{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.054 visninger | Oprettet:

Hvad kan man få for 100 kr {{forumTopicSubject}}

Ja så skete det.. 100 kr tilbage og hvad skal man dog finde på at spise.. Har en kræsen kæreste og jeg selv er kræsen.. Men vi kunne nu godt spise boller i karry.. Men det er dyrt og tænker os det er de sidste penge vi har pt. Indtil vi får evt. Solgt nogle ting.. Men er der andre billige opskrifter man kan gå efter.. Har søgt google men finder ikke rigtig inspiration..
(Det her er ikke en medlidenhedstråd) søger bare ideer til hvad dælen man kan finde på:) tak på forhånd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan man få for 100 kr
  • #3   21. dec 2013 100 kr tilbage til resten af måneden.. . Kæresten mistede jobbet og fik ikke sin løn.. Så vi er rent på røven smiley men den klare vi nok

Minion .. Det tror jeg ville være en god løsning

• #4   21. dec 2013 Du kan da snildt lave boller i karry til 1-2 dage for få penge:

500 g hakket flæsk eller kalv og flæsk 25-35 kr (der hvor jeg handler)
    1 pose løg 10 kr
    mel, salt og karry har man vel i forvejen? ellers en 20'er for det hele max
    1 ps ris 10-20 kr (dyrest hvis det skal være basmati)
    1 æble 2 kr

ialt ca 50-55 ( 70) kr
    Hvis du så også køber for 10-15 kr kartofler kan du lave frikadeller ud af noget af kødet = mad til 3-4 dage for en hund! smiley
    Tilsæt 1 rugbrød og du har kartoffelmadder og evt. frikadellemadder.

• #5   21. dec 2013 Jean - puha, så er måneden da lang. smiley Ellers spaghetti og kødsovs, billigt, nemt og gerne til flere dage. smiley

• #7   21. dec 2013 Gode ideer alle sammen.. Ja det lyder jo ikke så dyrt når man ser det på den måde smiley .. Men det er selvfølgelig dyrt når man kun har den skide seddel tilbage .

• #9   21. dec 2013 Tjoo der er bare langt at køre og bilen har vi ikke råd til at tanke og vi bor i købebhavn og de bor i holbæk.. Ellers en god ide smiley

• #10   21. dec 2013 Ja det er så surt med den krise der er i dk.. Flere og flere kommer i klemme.

Ulla god ide.. Men ja så er kræsenheden der fra min kærestes side

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #12   21. dec 2013 Vi kan godt lide at lave den her sidst på måneden. Dog kræver det man kan finde en kylling på tilbud, hvis hunden skal holde smiley

http://connery.dk/mad-for-to-personer-i-3-dage-for-en-hund.5152.html

• #13   21. dec 2013 Og så kan man købe der der kinesiske nudelpakker (yum-yum) med smag, nogen gange til 2-4 kr pr stk eller 3 for en 10'er. evt. tilsat et par stykker skinke eller en kyllingerest. (frosne Kyllingelår kan iøvrigt også tit findes til under en 20'er for en pose med 1-1½ kg.) og en pose gulerødder koster også kun 8-12 kr.

Jeg er selv en sparegris - eller har været meget mere end jeg er nu, da jeg er gået fra KH til at være på FP og er færdig med at afdrage lån) - så jeg er blevet god til at få meget ud af lidt smiley

• #14   21. dec 2013 Rugbrød og det gængse pålæg rækker rimelig langt

• #17   21. dec 2013 Jean jeg vil gerne give en hjælpende hånd, har selv prøvet at stå i den situation og det er ikke det sjoveste. Så hvis du vil sende dit konto nummer til mig i en pb, så vil jeg godt overføre lidt til jer:-)

• #18   21. dec 2013 Rugbrød og leverpostej er altid et hit smiley

• #20   21. dec 2013 Jevaan.. Mm hold dog op hvor blev jeg sulten.. Det ser godt nok lækkert ud og billigt.

