 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 643 Svar: 6.619
(link fjernet)
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
Godt skrevet !!
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Tror squ det eneste der virker er at folk "forsvinder" herfra og finder et andet sted at være
dec 2004
hvor der ikke er censur, sletninger og
frysninger - Må man reklamere for dem?
nov 2005
okt 2005
Jeg er selv med på et godt et.........
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Men det betyder jo ikke at man skal smide håndklædet i ringen og give op, nææ.. er der noget man er utilfreds med er man da nød til at "råbe op", at prøve at ændre tingenes tilstand.
Tænk bare på hundehandlerne, hvis alle tænkte sikke noget møg, men det kan jeg alligevel ikke gøre noget ved, så pyt...
Se det ville jo ikke være så godt. Men hvis mange slår sig sammen bliver stemmen tydeligere, kraftigere og derfor hørt af flere.
Jeg tror på at hvis man er utilfreds med noget er man nød til at give sig til kende!!
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Ja, og ikke nok med det, så bliver vore profil oversvømmet med reklamer,,,, Tror ADMIN er ved at oprette et reklameberu.
Men sørgeligt er det - og så kommer man til at tænke på den gl. sang...
"Hvem sidder der bag skærmen"
Men man skal måske til at lave en eller anden form for oprør - hvor man f.eks. bare holder sig væk i bare 1 dag. så midster ADMIN penge på reklameintægten...
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 374
registrering 19 kr....MEN hvis man venter 7 dage kommer der en mail om at HG endnu ikke har registeret dig, og så bliver man tilbudt at gøre det igen, men denne gang koster det 9 kr.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Jeg blev oprettet den i januar 2006 og der kostede det iflg. min mail:
*Tjenesten koster 15 kr + alm. SMS takst.
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Det samme blev jeg, det bliver jo til en del i den sidse enden aligevel.
nov 2005
mar 2005
Følger: 36 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 109 Svar: 800
du må helt sikkert gerne reklamere på min hunds profil, der er jo fyldt med reklamer i forvejen
mar 2005
Følger: 50 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 172 Svar: 3.019
Og skal jeg være ærlig, syntes jeg at det er ok at han laver alle disse sider, det er en måde at tjene penge på lige som så mange andre sites, det er så op til den enkelte bruger om man gidder at bruge penge og benytte de omtalte sider.
Admin er forretningsmand og ikke en scotter / hunde / katte / heste / bil og resten af siderne nørt.
Jeg er så fuldstændig enig i at der er sat for mange regler op, men tror i bund og grund at det osse er for ikke at komme i klemme i systemet, og ja der er osse et penge spørgsmål, men han skal vel osse tjene til føden.
Han fik en god ide og det er da fint at man kan leve af det, vi andre har vel osse drømme om at kunne lave et hit og være fri for at være arbejds slave under andre.
Vi skal osse huske på at vi faktisk selv har været med til at skabe nogle af alle disse regler herinde, jeg kan godt huske dengang det var merer frit herinde, og folk hylede og skreg i nord og vest for at få regler herinde mod fake brugerer, folk der kun ville lave ballade og alt muligt andet.
Dette hørte store Admin så efter og der begyndte at blive sat regler op.
Så jeg syntes ikke at man kun skal brokke sig, vi er jo i bund og grund glade for siden og bliver ved med at vende tilbage... ;o)
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 560
Det koster en hulens masse at ha sådan et Sms system som vi bruger til at oprette os med. Samt at der kræves altså nogle gode store servere til den store mængde af blilleder og trafik som er herinde og på de andre gallerier.
Så jeg tror det er begrænset hvad Admin tjener på os.
Noget af det er faktisk udgifter også.
Jeg havde engang en hjemmeside for børn, da den blev så populær at der var 90-100 personer online på samme tid, så blev den lukket. Det ville udbyderen ikke være med til, så skal man betale mere.
Ha en rigtig god dag!
feb 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 11.275
feb 2006
okt 2005
At tro vi har indflydelse på noget som helst, er naivt.
Selvfølglelig koster det penge at have denne side........og jeg er ikke imod at betale.
Meeen - nu har vi selv servere stående o.s.v. - og mon ikke admin. har sin egen at lægge det på ? Hvis han er nørd, så har han. Så er det ikke så dyrt. Jeg er ret sikker på, det giver et mere end pænt overskud. Og det er også fair nok.
Men når jeg som bruger betaler for en ret til at anvende siden - synes jeg hele frysningssystemet er ude af proportioner.
Og at jeg bliver smidt ud, hvis jeg intetanende kommer til at linke........
Eller nævne folk ved navn.
Det er rigtigt man vender tilbage - fordi mange af hundevennerne jo er her.
men det er for deres skyld - ikke for sidens. Den er jeg sku træt af.
feb 2006
De bliver også tolket forskelligt fra dag til dag syntes jeg...
okt 2005
kigger tilbage senere.
mar 2005
Det er da en af de få steder man har mulighed for at gøre en forskel, hjælpe folk til ikke at købe fejlkøb, men en hund som de kan være glade for resten af dens leve tid.
Gitte - Du er blevet for gammel til det her pjat *GGGG*
mar 2005
Kan i have en god dag.. ;o)
dec 2004
så der bliver fulgt med fra sidelinjen
det er da helt sikkert
(link fjernet)
feb 2006
¤ DREAMCAKE BARBARA ¤ Sjovt Den aldrig viser sig i forumet udover når den skal pådutte os et eller andet vedrørende reglerne på Hg.
dec 2004
Tak i lige måde..
