{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Mænd og børn? {{forumTopicSubject}}

Hvad gør man i ry forhold når den ene part vil ha børn og den anden slet ikke har taget stilling til det?

Jeg er 30, manden 27 og egentlig havde vi aftalt at smide p pillerne til sommer(aftalte vi sidste sommer) men nu siger han at han ikke ved om han blir klar til det til sommer alligevel.
Han tænker slet ikke på børn nu, og et 50/50 med om han vil til sommer- men vil han så er det alene for mon skyld men sikkert ikke med hjertet i det.
Han ville gerne vente 5 år mere, så det er kun pga min alder at han overhovedet gider snakke lidt om det...

Hvad fanden gør man? Føler heller ikke jeg har alverdens tid efterhånden til at vente på han blir klar.
Vi har været sammen 3,5 år

Andre end mig må ha stået i den her situation - har virkelig brug

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mænd og børn?
  • #1   25. jan 2014 Det er svært...jeg vil have mine børn senest som 30 årig, og jeg blir 29 lige om lidt... Vi har en på snart 6 år, og jeg tror ikke vi vil få flere.
    Grænsen er fordi jeg ikke vil ha småbørn hele mit voksenliv, og jeg er glad for det min søn kan selv og er i tvivl om jeg gider starte helt fra bunden med en baby igen..
    Og manden vil vist heller ikke have flere, får vi det, så er det for min og sønnens skyld....
    Så jeg tror min blir enebarn.
    men hvis du brændende ønsker et barn, og han slet ikke vil, så sys jeg du skal tænke på om det er noget du vil blive i...
    Ellers vil det altid ligge der og ulme,

• #2   25. jan 2014 Jeg synes slet ikke du skal vente 5 år, så risikerer du slet ikke kat få nogen, og skal I have mere end et barn, så bliver i halvgamle forældre.

Jeg synes I skal tage en snak om, hvad I vil med fremtiden - hvad vil I nå FØR I får børn, vil I overhovedet have børn osv. Jeg tror mænd lidt har en tendens til at ville udskyde det, de er bange for at blive frarøvet deres frihed og selvstændighed - men på et tidspunkt på man jo kaste sig ud i projektet, hvis det er det man vil.

Sagde din kæreste, at han nok slet ikke ønsker sig børn, så ville jeg hvis jeg var dig, finde en anden - for mig er børn det vigtigste i livet og jeg ville ikke undvære det at være mor for noget som helst i verden.

• #3   25. jan 2014 Han sagde at stod det til ham så foregik børn om 5år +
    Men pga mig/min alder så var aftalen jo til sommer, men at han ikke vidste om han rent faktisk havde lyst til det der. Han sagde at han SLET ikke tænker på børn nu, og at det kun var for min skyld til sommer hvis det var, og så måske slet ikke med hjertet med i det. Men som sagt ku han ikke sige om han ville eller ej alligevel før til sommer?!
    Men jeg vil da ikke have børn med en som gør det af ren tvang?

• #4   25. jan 2014 Det forstår jeg godt, men for mænd kan det altså være noget vældigt abstrakt noget det med børn. Jeg tror først det er når de kan se at maven vokser, at de helt forstår det og så småt kan begynde at forholde sig til det - og det er først når barnet ligger i deres arme, at de forstår det rigtigt.

• #5   25. jan 2014 Jeg tror at nogle mænd siger ja fordi det er det konen/kæresten brændende ønsker sig, selvom de måske ikke har så meget lyst selv. Det kender jeg selv et eksempel på. Her er manden og jeg heldigvis enige om, at vi aldrig skal ha' nogen børn.

• #6   25. jan 2014 Pernille : det tror jeg så absolut at du har ret i! smiley

• #8   25. jan 2014 Man kan jo heller ikke bare lige finde en anden og få børn med, det vil jo også tage tid. Det er da i hvert fald for dumt at få børn med en man ikke rigtig kender.

• #9   25. jan 2014 Jeg (og han) vil gerne have 2 børn. Jeg kunne såmænd godt vente 2 år på ham hvis jeg så også viste jeg blev gravid med det samme- men min største frygt er at skulle kæmpe for at blive gravid.. Plus jeg gerne vil have 3 år imellem mine børn. Jeg er splittet smiley Jeg er pædagogstuderende og 30 år, det kan da ikke komme bag på manden at jeg gerne vil have børn?! smiley

• #12   25. jan 2014 Altså det med os mænd og børn - uha, det er svært at forklare, men kan da prøve.

Personligt var jeg bestemt heller ikke klar til det med børn, da jeg blev far i sin tid. Overhovedet ikke klar og det var da mit held at moren og jeg ikke boede sammen og jeg kun så min datter hver 14 dag i weekenderne. Det har så været sådan i 16 år nu og når jeg sidder og mærker efter - helt 100% ærligt, så tror jeg ikke at jeg nogensinde bliver klar til at være fuldtidsfar overhovedet.
    MEN jeg ved det ikke med sikkerhed, for hvis jeg blev kastet ud i det, så kunne det jo være at jeg voksede med opgaven.
    Jeg har kendt til flere "unge" fyre, der langtfra var klar til det med børn - lige indtil de stod med deres barn i armene.
    Jeg tror at vi mænd ikke har det som kvinderne. Vi har ikke noget "ur", der tikker. Vi tager bare tingene som de kommer og når barnet så kommer, så forholder vi os til det og modnes med opgaven henover årene.

