{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
529 visninger | Oprettet:

varer ikke afleveret?! Hvad gør vi? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg har lige et spørgsmål som er totalt off topic.

For en 4 uger siden bestilte vi nogle trykte billeder over en internet butik som vi så skulle afhente og betale kontant hjemme hos hende der havde dem (fordi hun bor 5 minutter fra os), og de var på tilbud med det vilkår at man afhentede dem hjemme hos hende..
Hun havde så lagt billederne i sin cykelkurv i læ (fordi hun var på arbejde), og vi smed pengene i hendes postkasse..

Da vi så kommer hjem, er 3 af 4 billeder i den forkerte størrelse. Dvs at vi får dem for små ifht hvad vi har bestilt (OG betalt for).
Jeg skriver det til hende og hun siger hun vil få det bragt i orden dagen efter.. Det gør hun ikke.. Så jeg skriver til hende igen.. Og hun siger hun får det ordnet om mandagen... det gør hun ikke..
Og denne her cyklus kører indtil for halvanden uge siden, hvor hun siger at hun vil komme forbi med billederne, men ikke gør det, og HVER gang efterfølgende hvor jeg har prøvet at kontakte hende, har hun ikke svaret tilbage.

Nu skrev jeg til hende at vi ville have vores penge tilbage,- og selvfølgeligt svarer hun ikke.

Så mit spørgsmål er: HVAD kan vi gøre? Jeg har tænkt på om vi skulle skrive til hende at vi vil have pengene tilbage ellers ringer vi lige til SKAT (da det kunne tyde på at hun jo får pengene kontant,- og jeg tvivler på at hun indberetter dén indkomst), men hvad kan vi ellers gøre? Vi er SÅ frustrerede, og det er mildest sagt VILDT provokerende og irriterende at betale penge for en vare man ikke får.

Hjælp, tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  varer ikke afleveret?! Hvad gør vi?
  • #2   27. mar 2014 Hægter mig lige på.. Har selv lidt bøvl med en privat som ikke vil udlevere den betalte vare...

Ved godt det er den risiko man løber når man handler privat.

• #3   27. mar 2014 jeg har tænkt på det,- men jeg er bange for at hun kunne finde på at ringe til politiet og sige at vi chikanerer hende, eller et og andet skørt. Men så kan man vel blot fortælle politiet hvordan det hænger sammen hvis de gider køre ud for den slags? Jeg tvivler bare på at hun overhovedet vil åbne døren..

• #4   27. mar 2014 Amanda, det er jo gennem hendes butik/ firma vi har bestilt. Er det så det samme, eller? jeg er forvirret.. aner ingenting om denne her slags!

• #5   27. mar 2014 hvad med forbrugerklagenævnet, såfremt beløbet er stort nok (der er vist nok noget med et mindstebeløb) - hvis det er igennem hendes firma, så er det vel teknisk set officielt ikke længere privat handel.

• #6   27. mar 2014 I skriver et pænt brev og ligger i postkassen, om at i ønsker pengene tilbage, eller i ønsker at få leveret de rigtige billeder.

I er forbrugere i denne sag, og i danmark bliver forbrugere særligt beskyttet, så i kan trygt skrive til hende at i vil kontakte en advokat, hvis ikke hun hjælper jer.
    Kig evt. på købeloven § 78 nr. 4, stk. 4 (her kan i se hvad i har krav på)

• #7   27. mar 2014 Som Monica H skriver eller at dukke op på adresse som Isabelle foreslår smiley

Jeg solgte her igår to par bukser til en på fb, som det så viste sig jeg arbejdede med. Nu skriver hun lige her til aften hun ikke kan passe bukserne og ja.... Det synes jeg faktisk er rigtig irriterende, for jeg føler lidt jeg SKAL lade handlen gå tilbage, selvom der ikke er aftalt noget omkring hvis de ikke passede.
    Normalt er varen jo godt som beset i mit tilfælde, men vil sgu heller ikke have en sur kollega (er næsten lige startet der og vi er 120 mennesker)

Undskyld jeg lige spammede din tråd TS smiley

• #8   28. mar 2014 Ring til politiet og spørg hvordan du skal forholde dig, om du bør køre til adressen eller hvad du gør, så er du ude over hvis sælger vil anmelde for chikane

• #9   28. mar 2014 Tak for alle jeres svar! Vi sætter pris på det! smiley

Kommentér på:
varer ikke afleveret?! Hvad gør vi?

Annonce