22. jun 2014 Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.162
Frisør og hår {{forumTopicSubject}}
Sagen er den, at jeg er MEGET øm omkring mit hår - nok mere øm end de fleste piger. I anden klasse tabte jeg alt mit hår og blev helt skaldet (nej, jeg har ikke kræft)
- Jeg blev mobbet, håret blev revet af mit hoved osv.. Jeg har fået noget af mit hår igen - det jeg har, er mit naturlige hår. Men det er kun cirka 50% af mit hår jeg har. Derfor kan mine bare pletter ses i blæsevejr og sådan, og det er ikke særlig rart
Jeg har været til frisøren én gang i mit liv - til min konfirmation. Ellers har min mor klippet mig.. Men jeg står lidt i et dilemma. Jeg vil gerne have langt hår, det er mit største ønske efter jeg tabte det (jeg har lige nu hår ned til brysterne cirka), jeg vil gerne have det ned så det dækker brysterne helt.
MEN mit hår er altså ved at være slidt.. Meget slidt. Det er lang tid siden jeg er blevet klippet.
Jeg føler altid sådan et "tilbageslag" hver gang jeg bliver klippet - jeg kan ikke lide det. Efter jeg har været i bad (og har brugt balsam i spidserne) virker det ikke særlig slidt, men allerede dagen efter så kan man tydeligt mærke og se det.
Jeg har ret tykt hår på trods af hvor meget jeg mangler, dog ikke tykt nok til altid at dække de bare pletter. Jeg kan derfor ikke sætte mit hår op for at undgå det bliver så slidt (jeg kan dog godt lave fletninger)
Hvad ville I gøre mht. at blive klippet? Hvordan ville I få det klippet? Jeg har altid bare fået klippet spidser, men jeg synes meget hurtigt mit hår bliver "tungt" uden etager. Problemet er bare, at jeg ikke kan få særlig mange etager i, uden det bliver for tyndt
Der er jo ingen tvivl om at det er usundt at lade det være, men det er jo det jeg har mest lyst til..
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
Ved du hvorfor du tabte dit hår? Blev det revet af alt sammen eller?
Man kan få hårtransplantationer hvis man det er kronisk og man vurderes egnet. Det ved jeg at en af mine veninders søster fik.
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.162
- Ja, det er en sygdom. Min mor havde den også, dog var hun kun et par måneder gammel da det skete.
Jeg tabte mit hår, men mine klassekammerater "hjalp til" ved at "hive" det af (de hev jo ikke til, man skulle bare køre ned af håret, så røg det af)
Det kommer ikke til at ryge af igen og jeg går ikke til behandling mere (det har jeg ikke gjort i mange år).. Dog mister jeg en del hår om vinteren af en eller anden grund, det plejer dog at komme igen om sommeren.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.114
Så afsted til frisøren med dig, og forklar ham/hende problemet.
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.421
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.049
Frisør og hår