Så jeg vil tro, at når din kæreste siger, at han ikke lige tænker på børn lige nu, så er det nok fordi han slet ikke vil have børn - eller måske fordi han har svært ved at forholde sig til noget, der er rent hypotetisk.
    Hvis I kender nogen, der har børn, så prøv at "få lov at låne" det barn i en uges tid eller lign og så hvordan det så føles. Helst med alle de udfordringer, der giver at have et barn.
    Bare en tanke...

• #13   25. jan 2014 Min mor var ca 38 da hun fik mig (de fik dog også 3 inden og nin far havde 2 fra tidligere ægteskab)
    Det har både fordele og ulemper at min mor ikke er vildt ung, men at være en god mor handler ikke om alder, men for mig stopper det personligt når man er omkring 40-42 år.

Så medmindre han ved at han aldrig skal have børn så tag det stille og roligt, synes altså ikke 30 år er gammelt I forhold til at tænke på børn og da slet ikke når du har fundet manden. Lad være med at sætte en dato, for udover at det så kan blive sværere at blive gravid fordi du begynder at gå og vente og forvente at du bliver det, så skræmmer det en del mænd som så pludselig bakker baglæns og væk fra det, er et kæmpe pres. Lad det komme når det føles naturligt og I begge er klar.

Min bror fik en upser, og var faktisk først efter at hun var kommet til verden og især efter hun blev så stor hun kunne kravle osv at han for alvor ønskede hende. Så selvom din kæreste måske ikke føler sig klar nu, kan han jo vokse med opgaven når den dag kommer og du bliver gravid smiley

• #14   25. jan 2014 Dum idé at "låne" et barn i en uge - så vil han nemlig ALDRIG NOGENSINDE have børn!!
    Det er slet ikke det samme at passe børn som at have et barns selv, for følelserne er der jo ikke, de der følelser man har som er nogle man ikke har til nogen anden på denne jord. Følelserne til ens børn er unikke, de kan ikke beskrives eller forklares, men det er dem der gør, at man ikke løber skrigende bort, når barnet har hylet fem nætter i træk og man er slidt ned og udmattet.

Mange mænd forstår ikke hvilke følelser det er før de står med deres eget barn i hænderne - og ja de vokser med opgaven smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #15   25. jan 2014 Det er sjovt. Her er det omvendt. Kæreste har været klar siden han var 18.. Og jeg blir ved med at udskyde det.

• #16   25. jan 2014 Her har det også været omvendt... Min kæreste har altid vidst at han ville have børn, men jeg aldrig rigtig har haft et behov for det...

Så det var også ham der i sin tid kom til mig for at snakke projekt baby... Jeg kunne sagtens leve et godt og lykkeligt liv uden børn - så måtte da lige have det ind og vende dengang og mærke efter.. Jeg synes det er svært helt at forholde sig til - måske fordi det er helt nyt og jeg samtidig ik har det som de fleste andre kvinder..

Misforstå mig ikke, jeg glæder mig rigtig meget til vores søn kommer til verden smiley men jeg er ik gået totalt kuk-kuk som andre kvinder.. Hverken over at det tog to år før jeg stod med en positiv test, eller over selve graviditeten... Det er ik det alt-overskyggende i min tilværelse og jeg ved da også at han bliver enebarn med mindre der sker et uheld..

Synes du skal tage en god snak med din kæreste om hvad I begge føler, tænker og ønsker... Børn ka være en svær størrelse at forholde sig til for nogle os.. Især mænd, siges det smiley
    Måske vokser han med opgaven så snart du er gravid, maven vokser, han ser den lille til nf scanning og høre hjerteslag.. Måske bliver han først rigtig klar når han står med den lille spir i armene..

Når nu han ik er helt afvisende overfor tanken, så TROR jeg nok han skal blive klar.. Spørgsmålet er måske nærmere om du ka vente på det..

• #18   25. jan 2014 Man skal ikke altid tro på når en fyr siger at han ikke vil have børn/ikke ved om han vil have børn.. Det har jeg fundet ud af på den "hårde" måde..

Jeg var sammen med min eks i 2,5 år.. Han har hele tiden sagt at han aldrig skulle have børn.. Jeg vil gerne have et par eller 4..
    Jeg bad ham om at smutte for snart 1 år siden, og jeg har fundet ud af at han skal være far til april.. Tak for møg tænker jeg bare..

(Han er så skredet fra hende som han skal have unge med og prøver nu at få mig tilbage igen.. smiley )

• #20   25. jan 2014 Må give Isabelle ret.. Al respekt til dem som virkelig ikke vil have børn og som holder ved det.. Det er en stor beslutning at tage, så synes det er sejt af dem.. smiley

• #21   25. jan 2014 Jeg havde nok også droppet pillerne. Og var han stadig ikke sikker, måtte han selv sørge for beskyttelse smiley

Kommentér på:
Mænd og børn?

Annonce