Er det okay, jeg bliver sendt hjem... {{forumTopicSubject}}
Min golden retriever, Carlo på 3 år, og mig selv på 13år, går til normal hunde trængning, og jeg har en flink træner lige nu som siger ''Carlo er bare en glad hund'' nå men vi skulle på Dch hundelejr den 28juni, (lørdag til fredag) men...
Nu vil jeg så skrive det heeele ned..
I 2013 (forår) Sagde jeg til min mor jeg gerne ville på hundelejr, men min mor sagde vi lige skulle vente 1år, for der var jeg 12år, og Carlo var 2år, så vi skulle lige vente 1år. Det er da okay, så kan jeg glæde mig til det 1år, jeg glæde mig enormt. Jeg skrev til en leder derfra, at jeg gerne ville med på lejeren næste år, og om de vil hjælpe med min hund, fordi min hund (Carlo) Trækker rigtig meget når han er sammen med andre hunde, ''ja det skal vi da nok få ordnet'' Og jeg var glad, fordi vi har haft 3 forskellige træner, som har givet op, de kan ikke gøre noget.. Men jeg glædede mig enormt, og min mor og jeg købte ind, og fik købt de ting vi manglede, og legetøj, og trængnings ting, alt skulle være klar til den perfekte lejr.
Så var der gået 1år, og jeg begyndte så småt at tælle ned til lejren, uuuuhha det vil blive så sjovt, Carlo og jeg vil nok få knyttet et tæt bånd, og han er så glad, og vi fik sendt et tilmeldings skema ind, og på tilmeldings skemaet var der et spørgsmål ''er hunden bange for noget?'' ''Altså Carlo kan ikke lide høje folk i mørktøj'' altså hvad for en hund kan lide folk i sort tøj??..
Nå men, om fredagen fik vi pakket og gjort klar, og vi har 1times kørsel, så lørdag kørte vi kl. 12:30, så vi var sikker på vi var der til tiden, jeg kunne knap nok sove fredag til lørdag, jeg var så spædt. Vi kom der hen ved 13::30 tiden, men så havde jeg en halv time, til at gå rundt og se området, uha det var spædende. Kl. blev så 14, og vi ble lukket ind, og jeg fik ávide jeg skulle på tyrkis hold, og jeg kom der hen, og henne i hjørnet var der et skilt hvor der stod Maja & Carlo, og en blå snor, og et navne skilt. Der skulle jeg så havde mit telt, hende jeg havde skrevet med i år 2013, var leder på den plads jeg skulle være, så det skulle nok blive godt, så kunne det jo være han ikke trak når jeg kom hjem. Jeg fik pakket alt ud, og mine forældre tog hjem, så var det bare Carlo og jeg, os i gruppen, satte os ind til midten og snakkede om reglerne, Carlo lage sig til at sove, efter køre turen, var han nok træt, så han lå bare og sov, (Han kan ikke lide at gø) En af reglerne var at hunde ikke måtte gø, men alle alle, hundene gøde der ude, men Carlo var bare stille, og meget glad, han hyggede sig, og det gjorde jeg også. Jeg kunne så ikke bruge den snor vi fik så jeg fik lov til at låne en elastik snor, fordi han trækker, han går normalt med sele, men der ude skulle man havde den i halsbåndet, men det var vel okay, jeg var bare glad for at være der. Han skulle havde aftensmad, men normal her hjemme, plejer vi at blødgøre det med, vand fordi han spiser så hurtig, men det behøver jeg ikke gøre der ude, sagde hun, for det var ikke sikkert han vil spise noget, men jo han probbede det i sig, og kastede det op, fordi han spise for hurtig, han fik ikke engang så meget mad, fordi ''de får så mange godbidder'' Men jeg syndes det var okay, for de ved nok altsådan noget bedre en jeg ved det.
Næste dag
Carlo er vant til at sove i telt, så natten var gået godt, han var bange for at gå ind i huset, så jeg fik en til at holde øje med ham, når jeg skulle på toilet. Vi trænede om morgen, og snakkede om hvad vi skulle lave i løbet af ugen, og vi skulle lave en opvisning, til forældrene fredag, og det vil blive mega hyggeligt, og mandag skulle vi være oppe i hygge krogen, og jeg var glad, og Carlo var faldt godt til, og slappede af, jeg var også rolig, så jeg tror han kunne mærke på mig, at jeg var rolig, også var der ikke noget farligt. Vi skulle gå en tur og han trak som sædvanligt når han er i nærheden af andre hunde, men han er jo en han hund, så han vil meget gerne op foran, til hun hundene, men nej Carlo skulle gå i midten sådan han skulle se hvor han skulle gå??
