{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.176 visninger | Oprettet:

Jeg forstår det ikke - Lille bøvs. {{forumTopicSubject}}

Jeg må lige ud med noget, som har irriteret mig et godt stykke tid nu.

- Jeg forstår simpelthen ikke, at folk så åbenlyst bare ignorerer fart-begrænsninger.
Hver evig eneste dag kører jeg i omkring to timer for at komme frem og tilbage til og fra skole.
Og mindst 80% af alle, der kommer til at køre bagved mig overhaler.

Jeg er sågar blevet overhalet af busser og lastbiler!!! Både ved 90 og 80 km/t. Hvad sker der for det?

Hvis der bare var tale om 5-10 km/t, så ville jeg ikke være lige så chokeret, men de er jo væk før man overhovedet har nået at se dem overhale. Nogen kører mindst 110.

Og nej, det er ikke fordi jeg kører under det tilladte, eller fordi jeg er en perfekt billist.
Selvfølgelig laver man da fejl, men det her er jo ikke "bare" fejl.

Beklager, men jeg måtte altså bare ud med det, for synes virkelig, det er uansvarligt ):

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg forstår det ikke - Lille bøvs.
  • #1   10. apr 2014 Jeg kan sagtens følge dig. Jeg holder farten, men køre let friskt. Dvs. kører måske 52 km/t i by.. Altså overholder faktisk fartbegrænsningerne uden at snegle afsted og jeg bliver også meget ofte overhalet. For nyligt blev jeg overhalet indenom for han havde MEGET travlt med at nå op til det røde lys smiley

• #2   10. apr 2014 Jeg har i dag set de sejeste og vildeste overhalinger på vej til dyrlægen. Det var sådan, at jeg kun sad og ventede på, at det skulle sige BANG. Og så kørte de helt oppe på ens kofanger. smiley

• #3   10. apr 2014 Ja, men det er jo også at overholde fartgrænsen.
    Min kørelærer sagde altid at 1-2 over (dvs. 81-82, 52 osv) var bedre end at køre 2 under.
    - Og det er også det jeg gør. Jeg kører bevidst lidt over stregen, fordi jeg ved, at vores bil kører ca 3 under den rigtig fart, det er, når den er på stregen.

Altså... jeg lagde da også mærke til at der var nogen få fartbøller, folk der kørte over for rødt og sådan noget, da jeg kun kørte i byen, men synes godt nok det er langt værre ude på landevejen.
    Og det er altså ikke fordi der IKKE sker uheld, for de... ca 4 måneder, jeg har kørt frem og tilbage, har jeg set bilerne ligge ude på marker og sådan noget, hele to gange, fordi de er kørt galt.

• #4   10. apr 2014 Jeg pleger at køre omk. 55 i byer og ca 95 på lige landeveje men kommer jeg til at køre bag en der køre 80 så køre jeg også 80 Jeg vil indrømme at ser jeg en lastbil nærme sig køre jeg stærkere jeg hader at ha en lastbil lige i røven af mig smiley

• #5   10. apr 2014 Jeg plejer at køre omkring 52-54 i byer og 84-86 på landeveje, da det cirka passer med fejlvisningen på vores bil.

• #6   10. apr 2014 Da en lastbil overhalede mig var han så tæt bagved mig, at jeg faktisk signalerede 3 gange, at han skulle holde afstand. Det var godt nok ubehageligt, jeg fik hedetur og det hele... Og det var så fordi han ville overhale, men han var jo bagved mig VILDT længe. Han kan jo trods alt se over min bil, så kunne han da holde afstand indtil den bil, han ventede på, var ved at passere.

• #7   10. apr 2014 Alex hvis jeg har en lastbil lige i røven af mig får jeg også svede ture

• #8   10. apr 2014 Ej, men har aldrig set en lastbil så tæt på en anden bil før. Havde jeg bremset bare en lille smule, var han kørt ind i mig.

• #9   10. apr 2014 Jeg får svedeture bare af at have en liggende tæt på. Men jeg har også været med i en traffikulykke før, så jeg kan bare ikke have, når nogen ikke holder afstand. smiley

• #10   10. apr 2014 Jeg skal altid kunne se begge forlygter, og så gerne lidt mere, men jeg signalerer ikke, før de er så tæt på, at jeg knap nok kan se deres lygter.

