483 visninger
|
Oprettet:
akupunktur {{forumTopicSubject}}
jeg er lidt nysgerrig for at høre om nogle af jer inde har prøvet akupunktur, i hvilken forbindelse og hvad I har givet for det?
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
Jeg har ofte problemer med tennisalbuer og her har akkupunktur været guld.
jeg har også fået behandling i skulderen, samt i lænden med godt resultat.
Min egen læge har stået for det, og har givet 125 kr pr gang.
dejligt at smertelindre så billigt og noget sundere end at vælte smertestillende i sig.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 154
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Akupunktur er dog ikke bare akupunktur.
Der er den vestlige form, som de fleste læger, der bruger dette benytter sig af - triggerpunktakupunktur.
Det adskiller sig væsentligt fra den originale form, der er en del af den traditionelle kinesiske medicin.
Priserne er meget forskellige rundt om i landet, men jeg tror ikke man slipper afsted med at blive behandlet for under 450 kr. pr. gang.
Akupunktur er ikke - som nogen anden behandlingsform - et mirakelmiddel, der virker på hvad som helst her og nu.
Det har en masse styrker, også nogle svagheder, ting det virker bedre på en andet, noget det slet ikke virker på...Og så er der ting, hvor man slet ikke kan overdrive effekten.
Jeg vil anbefale dig at ringe til en behandler som er RAB-godkendt og så vil jeg til hver en tid anbefale at finde en, der også er posturolog.
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.519
Jeg har haft stor gavn af det.. bortset da jeg havde veerne, det hjalp ikke
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.412
Jeg troede ikke på at det ville virke og jeg havde absolut ikke lyst til at stoppe med at ryge. Jeg røg 30-35 smøger dagligt og havde røget i 12 år. Jeg har ikke rørt en smøg siden min første behandling for snart 2½ år siden..
Kunne meget nemt finde på at opsøge en akupunktør hvis jeg en dag "fejler" noget som det kan hjælpe mig med..
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 154
så og ville jeg høre om prisen så jeg kan spare sammen hvis det er jeg vælger og prøve, da min økonomi ikk er ret god, så selv 450 kr er RIGTIG mange penge for mig
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Mange går til en alternativ behandler og forventer en virkning, der slet slet ikke er i overensstemmelse med virkeligheden.
Hvorfor ved jeg ikke - den samme forventning har man ikke til det etablerede sundhedssystem, hvor man er bevidst om, at en behandling ikke nødvendigvis er mirakuløst helbredende
Hvad seneskidehindebetændelse angår, så er det relevant at behandle med akupunktur.
Man kan både bruge lægernes version, men med uddannede akupunktører får man hele pakken - og den er altså mere effektiv.
Hvad der dog er nødvendigt er, at man samtidig giver leddene ro. Ellers kan man behandle herfra og til månen uden man får det store ud af det.
akupunktur