{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund brækket ben - slettet?
  • #1   17. nov 2013 Yep... jeg skrev ellers til dig, i det jeg postede var den røget....

  • #2   17. nov 2013 Så fik han nok ikke det svar han søgte efter smiley

  • #3   17. nov 2013 Ville han heller ikke ha fået herfra smiley for jeg skrev noget ala....

    Kim, han skrev forsikringen træder først i kraft 1 mdr. efter den er tegnet hvilket er om 2 dage....
    Også skrev jeg til ham, at man Aldrig lader børn rende med en hund i armene, de må på gulvet hvis de vil snakke med hunden... og.... stakkels hund, han er forhåbentlig på smertestillende, håber I finder ud af i morgen om I kan skrabe pengene sammen... pøj pøj med det....


  • #4   17. nov 2013 Pisse uheldigt det med forsikringen, men for dælen da, børn skal bare ikke rende med en hund i armene.... betyder jo smerte nu for hunden og er dyre lærepenge når man ikke får ungerne lært hvordan man behandler hunde....

  • #5   17. nov 2013 Ja men uanset hvad dækker den aldrig skader der er sket før smiley Af skader bliver man klog, bare synd at det skal gå ud over dyr.. Bliver altid lidt harm over at folk lader sin hund aflive fordi de ikke gider betale den regning som følger med smiley Man må¨sku tage det sure med det søde

  • #6   17. nov 2013 den læste jeg ikke. men det lyder da skrækkeligt, er det en hund der ikke kommer til dyrlæge med et sandsynligvis brækket ben ? smiley

  • #7   17. nov 2013 Ja ville også skrive at det var deres egen skyld og man ikke skal lade børn være alene med hunde.. Men det fik han nok af vide alligevel haha smiley

    Hvis han bor i nærheden af fredericia og kigger med, har jeg en smertestillende den godt må få så den kan klare sig til i morgen


  • #8   17. nov 2013 Åh ! Hvad er jeg nu gået glip af ! .. Det lyder som om man skal have ondt af hunden smiley

  • #9   17. nov 2013 En hund som brækkede benet fordi en pige og hendes veninde vidst tabte den.. Men de har ikke råd til at køre den til dyrlægen.. Spørgsmålet er vel om det er sket i dag eller de har haft noget til tid at tænke over det siden de kender prisen.. - eller om den render rundt og lider lige nu

    Desuden synes jeg 20.000 lyder rimelig dyrt..? Mener jeg fik af vide det ville koste 10.000 hvis det var så meget end da


  • #10   17. nov 2013 Kim, synes 20.000 er mange penge, ikke alle kan hitte dem eller har mulighed for at låne, nu lød det jo til de havde tegnet sygeforsikring, men den først ville dække om 2 dage, så det er jo ret uheldigt.... kan man ikke finde sådan beløb, så må man aflive, lade hunden gå med et brækket ben fordi man ikke kan hitte pengene går jo ikke....

    Hanne, jo de havde været en tur forbi dyrlægen i flg. den Ts, der de havde fået oplyst det var brækket og prisen...


  • #11   17. nov 2013 Ts havde en lille søster som havde en veninde på 6 år på besøg, denne veninde havde tabt hunden, hendes forældre ville ikke betale da de ikke mente det var hendes fejl.... så vidt jeg husker smiley

    Kim weekend takst? smiley


  • #12   17. nov 2013 Hvis man ikke kan skaffe pengene og ikke har tegnet forsikring så synes jeg man som hundejer er DYBT uansvarlig..

    Det var familiens hund og den er 6 år gammel.. Måske det skulle have været tegnet lidt før ? - I mit hoved lød det med forsikringen bare som en undskyldning for ikke at få den med forsikringen 'smidt' i hovedet


  • #13   17. nov 2013 Groft sagt så kan en dyrlæge aflive for 800 bob hvis man ikke har råd til dyrlægen.

  • #14   17. nov 2013 Håber da den lille hund får noget hjælp smiley For pokker da!!

  • #15   17. nov 2013 Puha................ jeg får det helt dårligt. Arme hund.

    Vil det sige at de har været ved dyrlægen, men har taget hunden med hjem uden at få ordnet benet eller få aflivet hunden ??
    Det er da det rene dyrplageri..........

    At vente til forsikringen træder i kraft om to dage nytter jo ikke noget. Forsikringen dækker jo ikke noget som er sket inden forsikringen trådte i kraft.





  • #16   17. nov 2013 Jeg havde også lige skrevet et svar og da jeg postede røg jeg på forsiden..

