{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Der var én som kørte ind i mig?! :O {{forumTopicSubject}}

Jeg har det SÅ skidt lige nu.
Jeg ville køre min kæreste 500 m ned af vejen til brugsen i vores fine nye bil, som vi fik for 3 dage siden. Vi havde nogle problemer med vores brugser, så det var bare en hurtig tur, så han ikke skulle gå i regnen.

På vej hjem kommer vi ud i krydset som vist på billedet. Jeg blinker til venstre, og lægger mig i venstre vejbane, da vi umiddelbart skal til venstre kort efter for at komme ind til vores egen parkeringsplads. Overfor mig ser jeg en større bil. Den holder tilbage, så jeg drejer ud og når ca. 10 m op ad vejen, da kæresten pludselig råber op. Bagfra kommer der den bil, som holdt over for os, da det blev grønt for os. Hun ville skifte fra højre ud i vores bane?! Hun skraber siden af sin bil på fælgen over vores højre forhjul, som nu står med en bule og skrabet lak. Vi stopper op, og kvinden udbryder at hun altså SLET ikke så os..

Nej gu fanden gjorde hun ikke. Vi udveksler oplysninger osv og har telefonisk kontakt efterfølgende, men nu sidder jeg herhjemme og er SÅ chokeret. Jeg har ALDRIG været ude for noget lignende. Og kan ikke lade være med at tænke: Var det MIN fejl? Lagde JEG mig forkert? Jeg ærger mig over at vores bil allerede er blevet bulet. Den kan selvfølgelig sagtens køre. Og ingen kom til skade. Men kan mærke med mig selv at jeg er blevet MEGA usikker.
Hvad mener i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Der var én som kørte ind i mig?! :O
  • #1   8. dec 2013 Her er billedet

    profilbillede
  • #2   8. dec 2013 Og her oppefra.

    profilbillede
  • #3   8. dec 2013 Det er helt naturligt at føle sig usikker efter et uheld.
    Jeg har også prøvet at være med i et uheld, hvor jeg ikke så en bil. og kørte ind i den, hvor den blev totalskadet. Der skete intet med nogen, men jeg blev så bange!! Jeg kunne slet ikke køre i nogle uger, fordi jeg var så angst for at gøre noget forkert igen. Det var dengang jeg lige havde fået kørekort. Men tro mig det skal nok gå væk. Når du har lagt hændelsen lidt bag dig. smiley Og hvis hun har skylden, så betaler hendes forsikring jo for skaderne. smiley

    Knus.


  • #4   8. dec 2013 Lyder som om at du ikke overholdte din højre vigepligt.. Det er dog muligt at jeg har læst forkert smiley
    (Har forstået det som om at det er personen på den anden side af lyskrydset der drejer? Altså den røde pil er hende og den grønne er jer?)

    Men hvis hun bare kommer ræsende uden at blinke og beslutter sig for at dreje, så vil jeg da mene det er hendes skyld.
    Det vil være påstand mod påstand smiley


  • #5   8. dec 2013 Manse: Nej jeg er allerede kørt ud og er på vej ned af vejen og hun kommer kørende fra den røde pil bag mig og vil skifte vejbane ind hvor jeg kører, hvor hun så kører ind i mig. Hun kommer ikke fra højre, hun kommer fra vejen overfor, dvs den øverste på billede to.

  • #6   8. dec 2013 Mense: Kort sagt, hun holder bag det vandrette fodgængerfelt

  • #8   8. dec 2013 Altså, kørende


  • #9   8. dec 2013 Okay, havde misforstået det lidt så smiley

    Så lyder det mere som om at det er hende der har lavet en brøler smiley


  • #12   8. dec 2013 Manse, jeg skulle måske have lagt mig i højre vejbane og så svunget ind i venstre, men det virkede ikke logisk, eftersom jeg jo skulle dreje ca.300 m længere nede af vejen -.-

    Men nej, hund kommer bag det vandrette fodgængerfelt, og jeg ser jo ikke hvad der sker bag mig, da jeg er nået igennem og videre ligeud, indtil hun kommer bagfra, vil skifte vejbane (sikkert fordi hun skal ligeud længere fremme), ikke ser os, og derfor rammer os ved højre hjul, hvor jeg så standser bilen og hun forsætter fremad og skraber sin egen bils side. Men hun skulle jo have været i højre vejbane og fortsat ligeud og så skiftet til venstre. Jeg lagde mig kun i venstre fordi jeg vidste jeg skulle til venstre igen... Men sket er sket. Hun erkendte sin fejl og så er det jo bare vores forsikring der skal fixe det. Men fremover vil jeg være meget mere forsigtig tror jeg smiley


  • #13   8. dec 2013 Jeg forstår ikke rigtig, øh..