Miemiv.. Vi har bare ikke været gode til at række pengene ud på langs.. Så vi spontanhandler.. Og det vil sige vi handler ind pr dag.. Og det udgør jo at der ryger ekstra ting i kurven .. Men det rækkede pengene ikke til.. Så nu er vi i den situation at vi ska få den 100 kr seddel til at række lidt langt .. Og det er en god ide med nudler og kylling kan min kæreste bare ikke lide .. Og jeg er helt vild med det

• #21   21. dec 2013 Hov ja: 1 pk gær koster 75 ører (3,50 for økologisk), så har du mel, vand, salt og lidt fedtstof kan du bage brød (der kan også puttes kartofler, kogte ris, revne gulerødder og æbler m.v. i) - og så en dåse tomatpure til 1,50 kr,: flade brød m. tomat, revet løg, div. krydderier og evt. pålægsrester smiley

• #22   21. dec 2013 Steffie.. Det kan jeg ikke tage imod.. Det er rigtig sødt af dig og sidder med tåre i øjnene for din håndsrækning.. Ved slet ikke hvad jeg skal sige ..

• #23   21. dec 2013 Ulla.. Jo det vidste vi godt og har også levet for 500 længe, men nu kunne de ikke række længere

• #25   21. dec 2013 Ih hvor er det nogle gode ideer i har.

• #26   21. dec 2013 Jean det Gør jeg nu gerne, så skulle du få brug for det, så sender du bare en pb. Har selv stået og Været lidt på den sidst på måneden og fået hjælp, så nu hvor jeg har mulighed hjælper jeg gerne:-)

• #27   21. dec 2013 Søren.. Hehe den var god

• #28   21. dec 2013 I kan også tage ud og skralde efter lukketid smiley

(og det er ikke en joke)

• #30   21. dec 2013 Steffie.. .. Jeg kan virkelig ikke tage imod det.. For så ville jeg gå rundt med dårlig samvttighed meget længe. Og tårene står stadig ud af mine øjne puha, et godt menneske du er. Tak igen for tilbuddet

• #31   21. dec 2013 Iøvrigt ligger der også stadig fine nedfaldsæbler fra træer rundt omkring (hvilket jeg selv benytter mig af)

• #33   21. dec 2013 Ballet,, man kan leve længe på pasta. En pakke a 4 kr . Uha det er jo til resten af måneden hehe

• #34   21. dec 2013 Det er helt i orden:-) men dårlig samvittighed behøvede du nu ikke have:-) tilbuddet står stadig ved magt hvis i får brug for det.

• #35   21. dec 2013 Der er bare sindsyg mange gode ideer.. Jeg tænkte slet ikke så langt på hvad man kan få.. Men det lyder rigtig godt alt sammen smiley

• #36   21. dec 2013 Risengrød eller vandrisengrød med æbler eller abrikoser

• #37   21. dec 2013 Steffie.. Jeg er virkelig taknemmelig for din håndsrækning.. Men jeg kan virkelig ikke tage imod det. Du er bare et dejligt menneske.

• #38   21. dec 2013 Nu har jeg samlet rigtig mange ideer fra jer og jeg er virkelig overrasket ovet hvot meget man kan få for små penge.. Den tror jeg næste måned bliver brugt flittig.. For der er nok ligeså få penge hvis ikke mindre..

• #40   21. dec 2013 Pasta, 1 ds. tomatpure, 1 bouillonterning, salt peber (og oregano, hvis man har det) og så et par skiver toastost (dem til ca 8 kr. i fakta) = dinner for 2 for max en flad 10'er (16 kr, så har man en blok emmenthaler)

• #41   21. dec 2013 Herude er de bag lås og slå deres containere.. Der var nemlig en artikel i herlev bladet om en der skraldede.. Og så er der flere forretninger der er startet et samarbejde at hælde væske over madvarene så folk ikke kan få del af det..