    Jeg syntes også det lyder ret voldsomt med 20.000 jeg gav ca 10.000 med det hele da min dp brækkede benet (knuste hele håndledet) Og d


  • #17   17. nov 2013 Der er forhåbenligt ingen dyrlæge med respekt for sig selv der lader en person forlade klinikken med en hund med et ubehandlet brækket ben!

  • #18   17. nov 2013 Aino - Sandsynligvis smiley Men nu kan man godt gå med noget brækket en dags tid, bare man for smertestillende.. Har jeg selv gjort i 6 dage fordi sygehuset ikke lige havde tid smiley

  • #19   17. nov 2013 Troede det var svært at forsikre en hund i den alder .... men nogen selskaber gør det jo nok ...

    Uetisk måske, men kunne dyrlægen da ikke have dateret regningen nogle dage frem.... øv en lille hund i smerte er da ikke til at holde ud at tænke på ...


  • #20   17. nov 2013 Ja desværre Anni.

    Det var en lille chi

    Og når ja det er søndag..


  • #21   17. nov 2013 Sarah - Nogle gør desværre.. Andre 'fikser' hunden og beholder den i en vis rum tid til regningen er betalt.. en venindes hund fik mavedrejning.. de havde heller ikke penge eller forsikring.. Hunden blev reddet hvorefter de fik beskeden om 10 dage ellers bliver hunden aflivet

  • #22   17. nov 2013 Hunden var da ikke ret gammel.. Var det ikke en hvalp?

    Pigen var 6år


  • #23   17. nov 2013 Jo det kan sku godt være haha smiley Men det lyder stadig som en undskyldning i mit hoved..

    Hvis de var snu, så gik de bare til en anden dyrlæge når forsikringen gik i gang og fik noget smertestillende til hunden i mens, hos en anden dyrlæge..


  • #24   17. nov 2013 Til dig med hunden med det brækkede ben.


    Du kan ikke lade din hund gå med et brækket ben, det har den ikke fortjent.
    Du kan kontakte mig. så skal jeg gerne aflive den for dig..........jeg er uddannet til at må aflive dyr.

    Eller kontakt en jæger og få denne til at skyde den.

    Ifølge dyreværnsloven er det også ulovligt ikke at sørge for hjælp til hunden straks.
    Tænk lige over, at der måske er en eller anden som melder dig, så får du en ordentlig bøde....................................


  • #25   17. nov 2013 Når alt dette så er sagt så læste jeg

    Min lillesøster - Vores familiehund - samt han er 18 år..

    Hvor er forældrene?


  • #26   17. nov 2013 Anni - Jeg er lidt spændt.. Hvis man er uddannet til at må aflive dyr, så må du vel være dyrlæge, plejerske eller Jæger?

  • #27   17. nov 2013 Sarah, yep en aflivning kan folk vel altid få råd til... og jo det er der nok, hvis de ikke kender hund / ejeren, ikke alle dyrlæger vil være med til man afdrager synes jeg at ha set herinde flere gange.... men smertestillende håber jeg virkelig den fik, så de seneste i morgen kan finde ud af noget.

    Kim det var pigerne der var 6 år, han var storebroren..... det er rigtigt men jo hurtigere det bliver fikset jo bedre smiley du kunne vel sidde stille, en hund sidder jo ikke bare stille men gør måske endnu mere skade vel at bevæge sig lidt rundt?


  • #28   17. nov 2013 Ja men hvis det endelig skal være så kan det godt lade sig gøre på smertestillende smiley

    Og ja desværre vil mange folk ikke tage ansvar for deres dyr og vælger den billige løsning.. Hvis man dog havde råd havde jeg gerne taget alle de dyr ind -.-


  • #29   17. nov 2013 Kim
    Jeg er hverken dyrlæge, jæger eller veterinærsygeplejerske, men jeg arbejder med dyr til hverdag.
    Vil du gerne vide mere, så bliver det i en PB smiley


  • #30   17. nov 2013 Var såmænd bare spændt på hvilke andre udd. man kan have som tillader at man afliver dyr smiley

  • #33   17. nov 2013 Hmm synes det lyder voldsomt dyrt?

    Mine forældre gav da kun omkring 5000 kr for dyrlæge da deres tæve brækkede benet?

    Annette G - 20.000 kr er altså utroligt mange penge for nogle mennesker!!! Og nej det er IKKE alle der bare kan skaffe det, hverken kontant eller som afbetaling!