• #11   10. apr 2014 Nej afstand er jeg også fan af, men oplever så også at folk tænker: "Der kan min bil lige være"... Suk så lægger jeg da bare afstand igen..

Men ja folk har travlt i trafikken

• #12   10. apr 2014 Jeg kan helt sikkert også bøvse med!! - det er simpelthen så ubehageligt, når folk ligger få centimeter fra min bagkofanger.. Jeg får både ondt i maven fordi jeg er nervøs, men jeg bliver også helt hidsig, og letter bevist foden lidt fra speederen, hvis det er almindelig landevej..

BØØØØØØVS!!

• #13   10. apr 2014 Det sker jo også i det offentlige at folk bare møver igennem. Det går bare ikke så stærkt på gå-ben som i bil smiley

• #14   10. apr 2014 Jeg kan forstå, at andre regler kan være sværere at huske.
    - Men sådan noget som fartgrænser burde bare ikke være så svært at overholde.

• #15   10. apr 2014 Der bliver kørt lige lovligt friskt til her i Nordsjælland...overhalet for fuldt optrukne linjer, op af bakke, lige før et sving, inden om...der bliver kørt ret tæt og kippet med lyset hvis de synes det går for langsomt...især på forlængelsen af Hillerød motorvejen. smiley

I den lokale uge post var der en artikel med en mand det havde lidt for travlt på vej på arbejde. Han overhalede en bil med to gutter i for fuldt optrukne linjer i en 50 km zone...skæbnen ville, at det var to betjente på vej på arbejde smiley Så stationen blev kontaktet og nummerplade og forseelser oplyst. Da han senere blev kontaktet erkendte han sin fejl smiley

• #16   10. apr 2014 Jeg har set, hvor en overhalede i en svingbane i et lyskryds i morgentraffiken. smiley

Og ja, han skulle ligeud.

• #17   10. apr 2014 What o.o
    Det er da vildt.
    Oplever det heldigvis ikke så meget i byen, men jeg kører så heller ikke vildt meget rundt, så kan være, jeg bare overser det.

• #18   10. apr 2014 jeg synes det er dypt uansverligt at køre for stærkt , jeg bliver glad når jeg ser det er kontrol og kunne ønske at det var hårdere straff og mere penge folk skulle betale så måske de tænker sig lidt om ...

jeg har selv været i et biluheld hvor jeg hadde lav hastighed da jeg viste jeg skulle køre ned en bratt bakke bag om den sving og det var vinter i norge og da jeg kommer rundt svingen så kommer en bil i min kørebane da deres kørebane var dækt igjenn af sne som jeg ikke kunne se før jeg kom rundt om svingen ( bare de hadde vært så smart at den ene person gikk op til svingen og stoppet modgående trafik , men nej da ) så efter det så har jeg daglige stærke smærter , min udannelse som jeg betaler tilbage studielån kan jeg ikke bruge til noget længere ;( så mit liv er snud på hodet pag en bilist kørte uansvarligt og alt for stærkt ;(

så ja flere kontroll og ta de egoistiske/uansvarlige mennesker som kører for stærkt smiley

• #19   10. apr 2014 Det er noget der kan sætte mit pis så meget i kog hvis folk køre uhensigtsmæssigt. Jeg bliver direkte hidsig hvis folk ligger i røven på mig og har før kørt efter dem der har gjort det og givet dem en skideballe. Jeg får hjertebanken og bliver så inderligt sur.
    Noget andet er når folk køre så tæt på mig når jeg er ude med hundene at jeg kan mærke suset fra sidespejlet .... AAARRRG!!!! Jeg får lyst til at kaste en brosten gennem for ruden på de lorte billister.

• #20   10. apr 2014 Jamen det er da ikke kun i trafikken mange folk laver deres egne regler og overtræder dem der er vedtaget ved lov. Se bare på mange hundeejere. "Hunden skal føres i snor" dette skilt er der ufatteligt mange der blæser højt og flot på. For MIN hund må da gerne være løs for JEG har totalt styr på det.
    Smugle våde varer over grænsen.....arghhhh....det går jo nok.
    Stort set samtlige regler bliver bevidst overtrådt fordi nogle mener at de liiiiige er en tand bedre, klogere, dygtigere end alle andre.
    BØVS smiley

• #21   10. apr 2014 Forstår heller ikke dem der ligger bagved og kipper med lyset. Jeg går på skole i skive og hende jeg køre med fik sit kort i sommers og hun troede det var bilen der var noget galt med, så hun kørte tilsidst til forhandler for at få bilen tjekket.
    Men bilen fejlede intet, det var fordi hun kørte det hun måtte.
    Forstår heller ikke de biler der skal køre så tæt på hesten at de næsten tager den med på taget når de møder en hest på vejen. Har også oplevet at ha været ude og køre i hestevogn hvor der kom en bil der næsten kappede bene på den yderste hest. smiley

• #23   10. apr 2014 Og skulle man være så uheldig at holde i kø på motorvejen, så starter alt det "sjove".

