{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Lejlighed/værelse i Kbh {{forumTopicSubject}}

Hej kære Hundegalleri!

Min livssituation har ændret sig noget i løbet af de sidste par måneder - manden og jeg er gået fra hinanden, jeg er blevet færdiguddannet, men er pt. sygemeldt... Jeg har nu god tid til at tænke over hvad jeg vil med livet - og har derfor søgt ind på Københavns Universitet, med 99 % garanti for optagelse (alle er optaget de sidste mange år, jeg satser på, at heldet også er der for mig smiley )..

Derfor må jeg finde mig et nyt sted at bo, da det bliver lige rigeligt langt at pendle fra Viborg til København smiley Da jeg er inkarneret jyde aner jeg jo klap om hovedstaden, og hvor man kan finde et billigt sted at bo.. Jeg vil være på SU, og forventer at tage nogle vagter ved siden af, men vil ikke kunne ligge mere end 3500 i husleje.. Dette er jo ikke meget, men jeg håber alligevel det kan lykkes, at finde et sted, hvor både jeg og den lille dame kan bo!

Har I nogle gode forslag til hvor jeg kan lede? Har selvfølgelig kigget dba, boligportal osv..
Eller har I måske selv et værelse, eller kender nogen, der mangler en sød rommate? smiley

Kom glad med alle input, I mener kunne være relevante smiley
Jeg vil gerne kunne flytte ind i løbet af sommeren..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lejlighed/værelse i Kbh
  • #2   26. mar 2014 Lysalleen i Trekroner (lige ved trekroner station) må man have 1 hund, Farum midtpunkt må man have 4 husdyr (studie boliger er rent billig, vist nok under 2000kr pr. mdr) Morbær haven i Albertslund må man også have hund...og der er flere men de er ikke altid nemme at få men Held og Lykke smiley


  • #3   26. mar 2014 kontakt kollegiekontoret .. kommer man udefra til en anden kommune for at studere mener jeg man står først i køen til boliger ... de må kunne give dig info om hvor du må have hund ...

    https://www.kollegierneskontor.dk/


  • #5   26. mar 2014 Find et sted lidt i udkanten af Kbh., men tæt til busser og S-togsnettet, så er priserne væsentlig billigere, der er bedre luftemuligheder for hunden og nok kortere ventelister....



  • #6   26. mar 2014 Jeg tænker osse Morbærhaven - der er rigtigt gode forbindelser ind mod byen, og skov på den anden side af vejen.

    Jeg boede der dengang jeg var ung og smækker.. nu bor jeg 5 minutter derfra smiley


  • #7   26. mar 2014 Inde i kbh er det næsten umuligt at finde i det prisleje. Så skal du være heldig, i hvert fald.

  • #8   26. mar 2014 Jeg kan høre, at det godt kan blive noget vanskeligt smiley men jeg vil give dem et kald, kollegiekontoret!

    Morbærhaven har jeg læst om i nogle tråde - skal man være skrevet op, eller hvordan? smiley

    Tak for alle jeres råd!


  • #9   26. mar 2014 Kirsten R: jeg har tænkt på, at søge lidt udenfor. Men da jeg som sagt er kæmpejyde ved jeg ikke helt hvilke byer der har gode transportmuligheder til City - kan du evt give nogle eksempler?

  • #11   26. mar 2014 Du kan eventuelt bruge rejseplanen og tjekke de forskellige ruter fra de forskellige kollegier/lejligheder du kigger på, for at få en ide om rejsetiden smiley

  • #12   26. mar 2014 Morbærhaven bliver godt nok noget småt når du ikke kan betale mere i husleje
    https://www.kollegierneskontor.dk/default.aspx?func=kkikportal.roomtypelist&kid=1783&lang=DK

    Men ja jeg har også hørt det skulle være nemt at få lejlighed der. Men om det kun er de store der er nemme at få eller om det også gælder de billige små. Det ved jeg ikke.


  • #14   26. mar 2014 til den pris bliver det kun mindre, jo længere ind mod byen man skal ... plus at sandsynligheden for hund (og/eller kat) også har det med at forsvinde.

    Der er ok plads til de små penge, plus at man har fælleshave.


  • #15   26. mar 2014 Ang dem med hems, der mener jeg at man står først i køen hvis man allerede bor der... men er der ingen på listen, så er der vel frit slaw.

    De helt store.. de fåes kun ifølge med en kæreste.

    Hvis vi lige vender tilbage til dem med hems... man har godt nok lidt plads ovenpå, til gengæld tager trappen altså en god bid af værelsen... plus at jeg ikke ville bryde mig om at hunden skulle benytte trappen. Efter min mening er den for stejl, og så er der åbent imellem trinene.

    Nu kan jeg ikke huske deres ansøgningsblanket.. men der er 'åbne' og lukkede gange. Hvis man vil holde dyr, så skal man vælge de åbne. Så hut jeg visker er der husdyrfrit på de lukkede gange.


  • #16   26. mar 2014 Jeg bor i Morbærhaven og alt afhængig af hvor mange år din uddannelse tager, skal du nok vurdere haven en gang til. Der er et stort renoverings projekt på banen, hvilket betyder at huslejen i 2016 stiger med 12%. Det giver en god portion ekstra, men tilgengæld kan man så søge om boligsikring i en 1-værelses. Selv bor jeg i en 1½ og venter bare på at noget bedre dukker op, for nu er jeg vidst blevet for gammelt og grim til at blive boende (Næh, det er nok mere at jeg ikke vil betale så meget i husleje for den standard lejlighederne er i og jeg savner min egen have). Tilgengæld er skoven fantastisk at have som nabo smiley

  • #18   27. mar 2014 Tak for jeres svar! Har i dag kontaktet kollegiekontoret, og har fået sendt ansøgning til de kollegier, hvor hund er tiladt.. Nu må vi se hvad der byder sig!

    Jeg har også fået oprettet en profil på findrommate.dk - tak for hjemmeside Ida!

    Nu håber jeg på lidt held i søgningen.. Jeg ved, at til den husleje jeg kan betale, kan jeg glemme alt om at finde noget at bo i alene - men det er da også meget hyggeligere med en eller flere at bo sammen med smiley Jeg lurer lidt på forskellige bofællesskaber og "kollektiver"...

    Igen - tak for jeres hjælp og tid! smiley


  • #19   27. mar 2014 Du kan også skrive dig op hos BOSJ.dk der er gratis opskrivning til studieboligerne smiley

Kommentér på:
Lejlighed/værelse i Kbh

Annonce