Vi gik hen i skyggen og satte på en bæk, og vi is, det var bare mega hyggeligt, også havde vi spist vores is, og skulle så hen og lege med aktivitet lege tøj (I ved det der hvor man gemmer nogle godbidder, og de så skal rygge nogle brikker, på sådan en plade) Carlo elsker aktivitet legetøj. Så Carlo og jeg fik en af de lidt svære, og han slikkede, og snuser, den var så spædende så han prøvede den 2 gange, også sagde en af lederene vi skulle bytte med en anden, sådan Carlo hele tiden kunne få noget udfordring (Der var to leder i lejren) Jeg sidder nede på jorden, for at holde Carlo i hals båndet, sådan han ikke bare løber væk, eller går hen til hendes hund, så jeg giver hende, mit aktivet legetøj, og hun giver mig, den hun lige havde haft, jeg ligger den ned på jorden foran mig, og hun siger så ''der mangler nogle brikker'' (fordi på det aktivet legetøj, var der nemlig nogle af de der dudder der manglede)
Og Mens jeg snakker med hende, så snuser Carlo til det 'nye' aktivits legetøj, fordi han elsker dem, uha det var spædende, og i det Carlo stikker næsen hen til legetøjet, bider hendes hund ud efter Carlo og jeg rygger i Carlos halsbånd, for at få ham væk, (Carlo hader sådan nogle kampe, han har det med at ligge sig ned og gi' op, så jeg var bange for at den hund vil bide ham, hendes hun er en fomel 1 labrador (han hund)) Men jeg giver slip fra Carllos halsbånd, fordi jeg var bange for selv af blive bidt, og i det jeg giver slip fra Carlos halsbånd, bider hunden ud efter mig, 2 gange, og jeg bliver bidt.. lederen kommer og trækker mig væk, og får mig ind i huset, og jeg kigger bagud, mens vi løber og ser at 3 mennesker i sort tøj løber hen til Carlo, og Carlo knurrede, han bider ikke eller gør, nej han knurrede 'bare', jeg kommer ind i huset og får noget koldt på, og får avide jeg skal havde noget koldt på 1 time, og jeg spørger så '' er Carlo kommet til skade?'' Jeg går ned til ham, og han sidder roligt, og bliver tjekket af en, men der er ikke rigtigt noget galt, lidt rødt på bagbenet, men der er ikke sket ham noget, så vi tager tilbage til lejren, så der ikke er flere hunde, der bliver sure, Carlo og jeg ligger ude foran teltet, og slapper af, jeg sidder og nusser ham med den ene hånd, og min anden hånd ligger under noget koldt, og så er der gået 1time, og der kommer så 2 mennesker i sort tøj hen til Carlo og jeg, som ligger og slapper af, og Carlo rejser sig op, (han vil nok lige beskyttede, mig, han kan mærke på mig at der er noget galt, og han går roligt, når han er i nærheden af mig) Men han knure så fordi de der 2 mennesker jo kommer hen til mig, fordi jeg lige skal tjekkes med min hånd (jeg blev bidt 2 gange i hånden) Men andet gjorde han ikke, bare lige knurede sådan 'hey hvad skal i med min ejer'
Der var nogle små bide mærker, men den har haft rygget i min finger sådan den er forstuvet, og mit hånd led, kan ikke bevæge sig så godt (venstre hånd) Men jeg kunne jo gå med Carlo i højder hånd, så det skule ikke ødeægge min lejr, næ nej du'
Der går nogle timer vi spiser aftensmad, og vi piger hygger os, og snakker, så kommer lederen og siger vi lige skal snakke sammen os 2, og jeg tænker at det nok er om min hånd er okay, eller om hun vil snakke om nogle ideer, til ting vi kan lave med hunden, vi går så langt væk, ind i et rum, hvor hun beder mig om at sidde mig ned, og så siger hun ''Carlo kan ikke være her på lejren... Han har knuret af 3 mennesker i dag, og vi kan ikke havde at han knure af flere, hvis nu han knure af dig i morgen'' Så begynder jeg at græde, Carlo er den hund der er sødest, hvorfor Carlo, den hund der bed Carlo og jeg, den skal blive der, men dem som er blevet bidt skal hjem..