Der ligger for længst en hilsen i din GB
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
Det er bare fjong med mig !
At man finder en "fidus" som man kan leve af, er der sikkert mange som gerne ville. Så fred være med det *s*
citat Nette:
Min pointe er - at vores mening er ligegyldig.........
At tro vi har indflydelse på noget som helst, er naivt.
Det er jeg så ingenlunde enig i !
Udfordringen ligger i, at stå sammen.
Ingen brugere, intet HG !
(og intet forum Admin kan tjene "dagslønnen på)
Om hvorvidt det er tilladt at "fryse" brugerne, på et spinkelt grundlag, dvs. man skal selv gætte sig til HVORFOR ? Er der i mine termer ingen rimlighed i !
At slette, hvis man overholder gældende dansk ret, er der ikke hjemmel til i loven !
Og rent faktisk har man KRAV PÅ, at få grunden af vide !
At oprette et landsdækkende diskussions forum, hvor man IKKE har lov til at ytre sig, i henhold til dansk lovgivning, er mig bekendt heller ikke lovligt !
Så i mine termer overtræder Admin dansk lovgivning, og brugerne FINDER SIG BARE I DET ??!!
Det KAN stoppes, men det kræver at brugerne TØR og GIDER, AT STÅ SAMMEN !
/moster
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Og giver fuldstændig Mette W ret i at "dengang" var der fart over feltet og det var forslag fra folk om en del af disse regler.
Der er sikkert også en del man ikke må udlægge som ADMIN er blevet pålagt - men "i de gode gamle dage" var her sgu sjovt med diverse profil-indlæg og billeder!
Som sagt - de der ikke kunne tåle mosten - kune ikke finde ud af at holde sig væk fra netop de tråde - og det har sørme ikke ændret sig til idag.
Så vi ligger som vi har redt.
Som moster siger er ytringsfrihed en menneskeret - og de tilfældige frysninger kan jeg heller ikke se noget formål med. Og ja - jeg er heller ikke så meget på mere - for gider ikke læse om Fido har fået ny blå vandskål.
mvh Karin
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.276
DET er der nemlig penge i, et børne site alá A*** (tør ikke skrive navnet men det er et kæmpe dansk site, for børn), bare med hunde som fælles nævner!
Jeg har heller intet problem med at ejeren tjener penge, jeg er fra tiden FØR det kostede penge - men skidt - bortset fra at ejeren nu har lugtede en god forretning og det er IKKE os voksne der "vil noget" for andre der er en god forretning - næ nej, det kan nemlig koste ballade, negativ omtale (fra hundefabrikkerne mv) og evt reaklam penge.
Det er de helt unge og børnene der er gode penge i, de er ikke inde i den kyniske voksen verden hvor dyrevelfærd tolkes som fanden tolker biblen!
De er glad ved at vise Plet og Trunte frem og deres sidste nye indkøb og sjove lege med hunden - alt det andet er slet ikke i deres verden og det ved ejeren sku da godt - derfor tror jeg heller ikke stedet pluseligt får ytrings friheden tilbage og selvom der på nettet er alternativer - jeg er selv bruger 2 andre gode gamle steder.
Vi bliver jo alle sammen her fordi vi her møder så mange ligesindet og har vænnet os til at bruge forum som et chatforum hvor alting kan gå hurtigt og følelsen af venskab hurtiger opstår og kan holdes vedlige.
Nå, det var lidt tanker fra mig og måske tager jeg fejl, men vi er jo kun en lille håndfuld der bønner op i forhold til de flere tusind af nærmest tavse brugere der er glade for stedet.
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.276
okt 2005
Jamen, principelt er jeg enig..........
synes også brugerne bør stå sammen o.s.v. og gøre modstand.
Men hvordan dæwlen gør vi det i praksis - så det mærkes.....
hvis vi virkelig gør en indsats, kan der være der er 44 der ikke bruger forummet. Og ud af en gruppe på 7000 er det jo forsvindende lidt..........
at arumentere i trådene - en masse - er dejligt befriende, men jeg tror ikke det når admin, i et omfang, så han overvejer at lave noget om. Desværre..........
Jeg er så fra tiden, hvor det kostede 10 kr - altså lidt gammel
Og i den tid er det kun blevet værre herinde - meget værre.:-((((
jun 2005
Og hjalp dette ikke, så en form for boycut
Jeg bruger meget tid på mit irl liv i øjeblikket, og "gider" derfor ikke, være "igangsætter" til noget som byder mig imod på cyperspace.
Den tid kommer nok *gnæk gnæk*
Jeg håber bare der er andre, som har bedre overskud end det jeg kan tilbyde i øjeblikket, og tager initiativ til "et eller andet"
eksempelvis er det fustrerende at læse bilgalleriet, og se hvad de "slipper af med" at skrive derinde, eller læse på kattegalleriet hvor man bliver frosset for et godt ord..!
Der er stor forskel på, hvorledes reglsættet bliver fortolket, de forskellige gallerier imellem.
Een ting, som jeg er dybt utilfreds med herinde, er at man ikke må fortælle navne på, uansvarlige opdrættere !
I andre forums, skriver admins, at de ikke er ansvarlige for hvad brugerne skriver ! Og sådan mener jeg også det bør være her !
Admin kan jo til enhver tid, udlevere ip adresse på pågældende bruger til politiet, hvis man mener at landets love og regler er overtrådt !
jun 2005
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.578
/ Trine
Frustrationen omkring hg