{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Jeg vil have jer til at tænke over livet. {{forumTopicSubject}}

Ja nu vil jeg have jer til at tænke, men det burde også kunne lade sig gøre smiley

Min kæreste, og jeg havde en snak om livet igår. Vi er begge meget enige på dette punkt, men gad vide om der er flere der har det som os?

Hvis jeg om en uge lagde på mit dødsleje, ja så ville jeg tænke:

Sikke et dejligt liv jeg har haft, jeg har opnået det jeg ville. Jeg er tilfreds med at dø nu, jeg føler at jeg har nået det jeg skulle. Jeg ville selvfølgelig gerne have gjort nogle ting om, men der er kun 2 ting jeg virkelig fortryder. Og ja jeg ville nok gerne have prøvet nogle flere ting, men hvad jeg ikke ved har jeg ikke ondt af.

Jeg ville dø med en vis tilfredshed, ville dog tænke over hvem der så skulle passe på Musashi nu når jeg ikke var der til det mere.

Hvad ville du tænke om det liv du har levet, hvis du lagde på dit dødsleje om en uge?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg vil have jer til at tænke over livet.
  • #1   10. jan 2014 Jeg ville nok tænke, at det kunne have været bedre, men at jeg har prøvet at få det bedste ud af de kort, jeg havde på hånden.

Og at der er meget, jeg kunne have været foruden, og ting som ingen bør opleve nogensinde.

• #2   10. jan 2014 jeg ville nok tænke:

Jeg er for ung til at dø! Der er så meget jeg ikke har nået ( f.eks. at få børn, flytte hjemmefra, få en uddannelse olign.)

jeg er også kun 12 år, så der ville være en masse jeg ikke havde nået smiley

• #3   10. jan 2014 Jeg er stadig ung, så jeg føler bestemt ikke, at jeg har nået hvad jeg ville. Langt fra.
    Hvis jeg lå og ventede på døden, ville jeg være utrolig ked af, at jeg ikke nåede længere i livet. Der er rigtig mange ting, jeg gerne vil nå, inden jeg skal herfra.

Flytte hjemmefra, opbygge mit eget liv med min kæreste og vores fremtidige hunde og børn. Jeg vil påbegynde og afslutte min uddannelse, og have et job jeg elsker og glæder mig til hver dag. Jeg vil rejse til spændende steder med manden i mit liv, og jeg vil se vores børn vokse op og jeg vil nyde mit voksne liv og min alderdom.

Hvad der er sket i fortiden kan jeg ikke ændre, så det fortryder jeg ikke ret meget af. Jeg vil derimod være træt af, at jeg ikke nåede de ting, som jeg skal nå i fremtiden.

• #4   10. jan 2014 Jeg ville tænke at jeg slet slet ikke er færdig med livet...

Overhovedet.

En tanke jeg er bevidst om hver eneste dag.

• #5   10. jan 2014 Nu ville jeg ikke være tilfreds med det jeg har opnået , men havde du spurgt mig for et år siden havde jeg sagt noget andet .. På det tidspunkt havde jeg det liv jeg ønskede - i hvert fald som start på noget der kunne udvikle sig til noget stort .. men nu er jeg ligesom røget helt tilbage til nul og skal starte forfra med at finde ud af hvilket liv jeg vil leve... og med hvem!

• #6   10. jan 2014 At jeg slet ikke er færdig med at leve - så simpelt.

Jeg har så mange ting, jeg gerne vil nå at opleve.

Med hensyn til fortiden er der selvfølgelig ting, jeg gerne ville have været foruden, eller som jeg fortryder - men det er ikke noget, jeg på nogen måde ville dvæle ved, hvis jeg vidste, jeg skulle dø..

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
    #7   10. jan 2014 Jeg ville ønske at jeg kunne sige at jeg ville være tilfreds. Men.. Det er svært at forklare.. Men for at jeg ville kunne "slappe af" (være tilfreds) ville jeg ha skulle fundet et hjem - fundet det sted mig og Kæreste skal blive gamle i, sammen. Så jeg vil først kunne sige at jeg ville være tilfreds den dag mig og Kæreste har fundet vores hus, og jeg ville kunne få fred i mit eget hjem.. Det betyder jo ikke at jeg er færdig med livet, der er da masser af ting jeg skal prøve, se og opleve.

Og det lyder voldsomt kliché, men fortryder intet jeg har gjort i mit liv, kun ting jeg ikke har gjort.

• #8   10. jan 2014 Er det ikke lidt trist at være så ung og have så lidt nysgerrighed på, hvad livet vil bringe?

For mig handler det ikke om at nå noget eller om at have nået noget, men om at favne livet, hive trække og slide så meget ud af det, som det er mig muligt.

Jeg føler der er meget stor forskel på at være tilfreds med det sted i livet jeg er nu og her og så at finde mig tilpas med at det slutter.

• #9   10. jan 2014 Jeg tænker jævnligt over livet, og prisætter det. Man ved aldrig hvornår det er slut.

