{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.471 visninger | Oprettet:

Jeg forstår det ikke!! {{forumTopicSubject}}

Hvorfor har folk så forbandet travlt med at lave hvalpe på deres hvalpe???

Igen igen igen kan man se annoncer med utjekkede hvalpe på under et år, som "bare øver sig helt vildt" og gerne vil være far/mor! UF! Og når man så går dem på klingen, så ved de ikke engang, hvordan man tjekker for de racerelaterede sygdomme! ØV, hvor ville jeg ønske, at folk satte sig ind i tingene, inden de fik dollartegn i øjnene!

Sorry, jeg ved, at den har været oppe 10000000 gange, men jeg bliver bare stadig så ked af, at folk splitter racerne af med utjekket avl.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg forstår det ikke!!
  • #2   14. apr 2011 Jeg tror - og håber - at langt det meste avl foregår på hunde i den rette alder, som er checket for racerelaterede sygdomme.

Men det er bare ikke dem, man finder i markedet herind....

• #3   14. apr 2011 Karina: Jeg er godt nok begyndt at tvivle på folks fornuft i det her. En ting er hvad der sker herinde, men hvor mange er der ikke, som ikke er på HG og som bare har hovedet under armen. Jeg møder dælme tit folk, som har den der "nej den er ikke HD-fotograferet, for det er bare et hyggekuld" indstilling. Det er så sørgeligt altså...

• #4   14. apr 2011 Jamen du har formentlig ret. Jeg kan jo bare se på min egen flok, hvor kun den ene af hundene kommer fra "planlagt" avl - og de to andre har ikke i noget som helst omfang været planlagt, og deres forældre har helt sikkert ikke være checket for noget som helst....

• #5   14. apr 2011 De mennesker burde skamme sig!

• #6   14. apr 2011 Karina: præcis... UPS, nu hænger de sammen, hyggeligt med pengene

Men en anden ting er, at jeg til nødts kan forstå tankegangen bag, at man ikke vil ofre pengene på HD, AD og øjenlysning, men når racesygdommen er patella og man ikke en gang gider hive sin hund til dyrlæge for at få ham til at skubbe rundt på knæskallerne gratis i forbindelse med almindelig sundhedstjek, så hopper kæden helt af for mig!!

• #7   14. apr 2011 Julie, at man ikke vil have testet for patella i forb. med alm. sundhedstjek, er vil ligeså meget fordi, man er bange for resultatet. Det ville jo være surt, hvis man alligevel ikke kunne lave hvalpe.

• #8   14. apr 2011 Lene: ja det ville da være træls, hvis det skulle ødelægge ens indkomst. Lykkelig uvidenhed og ulykkelige hvalpeejere wuhu

• #9   14. apr 2011 jeg tror desværre ikke, det kun er herinde, folk avler med hovedet under armen...
    allerede inden jeg fik amon hjem, spurgte én af min daværende kærestes kammerater, om ikke amon så ku bedække hans tæve... uden tavle, som selvfølgelig ikke skulle tjekkes for noget først... øh nej...

har også en veninde, hvis d/s gårdhund er en stor genfejl; ALT for lille, hidsig, bange for andre hunde og med lang pels... min veninde ville allerede fra dag et gerne avle på kræet... hvor mange timer jeg ikke har brugt på at banke fornuft i hendes hoved, kan slet ikke tælles... tæven er lige blevet tre år, og hun er da hverken chippet eller forsikret endnu... grr... har bare været ved at gå helt amok, hver gang hende og kæresten har brugt penge på noget som helst... men har altid fået samme svar: vi har en tid ved dyrlægen i næste uge... HA som om... nu er de gået fra hinanden, så jeg håber lidt hunden kommer videre til et mere ansvarsbevidst hjem...

• #10   14. apr 2011 Karina: det er over alt. Jeg mødte en pige med en pomeraniantæve, som var lige så stor som Louie- så altså way way way over racestandarden. Hun siger meget bedrøvet, at hendes desværre lige har været i løbetid, ellers skulle de da have lavet hvalpe. Hvor til jeg svarer: "nej, for han er alt for stor OG har dårlige knæ. " Men hun bliver bare ved med, om hun ikke kunne få mit nummer, så kunne hun ringe, når der var løbetid igen. Til sidst så gik jeg bare. Hun fattede hat!

• #11   14. apr 2011 Julie: det var da godt nok også bare voldsomt, hvor vedholdende hun var med det så....

• #12   14. apr 2011 Jeg tror at rigtig mange først fatter alvoren den dag de selv står med en møjsyg hund i hænderne.

• #13   18. apr 2011 - jeg vil lige have lov at give en kommetar,

Jeg har selv en hanhund som jeg overvejer at lave hvalpe med , han er af racen boxer , og derfor troede og mente jeg selv at det bedste ville være at få ham undersøgt for div. Hd og Ha inden parring .

Jeg spurgte min dyrelæge til råds om hvilke sygdomme der var nødvendig at få tjekket ham for , Og hun sagde til mig at hun slet ikke mente jeg burde få ham undersøgt . Dette underede mig , selvom han godt nok ikke har stamtavle .
    Senere samme dag snakkede jeg med min veninde som lige har fået hvalpe på hendes fransk buldog , deres dyrelæge havde også sagt til dem det ikke var nødvendigt at lave nogle former for undersøgelser inden parring .
    - Det skal lige siges at vi ikke har samme dyrelæge !

• #14   18. apr 2011 Du skulle overveje at skifte dyrlæge smiley

• #15   18. apr 2011
    men to forskellige dyrelæge har givet samme svat , til at de ikke mener skal skal undersøge hunden for div sygdomme .

Men mon det er fordi at det fordi der ikke er stamtavle på min de kommer med dette svar ?

jaa , syntes da også det står lidt skidt til hvis det er denne rådgivning man får fra dyrelægerne her i thy , men det kunne måske også være sværet på at mange ikke for lavet undersøgelserne , hvis dyrelægen siger det ikke er nødvendigt .

• #16   18. apr 2011 måske dyrlægen mangler kunder.....? ej, jeg ved ikke hvad der sker oppe i hovdet på sådanne dyrlæger, det burde være logik for burhøns at man sikre sig at ens hund er sund og raske inden man avler, så man ikke får videreført grimme sygdomme.

Ud over det så har markedet for alle slags hunde været dækket længe, der produceres simpelhen mange flere hunde end der er gode hjem til. Desuden så afllives der årligt omkring 15.000 raske hunde.

Kommentér på:
Jeg forstår det ikke!!

Annonce