Plus så der vi bor er de så bag lås og slå. Desværre men ellers en god ide

• #42   21. dec 2013 Havregrød med vand i mikrooven ?:) så kan det være der er penge tilovers os smiley

• #43   21. dec 2013 Miemiv.. Også en god ide.. Det kunne også være lækkert

• #45   21. dec 2013 Line.. Ja der skal bare lige købes lidt havre så kunne vi godt det

• #47   21. dec 2013 Søren.. Kunne ikke forklare det bedre selv

• #48   21. dec 2013 Det er altså æv, at du ikke bor her i Østjylland, for ellers ville jeg gerne sponsere med noget hjemmebag og en pakke kød af en slags samt krydderier i alle afskygninger.
    Jeg har altid tonsvis af krydderier, fordi det kan peppe næsten en hvilken som helst kedelig ret op smiley

• #49   21. dec 2013 Ballet.. Jo kunne vi nok.. Men vil kæresten ikke være med på.. Sidste gang søgte jeg om lidt julehjælp til at købe en gave til hans søn.. Jeg fik 100 kr og han fik en fjernstyret bil på tilbud som han havde ønsket sig.. Men så var jeg vitkelig det dårligste menneske på jord.. Og man tikker ikke fremmed om hjælp. Osv osv. Så det tør jeg ikke igen..

• #51   21. dec 2013 Miemiv.. Hvor er du sød.. Ja vi er lige flyttet tilbage til vores lejlighed efter nogle uheldige omstændigheder og så er alt jo blevet smidt ud af krydderier osv,, men vi har salt, peber og det der man bruger på risengrød.. Oh der røg min hukommelse igen

• #52   21. dec 2013 Søren.. Ja det tror jeg også man kun kan.. Har ikke prøvet at søge decideret julehjælp.. Mere bare så jeg kunne købe en gave til hans søn.. Jeg syntes det var synd han ikke fik noget af hans far .. Og det ville de rigtig gerne hjælpe med

• #54   21. dec 2013 Der er også risotto, det er let og lave er billigt.
    Du skal blot bruge: risotto ris mener jeg gav omkring 20kr for en pose med 500 gr.
    Også hvad du ellers har du kan putte i, og noget bouillon volia!
    Jeg lavede det den anden dag af 200 gr ris og 250 gr svampe (på tilbudt til 5 kr).
    Der var mere en rimeligt til 2 dage til mig og jeg smed lidt ud fordi jeg havde taget langt mere end jeg kunne spise, det ligger tungt i mavsen.

• #55   21. dec 2013 Ja uden tvivl er også selv en stolt skidderik.. Fordi vi mangler ikke noget som sådan.. Vi mangler bare mad.. Alt omkring os er luksus.. Vi har en lejlighed at bo i.. Det er bare det at få penge til at løbe rundt til en hel månede der er problemet. Da vi jo egentlig kun har 1000 kr til en hel månede.. Med to mennesker og et bonusbarn hver 14 dag.. Og en hund som ikke mangler noget. Hellere hun får end os

• #56   21. dec 2013 Risotto er det ikke meget svæt.. Men jo ellers en god ide. smiley

• #57   21. dec 2013 Nej slet slet ikke, sådan her lavede jeg min:

Før du går igang har du lavet en bouillon jeg brugte kylling.
    Lidt smør i en gryde, svits svampene i omkring 5 min, tag dem op, put lidt smør i gryden igen og svits et løg (kan undlades), smid risotto risene i og lad dem "stege" i 1 minuts tid.
    Tilsæt en sjat bouillon, så risene er dækket og nu går det ellers bare ud på og holde øje med gryden, det må ikke blive for tørt, så når væsken er ved og være væk tilsætter du nyt. Tror jeg puttede bouillon på 4 gange, men ellers skal du blot smage på det undervejs, risene skal være aldente ikke som i risengrød men med lidt bid i.
    Når du når dertil, tager du risottoen af blusset og vender svampene i igen.

