{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
343 visninger | Oprettet:

Ormekur???? {{forumTopicSubject}}

Hej..da vi fik vores hund fik vi at vide at han skulle han en ormekur, og i hans aførring kan man endda se den "springe" rundt, derfor ville jeg høre om hvad jeres erfarring er med dyrelæge bsøg / resept - syntes det er svineri at give 1000 kr. for nogle piller, er der mon nogle dyrelæge som vil udelevere en respekt uden at se dyret?
det skal lige siges at jeg selfølgelig aldrig ville tøve med at gå til dyrelæge med min hund, hvis jeg havde den mindste mistanke om noget var galt smiley
mvh Diana

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ormekur????
  • #1   28. nov 2013 Det koster at have hund.....

Men jeg vil lige høre dig. Du skriver at du ikke ville tøve med at gå til dyrlægen, hvis du havde mistanke om at noget er galt med din hund? Så du har ingen mistanke nu, hvor du kan se en orm "springe" rundt?

Der er ingen vej uden om dyrlægen når det gælder ormekur. Dyrlægerne må ikke udskrive ormekur med mindre der er påvist orm.

• #2   28. nov 2013 hvor mange dyrlæger har du snakket med?

• #4   28. nov 2013 Altså jeg har bare fået det udleveret, når jeg er mødt op og har sagt at hunden har orm.

• #5   28. nov 2013 Altså min dyrlæge er rimelig cool med det der. De ved godt det ikke er første gang jeg har både hund og kat og skal bruge ormekur. Ved at hvis man er første gangs kunde hos dyrlægen vil de gerne se hunden/katten, os for at lave journal og lige se hvem du er og dyret er. Men kender de dig, laver de en recept også går man ned på apoteket og hente og selv give den (: ..

• #6   28. nov 2013 De gange jeg har skulle bruge ormekur - hvad enten det har været til min hund eller kattene - har jeg ''bare'' fået det udleveret ved skranken når jeg siger de har orm. Nu har jeg så også haft den samme dyrlæge til samtlige mine dyr altid, så de kender mig efterhånden ret godt smiley
    Hvis det er første gang hos den pågældende dyrlæge tvivler jeg dog på du slipper udenom at møde op med hunden.

• #10   28. nov 2013 Nogen dyrlæger giver uden at tjekke hunden. Det er ulovligt og noget svineri, for det er sådan man skaber resistens... Og resistens ender med at kunne slå dyrene ihjel. (I USA er der allerede problemer med at dyr dør pga. resistente orm).
    Og det er ikke engang kun den tåbe, der giver sin hund ormekur, uden at vide præcis hvilke orme der er tale om, hvis hund det går ud over... For de resistente orme smitter også til andre hunde.

Så tag ansvar, og sørg for at få tjekket hunden først. Og lad vær at være nærig på hundens vegne og omgåes loven. For det er ikke kun din hund det går udover.

• #12   28. nov 2013 For det første skal behandlingen målrettes den type parasit hunden har. Spoleorm, bændelorm og hjerte/lungeorm behandles med forskellige medikamenter! "Springende orm" tror jeg slet ikke der er behandling for, desværre står din hund nok ikke til at redde smiley
    Wilmahund! Det er noget forvrøvlet sludder at jagthunde systematisk overbehandles for orm. Ormemidler er giftstoffer, som man kun giver sin hund af nødvendighed, ligesom voksne hunde sjældent smittes med orm. Tinter og ormeæg nedbrydes simpelthen i deres fordøjelsessystem. Kun hjerte/lungeorm er særdeles farlige for voksne hunde og smitter via mellemværter som snegle. Så der er ingen vej udenom en dyrlæge for at verificere, hvilken parasit og den deraf følgende korrekte kur!

• #13   28. nov 2013 Tak for alle jeres svar...jeg bryder mig ikke om de angreb der kommer...han er glad og løber rundt, og vi fik at vide at han skulle have en ormekur og det får han selvfølgelig...har bare hørt om at man kan få udleveret det ved skranken som nogen af jer siger..og ville høre hvad jeres erfarringer har været...jeg har ikke før haft min egen hund, og det at jeg spørger syntes jeg tydeligt viser at jeg bekymre mig om min hund, og vil undersøge mulighederen...

Jeg vil self. kontakte en dyrelæge, og hvis de mener han kan få pillerne uden at se ham, er det jo ansvarligt, de ved jo bedst smiley og ellers tager jeg ham self. til dyrelæge smiley ....

Hav en go dag...

• #14   28. nov 2013 Ved min tidligere dyrlæge tror jeg jeg gav 30-40 kr. for ormekurspiller og uden at betale konsultation (vi havde bare hunden med derover).. Han skrev ned hvor meget den skulle have og præcis hvilke dage og hvornår behandlingen så ville være færdig! smiley

Kommentér på:
Ormekur????

Annonce