Jeg orker det bare ikke mere... {{forumTopicSubject}}
Jeg er lige nødt til at komme ud med lidt tanker, af ren udmattelse og i et forsøg på at få ny energi..
Jeg er ALTID syg. Jeg fejler altid et eller andet. Det kommer af, at jeg kæmper med psykiske ting, som bl.a. nedsætter mit immunforsvar.
Normalt kan jeg kæmpe mig afsted i skole og til andre ting på trods af lidt dårlighed, såsom let feber, kvalme, ondt i maven, hovedpine og lignende. Det plejer jeg...
Men i en uge har jeg nu haft det SÅ skidt.
Mandag og tirsdag var ikke så slemme, men onsdag til fredag rørte jeg mig knap nok ud af min seng. Så var lørdag igen fin, og der var håb for ikke at få et større fravær, men hvad sker der så i går? Jeg ligger dybt begravet under dynen og fryser, allerede kl.19, og har, finder jeg ud af, høj feber.
Og i dag har jeg godt nok været i skole, men halvvejs inde i dagen rammer hovedpinen. Da jeg kommer hjem har jeg igen høj feber, og går så i seng. Til aftensmaden står jeg self op, og hovedpinen slår hårdt på, hvor den ellers har ligget lidt i ro.
Det er så slemt, at jeg begynder at græde.
Min mor passer så heldigvis på mig og giver mig 2 panodiler før vi spiser, men for fanden, hvor er jeg træt af det..
Jeg orker det virkelig ikke mere.. Jeg gider ikke at være syg hele tiden, og slet ikke så slemt. Jeg troede lige, jeg kunne slippe for det igen, men nej, sådan skulle det ikke være ): Og jeg kan ikke engang gøre noget ved det...
Det plager mig virkelig, altså.. ugh.. ):
Måtte lige ud med det. Råd til bedring tages med kyshånd...
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.636
jun 2009
Rent fysisk fejler jeg ikke rigtig noget.
Og jeg har spurgt om noget, der kunne hjælpe på immunforsvaret, men han har intet, han vil give mig.
Jeg har været til psykolog en hel del gange, og jeg gør alt det, jeg skal gøre, for at komme af med det psykiske. Det ligger langt tilbage, og bliver også bedre dag for dag. Men det sker jo ikke over nat, desværre.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
God bedring.
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
jun 2009
Jeg går til lægen, får at vide, jeg intet fysisk fejler.
Går til psykolog, får at vide, jeg gør det, jeg skal.
Jeg vil helt klart få fat i noget kosttilskud! Det lyder som en god idé, og er ikke lige noget, jeg har tænkt over.
Jeg ligger normalt heller ikke i min seng, jeg plejer at kæmpe mig selv i gang. Men lige her den sidste uge har det godt nok været slemt.. Det er bare ikke rart.
Tak.
mar 2008
Følger: 71 Følgere: 1048 Hunde: 2 Svar: 1.897
jun 2009
Og nu er der ikke tale om let feber, men meget høj feber. Jeg er glohedende varm, men fryser stadig? Det kan jeg ikke se som andet end sygdom? Men det er måske bare mig.
Jeg tager normalt aldrig piller. Der sker et par gange om året, at jeg er nødt til at tage en hovedpinespille. ¨
Jeg vil nu mene, jeg er glad, jeg elsker at gå i skole, og bliver helst ikke i min seng, er bare træt af at være syg.
aug 2008
jun 2009
Camilla; Jeg elsker min klasse og så meget nødigt at skulle studere hjemmefra. Jeg elsker at være på skolen, og det kan jeg takke dem for. Det er den bedste klasse, jeg nogensinde har været i.
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
Når kroppen er så stresset kan det hjælpe at få mere B-vitamin, fordi man skal bruge B3 (tror jeg nok det er, eller også er det B6) til at danne serotonin, som dannes fra tryptophan. Måske din kost kan hjælpe på det, ved at du spiser kost der indeholder mere tryptofan.