Hun siger så ''Carlo skal hjem uanset hvad, men du må gerne blive, men du kan ikke havde Carlo her'' Men så tænker jeg, hvorfor være på en hundelejr uden hund...
Mig ''Og hvorfor tror du han knure?''
lederen ''Det kan være fordi han har ondt''
Mig ''Så det er fordi han er blevet 'angrebet' i dag?''
Lederen ''Nej det har intet med det at gøre''
Jeg kan ikke forstå det, og jeg har ikke lyst til at være på den lejr, og jeg kommer ikke igen...
Min Far, og store bror kommer og henter Carlo, og jeg tager med, på hele hjem vejen, sad jeg og græd i bilen.. Havde glædt mig så længe til det, og hvorfor bliver Carlo kaldt, sådan noget..
Forstil dig at du lige har blevet angrebet, af en anden, og der så kommer 3 høje folk hen til dig, vil du så ikke også knure?..
Jeg forstår det ikke.. Jeg forstår det simpel hen ikke...
Den stille hund, der bare sad i telt, når han blev bedt om det, den rolige hund der ikke gøede, den hund og ejer som blev angrebet skulle hjem..
Så nu er Carlo og jeg hjemme.
Der var bare så hyggeligt, og pigerne var søde, men jeg nådene knap nok at tale med dem, jeg nåede ikke at få nogle venner, Og Carlo måtte ikke få 1 dag mere, nej, det var den aften han skulle hjem kl. var 21 om aften... Og vi kunne ikke tale dem fra det..
Et billede, fra lejren, jeg fik taget
jun 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
Det et uansvarligt, i mine øjne, at bringe en sådan hund ud til en lejr hvor der er mange andre mennesker og hunde, når man ved den kan reagere sådan. Når først den har udvist en sådan adfærd, så synes jeg det er fair at I bliver sendt hjem, både så I (dig og din hund) og de andre på lejren ikke får dårlige oplevelser ud af det.
feb 2014
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 37
Og det er fordi da Carlo og jeg live var blevet angrebet, og der så kommer 3 mennesker løbene hen til ham og jeg er forsvundet, han gør ikke eller voldsomt knure
jun 2014
Din hund har stadigvæk et problem og det skal afhjælpes, så den ikke bliver til fare for andre. Den skal lærer at den ikke skal være bange for den slags folk og det tager tid.
feb 2014
jun 2014
feb 2014
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Sgu trist det skulle ende sådan, når du nu har glædet dig så meget til det.
Sådan som du fortæller hele historien, så fatter jeg ikke rigtig de voksne´s reaktioner på flere ting, men som altid er der jo 2 sider af sagen.....
Jeg håber i begge 2 kommer videre og finder nogen som er villige til at hjælpe jer med problemet, fremfor bare at sende jer hjem igen *S*
feb 2014
jun 2014
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.226
Det er da ærgeligt, når du har glædet dig så meget, men en hundelejr er ikke til træning af så problematisk adfærd.
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Jeg forstår ikke de voksnes reaktion. gad vide om de er udddannede hundetrænere.
Du kommer jo netop på en lejr for at få hjælp og vejledning til dig og din hund, så jeg fatter det bare ikke. På mig virker det som om, de er bange for din hund. Jeg er selv hundetræner og havde bestemt reageret helt anderledes
PS. Jeg har selv en hund der er bange for mennesker i sort tøj, min hund er dog en lille en, så han er nem at holde. Men jeg gør det, at når jeg ser sådan en person i sort, så beder jeg min hund om at sætte sig ned, og så giver jeg den godbidder, når den ikke er urolig. Og stille og roligt skal han nok få lært, at folk i sort ikke er farlige
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
Jeg forstår ikke, at det er okay at bide både hund og menneske uden at blive sendt hjem, men ikke okay at knurre efter sådan en grim oplevelse.
Rigtigt trist at de voksne, ikke formåede at hjælpe jer videre efter sådan en grim oplevelse, men i stedet vælger at give op.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
dec 2012
Hvis hunden valgte at flygte var sagen en anden, men det gør den ikke;( det er usmart at have i en lejer fyldt med børn og unge;)
jul 2005
Nu går mine hunde ikke og knurrer, men alligevel har niecen og nevøen fået lært hvad det vil sige, hvis en hund knurrer, de er kun 5 og 7.