Har i parmesan i køleskabet er det skøøønt og putte i smiley

• #58   21. dec 2013 Og selvfølgelig må det ikke brænde på og du skal rører rundt i det undervejs, og helst med en træske da metal og plastisk kan ødelægge risene og ødelægge oplevelsen smiley

• #59   21. dec 2013 Okay fantastisk forklaring.. Tak så har jeg en til opskrift

• #60   21. dec 2013 Tusind tak jer alle sammen for ideerne. Det er super

• #62   21. dec 2013 Ellers må TS sgu koge og spise den nye hundeseng , de lige har købt her d. 16. December........... Hundemad skulle også smage godt... med mælk på.

Ajjjj...... sorry.....men man kan faktisk godt få noget at spise i et par dage for kr. 100,-..... smiley

F,eks som her..... Spaghetti med ketchup og kødboller.... smiley

profilbillede
  • #63   21. dec 2013 Pasta, så kommer man langt! :o)

• #64   21. dec 2013 Pasta med pesto og et drys bacon

Kartoffelmos med bacon

Gå på jagt efter datovarer...der kommer man langt for 100 kr

• #65   21. dec 2013 Pasta, ketchup.
    Rugbrød leverposteg.
    Grødris og mælk.

• #66   21. dec 2013 Har i ikke en fryser med mad i?

Pasta
    Bacon
    Rugbrød
    Kartofler
    Æg
    Toastbrød

Hvis man har det hjemme så kan man lave en del.

-Pasta blandet med bacon
    -Kartofler med bacon
    -Biksemad med æg
    -Toastbrød og æg
    -Toast
    - rugbrød med æg

Måske lave pandekager hvis man har mel, æg osv..

• #67   21. dec 2013 Det var min mor som købte den til min hund .. Ikke mig smiley men du har ret vi kan sagtens spise den.. Smager sikkert også godt.

Men tak for og i lige måde til jer alle med god jul

• #68   21. dec 2013 Hvis i har en alm. Smør, så er pasta vendt i smør, let saltet og med lidt revet ost også udemærket.

• #69   21. dec 2013 Kartoffel mos med bacon

• #70   21. dec 2013 Vi har en fryser men den råber på mad :D..

Men vi springer mad over idag og går ned og handler billige ting ind i morgen med alle de ideer vi har fået smiley så tusind tak jer alle

• #71   21. dec 2013 Nittib.. Din kommentar gjorde sku lidt ondt,, idet du ikke vidste historien bag,, valgte du at dømme os på forhånd, lidt ala luksus fælden .. Den sved

• #73   21. dec 2013 Havregryn med mælk og sukker (evt. rosiner), kan blive lidt kedeligt, men rækker også langt

Ellers kartoffelmos og millionbøf. Det bliver man godt mæt af og der kan laves til flere dage på en gang samt man kan bruge div. rester til at peppe sovsen lidt op

• #74   21. dec 2013 Søren..... næææ...... jeg kikkede såmænd for at se hvor TS boede...... og da jeg så TS boede i Storkøbenhavn...... ville jeg hav tilbudt hende at komme her og hente 200 - 300 Kroner.... så de havde lidt til et par dage.... ( da jeg selv bor i Storkøbenhavn....
    Men da jeg kikkede på hendes hunde , så jeg... at der lige var købt en ny hundekurv d. 16 Dec.
    Derfor skrev jeg som jeg gjorde........

Er der andet der undrer dig Søren... og du vil vide..... så bare spørg..... smiley

Jeg har hjulpet herinde før..... og gør det gerne igen..... smiley

• #75   21. dec 2013 Rigtig gode ideer smiley .. Især den med millionbøf det smager rigtig godt

• #76   21. dec 2013 Stegte ris soya, måske med lidt frosne grøntsager. Det bliver man træt af hurtigt, men det er billigt.

Faktisk er der lige nu tilbud på ret mange gode ting - bacon eksempelvis kan man få en del af for ikke så mange penge. Bacon kan redde enhver fesen madret smiley
    Fløde til ingen penge.. eller ihvertfald næsten ingen penge..