Hvis jeg lå for døden nu, ville jeg være ulykkelig, men intet fortryde. Jeg har oplevet meget - godt som skidt - jeg har lavet fejl - det har gjort mig til hvem jeg er - og jeg har skabt mig det liv jeg ønsker. I min verden skaber man sit eget held, og jeg arbejder for de ting jeg ønsker og elsker.

Så i princippet ville jeg dø lykkeligt, for mit liv er godt. Men jeg er ikke færdig. Jeg vil rejse med min mand, færdiggøre min uddannelse, få børn, se dem vokse, grine og græd med mine veninder. Der er så meget endnu at opleve, så mange fejl endnu at begå så jeg ville ikke være klar til at tage herfra men dø med tanken om jeg gjorde mit smiley

• #10   10. jan 2014 Enig med CH smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
    #11   10. jan 2014 Hæh *CH* - mit indlæg var til at starte med meeeeget længere. Der stod blandt andet at det jo er svært at forholde sig til. Jeg skrev jeg ikke mente jeg nogensinde ville blive "tilfreds" med at skulle dø, fordi der altid er noget jeg ville mangle at skulle prøve, se, smage, opdage, vide... Jeg har også nogle imaginære børn der ikke er startet i skole, blevet gift, eller overhovedet er blevet født endnu.. og et drømme job hvor jeg endnu ikke er blevet chef - eller er ansat endnu...

• #13   10. jan 2014 Niks, jeg er slet ikke færdig...
    Jeg er tilfreds med det jeg har opnået, taget i betragtning af min alder. Jeg har den dejligste mand, to elskede hunde, en lejlighed, en bil og en personlighed som bl.a. gør jeg har valgt at springe fra min uddannelse fordi jeg havde det psykisk dårligt over at være der, det er jeg stolt af.

Men jeg er LANGT fra færdig, jeg skal GIFTES, have nogle bebser, få et job som vil være mit første "rigtige" job på arbejdsmarkedet, et dejligt hus med en broholmer, jeg skal have børnebørn og sidde på teressen med min dejlige mand og diskutere om alt og ingenting som to stædige gamle mennesker smiley

• #14   10. jan 2014 CH jeg er mærkelig, jeg ved det smiley Men nej jeg synes ikke at det er trist, mit forhold til døden er bare, hvad skal man sige? Anderledes, afslappet måske, indtil for ganske nylig, ja der så jeg frem til døden. Ja man kan ligefrem sige at det var en ting jeg glædede mig til, men det ændrede sig pludselig.

Jeg frygter ikke døden, og kommer den, ja så kommer den. Nej jeg glæder mig over at have det som jeg har det, at jeg kan læne mig tilbage og sige at jeg har nået det jeg ville. At alt det der vil komme, bare er en KÆMPE bonus smiley

• #15   10. jan 2014 Jeg ville wrææle hele den uge jeg havde tilbage.....

Ville tænke på mine børn...børnebørn....mine venner .... alle de søde mennesker jeg kender....mine hunde.... alle dem jeg ikke skulle se mere smiley

Jeg ville tænke på ...solen ...sneen ...julen ... blomsterne... ...... ja,,, bare alt det jeg går glip af............. de ting jeg har fået , som betyder meget for mig, som jeg ikke kan tage med mig.

Jeg ville savne ..... LIVET..... og bare ligge der ( den sidste uge jeg havde tilbage ) ..... og wrææle .... og være ked af det .

Derfor vil jeg IKKE vide , hvornår jeg kun har 1 uge tilbage og leve i...... det er der INGEN der skal fortælle mig......... jeg vil dø uvidende ... smiley ...... BUM.... sådan.

• #16   10. jan 2014 Kors i R****, NITTIB, der fik jeg en klump i halsen....

Jeg elsker livet og vil savne hvert et sekund og hver en millimeter....

• #17   11. jan 2014 Min forlovede og jeg var i et trafikuheld i oktober måned sidste år - en lastbil havde overset os og kørte ud på vejen, og min kæreste nåede i sidste sekund at undvige og vi endte ude i rabatten efter at have ramt et vejskilt og et stenskilt...
    Havde min kæreste reageret bare en smule langsommere var vi blevet klemt indenunder lastbilen - og være væk idag...

Jeg kan huske at jeg lå i ambulancen (velvidende om at jeg var okay - dog forslået) og tænkte: Hvis jeg skulle have været væk nu, så er jeg glad for at jeg fik lov at møde mit livs kærlighed inden - heldigvis slap vi med skrækken... Og blev forlovet juleaften smiley

Men for første gang i mit liv kan jeg sige med hånden på hjertet - at skulle jeg dø nu, så ville jeg dø lykkelig.. Jeg ville føle at det var for tidligt - og at jeg slet ikke har fået det maximale ud af mit liv endnu - men jeg ville dø lykkelig...