  • #35   17. nov 2013 Anya&Meeko

    Prisen afhænger nok af, hvordan brudet er. Hvis det er et rent brud som ikke kræver operation, så an det gøres for 5-6 tusinde.
    Kræver det operation , skruer mm så løber det hurtig op.

    Min chefs hund brækkede et bagben. Den gik med sådan et stativ på benet i 2 måneder. Det kostede over 25.000 kr.

    Min hvalp har lige haft brækket benet og det skete selvfølgelig om natten. Brudet krævede ikke operation og det kostede 6000kr at få lagt skinne og glasfiber på.
    Men alt i alt har det brækkede ben kostet 13.800 kr.
    Hunden skulle lægges i narkose hver uge og have skiftet skinne og glasfiber, i alt 6 gange.
    I de 13.800 kr er så også kiropraktor to gange om ugen. det havde sådanset ikke været nødvendig.



    Anette G
    Ja gud er det makabert at tilbyde at aflive hunden. Men efter min mening er det mere makabert at nægte hunden hjælp og bare lade den ligge og lide, hvilket endda er ulovligt.
    Og nej, alle mennesker kan ikke opdrive 20.000 kr. Det er hellere ikke alle dyrlæger som går med til en afdragsordning.


  • #36   17. nov 2013 Anya

    Så er det da bare at tage sig sammen og få et ekstra arbejde i nogle måeder

    Øhhhhhhh har du hørt om at der er mangel på arbejdspladser ? Har du hørt om at der er frygtelig mange arbejdsløse.

    Hvorfor sidder du ikke på Christiansborg eller i det mindste på et jobcenter, for du kan åbenbart løse Danmarks problem på arbejdsløsheden.


  • #38   17. nov 2013 Annette, så bør man måske bare tage sig af dage?

  • #40   17. nov 2013 Annette
    Det handler jo ikke om at kunne klare et lille job.................
    Det handler om, om man kan finde et job.
    Hvorfor tror du, at lige netop denne her person kan finde et job lige her og nu når tusindvis af andre mennesker ikke kan finde et lille job ?

    Og hvor længe skal hunden så ligge og lide, for det er jo ikke sikkert at dyrlægen vil vente med betalingen indtil vedkommende har fundet et job g indtil der er udbetalt løn.
    Skal hunden så ligge med sit brækkede ben og vente og vente.
    Prøv lige at være realistisk.

    Man behøver hellere ikke at stå i RKI og ikke have venner eller familie for ikke at kunne opdrive 20.000 kr lige her og nu.

    Jeg står ikke i RKI, jeg har venner og en ganske lille bitte familie. men der er da ikke nogen af dem, som kan trække 20.000 kr op af lommen lige her og nu.

    Prøv lige at være lidt realistisk. Verdenen er altså skruet anderledes sammen end du giver udtryk for.


  • #41   17. nov 2013 Annette, ved godt dette kan lyde hårdt, men når bare man har råd til aflivningen hvis der sker dyret noget, så synes jeg ikke at en person der ikke har noget netværk, kun har sig selv, at denne ikke skulle ha lov at ha et dyr at glædes over i dagligdagen, når det ellers får hvad det har behov for smiley sådan en som Mette herinde hjælper med at samle sammen til folk på herberg med hunde, det er guld værd set med mine øjne smiley

  • #43   17. nov 2013 Nå, så du opfordrer folk til at begå ulovligheder og arbejde sort smiley Puha, det kan blive dyrt.
    Lige netop på grund af mennesker som dig, der anbefaler sort arbejde går det skidt for Danmarks gamle, at vi har dårlige veje mm.
    Hvis alle folk betalte skat, så kunne vi nemlig behandle vores gamle og syge mere menneskeligt frem for at de skal spares væk.
    Godt nok en sørgelig indstilling du har til vores samfund smiley
    Og så er der stadig dette der med hvor længe hunden skal ligge og lide, for hvis ikke dyrlægen vil være med på en afbetaling så vil han vel hellere ikke vente på at vedkommende finder et ekstra job og til at der bliver udbetalt løn.

    Og nej, langt fra de meste har ipad og iphone.

    Du trænger da til at komme ud i den rigtige verden g se, at alle mennesker ikke er født med en guldklump i røven og hellere ikke familien og vennerne.


  • #45   17. nov 2013 Mht. aflivning fortrækker jeg nu også dyrlægen smiley dog kan jeg godt se det "smukke" i en gammel slidt hund ender sine dage på marken, men om jeg ville kunne det med mine egne hund tror jeg ikke, men synes det lyder "smukt" når nogen har haft skrevet om det herinde, nogen hunde stresser ved en køretur, stresser ved dyrlægen, det er synd det skal være sådan for sådan hunde lige inden øjenlågene lukker.....