Der er en kort liste over tryptofanholdige fødevarer herinde. Du kan også overveje et kosttilskud, et ekstrakt lavet på prikbladet perikon, som kan hjælpe på serotoninbalancen.
http://www.foa.dk/~/media/Afdelinger/Holstebro/PDF/Social/Aktiviteter/ArneNielssondiasshow1pdf.ashx
Kæmpe krammer sendt i din retning.
jun 2009
Gør også tit det, at jeg fylder en kande vand og sætter den i køleskabet, fordi.. jeg har en dårlig vane med at åbne det, og så ser jeg jo vandet og drikker det.
jun 2009
Så det vil jeg lige kigge lidt mere på, når mine øjne kan fokusere bedre på teksten og svære ord, lol.
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.599
Jeg tager multivitamin og ekstra c vitamin. Måske dit immunforsvar trænger til et boost.
Som Bentes datter føler jeg heller ikke tørst, hvis ikke min mand husker mig på det, kan jeg gå en hel dag næsten uden væske..
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
Allerede i startindlægget forklare du det med det psykiske.. hvis du nu rent faktisk fejler noget, er det sgu lidt ærgerligt at give psyken skylden
jun 2009
aug 2008
Hvad med medicinering? Er det helt udelukket?
jun 2009
Men jeg er rimelig sikker på, at det er psyken, fordi det er noget, der hænger meget sammen med, hvor syg jeg er. Hvis jeg har en god periode, så er jeg mindre syg.
Nu når jeg er i skole og der er mere stress på, så bliver det hyppigere.
mar 2008
Følger: 71 Følgere: 1048 Hunde: 2 Svar: 1.897
jun 2009
Det er mere angsten og stresset, der gør det.
Men ja, jeg har med vilje sagt nej til medicin for det, fordi at jeg hellere vil klare det hele selv, psykisk, og ikke medicinsk. I længden tror jeg bare ikke, det holder.
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
Jeg tænker også et godt bredt kosttilskud.
daglig motion ( det behøver ikke være fitness og marathon løb) og dagslys har også rigtigt meget at sige.
Derudover som også nævnt, en sund varieret kost, men masser af gode farver fra frugt og grønt - nougatmus gør også underværker ind i mellem .
okt 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 185
-prøv det, det kan anbefales.
jun 2009
- Men altså.. ja, jeg prøver ikke at presse på, men det er sq svært. Jeg laver alle mine lektier den dag, jeg får dem for, for netop ikke at stresse over dem.
jun 2009
Vaks er sq lidt sær.
aug 2008
dec 2006
Men selvfølgelig er vi alle er forskellige..
jun 2009
Så vil jeg hellere prøve alt andet først, for.. Lykkepiller ville for mig være allersidste mulighed.
jun 2009
Og det er mest i sociale sammenhænge, at min er i gang. Herhjemme er det meget sjældent, og hvis jeg får anfald, så er de små og viser sig i form af sveden.
aug 2012
jun 2009
Men nævner det bare lige, så jeg ikke forsvinder ud af det blå, LOL
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 95
Som du skriver det: jeg er altid syg - en affirmation/bekræftelse på hvad du mener om din situation.
Affirmationer/bekræftelser, kan vi faktisk ændre til noget andet.
Du siger til dig selv (f.eks.): jeg er glad, sund og lykkelig, jeg er glad, sund og lykkelig - og du bliver ved og ved, inden i dig selv.
Det kan godt være du tænker, at ´det er jeg jo ikke, men det at du gentager, gentager OG gentager, får bevidstheden til at reagere anderledes.
Prøv det, min. 100 gange inden du falder i søvn og alt det du kan derimellem, gerne med dine egne ord.
Du har intet at tabe, som det er nu, virker dit " jeg er altid syg"
Håber du får det vendt.
Kram
apr 2008
Følger: 51 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 228 Svar: 1.176
Jeg håber du får det bedre og husker at passe på dig selv. Det er aldrig nemt når man har det dårligt psygisk og så også har det dårligt fysisk, for det kan bare gøre det hele meget sværre. held og lykke med bedringen
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Og ja, hold dig fra lykkepiller Det er noget crap... Blev selv tvunget på dem da jeg var barn, og de har ødelagt virkelig meget.
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.099
Min krop takkede mig og jeg føler mig rask, med de gener, der nu er ved en nedslidt krop Jeg kunne græde af træthed, og kunne næsten ingenting, havde diffuse smerter, var snottet hele tiden, rystede og min krop blev nærmest helt slatten. Så jeg kommer til at leve sådan her, resten af mit liv. Min migræne som jeg altid har haft og på det seneste 2-3 dage om ugen, forsvandt som dug for solen. Så hvis du har kræfter til det så kig på din kost.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 2.742
aug 2012
feb 2012
Så det er ikke altid noget crap...
