1.210 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hjælp søges til Sofus Hjælp søges til Sofus

Hej HG'er.

Min mor har i går købt Sofus en Cocker Spaniel dreng.
Det viser sig så, han er EN stor knude, og de lugter når man klipper i dem! Han er virkelig blevet svigtet.
Han har været kastet rundt inden hun købte ham. Så hun vil ikke proppe ham til en hundefrisør endnu, da det godt kan være lidt stressende, og han aldrig har været det før.
Derfor ville vi høre om der er en sød sjæl med en trimmer, der kan køre ud til min mor og trimme ham i bund. Der er betaling! Det haster bare, da det er ret slemt smiley
Jeg har desværre solgt min trimmer da Dengse gik borte, ellers have jeg gjort det.
Min mor bor i Vallensbæk. Hvis du vil være det rare menneske med overskud, må du gerne ringe eller sms hende på 25673597.
Dette emne er ikke ment som en annonce, men en hjælp til hund der er blevet svigtet meget.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp søges til Sofus
  • #2   9. mar 2014 Håber du finder hurtigt hjælp til ham. Jeg har desværre ingen forstand på det smiley

• #5   9. mar 2014 Det er også det vi prøver at finde Isabelle smiley Men hundefrisører har tit alt for travlt til at kunne køre ud. Men vi leder også, og samtidig har oprettet dette emne, hvis der nu var en her inde der var tæt på med en trimmer, der kan trimme ham helt i bund/ny start på et godt hundeliv smiley

#Køter de kan ikke klippes i, og det er stort set hele hunden der er en stor filtret klump, de der kan klippes af med en saks ER klippet af (:

• #6   9. mar 2014 Noget helt andet er, at I måske hvis det er så slemt som skrevet, burde melde det. Det er ikke i orden at behandle en hund sådan.

• #7   9. mar 2014 Min mor siger der næsten var mug nogle steder på ørerne. Og filterne/knuderne lugter surt/muggent når man klipper i dem :S Har aldrig hørt noget ligende. Det er skrækkeligt. Han er så blid og sød. Ja man burde virkelig melde det. De har nok også solgt ham efter en måned fordi de ikke har overskud til at passe den pels, men så køber man sgu bare ikke sådan en hund efter min mening smiley

• #8   9. mar 2014 Jeg syntes I skal overveje at melde det. Husk billeder før og efter.

• #9   9. mar 2014 Mandy det er godt din mor har taget hunden til sig det er f. synd at en hund skal gå sådan smiley

• #10   9. mar 2014 Vores første afghaner var i lige så slem forfald da vi hentede ham hjem, vi kontaktede en dyrlæge og en hunde frisør, fandt en lørdag alle vi alle havde ledig, dyrlægen lagde Voltaire i narkose, og hundefrisøren kunne arbejde i ro og mag uden at stresse hunden. Det kostede self en del mønt at gøre det på den måde, men Voltaire havde aldrig prøvet at hverken være i bad stå på bord eller blive børstet, vi mente det var den bedste løsning for nettop ikke at give hunden en dårlig oplevelse..

• #12   9. mar 2014 Heidi har du en af de sjældne smukke afghanske Mynder Man ser ikke meget til dem smiley

• #17   9. mar 2014 jeg ville godt kunne finde på at ringe til en trimmer, forklare dem situtionen og høre om man måtte blive der under klipningen.

Jeg synes osse man - på tv - har set så grelle tilfælde, at man har valgt at bedøve dyret imens.
    Jeg tænker jo osse, at hvis det virkelig er så grelt.. så ville jeg hellere tage til nærmeste trimmer end skulle vente på at nogen kunne komme og hjælpe, eller selv stå og fiddle med det.

• #18   9. mar 2014 Der bliver også købt en trimmer til den 1, så hun selv eller jeg kan trimme ham. Jeg har haft Pekingeser og er blevet rimelig heftig til at trimme. Men solgte den efter Dengse gik borte sidste år af epilepsi desværre. Har sagt hun skal ringe til dem jeg fik Dengse trimmet hos indtil jeg selv begyndte. Jeg ser hvad hun gør i morgen smiley

Man bliver bare altid bedt om at komme tilbage mange mange timer sener hos en hundefrisør, det er bare derfor hun har spurgt om jeg ville spørge her inde smiley

• #19   9. mar 2014 Stakkels hund smiley
    Håber i får bund i den pels, og håber han nu får et godt, rart og blivende hjem smiley

• #20   9. mar 2014 Han har fået et rart og blivende hjem nu heldigvis smiley Nu skal vi bare have bugt med den pels. Simpelthen så skrækkeligt for ham, hun siger han er brændende varm smiley

• #21   9. mar 2014 stakkels vaps smiley

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.556
    #22   9. mar 2014 Hvis pelsen er slem og har været det længe, er der stor risiko for at der er infektion i huden, og så vil et dyrlægebesøg nok være at foretrække. Det er ikke sjovt at få jaget en trimmer gennem pelsen, hvis huden er beskadiget.

• #23   9. mar 2014 Jeg ved min dyrlæge bedøver og trimmer perserkatte i bund... måske en dyrlæge i nærheden kunne det samme, ellers bor min dyrlæge tæt på Valby st.

• #24   10. mar 2014 I dette tilfælde vil jeg klart anbefale at lade en dyrlæge barbere ham i bund under narkose.
    Så kan han samtidig få tjekket sin hud og sine ører, for når der nærmest er "mug" på ørerne udvendigt, kan man grue for, hvordan de er indeni.

Så kan du samtidig få dyrlægen til at komme med en skriftlig udtalelse om hundens tilstand (evt. med billeder), som du kan bruge ved en evt. anmeldelse af vanrøgt.

PS: Var der andre hunde på stedet, hvor Sofus først blev hentet?
    Hvis ja, er der endnu større grund til at få det meldt.

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.556
    #26   10. mar 2014 Ah....læs nu hvad der skrives, Birgitta. Hun skriver jo de søger en til at komme og gøre det NU. At hun vil købe en d. 1. er jo ikke ensbetydende med at hunden skal vente dertil.

TS ...har I været afsted med hunden i dag?

• #27   10. mar 2014 Er det meget slemme filter, så vil det bedste for hunden ofte være narkose hos dyrlægen, total nedklip, og evt. Behandling af huden hvis den er medtaget.
    Hvis pelsen er så slem, så vil neglene og tænder sikkert også trænge.

Det ville være min løsning hvis hunden er i fysik til narkose.

• #29   10. mar 2014 http://www.viralnova.com/shocking-dog-transformation/

Forhåbentligt ikke så slemt.

• #30   10. mar 2014 Hej alle sammen. Tak for bekymringerne. Der er købt en trimmer så han er blevet trimmet, inden under ingen problemer, blot noget surt indelukket lugt fordi huden ikke har kunnet ånde. Men han er en glad smuk dreng smiley

• #31   10. mar 2014 Det lyder godt, rigtig meget held og lykke med drengen, håber han får et super godt liv fremover smiley

Kommentér på:
Hjælp søges til Sofus

Annonce