Jeg holdt stille og næsten helt tålmodigt i inderbanen, fordi jeg skulle af den næste frakørsel, da en lastbil overhalede mig indenom. smiley

Jeps INDENOM i nødsporet. smiley

Den havde nær flået mit sidespejl af. smiley

Mange flere fulgte lastbilen, men jeg blev pænt holdende i køen, indtil jeg nåede min afkørsel. smiley

• #24   10. apr 2014 Jeg blev overhalet i en meget lille by i dag, havde lige drejet fra derind, så var kun kommet op på omkring 40, men havde min store hund med og hun bliver let køresyg, så det forgår stille og roligt i svingene med hende.. Blev overhalet af en kæmpe nar i en audi, og væk var han ... Folk er tankeløse..

• #26   11. apr 2014 Altså er enig i det meste men vil lige sige at der er noget galt med dit speedometer hvis du bliver overhalet af lastbiler når du kører 90 danske lastbiler er plomberet så de ikke kan køre over 90 medmindre det går ned af bakke og de er tungt læsset....

• #27   11. apr 2014 Det er da sjovt, at du skrive det Tulle, for jeg møder da jævnligt lastbiler, der kører mere end 90.

Kører jeg 90 på motorvejen, bliver jeg da pænt overhalet af den ene lastbil efter den anden.

• #28   11. apr 2014 Tulle: Lige på den strækning kørte jeg 80, og nej, mit speedometer viser 3 km/t mere end den kører, hverken mere eller mindre - Så der er intet galt med mit speedometer.

Og jeg må altså være enig med Susanne - Jeg har kørt bag lastbiler på motorvejen, som også har kørt over 90.

• #29   11. apr 2014 Danske lastbiler er plomberet til 90 km/t som Tulle skriver, det afviger meget lidt fra den hastighed.

• #30   11. apr 2014 Er det ikke bare at hive en sikring ud og så kører lastbilen meget hurtigere? Eller var det kun for 15 år siden?

• #31   11. apr 2014 Det var vist for nogle år siden, men det kan garanteret stadigt omgås. Det sker bare yderst sjældent, da chaufføren mister kortet, og vognmanden får en kæmpebøde.

• #32   11. apr 2014 Ja der er kommet en betydelig større risiko ved at gøre det. Og jeg ved som sagt heller ikke om det stadig kan lade sig gøre. Ved bare at det kunne det engang. Men meget kan jo være ændret.

• #33   11. apr 2014 Nu kører der jo så meget andet end danske lastbiler på vejene, og jeg har altså også mødt danske lastbiler, der kører væsentlig hurtigere.

Og de små lastbiler må ikke være plomberet, for de kører rask væk 140 på motorvejen.

• #34   11. apr 2014 Det med lastbilerne må da være de aller nyeste på markedet og ikke de årgange, der er flest af på vejene...ellers går det da ned af bakke rigtig mange steder...må tilslutte mig dem, det ser lastbiler med betydelig højre fart end de 90 km i timen.

• #35   11. apr 2014 Linda N

Det er ikke en ny regel, den er fra 94, men i starten var der mange der omgik reglen ved at fjerne en sikring, eller omgik begrænseren på anden måde, da konsekvensen ikke var så høj.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=49807

I linket er begrænsningen 85, den skulle senere være hævet til de 90.

• #36   11. apr 2014 Ja det var da en væsentligt ældre regel end jeg regnede med. Synes ligesom Susanne og Alexandoria, at mange lastbiler kører væsentligt hurtigere. Jeg bliver også tit overhalet...også når jeg kører 90...

• #37   11. apr 2014 Fart dræber, desværre er der nogen der først lærer det når det er for sent..

Kommentér på:
Jeg forstår det ikke - Lille bøvs.

Annonce