Jeg sagde også nej tak i mange år, men til sidst var livet bare én stor lort jeg var nødt til at tage en bid af hver dag, og ikke værd at leve.. Det er det bedste jeg har gjort for mig selv.. Selvfølgelig skal medicin ikke stå alene..
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
For at citere en forskningsgruppe fra Indien:
"Denne undersøgelse giver det første kliniske vidnesbyrd om, at Curcumin kan bruges som en effektiv og sikker behandlingsmåde til patienter med svær depression uden bivirkninger i form af selvmordstanker eller andre psykotiske forstyrrelser."
Og så vil jeg anbefale en tur forbi Medborgernes Menneskerettighedskommision, for at høre lidt om psykiatrisk behandling, dødsfald i forbindelse med medicin, psykotiske lidelser skabt af medicinen osv. Og om andre behandlingsmetoder, der har vist sig mere effektive
aug 2008
aug 2012
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.059
Jeg fik, af vores læge, anbefalet at købe Omnimin vitamin tilskud, give dem 2 dagligt i 2 uger, derefter 1 om dagen !
Seriøst, har de end ikke været forkølede siden, på nær de få gange, hvor de beslutter, at de ikke har brug for vitaminerne..
Jeg vil foreslå dig at prøve disse vitaminer, som kan købes på Apoteket og i helsekost forretninger
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
Der er kommet flere gode råd. Kost og motion har vist sig at kunne bedre depression,så det er bare om at komme igang.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 2.742
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 135
Øv hvor jeg føler med dig... har selv angst og stress, og ved hvor sk**e svært det er at kæmpe med - hver evig eneste dag. Først og fremmest, glem de fjolser, der siger at du bare skal tage dig sammen - mage til ubrugeligt råd skal man lede lææææænge efter. Var det så let, havde vi nok gjort det for lang tid siden.
Angst er uden nogen form for fornuft og fratager en ens logiske sans - derfor kan det ikke rationaliseres væk af andre end folk, der ikke har det selv.
Angst rammer så hårdt fordi du kæmper mod dig selv. Det tærer så hårdt fordi du er frataget det frirum, som sit eget sind burde være for dig.
Da det er så forskelligt, hvordan vi bliver påvirket, kan jeg kun fortælle hvad der virker for mig. Og så tager det laaaaaang tid, at ændre hvordan du har det. Hvis du kan mærke bare et lille fremskridt en gang i mellem, så se det som den kæmpe sejr det er
Først- accepter dine begrænsninger. De kan skubbes og ændres med tiden, men små skridt er hvad der virker oftest.
Giv dig selv pauser, hvad giver dig ro? Gå en tur, læse en god bog, meditere, dyrke motion, tegne? Dyrk disse pauser. Det styrker dig i længden.
Tal om dine problemer - med en psykolog, forældre, veninde el. hvem du er tryg ved.
Gør de ting, der skræmmer dig - men i SMÅ doser!
Spis sundt, gerne frugt og grønt - drik væske.
Få sollys, gå ture med hunden.
Ting, der virker for mig, er: gåture, læse bøger, yoga, male, vejrtrækningsøvelser/meditering/afspændingsøvelser. Det handler om at finde roen indeni, hvad giver dig ro!?
Og det allersværeste - positiv tilgang til ens problemer! Uh, det er ikke let, men prøv at smile, når du mærker angsten presse på! Kom "ud af din krop" ved at fokusere på noget udenfor dig selv - en sang i radioen, tælle lygtepæle, hvordan en genstand føles, eller noget andet der kan aflede dig.
Du kan måske bruge noget af det her, måske kan du ikke, men du skal vide at du ikke er alene med de her tanker og problemer, og at der er gode muligheder for at få det bedre, også uden medicinering! Det kan tage tid og det er ikke let, men du kan!!!
Og aller-allervigtigst, KÆMPE kram til dig, og kæmp videre, også når det er hårdest. Du må altid skrive til mig, hvis du får lyst
jul 2009
Stakkel...
jul 2009
Kæft en debatør LOL
aug 2012
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Har du overvejet om det hele er lige omvendt? At du har nogle psykiske udfordringer fordi din krop i virkeligheden er belastet af et eller andet?