  • #46   17. nov 2013 For mig er 20000 sindsyg mange penge, 500 kr er for mig også mange penge. Jeg har ikke nogen ny telefon og jeg bruger ikke over 300 kr på frisøren og trækker den så langt som muligt. Fordi ja det er blevet rigtigt dyrt at leve. Jeg har en sygeforsikring på Joy og en opsparing hvor der dog ikke står særlig meget endnu. Havde hun brækket benet og jeg stod uden forsikring og ingen familie som måske kunne hjælpe, så tror jeg at jeg havde sagt farvel, for hun skal ikke lide. Og det ikke fordi jeg ikke elsker hende hun betyder så meget. Men skulle jeg ud og tage et dyrt forbrugslån ville det tage mig mange mange år at betale tilbage. Og hvorfor har jeg så hund fordi jeg har brug for hende i min hverdag mit sociale netværk er ikke ret stort og hun hjælper mig hver eneste dag. Og jeg ville ønske der var flere penge at gøre godt med men det er der ikke. Og jeg har fuldt ud forståelse for at det kan være svært at skaffe 20000 og det gør mig rigtig ondt at en lille hund måske skal her fra på grund af penge, men jeg ved også at nogen gange kan man ikke gøre det man ønsker.

  • #47   17. nov 2013 Hvis nogen kender hundens familie:

    Jeg ved ikke, hvor i landet de befinder sig, men Odense Dyrehospital har i starten af året indført en ordning, hvorefter man ved at underskrive en form for skyldnerdokument kan få en rente- og gebyrfri afdragsordning, og man behøver ikke være kendt klient på hospitalet.

    Jeg går ud fra, at dyrehospitalet har sikret sig økonomisk med en særlig forsikring.

    Jeg har kopi af en svar fra Fødevareministeriet på spørgsmål om en dyrlæges pligt til behandling.

    Kan desværre i kopiere og indsætte, men svaret er, at en dyrlæge IKKE må afvise at behandle et tilskadekommet dyr med smerter, uanset om ejeren ikke kan betale forud for behandlingen.



  • #48   18. nov 2013 Natravnen, det må man håbe, ikke alle er jo lige gode betalere, og penge skal der til for at få det til at løbe rundt smiley
    At behandle, kan vel også være smertestillende - aflivning, vil ikke mene dyrlægerne er tvunget til at lave dyre - timekrævet operationer, uden at være sikker på at få betaling for dette.


  • #49   18. nov 2013 Efter min menig SKAL man indregne en forsikring i de faste udgifter ved at have hund! Og har man ikke råd til det, er det et spørgsmål, om man overhovedet har råd til at have hund. Det er klart, der vil komme udgifter, store som små, og det skal man være forberedt på. Begge vores hunde blev forsikrede allerede da vi fik dem, og vi er bestemt ikke særlig velhavende.

  • #50   18. nov 2013 Altså nu har de jo tegnet en forsikring men den er så bare ikke trådt i kraft endnu, så det er vel iberegnet med en forsikring.

    En anden ting, så ville en gældende forsikring vel ikke dække?
    Skaden er jo forvoldt af en udefrakommende hvor det er dennes forældres forsikring der skal dække........?


  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #51   18. nov 2013 Hold nu KÆFT, Annette G - hvor er du komplet latterLIG at høre på!

    Gid det må gå dig dårligt på et tidspunkt *jøsses*


  • #52   18. nov 2013 Anni - det var IKKE mig der skrev at man bare kunne få ekstra arbejde , det vil jeg aldeles ikke have skudt i skoene !!

  • #54   18. nov 2013 Anya

    Undskyld at jeg kom til at sætte dit navn på smiley Jeg ved godt at det ikke var dig.


  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #55   18. nov 2013 archmen, du er da helt væch!

    Klogskaben lyser da så vældigt ud af DIG, må man sige!


  • #56   19. nov 2013 Hvor er det trist, at enhver ellers god tråd, altid hen mod slutningen altid har en narrehat, som kommer og vil ødelægge den, med sine "dumme" kommentarer smiley

  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #57   19. nov 2013 De totalt ubrugelige kommentarer kom skam allerede i indlæg nr. 34 få stunder efter oprettelsen af tråden.