• #19   11. jan 2014 Jeg ville også som Bitten vræle og hyle - jeg er da på ingen måde færdig med at leve. Jeg vil se træerne springe ud (år efter år), jeg vil mærke solen på min hud, hygge med grill på terrassen, og i den helt tunge ende vil jeg være sammen med mine børn og svigerbørn og ønsker i allerhøjeste grad (forhåbentlig) at få børnebørn en dag - og følge dem.

• #20   11. jan 2014 Jeg ville være ked af jeg aldrig nåede at få det barn jeg brændende ønsker mig og at jeg ikke nåede mange af de andre ting jeg gerne vil i mit liv.

• #21   11. jan 2014 Jeg har det som Bitten.

• #22   11. jan 2014 Jeg ville være ked af det. Jeg har ikke opnået så meget andet end et liv med angst og despressioner indtil videre. Og det vil jeg gerne have lavet om på, inden jeg stiller træskoene

• #24   11. jan 2014 Jeg tror at det med at tænke over livet, faktisk er en løbende process der starter i en alder hvor man kan begynde at se tilbage på ens egne meritter. Og tænke over om de valg man har truffet i sin ungdom virkelig også var de bedste eller om man skulle have truffet nogle andre. Man kan ikke ændre på fortiden, men man kan bruge den til at vurdere,hvordan fremtiden skal se ud.

Og så tror jeg, at disse overvejelser og tanker om livet, intensiveres når man kan se sine forældre, som man ellers altid har regnet eller anset for værende udødelige, begynder at blive gamle og vise tegn på slid. For mit eget vedkommende er det nok dét der gør, at jeg sørger for at leve livet fuldt ud og gøre de ting jeg har lyst til.

Det er trælst at sidde som 70 eller 80 årige og fortryde at der var ting man ikke fik gjort, da man havde muligheden for at gøre det.

Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan de sidste dage i mit liv tegner sig. Mit drømme-scenarie er, at jeg er frisk og rørig 75 årig, hvor batteriet lige pludselig bliver flået ud af ryggen på mig.

Og inden jeg rammer jorden med et brag, vil jeg nå at tænke:

"Hold da kæft, hvor har det været fedt"....

smiley

• #25   11. jan 2014 Helt ærligt, så ville jeg tænke, at jeg ikke var klar til at dø. Mit liv er først lige gået i gang, og der er så mange små og store ting, jeg mangler at opleve. Jeg ville føle, at det var uretfærdigt.

• #26   11. jan 2014 Jeg har gået med døden over hovedet hver dag i over et år;( jeg er ikke bange for at d, men jeg er ikke færdig med livet, jeg har 10000 af ting jeg stadig vil, jeg tror ikke du kan vide hvad der sker i dit hoved før du faktisk står i det;( det er for mig en forfærdelig angst der af og til overmander mig fuldstændig og nogen gange gør det svært at trække vejret.
    Når jeg hver 3. Måned skal have resultatet af skanninger og venter på onokologisk afdeling i Odense, føler jeg så stor angst at jeg må have min mand til at støtte mig når jeg rejser mig, jeg føler simpelthen at jeg kan falde om hvert øjeblik;(
    Jeg vil leve! Er ikke på det nærmeste færdig endnu!

• #28   11. jan 2014 Jesper, jeg tror ikke helt man kan sætte det på formel.
    Jeg reflekterede over det her som teenager ganske uprovokeret. Dog væsentligt forstærket da flere venner og familiemedlemmer døde og jeg selv kom ud for en alvorlig ulykke i årene fra jeg var 18 til 20.

Lærte en del om livets forgængelighed og om, hvor hurtigt det kan være slut.

Har altid elsket livet og har værdsat det privilegium at være her.

• #29   11. jan 2014 CH

Jeg kan godt følge dig, men kan jo kun tale ud fra mine egne tanker om det.

Man omtaler jo ofte ungdommen for at være sorg- og bekymringsløs. Når jeg tænker tilbage, så tænke jeg faktisk ikke ret meget længere end til min egen næsetip. Og sådan tror jeg langt de fleste unge har det, indtil de passerer de 25 år (hvor evnen for konsekvensberegning iøvrigt først er fuldt udviklet).

Men det er jo kun generelt betragtet og der findes jo mange undtagelser, som i dit tilfælde, eller børn der har været syge af kræft osv osv. De får i sagens natur et lidt andet syn på livet i en meget tidlig alder.

Og ja, jeg er i den grad glad for livet. Og da jeg ikke tror på at der er noget på "den anden side", så betragter jeg livet som for værende den eneste chance man får. Og lever derefter.

Men døden vil jeg på ingen måde bekymre mig om - den styrer ikke mit liv. Det gør jeg selv, så længe jeg kan.

• #30   11. jan 2014 Der er ikke en modsætning i at leve sorg- og bekymringsløst og så at reflektere over sine værdier smiley

Livsglæde kan jo netop føre til, at man værdsætter livet meget tidligt smiley

Kommentér på:
Jeg vil have jer til at tænke over livet.

Annonce