Underbo der bare er på TVÆRS!!! Underbo der bare er på TVÆRS!!!
Jeg flyttede i november til en større lejlighed, hvor jeg i den forbindelse havde kontakt med en adfærdsterapeut for at min hund skulle få den bedste start som muligt i den nye lejlighed.
- Jeg får øvelser og råd, som bliver fulgt.
Sagen er så den at hun har nu to gange klaget over at min hund gør når han er alene, her en gang skriftligt til boligforeningen.
Og jeg tænker så hvad kan jeg mere gør??
- Har flere videoer fra alene hjemme, hvor der INGENTING er. Ligger i kurven og sover.
- Har flere tidspunkter (flere gange ugentligt) lyttet udenfor både når jeg tager afsted, men os når jeg er kommet hjem..Har ALDRIG hørt ham, på trods af at det har været på forskellige tidspunkter.
Det skal lige siges at hun er en sær snegl.
- Hun passer børn sort.
- Hun har givet mig et sæt regler for hvad jeg ikke må i min lejlighed bl.a. gå på toilet om natte og benytte min trappe for at komme op i lejligheden.
- Hun kaster med sten på min rude og provokere min hund til at larme.
Jeg ELSKER min hund, han er mit barn (jeg kan ikke få børn)...og vil for alt i verden ikke af med ham...men hvad kan jeg gøre??? magter ikke disse klager, når jeg ikke kender til et egentligt problem.
sep 2012
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 423
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1265 Hunde: 3 Emner: 156 Svar: 3.280
Det kan jo ikke være rigtigt, at hun begrænser dig så meget.
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.556
Spørg de andre i opgangen, om de har oplevet problemer - få dem evt. til at skrive under på, at de ikke oplever problemer. :o)
sep 2012
Står os bare og ikke aner hvad mere jeg kan gøre
maj 2004
Hvis de tror på dig, kan du bare lade din underbo skabe sig - det ender nok med, at hun bliver smidt ud for chikane, hvis hun fortsætter sådan. :o)
Sørg for at dokumentere så meget som muligt, så det ikke bliver ord mod ord.
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.314
Og trappen kan hun dælmene heller ikke bestemme over...
Film når hun kaster sten for at genere din hund til at gø...
Jeg ville gå til boligforeningen og give hende en reel klage på de ting hun for det første kræver af dig som IKKE er lovlige...
sep 2012
Christina - Dialog er forsøgt uden noget godt resultat. Der er ikke et fornuftigt menneske..
Flytte er en minimal mulighed, da jeg stod skrevet op et år inden jeg kunne få denne lejlighed.
aug 2012
sep 2012
Anika - I bagklogskabens lys skulle jeg "bare" have klaget og ikke kun indgivet en skriftlig klage om chikane.
Christina - Det er dejligt at høre det fra andre end ens mor. Men det påvirker alligevel en
jan 2014
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
Så længe du bare overholder den lokale husorden har du dit på det tørre. Hvad med dine andre naboer ? Hvis din hund virkelig larmer så meget som påstået, så vil dem der bor ved siden af og over dig da også kunne høre det. Hvad siger de ? Hvis de ikke har nogen problemer med din hund, er det nok mere underboen som er problemet i din opgang, og ikke din hund. Og skal din underbos adfærdsklage over din hund tages alvorligt af boligselskabet, skal der være mere end én klager på. Har selv siddet med i en boligbestyrelse i 10 år, så det ved jeg lidt om.
sep 2012
Ida - Jeg dokumentere alt og tænker lidt på at filme ham en gang månedligt er det nok? og sende det til boligforeningen.
Så snart hun banker på, bliver videoen sat til at optage inden jeg åbner døren. For at have alt imod hende.
aug 2012
Men godt nok irriterende for dig, at det skal være sådan
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.135
måske den er træt når du går, men rent faktisk gør midt på dagen .... måske hun provokerer den når du ikke er hjemme osv .... så kan du få et længerevarende lydbillede så synes jeg det er en god ide ......
sep 2012
Har kun underboen og en nabo til den ene side. Hende til siden snakkede jeg med før jul, for lige at høre og hun sagde at hun kunne da godt høre ham lidt i løbet af dagen men det var kun den første uge. Nu høre hun ikke noget.
Det skal lige siges her er meget lydt til siderne. Dvs. Jeg kan høre sideboens samtaler hvis fx tvet er slukket. Men jeg kan ikke høre underboen.
sep 2012
Ida - Tænker at jeg vil filme hver uge fremover...men skal jeg sende ugentligt ind til dem?
Forresten ved jeg hun provokere ham. En dag jeg var syg kastede hun sten på min rude og råbte ad ham (det ved boligforeningen) + har video optagelse af hvor han sover, hvor så hun banker i loftet (det tænder ham) han gør 4 gange for derefter at ligge sig i sin kurv igen
aug 2012
Hun må ikke være helt rask
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.135
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.500
- Derudover så film vuffer en gang ugentligt og hold kontakt med din nabo til siden - hvis der skulle blive noget.
Undersøg det med SKAT, og fortæl hende at det bliver meldt hvis ikke hun stopper.