Måske skal der i højere grad fokuseres på dine fysiske symptomer og få udredt dem, for det kan meget vel være, at det er her udspringet til dine problemer er.
jun 2009
Jeg presser mig selv, men ikke for langt, for så kan jeg lige så godt lade være. Jeg finder ro i at tegne, så det har jeg fået lov til at gøre, bl.a. i timerne, fordi det beroliger mig. Jeg drikker vand, og køler ned, når jeg har behov for det. Jeg forsøger at spise sundt, men kan godt gøre det bedre, så det er mit mål fra nu af.
Jeg prøver at komme ud på ture hver dag, også selvom jeg ikke har det vildt fedt.
Alle de ting, dem gør jeg. Og det går fremad! Det gør det. Uden tvivl.
CH; Jamen, jeg har været til lægen, når jeg er syg, får bare at vide, det er influenza, forkølelse og lignende, og at det er pga. det psykiske, at mit immunforsvar har svært ved at blive opbygget stærkt nok til at vige væk fra disse sygdomme. Det er det svar, jeg får, fordi at det er hyppigere, når jeg er fx. stresset eller er inde i en dårlig periode. Det hele hænger sammen, så vidt jeg har fået at vide.
Homers Friend; Nej, du må gerne komme med råd. Men din måde at skrive på gider jeg ikke at tage seriøst, for det får mig bare længere ned. En situationsfornemmelse ville være rar her.
Til alle andre svar: TUSIND tak for jeres råd! Jeg vil helt klart forsøge at få det hele på rette kurs med de ting, der skulle hjælpe. En ting af gangen though.
Har beordret min mor til at købe sund mad, frugt, grønt og lignende, så jeg kan få det med i skole, i stedet for at jeg køber noget i kantinen, for det har jeg gjort for meget, er jeg klar over.
aug 2006
jun 2009
Forresten, så tog jeg i skole idag. Jeg har det stadig ikke helt godt, hovedpinen er der stadig en smule, sammen med ørepine og kvalme, men jeg kom afsted! Har tvunget lidt mad ned, men har overhovedet ikke lyst til det.
Men det er en kort dag, så det overlever jeg nok ^^
jun 2009
Jeg vil lige undersøge den lampe, men jeg har planer om at få en anden lampe til et lidt andet formål. Den skulle give et meget naturligt lys, men ved ikke, om det er som den, der er omtalt.
Jeg har lidt svært ved at falde i søvn, men det afhænger lidt af dagene? Det har altid været sådan lidt, at nogen dage falder jeg hurtigt i søvn, andre langsomt. Men går derfor i seng allerede kl. 21. for det meste, netop for at få nok søvn. Jeg lider i perioder af mange mareridt, men har ikke rigtig haft nogen her på det sidste.
Jeg har netop fået en ny seng, fordi jeg sov dårligt og vågnede med smerter hver dag. Det er sådan set ophørt, og det er ikke mere end en uge siden. Og det hjælper allerede. Mine nakkesmerter er mindskede rigtig meget (Har en nakkeskade fra jeg var spæd, eh.) og har sjældent ondt andre steder, når jeg vågner. Så.. det har faktisk hjulpet en del.
jun 2009
Jeg siger dog ikke, det er hovedpine, når det skyldes min nakke, så prøver jeg bare at fixe det. Kunne dog godt bruge en tur til kiropraktor igen, kan jeg mærke..
Har gået til fysio, men det havde slet ingen effekt i det lange løb, det har kiropraktor dog haft, så det vil jeg hellere til igen, hvis jeg vil begynde en behandling. Men lige nu vil jeg til tandlæge først, for det er jeg bange for, ikke er helt i orden. Det er 1½ år siden, jeg har været det nu, så..
Jamen, den her lampe, jeg taler om, den ville give noget i stil med sollys. Altså.. naturligt lys. Jeg ville så købe den for at kunne tegne farver mere præcist, eftersom en kunstner, jeg kender, tit oplevede, at hun malede, og så da hun gik ud, så farverne helt forkerte ud?
Det hjælper den her lampe på, lol. Kan godt være, det har samme effekt som den omtalte herinde?
dec 2006
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
Har du regelmæssig menses?