  • #15   8. dec 2013 har prøvet at tegne det. Jeg er grøn, og hun er rød. Jeg holder i krydset og får grønt, kører ud og placerer mig i venstre vejbane mod venstre, da jeg længere oppe af vejen skal lave et venstresving. Hun er den røde og triller på vej ned af vejen. Her har jeg ikke længere øjenkontakt med hendes bil, da jeg allerede er på vej op i fart for at komme hjem. Hun kommer bagfra, skal skifte til venstre vejbane, ser os ikke og rammer derfor hendes venstre side ind i min højre ved mit forhjul. Jeg standser og hun fortsætter, og skraber derved sin side fordi hun fortsætter i fart nogle meter indtil hun holder ind til siden, som er den sidste røde prik.

    profilbillede
  • #16   8. dec 2013 Længere fremme i billeder er højre bane en svingbane mod højre, hvor venstre er til ligeudkørsel og venstresving. Længere fremme kommer der også en indkørsel til venstresving over modkørende vejbane, og det er derfor jeg lægger mig til venstre. Jeg forestiller mig hun skal ligeud, og derfor kører hun (efter hjørnet) hurtigt over i venstre bane hvor jeg befinder mig. Hun siger selv, at hun faktisk slet ikke ser os. Her er jeg drejet og ligeudrettet.

  • #17   8. dec 2013 Hvis de ser det som et vognbaneskift uheld, så er det den der skifter vognbane der har problemet - hende. Hvis de ser på det i forbindelse med sving fra krydset, så burde du jo slet ikke være foran hende, da du burde holde tilbage for hende..

    I må vente og se hvad der sker..


  • #18   8. dec 2013 Rotterne: Prøv at se på det seneste billede.. Hun holder ikke direkte bag fodgængerfeltet. Jeg ser hende på lang afstand, men drejer ud, da jeg ser hun ikke kommer i høj fart. Jeg er langsom til at gasse op, fordi jeg skal dreje snarligt mod venstre igen og er derfor længere fremme og forbi krydset, hvor hun kommer om hjørnet i fart og skifter i vejbane, hvor jeg triller stille og roligt.

  • #19   8. dec 2013 Ginne - Det var hundrede procent et vognbaneskiftuheld.

  • #21   8. dec 2013 Rotterne: Jeg ville faktisk mene jeg er mere end 100 m nede af vejen... Men dette kommer vel også mest på tale hvis det var tvivl om skyld. Her var der ingen tvivl. Hun eksklamerer inden vi overhovedet når at komme ud af bilen, at hun er ked af det, og at hun slet ikke ser os. Jeg tager bestemt ikke chancer mht "Lige at kunne nå det"... det har jeg slet ikke selvsikkerhed nok til. Har kun haft bilen et par dage, så jeg kender heller ikke koblingspunktet særligt godt, så jeg ved jeg er langsom i optrækket. Derfor ville jeg bestemt ikke køre ud, hvis jeg var i tvivl om at jeg ikke kunne være fri af krydset og give hende plads til at placere sig afhængigt af hvor hun selv skal hen.

  • #22   8. dec 2013 NU forstår jeg.
    - Jeg vil så sige, at det er hendes fejl her.

    Nu skal du bare ikke se spøgelser alle vegne, når du er ude og køre.Jeg ville tage ud i bilen igen med det samme.


  • #23   8. dec 2013 Jah.. men uanset skyld, så blev vi vidst allesammen lidt forskrækkede. Og bare rolig, skal ud og køre imorgen. smiley

    Nu håber jeg bare forsikringen dækker. Og at følelsen af at folk vil sige: I havde bilen i 3 dage, og allerede er der en skade?! For så at tænke at folk vil tænke at det så sikkert er min skyld...

    Men ja, sikke en forskrækkelse... Jeg kan sikkert grine af det om nogle måneder.


  • #25   8. dec 2013 Rottern: ja, det har vi smiley

Kommentér på:
Der var én som kørte ind i mig?! :O

Annonce