{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.364 visninger | Oprettet:

er det okay? {{forumTopicSubject}}

jeg har en lille baryler af en dansk svensk på 8 mdr, som er frustrerende glad for at bide ALT i stykker. det går heldigvis værst udover hans legetøj, men nu har han flænset(som i meget lidt kurv tilbage spredt i mange dele) to hunde kurve på mindre end to mdr og det bliver bare lidt dyrt i længden. min plan var så at anskaffe mig noget anti bite spray, og spraye på kurven. men vil lige høre folket om erfaringer og holdninger på det.. det er jo trods alt hans fristed, så det skulle jo helst være et rart sted for ham at være.
så har det nogen negative effekter for hunden?
håber at få lidt respons smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er det okay?
  • #1   31. aug 2011 havde samme problem da loke var lille (schipperke blanding) han kedede sig når jeg ikke var hjemme. Begyndte at lave ben med leverposteg indeni, så kunneh n bruge tid på at slikke det ud smiley gemme godbider under hans legetøj, og købte sådan en gdbid bold, så kunne han lave lidt mens jeg var væk smiley efte rjeg begyndte på det stoppede han med at ødelægge noget smiley
    man vasketøj, det kan han ikke olde sig fra, han er nu 3 år , og hopper med glæde i vasketøjs kurven og tager strømper, undertøj, og min kærestes trøjer. så den husker vi at lukke smiley

• #2   31. aug 2011 Lømmelalder ^^

• #3   31. aug 2011 Syntes også at du skal prøve med det A.c N skriver.

• #4   31. aug 2011 det med leverpostejen i et ben er rigtig godt.. det ka de få rigtig lang tid til at gå med

• #5   31. aug 2011 Havde engang en blanding mellem dansk svensk gårdhund og foxterrie - hun gjorde det samme.
    Vi fik styr på det ved at lukke hende inde i et mindre rum og gøre som A.c.N foreslår. Samtidig skruede vi NED på hendes aktivitetsniveau, skærmede hende for nye oplevelser i en periode og gik de samme ture på de samme tidspunkter, da hun muligvis var overstimuleret. Det virkede.
    Vi gav hende et tæppe at sove på når vi ikke var hjemme. Køb evt en af de der plastik kurve som nærmest ikke kan bides i stykker og læg et billigt tæppe eller håndklæde i. http://www.dogshop.dk/shop/hundekurv-i-plast-2816p.html

• #6   31. aug 2011 tak tror jeg vil prøve den med benet:) han har godbids bolden og en ordenlig bunke legetøj, men det bliver tilsyneladende hurtigt kedeligt, jeg spreder også ofte hans foder rundt i køkken og gang(hvor han er når han er alene) for han bliver lidt stimuleret.
    åh ja basse er også lidt for glad for trusser og strømper, men de kan heldigvis gemmes væk smiley ..men han er hurtig er han!

..men i mener ikke jeg skal gøre brug af spray'en?

• #7   31. aug 2011 Spænd et stykke strikstof over en plastickurv, så vil den ikke blive bidt i stykker. En hund kan nemlig ikke lide strikstoffet.

• #8   31. aug 2011 han har også bare et tæppe lige nu, da jeg lige skulle finde på en løsning inden jeg indvisterede i en ny kurv, den sidste holdte kun 14 dage. men må indrømme at jeg nok er lidt pyldret og synes det er lidt synd at han ikke har en blød seng:).. han er jo min lille baby smiley

• #9   31. aug 2011 synes du ska prøve det andet først.. hvem ved om han så bare går vieder til noget andet hvis hans kurv ikk smager godt.. fik af vide af en engang at jeg sku ha noget legetøj som hundene kun havde når de var alene hjemme og det så blev taget igen når man kom hjem. så det var noget sjovt noget at lege med når man var alene.
    men jeg ville prøve leverpostejsbenet. det har mine hunde været vilde med.

• #10   31. aug 2011 uh i r jo fyldt med gode råd smiley mange tak smiley

• #11   31. aug 2011 det er helt klart også planen, det med legetøjet er også en god ide, men der gider han sjovt nok også kun at lege med ting der kan splittes ad smiley
    men lidt oprydning kan jeg godt leve med, så længe det ikke er kurvefyld i hele køkkenet smiley

• #12   31. aug 2011 kender slet ikke den spray der. smiley
    men kan da være den virker. men, tænker lidt, hvad så hvis væggene eller dørkamene bliver spændende, så skal du til at sprøjte hele huset smiley ..
    det selvfølgelig ikke sikkert men der må være et eller andet der udløser det.

