{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Brækket ben erfaringer {{forumTopicSubject}}

Er der nogen her inde der har haft en hund med brækket ben der kan fortælle mig hvor længe smerteskrigene bliver ved?

Chokos nederste knogle er brækket to steder, dog ikke helt igennem og hun skriger af smerte når hun prøver at vende sig i søvne eller når hun prøver at bruge det selv om hun er på smertestillende.

Hvor længe skreg jeres af smerte? var det de første par dage? uger?

det gør så ondt i mit hjerte hver gang hun skriger for jeg ved hvor ondt brækkede knogler kan gøre


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brækket ben erfaringer
  • #1   13. sep 2013 Hun skal slet ikke skrige af smerte!
    Hvis ikke piller er nok, skal dyrlægen indlægge hunden og give smertestillende i drop.


  • #3   13. sep 2013 Afsted til dyrlægen, det smertestillende som hun får virker åbenbart ikke - hun skal være smertedækket, så hun må absolut ikke skrige af smerte.

  • #4   13. sep 2013 Jeg vil også sige afsted til dyrlæge, hunden skal ikke skrige af smerte.

  • #7   13. sep 2013 Dyrlægen gav hende kun forbinding på da vi skal ind om en times tid.

    Han gav hende smertestillende der dækker i 24 timer og sagde at det ikke var 100% smertestillende da hun så vil bruge hendes ben unødvendigt og øge risikoen for at det brækker helt. Jeg ringede ind til dem i morges for at bede om at komme ind tidligere men de sagde at det ikke ville hjælpe da hendes krop ikke kan tåle mere smertestillende lige nu.

    Hun sover heldigvis det meste af tiden og drikker godt når hun vågner.


  • #8   13. sep 2013 Hun skal absolut ikke skrige af smerte! Har selv en hund der har haft brækket benet, og han var ikke mærket af det, udover at han selvfølgeligt ikke måtte eller kunne gå.

  • #9   13. sep 2013 Jeg tror, at din dyrlæge har styr på det. Når hun ikke har andet end forbinding på endnu, har han/hun ret.

    Jeg har haft en hest med brækket appelsinstykke i hoven. Dyrlæge smertedækkede hende helt og smed hende på fold bagefter... Big mistake smiley
    Hesten rendte rundt og brugte benet, som fejlede hun ikke noget...



  • #10   13. sep 2013 Godt du har snakket med dyrlægen. Det lyder som om, han har styr på det - det giver god mening at hvis hun er helt dopet, så kommer hun til at bruge benet. Men skrigene lyder ikke behageligt smiley

  • #12   13. sep 2013 Det er virkelig også ubehageligt. Jeg tror at det er det de kalder dødsskriget. Jeg håber og regner med at han giver hende gibs på. Men han sagde også at selv med gibs kan man ikke stramme helt om da hun har så meget muskel omkring det brækkede sted smiley

  • #13   13. sep 2013 Jeg skal nok lige opdatere når vi er tilbage

  • #14   13. sep 2013 Synes det lyder mærkeligt. Hvorfor ikke bruge gips eller måske bedre: pins/stifter med det samme? Er det en hvalp så skal man handle hurtigt for at undgå væksten traumatiseres.

  • #15   13. sep 2013 Buch - jeg tænker at han ikke gav hende gibs på fordi knoglen ikke er brækket helt over? men jeg ved det ærligt talt ikke. Men hun kan alligevel ikke bøje benet selv om det kun er bandage på

  • #16   13. sep 2013 Var hendes ben meget hævet, da dyrlægen så på hende? Hvis det var, så venter man med at lægge gips til hævelsen er faldet.

  • #17   13. sep 2013 Nej benet var ikke hævet. Nu er hun ved dyrlægen hvor hun skal være en times tid. De tager så endnu et billede for at se om knoglen er skredet. Så ligger de en smugle gibs på og så skal hun hentes

  • #18   13. sep 2013 Ok, håber det bedste for hende smiley

  • #19   13. sep 2013 så er Choko kommet hjem igen. Bruddet var desværre skredet en smugle så det er blevet værre. hun har nu fået gibs på og fået smertestillende og jeg har fået noget smertestillende med hjem til hende. Nu kan hun ikke bevæge benet mere så det vil kun være hvis hun virkelig prøver at bevæge den inde i gipsen at det vil gøre ondt på hende. Hun skal til tjek igen på mandag for at se om den nu er igang med at hele eller om hun skal have en skruge i. Jeg krydser fingre.

    Lige nu ligger hun og sover og er meget træt


    profilbillede
  • #21   13. sep 2013 tak smiley Ja det er en rigtig træls start vi har fået os. Hun synes at det er mægtig sjovt at spise hendes mad fra under underkop kanten så det får hun lov til smiley har tænkt mig at jeg vil ud og samle nogle forskellig ting ind ude fra naturen så hun ikke går glip at snusning og smagning smiley

Kommentér på:
Brækket ben erfaringer

Annonce