    "Så er det da bare at tage sig sammen og få noget ekstra arbejde i nogle måneder"
    "og hvis man står i rki og ikke ejer en klink og ikke har nogle venner eller familie der vil være behjælpelige med et lån og man ikke kan klare et lille job så burde man IKKE have dyr"
    "Hvis du ikke står i rki kan du tage et dyrt ekspresslån ved DER eller lignende.
    Og så er det jo ikke et fuldtidsjob men et privat rengøring, hækklipning, børnepasning eller lignende. Der findes masser af den slags i avisen eller nede på opslagstavlen i Brugsen. "
    "Homers friend.... Takker kan jo se hvordan klogskaben lyser ud af dig jøsses da.
    "

    Så min replicering kom ifm at den der bruger selv har svært ved at tackle, at ikke alle er så glade for sort arbejde og lånoptag, som brugeren selv. JEG vender ALDRIG blot den anden kind til, når en tosse kalder mig ting og sager.

    Så kom igen med hvor og hvornår visse kommentarer falder :O)))


  • #59   19. nov 2013 Man kan hoppe over indlæg man ikke bryder sig om smiley
    Kan kun ryste på hovedet når man begynder at kalde andre for "tosse" og ønsker folk det dårligt, bare fordi man måske er af en mening.... det er ikke debat men direkte tilsvining hvilket jeg ikke bryder mig om....


  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #60   19. nov 2013 Sjovt, at fordi jeg ikke er en gængs velkendt bruger, så er mine holdninger af den slags forkerte.

    Sidder der en med laaaaang erfaring, så er det godkendt.

    Nå ja - alle er voksne mennesker...NOT!


  • #61   19. nov 2013 LOL ? denne kom først....

    # 51 i går kl. 09:55

    Hold nu KÆFT, Annette G - hvor er du komplet latterLIG at høre på!

    Gid det må gå dig dårligt på et tidspunkt *jøsses*




    Er hun latterlig fordi hun har sin mening? vi kan da ikke alle ha den samme?
    Synes du skal lægge mærke til hun har en smiley i hendes svar tilbage, du har ingen.... men hendes er måske provokerende i dine øjne?


  • #62   19. nov 2013 Og hovsa, jeg er ellers ret god til at bruge de smil der, men glemte da et i overstående indlæg, det kommer så her smiley

  • #63   19. nov 2013 Kan sagtens forstå men kan debattere på forskellige meninger, men at man kan fare i flint over at andre mener anderledes det fatter jeg ikke .... på denne demokratiets dag hvor vi netop hylder at der skal være plads til at vi netop har mangfoldighed ...



  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #64   19. nov 2013 Har intet sagt om, 'fordi' hun har en mening.

    Det er MENINGERNE, der irriterer mig.

    FIND ET ARBEJDE
    LÅN NOGLE PENGE

    ...for det er da det, man bare lige gør, bare fordi kræet lige er i udu. Nej, åbenbart ikke.

    Og hva' så, om jeg kommenterer ift TS? Hvis jeg ikke har en holdning til TS, og har en holdning til...den der bruger, så må jeg da vel for pokker have lov at reagere. Som også andre har gjort, men måske har pakket det lige lovligt meget ind i rødgrød og piskefløde samtidig.


  • #65   19. nov 2013 Jamen dem har hun da ret til at ha?

    Du har også ret til at ha en mening om en bruger, men tror du skulle læse Brugerbetingelser - Generel opførsel på siden, også spørge dig selv om du opfylder disse? smiley i det du skrev "tosse" og ønske hende det skidt.... jeg synes det ikke....


  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #66   19. nov 2013 Så hvis jeg havde skrevet "Ih, hvor ER du ALTSÅ intelligent" eller "Gid det må gå dig SÅ godt i fremtiden", så havde ingen lagt mærke til det?

    For den der...bruger pakker det jo også ind i rødgrød med fløde, men den der...bruger har jeg også været her længe, så det er ok?

    Ja, det var et hypotetisk spørgsmål...


  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #67   19. nov 2013 "Hvorfor sidder du ikke på Christiansborg eller i det mindste på et jobcenter, for du kan åbenbart løse Danmarks problem på arbejdsløsheden."

    Det er da også TEMMElig provokerende, men det er der ingen, der tager notits af?


  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #68   19. nov 2013 "Du trænger da til at komme ud i den rigtige verden g se, at alle mennesker ikke er født med en guldklump i røven og hellere ikke familien og vennerne"

    Og den der...nååå, det er OGSÅ en velkendt bruger, jo. Min fejl


  • #69   19. nov 2013 Seriøst? Skal det her nu til at udvikle sig til en diskussion/hate mod aktive brugere, bare fordi ikke alle kommentarer bliver noteret i den sorte bog?
    Virkelig?