• #13   31. aug 2011 han keder sig når han er alene.
    jeg synes at jeg er god til at tage ham med mig rundt, ud og lege med andre hunde osv. han har også en kæreste ovenpå, og de får ofte lov til at løbe rundt, i baggården og lege.
    jeg har overvejet at starte til hundetræning med ham, så han får lidt flere oplevelser der også, men jeg har både skole og uddannelse, og nogle dage passer det desværre ret dårligt, med min roomies arbejdstider, så han er alene lidt længere. det er også de dage der er mest problemer.

• #15   31. aug 2011 det er selvfølgelig også en mulighed, men så tror jeg jeg hælder mere til en plastik kurv, så er jeg da ihvertfald sikker på ikke at forstærke adfærden smiley men gamle håndklæder er en god ide smiley

• #17   31. aug 2011 hehe det er betryggende at høre at det holder op smiley
    neej ikke lige fire tøjdyr, men sådan, en hunde seng i form af stor hynde indeholder til gengæld nok fuld til at fore hele gulvet i mit køkken og gang. smiley

• #18   31. aug 2011 fyld*

• #19   31. aug 2011 Det der spray virker overhelehovet ikke (spørg vores designersofa i køkken/arum om det :()

Jeg ville give ham en plastickurv istedet - han kan jo så have en anden kurv i stuen eller ? når I ER hjemme smiley

Leverpostejsben osv. selv frossent holder max 10 min. her, så er det væk, men måske din hnd nyder den slags mere end min og det så tager længere tid for ham...

• #21   31. aug 2011 du skriver legetøjet bliver kedeligt. jeg gør det jeg har en stor kurv med lege tøj. de får 5 stykker hver 2 dag og så fjerner jeg de gamle så er det nyt og spændene heletiden for de har aldrig det smme mere end 2 dage og så går der et par uger før det kommer igen

• #22   31. aug 2011 Køb en kurv i i jern, den kan han da umuligt tygge i stykker smiley gggg

• #25   31. aug 2011 Jeg kan også godt lide at give et kødben - det at tygge er jo beroligende for hunden. Alt for meget aktivetet og hjernearbejde behøves ikke, bare noget at gnave i.

Mens din hund stadig er i den der lidt stressede periode kan jeg godt anbefale at du bruger en papkasse, skåret til som en kurv (eller hule) med tæpperværk i. Du bliver nemlig ikke ked af det hvis hunden flænser den. smiley

• #26   31. aug 2011 Nu har jeg ikke læst alt det ovenstående men nogle hunde kan heller ikke håndtere at have alt for meget legetøj, prøv at fjerne det også giv et ben med fyld istedet, evt hvor den har været en tur i fryseren så den tager længere tid at spise. Hvis det primært er når den er alene hjemme, så prøv at sætte lidt stille musik på i baggrunden.

• #27   31. aug 2011 nårh ja jeg har forresten os radioen kørende når jeg ikk er hjemme. ikk højt, men bare nok til der er lidt lyd om dem..

• #28   1. sep 2011 tak for alle indlæggende smiley jeg var ude og shoppe igår smiley og fik andskaffet mig mig, ben til fyld, en kæmpe okse knogle (sådan en der stadig er snask på) et reb han kun får når han er alene, og så fandt jeg en semi hård læder kurv som jeg har smidt et gammelt tæppe i smiley nu var det første dag igår men der var ingen ulykker, og han var stille og rolig da jeg kom hjem. så er positivt indstillet smiley
    det med radioen er også en god ide:)

• #29   1. sep 2011 helt betstemt smiley tror også at det kan være et del af problemet at hans kæreste bor lige oven på og går forbi vores bagtrappe når hun skal ned i baggården smiley og han kan nok også høre når hun går rundt ovenpå, det er jop træls når men gerne vil lege smiley

• #30   1. sep 2011 det var da rigtig dejligt at hører:-) håber for dig det blir ved sådan:-)

Kommentér på:
er det okay?

Annonce