• #77   21. dec 2013 køb billigt rugbrød , en hvidt øl og brun farin, så er der øllebrød

• #78   21. dec 2013 En enkelt kylling kan faktisk også holde i lang tid.

Vi kan med god viljes strække en kylling i fire dage, to personer.

• #79   21. dec 2013 Nittib.. Du er da en rigtig god person. Men jeg ville nu heller ikke modtage penge, bare gerne have råd til at få den 100 kr seddel til at række langt nok til et par dage..
    Men igen tak for din omtanke,, og kan godt forstå du fik indtrykket at vi var nogle svin med penge..

Men ja det er nu en julegave til bella fra min mor, det står der dog ikke i beskrivelsen til billedet så havde nok fået samme opfattelse smiley

• #80   21. dec 2013 *CH* en kylling i 4 dage for 2 mennekser?
    Det lyder alligvel imponerende, har du nogen opskrifter, eller ideer?

• #82   21. dec 2013 Altså vil bare ikke ha den hængende på mig jeg er et svin.. Det var fra en tråd igår om hundekurve nittib

profilbillede
  • #84   21. dec 2013 Carina, den helt simple løsning for os er at koge en kylling, pille kødet fra, dele det i to.
    Den ene halvdel laver vi til broccoli-kylling som er en pastaret, der fylder godt. Den anden halvdel laver vi til kylling i karry, der lige som det første fint rækker til to dage.

• #85   21. dec 2013 Søren .... du spurgte....jeg svarede dig.... og det er det.... smiley

• #88   21. dec 2013 Søren - Hold da op, sikke langt væk fra emnet du kan komme. :o)

• #89   21. dec 2013 Søren - Jeg kan slet ikke følge dig.
    Da jeg var endnu mere fattig, end jeg er nu, mødte jeg kun venlighed, hjælpsomhed og imødekommenhed. Jeg tog imod i det omfang, jeg syntes var passende, og følte mig ikke ydmyg. Men det var da pisse træls, for at sige det på godt jysk!

Det kommer vist lidt an på hvilke briller, man har på smiley
    Hvis man VIL føle sig flov og skamfuld - ja så bliver man også gjort til skamme og flov over sig selv (ikke situationen, for den er man som regel ikke helt selv herre over) smiley

• #90   21. dec 2013 Vi spiser en del linse-retter. Det er ret billigt. Ellers er grøntsagssupper billige.

• #92   22. dec 2013 Søren - Ja hvordan "udsatte" bliver behandlet af det offentlige system m.v. er til at græde over, men det er en helt anden snak.

Jean - Og som de andre også nævner, er det supler godt allerede fra d. 1. i måneden at tænke over, hvor få penge man har, og købe ind i forhold til budgettet.
    Det kan rigtig godt betale sig at købe tilbudsvarer, f.eks. kød. Del 500 g i 3 portioner i stedet for 2 og kom de små pakker i fryseren, eller lav mad til flere dage og frys ned i portioner.
    Hav altid basisvarer i skabene (samt krydderier) og div. grøntsager m.v. i fryseren, for så kan man snildt lave et måltid af en pålægsrest, en dåse tun, et par stykker kylling eller bacon eller ½ pose rejer.

En af mine favoritter er:
    1 portion kogte ris
    ½ løg, finthakket
    ½ peberfrugt i tern
    ½ pose rejer
    1 hvidløg
    ærter, majs, gulerødder, broccoli eller hvad man nu har af grønt (fra fryseren)
    ingefær
    salt og peber
    ½ bouillonterning (høns eller grøntsag)
    1-2 æg
    lidt olie

Alt undtagen ris, friske/frosne grøntsager og bouillontern svitses i en tykbundet gryde (andre krydderier kan tilsættes), varmen skrues ned og risen kommes i og røres godt rundt. Æg tilsættes og røres sammen med og til sidst bouillon opblødt i lidt kogt vand samt de friske/frosne grøntsager. Simrer lidt på laveste blus. Smag til med salt og peber og evt. Soya sauce.