Måske man på sådan en lejr, skulle starte med "hundens sprog" så man var sikker på at alle deltagere havde den del på plads.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
Gad vide hvor meget mere grænseskridende adfærd din dejlige hund skulle have været udsat for, på pga. inkompetente hunde"trænere"?
De udsætter hundene for en 100% gennemskuelig ressourceforsvarssituation og vælger så efterfølgende at straffe ofrene, der handler instinktivt og forventeligt, for menneskernes (de voksne) idioti.
I er heldige at være sluppet væk.
De bør vide at hunde vil være ekstra beskyttende (beskytte børnene mod voksne med uhensigtsmæssig adfærd) over for voksne når hundene er sammen med deres børn.
Hundene vil bare være det lidt skarpere og det burde der være taget hensyn til.
En hund der knurrer er på automatik ikke aggressiv. Jeg ville først være bange for en hund der IKKE knurrede, når den blev udsat for grænseoverskridende adfærd.
dec 2012
Jeg er helt overbevist om at der har været tale om noget ganske andet end blot en let knurren;)
jul 2005
Der vil altid være tre sider af samme sag, og vi har kun den ene at forholde os til, og udfra det, så synes jeg ikke det er fair.
dec 2012
Hvis man vurderer at hunden kan udgøre en risiko for øvrige børn og unge på lejeren, så er det da meget fair overfor de øvrige deltagere;)
Hvis nu de voksne som læser denne tråd ville prøve at være bare lidt realistiske;)
Hvor langt skal man gå når man har ansvaret for ret mange børn;)
Har hunden problemer skal det løses ja, men ikke på en lejer med mange børn;) det skal løses hjemme i kluppen
jul 2005
Var det børnene der var i konflikt, hvor det ene barn havde slået det andet barn, som efterfølgende bad andre om at fise af, i frygt for at få flere bank, hvem skulle så sendes hjem?
feb 2006
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.375
feb 2014
Carlo hader slåskampe, og ligger sig ned, og han trækker sig tilbage, hvis der sker noget han er utryg ved, han knurre ikke, og han er helt rolig til hundetrægning, altså der knurre han ikke af andre, det her var første gang
Har i så nogle råd, til jeg kan forkæle ham på, fordi nu går der hele 6uger før vi skal til hundetrægning igen (Sommer ferie) Så hvordan kan jeg gøre, at han vænner sig til det hele?
feb 2014
feb 2014
feb 2006
feb 2014
feb 2014
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.375
Det er netop pga oplevelser som din at jeg synes DcH's ungdomslejr i bund og grund er en dårlig ide. Jeg ved at mange er meget glade for den, men tanken om en masse børn og hunde sammen på lejr uden for deres vante omgivelse giver mig lidt myrekryp. Det er måske nok uddannede trænere der er ledere på lejren, men har de også pædagoisk indsigt nok til at kunne håndtere ungerne og den slags 'skarpe' situationer ? Og da det jo er frivilligt arbejde så bliver det lidt dem der nu melder sig der bliver ledere/instruktøre på lejren. Hvilket jo ikke nødvendigvis er de mest kompetente.
feb 2014
feb 2014
Carlo er helt rolig igen, faktisk mere rolig vi har trænet det godt, men det må altså være min storebror og min mor der går med ham i hundeskoven, for jeg er blevet bange for andre hunde, ved godt at jeg bare dag ind og dag ud nedslider på mig selv, hver gang jeg ser en hund, kan jeg kun tænke det værste, jeg kan sidde her hjemme, og være den største dyreelsker, og det er jeg også! Men jeg er blevet bange for andre hunde, de hunde der bor i min by.. Jeg tør ikke gå med rakalmer nu er med mor med når jeg går med rakalmer, hvis jeg skal steder hen forgår det på cykel, da jeg har det dårligt med at være svag på 2 ben..
Jeg har snakket med formanden, han er meget flink, og har fået tilbage melling fra dem (Det var da godt nok påtide!) Og det var, så at de tror på den anden pige forkarling, og det er at Carlo har bidt mig i ballen og i hånden.. Det kan på ingen måde ladde sig gøre, hvordan.. aaaarg, Hun har nok kun sagt det fordi at hun ikke vil havde hendes hund skal .. Jeg har stagdig mærker fra det på mit håndled og fing, kan mærke jeg ikke kan bøge det helt lige så meget som min højre, ofg er meget psykisk ramt, med at jeg er enormt bange for andre hunde...
Er det okay, jeg bliver sendt hjem...