24. feb 2014 Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
Et lidt trist og ligegyldigt emne ... :( {{forumTopicSubject}}
Det har godt nok været nogle hektiske dage, og meget underlige...
Min far blev pludselig markant dårliger i onsdags i sidste uge, vi besøgte ham torsdag, og fik en dejlig dag hvor han var frisk, vi drak kaffe og spiste kage sammen med ham, snakkede og hyggede. han blev træt og ville i sove til middag, hvilket han også plejer at gøre.
Derfor blev vi lidt chokeret da de ringede fra plejehjemmet dagen efter, fredag, og sagde at nu var det NU !
Vi nåede ikke engang derop, selv om vi splinterede afsted, da min søster åbner døren, tager han sit sidste suk
Vi fik lov til at sidde ved ham efter de havde gjort ham i stand, han var så fin og så ud som om han sov så fredeligt
Efter flg har det været noget hektisk, med at få fat i bedemand, som dog sørger for en stor del, bla med at give skifteretten besked. at få ham sendt afsted lørdag til opbevaring ... opbevaring kaldte de det
bestille kiste, og urne, han har selv bestemt for flere år siden at han vil brændes og urnen skal nedsættes på de ukendtes, det blev min mor også, det var deres valg som vi må respektere, selv om vi havde ønsket det anderledes
Bestille båredekoration, blomster snakke med præsten, aftale leje af sted til kaffe, købe ind til kaffe og brød til efter bisættelsen... kors der har været meget, men vi havde en liste så vi skulle nok nå det hele ... og alligevel... har jeg glemt at ringe til hans venner i Jylland, samt at bestille roser til kirken i morgen ...
oven i det hele, har vi været på hjemmet og give damerne en kurv for god og kærlig pleje af vores far, og blev overfaldet af lederen for at vi skulle rykke skifteretten for svar, så vi kunne opsige hans lejlighed pr 31/3... han har ikke været død i en uge endnu ..
Han skal bisættes i morgen
Det trælse er at der er allerede 1 arving, der tror at der er penge, mange penge, og mener sig at kunne få dem udbetalt allerede nu, i alt fald bare nogen af dem ...
og han havde ikke en krone, kun sit indbo, og det er ganske alm ting
Det bliver helt underligt at vi ikke skal derop mere....og at vi ikke kan se ham eller snakke med ham mere ...
selv om man for længst er voksen, og et stykke op i årene, bliver man helt tom indeni, når man tænker på at man ikke har sine forældre mere ...
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.099
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.202
RIP
og kram til dig
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.087
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
Bliver sgu lidt harm over, at der sidder en arving på spring som en anden grib
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.612
Savner stadig min far som har været væk i over 10 år .... men har gode minder ...
Kram herfra.
mar 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 10
Jeg føler virkelig med dig.
Jeg mistede min far sidste sommer og har stadig den tomme fornemmelse. Jeg er 39, min far var 69 og døde efter 10 års sygdom, så man var vel forberedt?
Men min far var en stor stærk maskulin mand og min bedste ven. Ud over de ophold der har været på sygehus, så lå han kun i sengen fra mandag til fredag. Det ramte simpelthen så hårdt at se ham så sårbar.
Min far var et stort hundemenneske og det var en af de ting vi havde tilfælles og snakkkede rigtig meget om. Jeg arbejder fra 13 til 18 og han kom tit forbi om formiddagen til en kop kaffe og en sluddder. Der går ikke en formiddag hvor jeg ikke ønsker at se hans gule kassevogn trille ind i gården. I dag er savnet nok ekstra stort, for i går aftes fik vi aflivet vores gamle hund og min far er her ikke til at dele det med mig.
Vores stedmor vendte totalt på en tallerken og blev strid i samme øjeblik han mistede bevidstheden og begyndte straks at snakke om penge og arv.
Han døde fredag eftermiddag og lørdag formiddag smed hun hans tøj ud og bad os hente billeder og småting vi skulle have.
Knap en måned før min far døde, måtte vi aflive hans elskede Schæferblanding på grund af alder. Der vidste jeg godt at nu fulgte min far snart. Han døde fredag eftermiddag på Valde´s fødselsdag, lige i tide til kaffen og lagkagen
Du skal i hvert fald have et medfølende knus fra mig.
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 361
feb 2014
Det er uendeligt trist når vi mister vores kære... gamle eller unge man vil jo helst beholde dem for evigt
Jeg håber min far er kommet godt afsted, og jeg håber at han i sine drømme til sidst har set min mor, og at han følte at hun kom og hentede ham
feb 2014
Så jeg håber de endelig er sammen igen
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.725
Der er meget praktisk man skal forholde sig til, oven i sorgen mv. Jeg håber, præsten får holdt en tale der siger jer noget og som I kan bruge til at se fremad, med respekt for den mand, din far var.
Der er noget endegyldigt og livsændrende ved, at man ikke har sine forældre mere. Det vil tage tid at vænne sig til - og det skal tage tid.
Og jeg er sikker på, at dine forældre nu får lov til at være sammen igen. Det håb og løfte har vi fået, og det må vi have lov at tro på
Mange tanker herfra
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 4.514
Dette citat har hjulpet mig i forbindelse med et voldsomt afsavn til min elskede mormor...
Dem vi mister går aldrig bort...de går blot i forvejen
Tanker herfra...
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.225
Det er så hårdt, og alt det forberedelse tager livet af en!
Tænker på dig
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.087
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 78 Emner: 88 Svar: 2.765
Kender følelsen at for godt, dog ikke med mine forældre, men med mine bedste forældre som jeg var rigtig tæt på.
Og husk at sorg blot er kærlighed som er blevet hjemløs. Og så er det selvfølgelig tilladt at tude så meget du har brug for.
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.787
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 7.436
Det bliver tomt uden sine forældre. Jeg mistede min mor for 12 år siden.
Og selvom jeg ikke taler sådan rigtig med min ældste bror, bliver jeg da trist ved tanken om, at jeg nok ikke har ham ret længe.
Så jeg kan sagtens følge dig.
Desværre kender jeg også godt til det, at der er en arving, som sidder på spring efter penge. Det er min bror og svigerinde igennem pt., da min svigerinde har mistet sin mor og far indenfor 6 mdr. Pt. er de ved at tømme huset, så det kan sælges.
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.358
Det bliver så uendeligt tomt
Mange tanker herfra
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Det er en meget tom fornemmelse uanset alder - pludselig er man forældreløs
Mht det efterfølgende - argh - det er så usympatisk - det er der ikke ord for.
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.672
Som en anden skrev, så er der mange praktiske ting at forholde sig til og som skal ordnes. Det er bare aldrig nemt, når man også er i sorg.
Du får lige et kram også.
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 658
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.637
Det er så ufatteligt hårdt at miste nogen...
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.007
tror også din mor hentede din far....og Dana kunne mærke det var tid at sige farvel........og så liiige et kram mere....
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.403
Jeg er overbevist om at de er sammen nu og for altid
feb 2012
Følger: 39 Følgere: 32 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 862
Et lidt trist og ligegyldigt emne ... :(