Beskrivelsen tager faktisk længere tid at skrive, end det tager at lave retten. Og det er billigt!

Rester af kylling, bacon, skinke, hamburgryg m.v. kan også bruges i stedet for rejer (som iøvrigt koster minimalt som dybfrost i supermarkeder)

• #93   22. dec 2013 Jeg er 100% sikker på at I kan finde en eller flere containere I kan skralde i. Jeg er selv skralder og er du vims, det kan mærkes på budgettet!! Men det kræver at man søger lidt væk fra midtbyen. Her i byen er alt låst af, så vi må udenfor byen. Men jeg vil sige at ca. 50% af ALT vores mad er skraldet!!

• #94   22. dec 2013 Og nu kan jeg høre at min seng med min SKRALDE topmadras (I ved dem i formskum) kalder på mig smiley

• #95   22. dec 2013 He he ... Mette..... sov godt.... smiley

• #96   22. dec 2013 Æv, I bor så langt væk, for ellers havde I da været velkomne til at komme forbi til afensmad et par gange eller få noget af det, jeg har lavet af færdigretter i fryseren.

Havregrød, rugbrød med pålæg, pasta vendt i tomat, ris kogt og stegt i karry. Det er altsammen godt og billigt.

Har I intet derhjemme? Altså vitterligt ingenting?
    For ellers kunne I da skrive, hvad I havde, så kunne vi finde på nogle ting, I kunne lave udfra hvad I har.

Hjemmelavet suppe er altid nemt og billigt. Jeg har af og til på s.u. kogt de grøntsager, jeg havde og puttet lidt krydderier i vandet, når jeg havde kogt det. Tomatsuppe på flåede tomater og eventuelt med pasta i er nemt og billigt.
    Måske omelet med grøntsager i. Bønner er billigt i omeletter og suppe eller kan svitses lidt med eventuelt ris i krydderier og løg på panden.

• #97   22. dec 2013 Cc.. Tusind tak for din søde tanke smiley

Altså vi har 6 æg, ketchup, burger dressing, 2 foårsruller, en halv pose æbleskiver, to medaljoner ( kød), smør, mel, salt og peber, sukker, kanel. Det er det vi har tilbage smiley

Man kan sikkert godt lave en masse ud af det som min fantasi ikke rækker til

• #98   22. dec 2013 Jeg ville nok bage nogle boller, eventuelt med kanel på eller I dejen, nu det er jul. Risengrød er billigt, og nu har I jo kanel og sukker. Æg kan enten bruges på rugbrød eller i en omelet med en pose frosne grøntsager. Ketchup kan bruges på alt muligt og især til pasta eventuelt med hakket løg eller lidt grøntsager.
    Da jeg var på su, lavede min veninde og jeg ofte noget, vi kaldte snask. Vi kogte pasta eller nudler, grøntsager fra frost, ris eller hvad vi lige havde, og så hældte vi det over med piskede æg rørt med lidt krydderier. Enten i ovnen eller på panden. Dt smagte rigtig godt og kan spises med ketchup på.

• #99   22. dec 2013 Billig mad fra jeg var studerende:

Spaghetti med urter til 4 personer

500 g spaghetti
    50 g smør
    Tørret basilikum
    Tørret oregano
    Tørret purløg

Kog spaghettien, sigt den og kom den tilbage i gryden. Kom smøret i gryden og vend det rundt med spaghettien. Tilsæt de tørrede krydderier og fordel det godt. Smag til med salt og peber.

Æggekage med kartofler

800 g kartofler
    100-200 g skinke eller bacon (kogt/røget)
    6 æg
    2 spsk vand
    1 lille fed knust hvidløg
    salt og peber
    evt. med løg/peberfrugt eller frostpose med broccoli/blomkål/ærter/gulerødder

Skræl kartoflerne og skær i tern/både. Steg dem i rigelig olie på en stor pande til de næsten er møre. Tilsæt skinke og svits det lidt. Kasser overskydende olie.