Sidst men ikke mindst så fortæller du hende at du laver lige præcis hvad du lyster i DIN lejlighed, så længe du overholder de normale husregler.
sep 2012
Altså lige pt arbejder jeg med psykisk syge og kan kun give dig ret. Hun har det rigtig dårligt med sig selv, for at tro hun kan tillade sig at opføre sig sådan.
sep 2012
Ringer lige og snakker med boligforeningen i morgen
jan 2014
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
maj 2004
I så fald stikker du hende bare op et vist sted, for så kan hun jo ikke gøre dig noget. :o)
Men fortsæt gerne med at filme, bare for at være sikker. :o)
jun 2012
Jeg er ikke sikker på om det kan optages, men mon ikke det kan på en eller anden måde (:
sep 2012
CTS - Håber virkelig os at det er sådan det sker..Men det er bare stadig svært.
Næste filmning sker i morgen fra 17.30 - 20 for der skal jeg ud og spise med en veninde
Anya - Det lyder smart
Men kan man gøre det med en bærbar? Går den ikke bare i standby?
jun 2012
- Angående lyd kan du jo bare skrue ned for højtalerne på computeren derhjemme.
Det med at optage er jeg ikke helt sikker på, skal se om jeg kan finde ud af noget.
dec 2013
Følger: 37 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 132 Svar: 959
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 5 Emner: 4 Svar: 51
Og ellers ja, gem alt der har med naboen at gøre og film og optag - rigtig irriterende at skulle igennem, men måske den hårde periode værd, hvis det give pote i sidste ende
dec 2013
apr 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 283
http://audacity.sourceforge.net/
Den er gratis og jeg har selv haft den til at optage lyd over længere perioder.
Jeg tænker om du TS evt. har en god veninde/familiemedlem der går hjemme eller lige har en fridag, der evt. kan være med din hund en af dagene når du er på arbejde? På den måde vil de også kunne optage hende hvis hun kaster med sten, samt lydene kan optages i lejligheden via computer
jan 2013
Følger: 21 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 370 Svar: 3.546
Syntes du skal fremlægge sagen for boligforeningen, vælger de intet at vil gøre og du forsat bliver chikaneret af hende vil jeg tage en meget alvorlig snak med hende og forklare hende du ikke finder dig i den behandling.
Noget helt andet er at hun realiteten først kan klage efter kl 22.00 da man efter dette tidspunkt kan forstyrre andres privat livs fred. Men det må forkommen i din kontrakt.
Hvis der er video overvågning i jeres opgang så bed boligforeningen se filmen hvor hun blokere gangen for dig.
Ellers ville jeg kontakte LLO og høre Hvordan du står, og forsætter men umotiveret at råbe af dig og på anden hvis chikanere dig vil jeg melde hende til politiet for chikane.
jan 2013
Følger: 21 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 370 Svar: 3.546
mar 2011
Følger: 1 Svar: 1.068
Så i stedet for at skulle gennemgå timers optagelser, optaget den kun når der er lyde, og dubhar således én samlet optagelse af alle lyde der har været i løbet af dagen.
Jeg kan i øvrigt opfordre til at tænde den over en nat og lade telefonen ligge i sengen, man kan få meget sjov ud af de lyde der bliver fanget i løbet af en nat, lidt grynt, lidt snork og mummel
Og hvad angår din sympatiske nabo - jeg føler med dig!
dec 2013
sep 2012
mar 2011
Følger: 1 Svar: 1.068
Jeg kan ikke hvad den jeg har brugt hedder, og pt vil min app store ikke vise mig mine tidligere downloads. Men prøv nogle af dem, der er flere gratis.
Det er rigtig smart sådan som de klippe lydbidderne sammen, fremfor at skulle lytte lange optagelser igennem.
sep 2012
sep 2012
Fortalte hende om lydoptagelser vha en app, om det var godt nok nu når der kun er lyd og ikke billeder. Det er det heldigvis og hun syntes at det var en rigtig god idé.
Har ekstra været hjemme i min formiddags pause for at stå udenfor og lytte i 15 min (dette er dokumenteret). Og kan ikke høre hunden på trods af at der går en mand forbi med sin hund. Og en Mor med sit barn på en larmende scooter samtidig med at barnet snakker meget.
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Jeg har en app der hedder Presence.
Den filmer hele dagen og sender alarm til mig ved lyd.
På den måde fik jeg afklaret at det var muligt min nabo følte sig generet af at mine hunde stod og gøede i dagtimerne, men det faktum at HENDES kat sad og bankede på vinduet, overpissede hele min altan og ellers praktiserede psykisk terror på Turboerne, faktisk var et endnu større problem, end at mine hunde sagde VOV..
I den periode havde jeg både en iPhone 4 og en iPad til at filme i forskellige retninger.
Hun var meget tam da jeg viste hende 6 klip taget inden for en time hvor det var hendes lortekat der udløste festen HVER gang..
Og da hun desværre havde indgivet skr klage, måtte jeg jo tilsvarende dokumentere hvorfor at mine hunde gøede. Det resulterede i at hun fik påbud om at holde sine katte på egen matrikel når de var ude og hvis det ikke kunne lade sig gøre, så måtte de enten blive indendørs eller forlade boligselskabet..
Nå ja, det hjalp heller ikke at ejendomsmesteren fandt ud af at hun havde 4 katte, når der nu kun er tilladelse til 2 husdyr..
Hent presence og film hver gang du forlader lejligheden.. I sær hvis du kan fange at hun kaster sten på dine ruder..
sep 2012
Sidder lige og prøver den ene af nu
Når jeg ved hvilken app jeg skal bruge, vil der både blive optaget med iPhone og iPad
Underbo der bare er på TVÆRS!!!