Hvordan er dit forhold til sukker?
Bliver du hurtigt træt i dine muskler?
Hvordan er din mæthedsfølelse?
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 885
Har du en diagnose og hvor går du i behandling ?
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 135
Det er hårdt, men det at blive ved, er en sejr i sig selv. Og ja, ved godt at der er tidspunkter, hvor man bare gerne vil give op, men hver gang du fortsætter på trods af alle problemerne, er du ti gange stærkere, end du troede du var. Måske en floskel, men det er stadig sandt!
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Depressioner og selvmords tanker blev værre med årene. Det samme blev smerterne og hovedpinerne.
Sidste år fik jeg så endelig en ny læge og dermed en ordentlig undersøgelse.
Jeg lider af alvorlig D vitamin mangel. Målings tallet skal ligge over 25 for at være normalt. Er det under 12 regnes det for alvorligt og kan være livstruende hvis det ikke behandles. Mit tal var 3.
Jeg får nu massiv D vitamin tilskud, det skal jeg tage resten af livet. Mine smerter og mit humør er blevet mærkbart bedre, men de skader der er sket på min krop gennem alle disse år kan ikke udbedres. Jeg vil altid lide af smerter fra tid til anden.
Mine symptomer er typiske for alvorlig D vitamin mangel. Og de ligner dine. Jeg kan jo ikke sidde her og sige der er det samme galt med dig. Men hvis du ikke allerede har fået tjekket dit blod for vitamin mangel, så syndes jeg du skal få det gjort nu. Hellere i dag hvor de langsigtede skader endnu ikke er sket, end når du bliver 47 som jeg.
Tænk hvis en lille vitamin pille eller 2 om dagen kan give dig en bedre hverdag.
jun 2009
Det har jeg været siden, jeg var 14.
Jeg er specielt vild med sukkerholdige ting. Jo, engang imellem, men ikke særlig tit.
Ja, det gør jeg, men det skyldes at jeg ikke motionerer nok.
Jeg tror da, den er normal? Jeg tager i hvert fald ikke på.
Vibe; Jeg har uofficielle diagnoser. Hvilket vil sige,at mine diagnoser ikke står i min journal og lignende. Det er noget, jeg har bedt om fra min læges og psykologs side af. Jeg har stress, tilbagevendende depression, og angst.
Nej, ikke mere. Jeg har været til psykolog før though. Men jeg får jo bare at vide, at jeg gør som jeg skal.
Tina; Jeg giver ikke op. Jeg har i alt for mange år lukket mig selv inde, kun været mig, og bare været trist. Det gider jeg ikke mere.
Det er sandt! Det har jeg lært.
Calle: Det har jeg fået tjekket, og der er ikke noget der, har jeg fået at vide.
Men jeg regner med at tage tilskud med b,c og d alligevel, fordi jeg godt kan bruge et boost på immunforsvaret..
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 885
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
aug 2006
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Øh
Man kan sgu da ikke bede sin læge om at lade være med at skrive diagnoser i ens journal
Det lyder underligt...
Mit bud på alt det her, ville være i en helt anden retning, nemlig at tage imod de lykkepiller, æde dem, se om de hjalp og så i øvrigt forsøge at holde fokus på GODE ting fremfor alverdens elendigheder..
Beklager Alex, du er med garanti en dejlig pige og angst osv er NEDEREN, men der må sgu da ske ting i dit liv som gør dig glad???
Når jeg læser dine tråde, så får jeg sådan en trang til at give dig en krammer, dernæst et los i røven og så forklare dig at der er mere ved livet end at være SÅ optaget af at være "skrøbelig"...
DU vælger hvor DIT fokus er og DU vælger hvad der fylder mest i DIT liv...
aug 2006
Lykkepiller bruges ved mangel på signalstoffet serotonin, som giver depression. Har man ikke den mangel er det hul i hovedet at medicinere sig.
Der er rigtig mange fysiske tilstande, der kan give symptomer der minder om depression og jeg ville ikke tøve med at få klarlagt helt præcist, hvad lægen har tjekket for - vitaminer, mineraler, autoimmune reaktioner, organværdier osv.
okt 2012
MEN, man kan som menneske godt komme ud for at man faktisk også selv, ubevist, får bidraget til Weltsmertz x 1000
Et godt bud ville være at skifte læge, få en komplet udredning og så rent faktisk prøve at gøre som lægen forslår, fx med lykkepiller..