Pisk æggene let sammen med vand, salt, peber, hvidløg. Hæld æggemassen over kartoflerne, læg låg på og lad retten bage færdig på svageste varme. Retten er klar, når æggemassen er stiv, og overfladen stadig er blank og fugtig.

Spis tomater, brød og evt. purløg til.

Smager også godt kold med brød til dagen efter.

Og ellers sørg for at få brug alle rester, så I ikke har noget madspild.

• #100   22. dec 2013 En af mine gode venner introducerede på et tidspunkt en ret som var deres ungers favorit - og det er billigt!

Du skal bruge pasta og en dåse makrel i tomat af den billigste slags med meget tomat og et lille drys oregano. Kog pastaen, varm makrel"sovsen" kort og tilsæt oregano......hurtigt og billigt!

Og som Mette skriver, så kan man skralde utrolige mængder af mad, hvis man har mod på det.

• #101   22. dec 2013 Jeg skriver ned kan i tro der er vildt mange gode ideer

• #102   22. dec 2013 Nu ved jeg ikke, hvor I skal holde juleaften henne, men der kunne I evt. spørge om I kunne få rester med hjem.. smiley
    Vi får i det i hvert fald nærmest smidt i nakken, fordi der altid bliver lavet for meget.. smiley

• #103   22. dec 2013 Rema 1000 har julemedister til 10 kr. for 500 g.

• #104   22. dec 2013 Til den risotto, der blev nævnt tidligere, så kan man uden problemer bruge almindelige, billige ris smiley

Pasta med ketchup og en klat smør - så får det altså en ekstra dimension.

Pasta med tun"mousse" - 2 dåser tun, et lille hakket/revet løg, en klat mayo og/eller smør, salt og peber - en tur i blenderen og server til varm pasta.

Risengrød - 2 liter sødmælk, 16 kr, 1 kg grødris 10 kr - 4 dl vand kommes i en gryde og bringes i kog, 4-5 dl ris kommes i, koges op og mælk tilsættes og det koges færdig.

Brug revne gulerødder, masser af løg og andre revne rodfrugter til at strække kødsaucen. Gulerødder, løg, pastinakker og persillerødder smager lækkert i kødsauce. Fintsnittet spidskål er også en lækker "strækker".

Tomatsauce: 2 hakkede løg svitses i smør/olie med 3-4 spsk tørret basilikum, 2-3 revne gulerødder kommes i og svitses kort, 1-2 dåser hakkede tomater kommes i, det hele koges op, smages til og kan evt. blendes. Det kan også bruges som suppe, hvis du kommer en ekstra dåse tomater i.

Min pandesnask: hakket oksekød (netto: 500 gram 20 kr) svitses på panden med paprika, tomatpure, tørret timian/basilikum/rosmarin/andre krydderurter kommes på og smages til med salt og peber. Det bliver ikke så sovset som kødsauce, men heller ikke helt tørt. det kan serveres til stort set alt: flødekartofler, kartofler/ris (evt. med bearnaisesauce) eller noget helt andet smiley

• #107   22. dec 2013 Tror lige jeg sætter den her tråd som favorit, hvis man engang har brug for billig mad! :o)

• #108   22. dec 2013 Jeg vil foreslå jer at købe et hvidkål, en liter mælk og så lave stuvet hvidkål. Så kan i lave frikadeller til. Som restemad kunne I købe et rugbrød til resten af dellerne, og et glas kartofler, så har i til biksemad:)

• #110   23. dec 2013 Ja der er vildt mange gode råd.. Man kan jo blive helt rig af det hehe .. Gode råd om kylling osv og pasta retter.. Det er fantastisk

Kommentér på:
Hvad kan man få for 100 kr

Annonce