1.034 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Flytte hjemmefra-ting Flytte hjemmefra-ting

Indenfor det næste års tid, regner jeg med at flytte hjemmefra, og er i den forbindelse begyndte at samle ting sammen.

Jeg er bare lidt i tvivl om, hvad der er nødvendigt at have? Især til køkkenet, men også bare generelt - hvad havde I behov for, hvad bruger I mest i det daglige?

Hvor meget service er fx nødvendigt? Hvilke maskiner/apparater/redskaber er nødvendige? Hvad med fade, skåle, gryder osv.?

Jeg håber, at I vil hjælpe mig lidt. :o)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flytte hjemmefra-ting
  • #1   17. feb 2014 uh.. jeg gemmer lige din tråd for jeg har et ryd-op-i-køkkenet på planen i nær fremtid.. hvis du er interesseret.

• #2   17. feb 2014 Fade til ovn osv, kan man altid bruge. Genneralt kan man leve ret simpelt, så det kommer jo an på hvor meget DU mener man behøver, hvor meget mad du laver og hvor mange gæster du har....

• #3   17. feb 2014 Følger også lige med på sidelinjen smiley

• #5   17. feb 2014 Kommer dælme an på hvor huslig du er anlagt *GG* jeg købte et billigt servicesæt til 4 pers. i kvickly, el elpiser til irsk kaffe - flødeskum, en blender til bolcher (shots), nå ja, en gryde og en pande havde jeg vist også selv om det var sjældent det kom i brug (længe leve havregryn og rugbrød) smiley
    OG kaffemaskine!!!

• #6   17. feb 2014 iøvrigt flot tilbud fra Sarah!
    jeg har også gået og samlet sammen fra overskudslageret og smidt i et par flyttekasser til min søn, en pæn hentydning til at han godt snart må flytte hjemmefra.. smiley

• #7   17. feb 2014 En dåseåbner og køkkenvægt! Støvsuger, plaster,,,,

• #8   17. feb 2014 CTS - Det er KLOGT!! det du gør :b Da jeg flyttede hjemmefra havde jeg INTET xD Og det blev ret dyrt i starten smiley

• #9   17. feb 2014 For mit vedkommende handlede jeg alt ind til køkkenet - der skulle bare ikke mangle noget. Men har stort set ikke haft brug for det. Det eneste jeg synes er nødvendig for mig er service til 4-6 pers, et par gryder og en pande. Ja og selvfølgelig ting til madlavning som piskeris, grydeske og hvad man ellers bruger. Så er der de små ting som fx dåseåbner, kartoffelskræller. Ellers nogen opbevaringsbøtter, et ildfastfad, et par skåle, kaffemaskine (Hvis du drikker kaffe - eller får nogen på besøg). Viskestykker, karklude, grydelapper, støvsuger, håndklæder, toiletartikler, skærebræt, køkkenvægt, gulvskrubber.

Men der er sikkert nogen flere ting, kan bare ikke lige kommer på flere smiley

• #10   17. feb 2014 Et par gode skarpe knive (stor køkkenkniv, urtekniv, brødkniv og kartoffelskræller)
    Håndmixer/piskeris (man kan godt piske både flødeskum og æggehvider i hånden)
    Elkedel (kan undværes, men er besparende i forhold til at koge vand på komfur)
    Et par gryder og pander i forskellig størrelse
    Ildfaste fade
    Råkostjern
    Støvsuger
    Gulvspand, moppe, opvaskebalje og -børste, kost og fejebakke
    Plastskåle i forskellige størrelser, gerne med låg
    Grydeske
    Bestik og service til 4-6 personer og ekstra krus og glas.
    Dåseåbner
    Spækbræt
    Lamper
    Sengetøj
    Håndklæder og viskestykker
    ...

• #11   17. feb 2014 Tusind tak for jeres gode forslag! :o)

Jeg laver ikke mad nu, da jeg bor hjemme, og jeg kommer nok til at leve meget af pasta, ris og salat (elsker pasta!!!) og den slags, men jeg vil gerne lave ordentlig mad (på budget) også, så vil gerne have redskaberne dertil :o)

• #12   17. feb 2014 Og så hører jeg til en af dem, der elsker min microovn!

• #13   17. feb 2014 Åh ja, mikroovn, sådan en skal jeg have!

• #17   17. feb 2014 Toiletbørste, vinduesskraber (kan også bruges i brusenichen), pedalspand, vasketøjskurv

• #20   17. feb 2014 Jeg er helt sikkert den forkerte at spørge angående køkkenting, for jeg mener jo at man ALDRIG skal gå ned på udstyr, ligesom man ALDRIG kan få for mange køkkenting, maskiner osv smiley

Tror det er meget forskelligt hvad folk mener er nødvendigt, for det kommer jo an på hvor meget mad man laver, hvilken type man man laver, om man elsker at afprøve nye ting, om man kun laver fritter og burger osv osv osv.

• #22   17. feb 2014 Alt det kira nævner plus en si, en stempelkande og en brødrister

• #23   17. feb 2014 Blender. Det kan vi ikke leve uden smiley Og ellers de nævnte ting.

• #24   17. feb 2014 Men pas også på med at købe for meget, jeg havde hvert faldt glemt at tage højde for at mit nye køkken nok ikke var ligeså stort som mine forældres, så nu er mine skabe alt for proppede! smiley

• #25   17. feb 2014 En dåseåbner !!

Jeg kan ikke tælle hvor mange gange jeg har bandet mig selv langt væk i 2 år fordi at jeg manglede en skide dåseåbner.. smiley

Nu er jeg så heldig at have hele 3 stk.. smiley

• #26   17. feb 2014 Nu står jeg så bare i den situation at jeg lige er flyttet fra lejlighed til rækkehus.. Og hold op hvor jeg dog mangler ting..

Ingen køkkenting, men sådan noget som skab og hylde ud til badeværelset (opbevarings halløj) og hylder ind til min stue + en gardinstang og et gulvtæppe..

Det er nemme nok ting at finde, MEN ikke når man som jeg kører alt i sort, hvid og lilla.. smiley

• #27   18. feb 2014 Salt og peber

• #28   18. feb 2014 ostehøvl. decilittermål , littermål, og en opøser, var noget af det jeg måtte ud og hente ret akut

Kommentér på:
Flytte hjemmefra-ting

Annonce