748 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hvordan gør jeg det her bedst? Katte.. Hvordan gør jeg det her bedst? Katte..

Det er ret langt, men håber I vil læse alligevel.

Jeg er lidt på bar bund med hvad jeg skal gøre ved de 3 katte, der går i vores have.

Den ene er en rødstribet en, som på ingen måde vil lade en komme tæt på, så jeg kan ikke nå at se, om den er øremærket eller andet.

Den anden er en hvid med sort meget få steder, som virker til at have et hjem ud fra dens opførsel og udseende (Pels, ser ikke tynd ud eller noget), men den render væk, når man prøver at komme tæt på alligevel. Men kan stadig ikke komme tæt nok på til at se et øremærke.

Den sidste er en sort og hvid hankat, super sød, lidt sky, kat, rimelig kælen. Den har tæger, grim pels, meget store øjen-stains (engelsk.), den er rimelig tynd, ikke alarmerende, men dog ret tynd, den har absolut intet fedt på kroppen, det var ikke sådan, at jeg kunne tage fat i noget nakkehud, så enten har den været meget dehydreret, eller også er den simpelthen bare så fedt-forladt, at man ikke kan få fat. (Ville mærke efter om den havde en chip et sted, men det var ret svært pga. det ovenstående) Derudover har den rigtig beskidte ører, og virker egentlig som om, at den ikke har et hjem.

Nu til problemet med de her katte.
De er rigtig meget inde i vores lille drivhus-agtige hus i haven (Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal forklare det). Det er egentlig forfaldet ret meget, og skal rives ned.
Men indtil sommer så opbevarer vi vores isolering derinde, og så nogen andre ting. Og jeg tænker, at kattene nok kan ødelægge det lidt, hvis de markerer og sådan noget derinde.
Derudover, så skal haven jo indhegnes på et tidspunkt, så Vaks kan være dernede og rende rundt, hvilket jeg gerne vil have, at han skal kunne gøre uden at de her katte skal komme rendende, for han farer i flint hver gang.

Jeg har overvejet at tage billeder af i hvert fald den sort/hvide, netop fordi jeg mistænker, at den ikke har et hjem, og så lige fremlyse den i en måneds tid. Og hvis ingen henviser sig med oplysninger om den eller som ejer, så tænker jeg, at jeg vil indfange den og måske finde et midlertidigt hjem til den, indtil den kan få et permanent (kan ikke tage den ind selv, mor med allergi og Vaks der ikke kan med katte), for det er altså synd at den i den tilstand, som den er, synes jeg.

Jeg vil rigtig gerne i kontakt med ejer omkring det her problem, men om de vil lytte er måske lige optimistisk nok at tænke. Men hvad kan man reelt gøre her, og hvordan gør man det bedst?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan gør jeg det her bedst? Katte..
  • #1   5. mar 2014 Du kan indfange den og bringe den forbi dyrlægen, som så kan tjekke den for chip.

Et alternativ er at sætte en bukseelastik om halsen på den med en besked til ejer om at kontakte dig. Hvis den har en ejer i nærheden, er der en chance for respons.

Og så er der jo diverse fremlysningssider. Dyrlægerne ved som regel også, hvis en kat er efterlyst.

• #3   5. mar 2014 Jeg har ringet til dyrlægerne i området med hensyn til den sort/hvide, og der var ingen efterlyste katte.
    Jeg skal have et bur til Vaks alligevel (Burtræning, så vi kan køre med ham), så hvis jeg kan få lokket den sort/hvide derind, evt. med noget mad, så gør jeg det også, for det er altså synd for den, uanset om den har en ejer eller ej.

Men ja, jeg holder jævnligt øje med haven, og så netop nu en, nok noget yngre end de andre, kat. Den var mørk og hvid, men opførte sig rigtig meget som en killing foran den røde kat, lol. De stak også af i fuld fart, så snart jeg gik ned i haven.

Jo, man kan self godt jage dem væk med vand, men jeg synes bare det er ret synd for kattene, at de skal skræmmes på den måde. Den sort/hvide blev også bange, da jeg prøvede at give den vand, så den er nok blevet skræmt væk med vand før.

• #4   5. mar 2014 Du kan måske låne en fælde hos Kattens Værn.

• #6   5. mar 2014 Ja, dem har jeg også haft tanke på at ringe til.

Ja, men kommer jo ikke tæt nok på til, at jeg kan ramme dem med vandet, hvis jeg gør det. Den sorte og hvide vil jeg ikke jage væk i hvert fald, den har det jo direkte skidt. Og den er den eneste, jeg kan komme tæt nok på.

• #7   5. mar 2014 Ved du om de to andre katte (end den sort/hvide) er nogen som bor i området?
    ellers kunne det måske være en idé også at fremlyse dem en gang, og se om der er en ejer derude et sted der mangler dem?

