{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.060 visninger | Oprettet:

Hundetræner, det er ikke okay!!! {{forumTopicSubject}}

-Ja, idag var Mille&jeg til træning, og dette skete:
Mille 'smuttede' under et indkald, og løb ned til et andet hvalpehold der trænede ca 30m længere nede på banen.. Jeg kalder på hende, men hun er i fuld gang med, at lege med en anden hvalp. (Mille er MEGET legesyg, aktiv og fuld af energi: - dog ikke at det er en undskyldning!) Hun reagerer ikke på mit kald, og min hundetræner beder mig blive stående, mens hun er på vej ned efter hende.. Det andet holds hundetræner får dog fat i hende og tager straks fat i hendes halsbånd (Vi træner med kæde 'kvæler' halsbånd). Da han får fat, "drejer" han hånden rundt, så det sidder helt stramt og hiver hende derefter op, så hun kun lige går på bagbenene! Jeg står fuldstændig i chok, mens én fra mit hold råber: Slip den hund! Det reagerer han ikke på, hverken 1. eller 2. gang, og slæber hende de ca. 30m op til min træner, uden et ord til mig! Jeg får derefter endelig min hund tilbage, hun hoster og hakker, er helt ude af den.. Min træner siger bare, at det ikke var min skyld, at hun løb, og at det kan ske for enhver hun. JA, -det ved jeg sgu godt, men det er da ikke iorden at håndtere dét på den måde? Derefter nævner hun kort, at hun nok vil være lidt stille nu, fordi hun har fået skæld ud & og at jeg bare skal lave et par øvelser, hvor hun ikke får skældud. Jeg skynder mig bare væk, og resten af mit hold kommer og siger at det ikke var iorden & at han ikke er en ordentlig træner! Jeg ringer så til min far, der har siddet nede i bilen pga et vigtigt opkald fra arbejde og han kommer så. Jeg forklarer ham situationen og han konfrontere straks ham idioten.. Han siger bare, at han overhovedet ikke havde hårdt fat. -Min far var der jo ikke, men siger så at sådan skal han ikke behandle vores hund mere! Derefter forlader vi pladsen..

Jeg tænker nu på, at jeg selvfølgelig skulle have sagt noget med det samme, men jeg synes det er svært, at som 15årig skulle sige en voksen og 'erfaren' træner imod.. Jeg synes derimod heller ikke, det var iorden hvad han gjorde! s:

Ja, blev altså nødt til, at komme ud med det..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundetræner, det er ikke okay!!!
  • #1   24. nov 2009 Føj det er bare ikke i orden :o(
    Havde aldrig sat mine ben der mere!

• #2   24. nov 2009 Sikke dog en oplevelse !!
    Og du har da helt ret, det MÅ bare ikke ske .. Hvad bilder han sig ind ..?!

• #3   24. nov 2009 malou...find dig et andet sted at træne for det er ikke iorden det der skete

• #4   24. nov 2009 Syntes I skal klage til den klub I træner hos!

• #5   24. nov 2009 ej det er bare ikke i orden. nu har din hund jo fået en dårlig oplevelse når hun træner og det er jo ikke en god ting. træning skal jo helst være sjovt.

• #6   24. nov 2009 **** noget lort at lave.
    Hvis det er så slemt som du fortæller lyder det godt nok som en overreaktion!

og sikke nogle signaler at sende til din hund, Kommer du herned og er sød og vil lege så får du smæk ? - hmmm.. det forstår jeg ikke..
    Hvorfor ikke bare tage din hund rolig i halsbåndet og vente på at den bliver hentet , så kan dig og din egen træner selv finde ud af hvordan i skal håndtere situationen nu og fremover .. :S
    Sikke noget.

Jeg var godt nok gået lidt amok tror jeg, havde nok råbt og skreget og aldrig kommet igen, men det er jo ikke vejen frem !!

• #7   24. nov 2009 Nej, og han kalder sig hundetræner? tsk, ikke engang at kunne håndtere en løs hund s;
    Får at vide hver gang, at Mille virkelig er en hund med potentiale & at de gerne vil have hende med på deres 'upcoming' konkurrencehold, men det er godt nok det sidste der kommer til at ske!

• #8   24. nov 2009 Nogle mennesker burde bare ikke have med dyr at gøre ;s
    - Jeg oplever tit folk der slår deres hunde eller saver deres heste i munden samtidig med de pisker dem ... Hader bare sådanne folk )';

• #9   24. nov 2009 Synes heller ikke det er iorden, og vil nok heller ikke komme der igen. Men nu er jeg heller ikke til træningsmetoder der involvere kvæler halsbånd.

