{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

KD
KD
Tilmeldt:
18. aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.553

"De lytter ikke" {{forumTopicSubject}}

Man læser det jo gang på gang herinde, at folk ihærdigt prøver at nå ind til nogle hundeejere som man selv synes er helt galt på den.

Langt de fleste gange er det om grupperne på FB. Nu har jeg tænkt mange gange over det, så nu spørger jeg..

Hvordan er tonen når man prøver at "banke fornuft ind" hos såkaldte hundeejer?

Jeg kan jo selv se med mine egne øjne herinde at bølgerne nogle gange går lidt højt, når der laves en tråd hvor en person fx ikke ønsker at tage til dyrlæge, eller holder godt og grundigt fast i at en hvalp skal ruskes i nakkeskindet.

Jeg kan udemærket forstå at man selv ryger op i en spids. Vi er jo mange der synes det er helt forkert, men hvordan søren kan man forvente at nå ind til folk hvis man starter med sætninger som: "Du burde aldrig have haft hund", "Få den dog aflivet" osv.?

Så når man nu klager sin nød herinde over at de er umulige at nå inde på FB, har man så forklaret sig i en neutral og sober tone?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "De lytter ikke"
  • #3   13. feb 2014 normalt er jeg enig med det Køter og Isabelle skriver ...MEN vil dog sige jeg den sidste tid har siddet med en AV opfattelse, at jeg har tænkt at selvom en TS oplæg har været helt hen vejret i forhold til omtanke for hundehold, så er der kommet en del angreb på det først, før nogle få så er kommet med nogle råd der evt. kunne af prøves ....

    Så er TS faret i flint og har, ja opført sig og svaret meget grimt, derefter er der kørt mere og længe både på hvor håbløs, og "truntet" ts er, stadig fremfor at forsøge at komme med nogle brugbare råd ...

    Og ja, vil gerne understrege at de ting der i de oplæg er faldet folk for brystet som totalt hen i vejret, dette har jeg så absolut været enig i .... men stadig mener jeg at, hvis man vil forsøge at hjælpe hunden, så kunne man måske prøve at formulere et indlæg der både gav udtryk for ens mening, men samtidigt gav nogle brugbare råd ....

    Ved godt mange ikke gider at finde diplomatiet frem, men det eneste man har opnået er jo så at ts i fornærmelse ender med at slette tråden, og gad vide om hunden så er blevet hjulpet ....


  • #4   13. feb 2014 Mange mange gange ender det i at trådstarteren ikke hører det hun vil høre og så bliver mange en smule trætte (lidt som herinde) og så bliver tonen noget hårdere...
    Var i en tråd igår hvor en pige reklamerer at den ene hund er en Pitbull på 10 år og den anden er en Bluenose på knap 3 år, så var det lige at bølgerne blev en smule højere end ts havde regnet med...


  • #5   13. feb 2014 ja ts hører ikke altid det han/hun helst ville høre ... men jeg har på det sidste set at ts skriver et spørgsmål, for at belyse spørgsmålet skrives lidt omkring hvorfor, eller lidt beskrivende faktorer .... ser så at rigtig mange kommenterer mere på dette end på det deciderede spørgsmål ...

    nu som tråden i går med hunden med dårlig mave hvor ts hævdede ikke at have råd til dyrlæge ... Jamen enig, det er helt tosset, den slags bør man have med i sine overvejelser når man får hund, den bliver nu ikke altid syg når det passer ind i økonomien (hvor gør det nogensinde det) .... Men det ts rent faktisk spurgte om var hvad hun evt kunne forsøge ... ud af jeg ved ikke hvor mange indlæg der , med rette, haglede ts indstilling ned, der var der måske en 3-4 stykker der udover at give sin mening til kende, så også kom med nogle konkrete forslag til hvad hun så kunne prøve når hun nu angiveligt fastholdt at hun ikke havde råd til dyrlæge nu ....


Kommentér på:
"De lytter ikke"

Annonce