En ubehandlet depression kan jo sagtens tære SÅ meget på kroppen at man bliver fysisk syg..
aug 2006
Og på den baggrund symptombehandles der, når man giver tusinder lykkepiller.
Det er ikke meningsfuldt at give lykkepiller uden en fuldstændig fysisk udredning, specielt når der også viser sig andre symptomer (her nedsat immunforsvar med de konsekvenser det nu har).
Det er problematisk at vi har et sundhedssystem, der kun tænker i psykosomatiske problemstillinger og meget lidt i somato-psykiske problemstillinger. Og med dem en hel befolkning, der har den samme reflektoriske tankegang.
Det invaliderer mennesker.
jun 2009
Jeg har ikke været på en psykiatri, nej. Men jeg har generel angst, og angsten kom samtidigt med depressionen, hvis depressionen ikke kom først. Fik først stress i 2011 som følge af, at jeg påtager mig for mange ting. Det er noget jeg arbejder på, og det samme er angsten. Og det er blevet bedre, helt klart.
Bjergged; Er jeg blevet testet for, og det har jeg ikke.
CH; Nej, det har jeg ikke lige tænkt over. Har set papirerne, men fatter bjælke af det, der står alligevel. De er dog hos mine læge, vil jeg tro.
Turbo; Det står der, men ikke som diagnoser specifikt. Det står i min journal, at jeg har fået stress, at jeg har haft depression, og at jeg har haft angst. Ved ikke helt, om det står på de nyere... skrifter, eller hvad man skal kalde det. Det er noget tid siden, jeg har været til en samtale hos lægen om de her ting.
Øh.. jeg holder da også fokus på de gode ting, men når de dårlige synes at tage overhånd, så tager alle vel et lille dyk i humøret? Jeg er altså glad i al almindelighed, og det er ikke så jeg græder mig selv i søvn eller noget i den dur.
Grunden til at jeg ikke rigtig deler glæder herinde, er fordi jeg ikke føler, jeg har behov for at komme UD med de ting. De dårlige presser nogengange lidt for meget på, og så skriver jeg til nogen, som muligvis kan komme med gode råd. Og jeg kender ikke klogere folk end dem på HG.
Det er den eneste grund til, at der kommer flere triste end glade tråde fra mig herinde, for der er mange ting, der gør mig glad. Hell, bare at være i skole gør mig glad! Elsker min klasse højere end nogen anden, jeg nogensinde har gået i.
CH; Jeg har ikke depression lige pt, men meget let ved at få det igen. Jeg bliver, blandet sammen med stressen og angsten, hurtigt depressiv. Det er noget, jeg kan mærke på mig selv, og jeg har haft dybe depressioner 2-3 gange i mit liv. Jeg kæmper mig selv ud af dem, men har brug for psykolog og sådan noget i de perioder. Det hjælper mig hurtigere ud af dem. De milde depressive perioder, kan jeg godt klare selv, så længe jeg taler om det med nogen.
Det er virkelig en svær balancegang, jeg går, når jeg har alle de her ting.
Turbo: Jeg vil kun tage lykkepiller som allersidste udgang. Og det vil jeg ikke ændre på. Jeg har klaret mig igennem så meget på egen hånd nu, at det her skal jeg også kunne klare. Jeg VIL simpelthen ikke på lykkepiller, medmindre jeg er i en depression, som jeg bare slet ikke kan komme ud af igen.
jun 2009
jun 2009
Kira; Jeg har ikke været på penicilin siden... februar, marts? Hvor jeg fik bihulebetændelse. Så det kan da ikke være det, kan det?
Jeg er også blevet gjort opmærksom på, at det er vigtigt, jeg sover nok. Har selv tænkt den forbindelse, for når jeg ikke sover nok eller godt, så bliver jeg nemmere syg. Jeg prøver dog som minimum at få 8 timers søvn hver nat.
Også derfor jeg går tidligt i seng.
aug 2006
aug 2006
jun 2009
Ja, jeg drømmer. Jeg ved jeg drømmer, men glemmer dem tit, så snart jeg vågner, LOL.
Så ja, det gør jeg.