• #10   24. nov 2009 Kommentar til kvælerhalsbåndet; Hun bliver virkelig overgearet, og vred sig tit ud af sit alm halsbånd + at hun 'hang sig' i det alm halsbånd.. Derfor prøvede vi et kvælerhalsbånd (var selv imod det istarten) og det er en rigtig positiv ting for Mille. Hun slapper meget mere af, og trækker overhovedet ikke mere, heller ikke i sit normale halsbånd, som hun trodsalt går med 6 ud af 7 dage i ugen(:

Dette er egentlig ikke noget jeg vil kommentere yderligere, da der er mange der er virkelig negative omkring dette, men jo ikke ved en sk*d om, hvordan det hele foregår.. Jeg kan i hvert fald stå inde for den måde jeg bruger det i træning med Mille, og det er vel det vigtigste.. Hun er blevet fri for et konstant træk i halsbåndet og kan nu gå med løs snor osv.. (':

• #11   24. nov 2009 Malou&.~'Mille'~.< 3
    Okay bare man selv har det fint med det.. Derfor bruger jeg også sele til mine, netop for ikke at skade nakken mm. Men nu tilbage til det oprendelig emne..

Ville helt klart skiftet træningsplads/klub.

• #12   24. nov 2009 Nu har jeg selvfølgelig en anden alder, men jeg var tændt helt af på sådan en klovn.

i vores klub gør vi sådan at, når ejeren har kaldt og kræet ikke kommer, går ejeren i skjul. Derefter jager alle andre kursister hunden væk når den kommer hen til dem (ved at sige puuha og ka du gå hjem). Til sidst skal hunden gerne savne sin ejer så meget at den søger sin ejer. Ideen er selvfølgelig at hunden skal lære at, det ikke er en positiv oplevelse at stikke af.

• #13   24. nov 2009 Jeg tror seriøst jeg havde slået manden ned hvis han havde behandlet min hund på den måde... Han burde slet ikke have med dyr at gøre...

Der hvor jeg træner er kvælerhalsbånd forbudt, de ser helst vi har sele på men da jeg ikke kan finde nogen der passer Fluffy bruger vi fast halsbånd. Jeg ville aldrig træne et sted der bruger de metoder det er helt sikkert.

• #14   24. nov 2009 nøj mand! Jeg havde fandme kradset øjnene ud på ham og sparket ham i skridtet havde han gjort sådan ved min hund! Jeg kan da blive helt gal!
    Jeg ville klage over ham, og så finde et andet sted at træne!

• #16   25. nov 2009 Synes en kvæler brugt rigtigt er et fint redskab.

Er du gal jeg var flippet !! I mine tanker ser jeg min hunds snor om halsen på træneren hvor han lige i snoren bliver løftet op på tå i 30 sekunder !!
    Jeg ville klart klage og du kan nok få nogle af vidnerne til at bakke dig op.

Synes at du din alder taget i betragtning handlede virkelig flot og at du reagerede ved at henvende dig til din far som så kunne tage snakken.

Lyder til den træner er af den gamle skole desværre :o(

Hvis din egen træner er god så bliv der, men klag over idioten og kræv at din træner tager dette op så det IKKE sker igen nogensinde !!

Stakkels dig og stakkels din lille vuf :o(

• #17   25. nov 2009 Dette er ikke ok og man kan kun sige at der skal klages over det, for hvem gå det ud over næste gang, der må være en der er ansvarlig for pladsen, nu er jeg selv hvalpe træner i en klub der vil sådan en træner blive smidt ud med det samme.

• #18   25. nov 2009 Hvis du klager, så ville jeg få opbakning fra resten af holdet, så står du ikke "alene" mod denne "træner"

• #19   25. nov 2009 Jeg er selv træner og det der er FULDSTÆNDIG uacceptabelt! Jeg synes du skal finde et andet sted og træne - men først skal du klage til et trænerudvalg (hvis i har sådan et i klubben) for dét der skal ikke finde sted.
    Det er IKKE i orden!

Jeg forstår din frustration og kan godt forstå du blev chokeret! Jeg håber de andre på holdene siger fra over for sådan en behandling også. Man kan ikke være træner, hvis det er sådanne metoder man bruger.

Fy føj, jeg håber han har en dårlig smag i munden.

Jeg vil i øvrigt gerne ha en PB med den klub du træner i, hvis jeg må?

Kommentér på:
Hundetræner, det er ikke okay!!!

Annonce