God idé det med at få indfanget den sort/hvide og lige få tjekket chip/øremærke ved en dyrlæge smiley

• #8   6. mar 2014 Det tror jeg, men jeg har kun boet der i 3 måneder, og det er umuligt at komme tæt på dem.
    Men jeg prøver lige at se, om jeg ikke kan få fanget nogen billeder af dem, og så lige sætte flyers op, og så lige finde ud af, hvem der ejer de her katte, for det er altså træls, at de render hos os o.o

Den sort/hvide har ikke en øremærkning, jeg har kigget. Kunne heller ikke mærke en chip, men det er så ikke altid lige nemt, så jeg prøver at indfange den snart.

• #9   7. mar 2014 Nå, der er altså 5 katte i vores have. De sidste par dage har jeg set en lille brun/sort killing også, og i morges en grå langhåret kat.

Jeg mener... hvis det bare var fordi de passerede, så ville det ikke være et problem, men de sidder der altså længe hver dag. Man går ned til dem, de løber væk, 10 minutter efter sidder de der igen o.o
    Altså.. folk må begynde at få styr på sine katte..

• #10   7. mar 2014 Der er desværre langt fra alle, der forstår, at de skal holde kattene på egen matrikel. Jeg håber, at du finder en god løsning.

• #11   7. mar 2014 Det håber jeg virkelig også, for gider ikke bare at være en røv og ringe til kattens værn og få dem alle indfanget. Hvis de ikke er mærket, så er der jo stor chance for, at man ikke kan få fat i en ejer.

Må se om jeg ikke kan få billeder af dem alle og så efterlyse ejerne til dem.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 283
    #12   7. mar 2014 Nu ved jeg self. ikke om du bor i en lille eller stor by, men hvis du bor i en af de mindre byer kan du evt. prøve og ringe på ved naboer og høre om de kender kattene? smiley

Mine forældre flyttede sidste år til en lille flække på Fyn og havde i den forbindelse rigtig mange katte i haven lige pludselig. Vi har kun 2 selv.
    Jeg gik simpelthen rundt til de nærmeste naboer og hvis jeg evt. mødte en på vejen så spurgte jeg lige dem om de kendte ejerne, af den vej fandt jeg ejerne og tog lige en kort snak med dem omkring kattehold og det har tydeligt hjulpet smiley

Den ene kat der kom her var i virkelig dårlig foderstand og havde en grim pels. Idag er han langt flottere at se på smiley

Nu har de dog kun 1 kat rendende (Udover vores to) smiley

• #13   7. mar 2014 Den er forholdsvis lille, ja. Og det er sådan halvt på landet, lol.
    Der var en lille pige, som prøvede at komme i kontakt med dem i går, så rendte lige efter hende og spurgte, om hun vidste, hvor de hørte til. Det gjorde hun så ikke, men fik da en hyggelig snak med hende om dem alligevel, lol.

Jeg ved har også overvejet at rende rundt og spørge folk om de ved, hvor kattene hører til. Det er jo ikke for at være træls, men med en mor, der er allergisk, en hund der ikke er vant til dem og opbevaring af isolering i det lille hus i vores have, så går det bare ikke, at der konstant er katte i vores ting og have.
    Hvis de blot passerede, så var det jo fint, men de sidder der altså i timevis.

Men ja, det kunne da være, at jeg lige skulle tage en banke-på-tur.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 283
    #14   7. mar 2014 Nej det ikke skide optimalt desværre smiley

Vi har jo så heldigvis ikke allergi og vores katte har intet imod andre katte, men med en ikke steriliseret hunkat (Og et par forældre der har meget svært ved at tage sig sammen) og en hankastrat der tager imod tæskene, så det ikke skide optimalt.

Nu er det heldigvis kun en steriliseret hunkat der kommer forbi, og hun er heldigvis rigtig sød og kommer godt ud af det med vores to.

Krydser fingre for at du finder ejermanden smiley

• #15   7. mar 2014 Altså.. jeg elsker at hygge om katte, for mig ville det ikke gøre noget. Min største bekymring er, at når vi får indhegnet haven, så vil jeg jo gerne have, at Vaks kan rende rundt der uden at skulle gå halvt i spåner, fordi der konstant er katte i haven. Han går jo helt fra den, fordi han ikke er vant til dem.
    Vaks er mindre en alle undtagen killingen, så han kan komme til skade, hvis kattene vælger at springe på. Han vinder i hvert fald ikke den slåskamp.
    Og så self min mor og isolering osv.

Det lyder skide hygge, at de kan sammen. Den orange og killingen er her ofte sammen, de er totalt søde.

Håber jeg virkelig, at jeg gør! ^^

Kommentér på:
Hvordan gør jeg det her bedst? Katte..

Annonce