Selvom jeg gerne indrømmer, at jeg på det sidste har sovet lidt let, men gætter bare på, at det bl.a. er pga. feber og sådan noget.
I morges vågnede jeg faktisk kl 4:58 og var helt "ej, jeg tror, jeg har sovet over mig!".
Jeg lagde mig bare til at sove igen, hahah xD
jun 2009
- men ja, det kunne være, jeg skulle det. Ved bare ikke lige.. om jeg kan nå det, om morgenen. Glemmer det nok i løbet af dagen. Men ja, jeg kan prøve.
Jeg havde fået to kort efter hinanden på det tidspunkt.
Jamen, det vil jeg da til at tænke lidt mere over, for det har jeg slet ikke tænkt kunne være grunden. Men altså.. alting afhænger af hinanden.
Det er faktisk ret overraskende, hvor meget psyken kan spille ind også.
okt 2012
Jeg håber du får knækket koden på det her, for INGEN fortjener at være " ude af balance" og da slet ikke dig..
Jeg gider altså gerne læse glade indlæg- mange af dem endda
jun 2009
Nej, og jeg er nemlig lidt ude af balance lige pt. Der foregår mange ting på en gang, og kan ikke rigtig overskue det.
Det er egentlig en hemmelighed, men vi skal muligvis flytte. Vi får at vide i morgen, om vores lån til hus er godkendt, og føler mig bare meget vemodig over det. Jo, der er PLADS. Masser af det, og jeg vil have et mere privat rum, og kunne adskille "arbejde" (tegneri) og afslapning og søvn fra hinanden, hvilket vil, for mig, påvirke mig positivt. Men har så også en times transport hver vej til skole.. Jeg er bange for, om jeg overhovedet kan klare det? Og hvis jeg ikke kan, jamen.. så må jeg finde en anden måde. Muligvis at studere hjemmefra, selvom jeg vil kæmpe for at blive i klassen.
Så det kører self rundt i mit hoved næsten hele tiden lige nu. Og hjælper helt klart ikke o.o
- Jeg kan da godt komme med dem engang imellem, så xD
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 361
I dit startindlæg skriver du at din mor passer på dig. Nu skriver du, at i evt skal flytte og at transporttiden bekymrer dig - og at du måske vil begynde at studere hjemmefra.
Kære dig, kunne det tænkes at du trænger til at komme hjemmefra. Væk fra din mors kærlige omsorg og ud at stå på egne ben? Ud at møde nye mennesker og få nye interesser og et hjem, der er helt dit eget?
Det er trygt og godt at være hjemme, men måske ikke så godt i længden for ens selvopfattelse.
Bare en tanke.......
Og som der tidligere blev nævnt, er der ingen her på hg, der kan gøre det ud for læger og psykologer, så......
bare en tanke
aug 2008
PS: Hvorfor har du egentlig mig på filter, har vi noget udestående, som jeg ikke kender til? (Jeg ville kommentere i juletråden, men kunne ikke).
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 361
aug 2008
jun 2009
- På den måde tager det ikke længere end en time, bus tager en smule længere.
Anna; Ja, det kunne sagtens tænkes, men jeg har ikke råd til det. Jeg venter til jeg er 20, så jeg kan få udeboende SU, og det ikke baseres på mine forældres indkomst.
- Og der er tale om 6 måneder her. Jeg vil rigtig gerne flytte hjemmefra, men jeg tør ikke, når jeg skal have Vaks med og muligvis ikke kan få nok SU til at flytte ud uden at tage lån, for lån gider jeg simpelthen ikke.
Jeg skal også til læge ^^
jun 2009
Med ved bare, at hvis der er over 20 min. længere tid, så tager jeg bilen, for jeg vil hellere komme hjem tidligere.
jun 2009
Men jo, jeg burde nok lige tage et tjek på bus og tog ^^
Jernbanen kører igennem byen ikke så langt væk fra huset, så man kan altid gå en distance hjem, hvis toget da ellers stopper der ^^
jun 2009
Det bliver vores, og mine forældre planlægger at flytte til jul.
- Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal føle eller tænke lige nu, men håndterer heller ikke forandringer særlig godt o.o
feb 2012
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Grunden til jeg tænker på det er, at min egen datter fik diagnosen ADD for 1½ år siden i en alder af 17 og jeg kan genkende hende i mange af de ting du skriver.
