1.915 visninger
|
Oprettet:
Westie Erfaring! {{forumTopicSubject}}
Hejsa. Hvad er jeres erfaringer med racen Westie? Hvor meget opmærksomhed har den brug for, hvor mange ture skal man gå med dem, klikker træning, og kan de trænes til at gå på kattebakke?
Det med at træne dem til kattebakke er selvfølgelig ikke for at den kun kan bruge den, men hvis når jeg er i skole og ikke har mulighed for at gå tur med den før jeg kommer hjem.
- Jeg er blevet anbefalet at spørge jer til råds her på siden, så i må lige bære over med mig.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
det er en jagtHUND?!
nej nej nej nej..
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 16
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 33
jul 2014
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 923
Og jeg vil så GERNE anbefale den til førstegangs-hundeejere, HVIS de kan tilbyde det racen kræver. Det er en terrier, men mange af vores hvalpe har været første hund i familien og med stor succes.
Det er en klog lille aktiv hund, den skal aktiveres dagligt og vil rigtig gerne lære og arbejde sammen med sin ejer - det er kvikke små hunde med store egoer.
Vi gik efter en hund der kunne være med os mere eller mindre overalt, passede til en der er vokset op med hunde m.v. og en der aldrig havde haft et kæledyr i sit liv - så vidt forskellige baggrunde.
Vi har glade, aktive hunde som vi kan have med os på familiebesøg, i zoo, tur på stranden, i skoven etc. hvor de kan løbe frit, rende rundt og lege med andre hunde også, de vil gerne lave noget, er lærenemme - men igen, de er terriers men så snart man finder samarbejdet så er de kloge, lærenemme og vil meget gerne arbejde for tingene, de skal bruge snuden og hovedet for ellers keder de sig.
- Tilgengæld gider de også ligge i sofaen og putte og hygge og få nusset maver til en film om aftenen.
Er jeg syg en dag og ikke kan få dem ud og aktiveret, så overlever de - er ikke så jeg har en flok der kravler på væggene.
Er vi hos mine svigerforældre har vi altid hundene med, sidst vi var dernede var vi 11 hunde og 5 mennesker - de to af hundene var svigerforældrenes, resten mine De var 9 westier, 1 cavalier og en cocker spaniel / dansk svensk - i haven tonser de rundt, leger, hygger sig, indenfor så splatter de ud rundt omkring og man kan ikke mærke der er 11 hunde overhovedet - udover man skal huske at kigge hvor man går og uden tvivl har mindst én hund ovenpå sig
Måske du får mere glæde af den her gruppe
https://www.facebook.com/groups/WestieDK/
jul 2014
Igen mange tak!
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 923
Vil aldrig anbefale nogen at lære hunden at gå på kattebakke - noget helt andet er jo at man risikerer den så aldrig bliver renlig og lærer at 'gøre' udenfor.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
http://www.hundegalleri.dk/bruger/158415-gitte_b
Westie Erfaring!