{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.555 visninger | Oprettet:

Nogle med erfaringer omkring bevilliget overtræk? {{forumTopicSubject}}

God aften i dejlige hundehoveder smiley

Da vi jo desværre er i "krig" med naboen, som simpelthen gør livet surt for os (det er nu gået så vidt at vi ikke længere kan vaske tøj i vaskekælderen ubevogtet, da de ellers smider det på det beskidte gulv, og det så skal vaskes om igen - mindre detalje.. ) vil vi jo selvfølgeligt gerne flytte.

Vi har fundet en lejlighed som vi gerne vil flytte ind i fra 1. maj i år, som ville være en drøm for os og dyrene at bo i.
Udlejeren er en hyggelig ældre mand, som nærmest allerede vifter med lejekontrakten.

Han er utroligt tolerant på mange punkter, men én ting vil han ikke ændre på. Indskuddet skal selvfølgelig betales senest to uger efter lejekontrakten er underskrevet. Disse penge ville vi kunnehave til den 1. maj, men det er jo selvfølgelig for sent for udlejeren.

.. Da jeg ikke synes jeg kan finde konkrete erfaringer på nettet, spørger jeg lige jer kloge hoveder herinde.

Hvilke erfaringer har i med bevilliget overtræk?
Hvilke krav kan banken stille?
Kan man tilbagebetale henover måske 4 måneder, i stedet for 3?
Er det svært at få lov til dette? (selvfølgelig afhængig af banken)

Jeg er kunde i Nordea, og har en fast indkomst, men er simpelthen bange for at der er mange store krav. Fik det anbefalet af en kollega, men det var nogle år siden hun selv har haft det, så hun kan ikke besvare mine spørgsmål.

Det handler om 13.200 kr.

På forhånd tak for svar, og ha' en god aften smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle med erfaringer omkring bevilliget overtræk?
  • #1   20. feb 2014 Ring til banken og spørg.

    Hvis du/I har fast indkomst og ellers betaler jeres regninger til tiden og ikke skylder til højre og venstre, så tror jeg da ikke det er det store problem at få en kassekredit.


  • #2   20. feb 2014 Jeg har Sydbank og har haft brug for det en enkelt gang sidste år, da omkostningerne til maling af huset steg lidt, pga soklen krakelerede og der skulle en murer ind over.

    Bevilget overtræk er billigere end en kassekredit, så kan I få det vil det være at foretrække. Jeg betalte et etableringsgebyr på vistnok 300 kr. Og så en rente der var meget lav.... tror det var 2%. Jeg betalte henover 3 måneder, men banken var villig til at strække det over 6 måneder, hvis det skulle vise sig, at jeg havde taget munden for fuld.

    Men ring til din kunderådgiver - husk det er lån og pensionsordninger de lever af. Hvis han/hun tilbyder en kassekredit, så hold fast i at det skal være et bevilget overtræk - men sørg for at få gebyr og renter fastlagt først... på begge typer "lån" så du kan sammenligne.

    Jeg har været kunde i Sydbank i 20 år og har haft den samme kunderådgiver hele tiden - det kan have spillet lidt ind, uden jeg kan sige det med sikkerhed.


  • #3   20. feb 2014 Men et bevilliget overtræk siges ikke at være det samme som en kassekredit, mener jeg? Eller er det mig der er helt på spanden? smiley

    Har desværre ikke haft muligheden for at ringe til dem i dag, men ville lige forberede mig og høre andres holdninger og erfaringer.


  • #4   20. feb 2014 Jen

    Forskellen på et bevilget overtræk og en kassekredit er, at det bevilgede overtræk er at betragte som et kortfristet lån, der skal udlignes på kontoen inden for en kort periode.

    En kassekredit kan være en ren satan, da der normalt ikke er en tidsfrist på. Dvs man kan ligge og rode med at minus på kontoen på 30.000 kr eller mere fordi man ikke får taget sig sammen til at stramme livremmen ind og få det bragt i nul. Og renterne er ret høje.


  • #5   20. feb 2014 Arh, okay. Mange tak smiley

  • #6   20. feb 2014 smiley

  • #7   20. feb 2014 Plejer ikke at være et problem hvis ellers man betaler sine ting normalt og til tiden.

  • #8   20. feb 2014 Som Jesper skriver, så kræver en kassekredit noget selvbeherskelse, for det er nemt at blive fristet. Men nu behøver det ikke være så store beløb den lyder på, man behøver jo ikke lave den større en behovet er til det.

  • #9   21. feb 2014 En kassekredit er langt det billigste hvis man kan administrere det;) bevilget overtræde er dyrt, det er derfor banken helst vil klare sagen med bevilget overtræde, det tjener de Best på;)

  • #10   21. feb 2014 Nu ved jeg godt det er bevilliget overtræk du spørger om.. Men mit indtryk er ikke at det er specielt svært at lokke "mindre" lån ud af banken.
    '
    Da jeg var ved at færdiggøre min kandidat, løb jeg tør for SU til de sidste 2-3 måneder. Jeg skrev en mail til banken om jeg kunne få kassekredit på 25.000 og de åbnede fluks en kassekreditr på 50.000. Vel vidende at jeg jo altså ikke vidste hvor længe jeg ville være arbejdsløs efter jeg blev færdig.


Kommentér på:
Nogle med erfaringer omkring bevilliget overtræk?

Annonce