Nu kan det være folk himler op om, at alle får bare den diagnose nu om dage, men den vil nu være rimelig at tænke på i din situation.
jun 2009
Tine: Vi flytter til Tarm ^^
Susanne; Nu ved jeg godt, at dine forslag er i bedste mening, men jeg har noget med mine knæ, der gør, at lange cykelture og løbeture bare er helt umulige. Jeg får SÅ hurtigt blodsprængninger i dem af sådanne ting, så jeg foretrækker at gå ture istedet. Hvilket jeg også gør, og burde gøre mere ^^
Men det andet vil jeg da helt klart lige kigge på! ^^
Jeg har fået tjekket stofskifte, og det er helt normalt ^^
Susie; Det har jeg slet ikke overvejet, nej. Kan slet ikke forestille mig, det er det, da alle mine "lidelser" er opstået af én bestemt grund. Stressen kom først i 2011, fordi jeg kom ud af en meget dyb depression og startede i skole, før jeg var helt klar til det, plus at jeg fik flere og flere opgaver derhjemme. Det er derfor, mit stress kom til læge-besøget, hvor jeg fik diagnose, og det har bare været sygt svært at komme af med. Måtte jo droppe ud sidste år, da jeg startede på HF pga. stress.
jun 2009
- Men jeg er jo 19, så de kunne i teorien bare være ligeglade.
Jeg støtter dem i deres valg, for de har længe ønsket sig et hus, og det får de jo nu.
jun 2009
- Ja, det er virkelig træls! Der er self nogen ting, jeg kan bedre end andre, men.. Løb og cykling er ikke en af dem. Jeg går ture though. Og er igang med at tabe mig. Kan mærke det på mine bukser, de falder ned hele tiden xD
- Jeg vil da lige kigge lidt nærmere på meditation! ^^
nov 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 26
Det kan godt være det også er psykisk, men der er faktisk rigtig store chancer for at kosten er det største problem. Og da det er "nemt" at ændre den og få hurtige gode resultater, ville jeg klart begynde at kigge på den med det samme.
Så kan man sideløbende kigge på det psykologiske.
Først ændrede jeg min kost til at være økologisk (dvs. jeg undgik alle tilsætningsstoffer, farve- og smags-stoffer, og især sødemidler!), og det gjorde en stor forskel.
Udover at træthed og humør blev 100% forbedret, blev min hud, som altid har været meget slem, næsten normal.
Så det var en stor success.
Jeg havde dog også muskelsmerter, og de gik ikke væk før jeg skar gluten og mælkeprodukter ud af min kost også, men det er jo individuelt, så nok ikke relevant for dig. Gluten intolerance forårsagede dog også træthed i mig, på trods af at lægen ikke kunne måle at jeg var intolerant overfor gluten. Men når jeg holdt op med at spise det, fik jeg det meget bedre, og hvis jeg prøver at spise det igen, får jeg det værre, så forbindelsen imellem de 2 er klar.
Du kunne prøve at starte med at skifte til økologisk mad (du er, helt bogstaveligt talt, hvad du spiser, og man betaler prisen hvis man fylder sig med tilsætningsstoffer, desværre), og så se hvordan det går :0)
Derudover ville jeg helt sikkert også blive checket for vitamin-, mineral- og andre ernæringsmangler - den vestlige kost er jo desværre ernæringsfattig.
Pøj pøj med det.
Den gode nyhed er, at når først du spiser godt, så går det rigtig hurtigt med at få det godt. Kroppen er en re-genererings maskine af den anden verden, og når først man holder op med at give den dèt, som gør den sløj (det kan være kosten og/eller stress), kommer den hurtigt tilbage til sundhed igen.
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
De om nogen kan hjælpe og vejlede dig.
Håber alt det bedste for dig!
http://www.sind.dk/raadgivninger
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
jun 2009
Jeg gør mit bedste for at spise sundt though, og jeg har faktisk tabt mig så meget, at jeg taber mine bukser, lol. Så helt skidt går det vel ikke ^^
Karin: Jeg har snakket med adskillige om det. Jeg gør det, jeg skal.
Ja, det mener jeg nok, jeg er. Kan ikke helt huske det though.
Jeg orker det bare ikke mere...