{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

Slægtsforskning {{forumTopicSubject}}

Jeg vil egentlig bare lave en forespørgsel, om der skulle være andre end mig herinde der gør i slægtsforskning?
Jeg leder efter nogle at sparre med, få tips og tricks. Evt lidt hjælp også. smiley

Skriv gerne.
Hvor længe har du gjort i slægtsforskning?
Hvorfor?
Hvilket program/hjemmeside bruger du til det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slægtsforskning
  • #2   10. feb 2014 Jeg store idiot. Jeg har lige siddet og kigget efter det. Men kunne intet finde.
    Tusind tak! smiley Jeg vil straks kigge deri.

• #3   10. feb 2014 Jeg har ikke selv forsket i min slægt, men jeg kender min slægt(på min mormors side) helt tilbage til 1500-tallet. Det er altså meget sjovt smiley
    Tror jeg er oppe på 16 x tipoldefar smiley

• #4   10. feb 2014 Ja, det er rigtig sjovt og spændende og sidde og læse omkring hvad folk foretog sig på daværende tidspunkt og hvordan deres liv har været hver især. Jeg er også nået tilbage til 1450 ca. Meget spændende!

• #6   10. feb 2014 Nogle gange kan du godt finde sygdomme. (tag det fra en amatør)
    I nogle tilfælde vil dødsårsagen stå i samme rubrik, eller den efter, hvor dødsdato står skrevet. Men du har ret. Sygdomme er mig bekendt også svære at finde.
    Men derudover kan du jo finde ud af hvor de boede, hvilket ehrverv de havde, hvor de arbejdede, hvor mange børn de havde, hvor de er født og døde, hvor meget jord de ejede hvis de var landmænd osv. smiley

• #7   10. feb 2014 Har tit tænkt at jeg gerne ville igang med det. Det er jo super spændende!
    Men hvordan kommer man igang med det?

• #9   10. feb 2014 Jeg slægtsforsker sådan lidt on/off - i øjeblikket er det vist mest off pga. hæklerierne fylder det hele smiley Og jeg har så kun forsket lidt i 2-3 år.

Jeg bruger MyHeritage - det var det, jeg lige kunne finde, da jeg startede smiley

• #10   10. feb 2014 Den side bruger jeg også Line. Og mit er sjovt nok også lagt på hylden lidt for hæklerierne, jeg har også selv været i gang i 2-3 år. smiley

Jeg har lavet en lille guide på min blog, hvis nogen skulle være interesserede. Jeg er ikke klar over om jeg må linke til min blog i det her opslag.

• #11   10. feb 2014 jeg har gjort det i 2 måneder ca, da jeg ledte efter nogen søskende til min far. og fandt hele 4 søskende smiley . Hurra smiley ..

• #12   10. feb 2014 Kan godt finde ud af at Google majbrit smiley

Men tænker mere på hvordan man måske finder nogen man ikke kender? Feks havde min oldefar en anden familie og det har altid været noget vi ikke måtte nævne i familien, selvom jeg ved at min morfars halvbror tog kontakt til min morfar år tilbage.

Og kender feks ikke min tipoldemors fødselsdag. Hvordan kommer man så videre derfra?

• #14   10. feb 2014 Jeg har slægtsforsket i 5 års tid tror jeg. Elsker det, men kræver en masse koncentration, så der er lange pauser ind i mellem. Min mands slægt er rigtig sjov at forske i, der er meget dokumenteret.
    Bruger MyHeritage

• #15   12. feb 2014 Jeg er fra nordvest Fyn smiley

• #16   12. feb 2014 Storkbh her smiley Men min familie bor på Randers-egnen - jeg er den eneste, der er emigreret til Sjælland (hvilket jeg stadig høre for!).

• #17   12. feb 2014 Min kærestes slægt er også meget sjovere end min at forske i.
    I hans er der rigtig mange der er autoriseret, udlært osv.
    I min er alle sammen næsten arbejdsmænd smiley

Hvis nogen skulle være interesseret har jeg lavet en lille guide til hvordan man kommer igang med slægten. Det kan i læse om her. Jeg vil senere lave flere indlæg omkring hvordan man organiserer, finder, retter og sletter, finder rundt i ting osv. smiley
    http://mariaslj.wordpress.com/2014/02/10/kom-igang-med-slaegtsforskning/

MorsLaika: Hvordan kunne du det? Med tilladelse fra din farmor? smiley

• #18   12. feb 2014 Min mands slægt er fyldt med sømænd, kaptajner, skibsreddere på den ene side og storgrossister og konsuler på den anden. Og det er kun hans fars side...
    Det er virkelig sjovt at følge.

Faktisk deler han ophav med Mærsk-Møller-slægten og jeg har i sidste uge fundet aner efter udvandrede til Amerika, som han er beslægtet med.

Det er superskægt, når det er sådan.

I min familie er de bønder og vognmænd hele bundet, der er ikke så meget der *GG*

• #19   12. feb 2014 Hehe. Heller ikke her smiley
    Det sjoveste jeg endnu har fundet er min oldefar. Han var malermester. Der skulle være en hel masse historie om ham men jeg kan bare ikke få fat i det nogen steder. Jeg vil så gerne vide om han har malet noget stort, småt, om det var bygninger eller på lærred. De flyttede også fra den ene ende af landet til den anden. Jeg gad så godt finde resten af den historie. Men jeg har desværre ikke en bruger på ancestry, der skulle ligge en hel masse om ham smiley

• #20   13. feb 2014 Ai, hvor har nogen af jer nogle spændende aner... Jeg stammer fra arbejdere på begge sider langt tilbage... Nå, jeg må vist grave lidt dybere smiley

• #21   19. feb 2014 Nogen der ved hvad man gør for at finde en adoperets forældre? smiley
    Har prøvet at søge på alle informationer jeg har.. suk!

Kommentér på:
Slægtsforskning

Annonce