  • #70   19. nov 2013 Jeg valgte at ignorere den, da hun også skriver så meget andet, hun kom ikke i tråden som du og svinede som det først..... men jeg synes heller ikke den skulle ha været skrevet, jeg har dog klikket på hendes indlæg #36 alligevel pga. det hun skrev over det, for det er ikke nemt at hitte job som det var engang.... men det var Anni der var provokerende der, men igen holdte Annette en pæn tone tilbage *Griner*

  • #71   19. nov 2013 Nej, jeg var ikke provokerende - ikke mere end den som indlægget var rettet til.

    Jeg synes, at det er ualmindelig fræk og flabet at sige, at folk bare kan tage sig sammen og finde sig et ekstra job..........................
    Kunne man bare det, så var der nok ikke nogen arbejdsløse her i Danmark.
    Så var der vist også noget med, at hvis man stod i RKI, så skulle man ikke have lov til at have hund..............
    Synes godt nok, at det er nederdrægtige og provokerende udtalelser. smiley

    Når man kommer med sådanne nederdrægtige udtalelser, så må man forvente at man får tilbage af samme skuffe.

    Og hermed trækker jeg mig ud af den her tråd, for nu er det da ikke andet end personfnidder smiley


  • #72   19. nov 2013 Anni, nogen tror måske det er nemt (måske de selv har nemt ved det pga. deres uddannelse, hvad ved jeg), også er det vel ikke provokerende at skrive? og hvis hun er af den opfattelse, at kan man ikke låne til en syg hund, så bør man ikke ha den, så er det vel heller ikke provokerende, men hendes mening, som hun har ret til at ha? men selvom man ikke er enig kan man jo godt skrive pænt tilbage?

    Mit indlæg "# 38 Annette, så bør man måske bare tage sig af dage?" ville også kunne opfattes provokerende, men fik jeg ikke opfattelsen af det blev, det blev modtaget som det var... et spørgsmål... jeg er nemlig ikke enig med hende at fattige (både på penge - familie og venner) ikke skulle ha lov til at ha den ene glæde i deres hverdag i form af et dyr, men håber da de i det mindste sørger for at ha til en aflivning i tilfælde uheldet er ude smiley


  • #73   19. nov 2013 Aino der er vi så ikke enig og det skal vi jo hellere ikke være.

    jeg synes at det er en utrolig provokerende udtalelse og det er at sparke til de arbejdsløse, som i forvejen "ligger ned" og som gerne vil arbejde, men på grund af krisen ikke kan finde noget. smiley


    Resten er vi enige i smiley


  • #74   19. nov 2013 Anni, sjældent jeg læser med "negative briller" på herinde smiley men okay, kan godt se hvad du skriver, sidder der f.eks. en som har søgt job i måske et år, så kan sådan person nok godt føle sig trådt på, for er enig med dig, det er ikke nemt i dag......
    Min gemal søgte og søgte, fik så et sæson job (2 gange om året, men korte perioder), ind imellem måtte han sidde i aktivering, for han havde ikke haft job så han havde tjent ind til dagpenge.... sådan gik flere år, så var han en dag heldig og skulle være et sted i 14 dage, de blev glade for ham så der er han stadigvæk smiley


  • #75   19. nov 2013 Men ikke sikkert Annette ville det med det (trampe på nogen) kan kun hun svare på smiley

  • #76   19. nov 2013 Dejligt at din mand efter lang tid var heldig. smiley

  • #77   19. nov 2013 Ja, men heldigt at vinter sæson lønnen var der så de regninger der "haltede" blev betalt, det var en hård tid, det var om at bevare det gode humør alligevel smiley og spare mht. alt, så der var Kun brandforsikring på hytte og ansvar på hundene, nu er der flere forsikringer og mere "ro i maven" smiley

  • #78   19. nov 2013 Der findes fonde der giver økonomisk støtte til operationer af dyr, bl.a dyrenes dags komité.

    Håber chi'en får hjælp, et brud hos hvalpe skal laves ASAP pga risiko for at væksten går i stå i benet...


  • #80   19. nov 2013 Annette, men ikke alle der har et hus osv... smiley
    Nemlig smiley der kan være triste hundeskæbner om man har penge eller er fattig.
    Det håber jeg også!


Kommentér på:
Hund brækket ben - slettet?

Annonce