{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
753 visninger | Oprettet:

Hjælp til race? {{forumTopicSubject}}

Det er ikke fordi, at jeg skal have hund lige med det samme, men det er jo altid rart at være forberedt.
Jeg har kigget på rigtig mange forskellige racer, men jeg synes ikke rigtig, at jeg har fundet racEN. Så jeg tænkte, at der sikkert var nogen herinde, der kunne komme med nogle gode forslag. smiley

Lige pt. har jeg to hunde. Laika (10 år) skulle være en blanding af Dansk Svensk Gårdhund og Jack Russell Terrier. Miko (1 år) er blanding af Chihuahua og Dværgpinscher.

Der er så det problem, at jeg ikke har bil. Til gengæld har jeg sådan en vogn til, at spænde efter cyklen, som er beregnet til hunde. Her skal hunden altså kunne være i, sammen med Laika. Derfor skal den nok ikke veje ret meget mere end 5-7 kg. alt efter hvordan den er bygget.

Ca. 3 gange om ugen, er vi ude ved mine heste, hvor vi gerne er i nogle timer. Der får hundene lov til, at rende rundt på markerne, hvor de kan brænde krudt af, og snuse rundt alt det de gider.
De dage vi ikke er ude ved hestene, der går vi nogle ture, for det meste i skoven, og andre steder, hvor hundene kan få lov til, at rende løs, uden det generer nogen.

Jeg foretrækker en hund der er arbejdsvillig, på den måde, at det ikke kræver den helt store motivering, hvis man gerne vil træne med den. Vil gerne gå til noget træning en gang om ugen med hunden, nok noget lydighed til at starte med, og så måske rally, eller hvad vi nu kan finde på. Ikke på noget højt plan, men bare for hyggens skyld, og så hunden kan blive aktiveret lidt.
Jeg bruger også tid på, at lære hunden tricks, og andre sjove, ubrugelige ting, gerne vha. klikkertræning.
Samtidig skal hunden også kunne klare en dag på sofaen, uden at rende op og ned af væggene.

Jeg har en lejlighed, på lidt over 70 kvm. (kan ikke huske det præcist) og en stor indhegnet have, som er over dobbelt så stor som lejligheden.

Hundene er så vidt muligt med, når jeg skal noget, og er derfor stort set kun alene, når jeg er ude at handle, og den ene dag om ugen, hvor jeg er på arbejde. Men her har de jo så hinanden.

Hunden må gerne fortælle når der kommer nogen, men det skal helst ikke være en der gør som en vanvittig, over alting og ingenting.

Pelsmæssigt har jeg ingen krav, men er ikke til flad-næsede racer.

Har du nu en race i tankerne, som ellers passer perfekt, men ligger over de 5-7 kg. så skriv den alligevel. Den skal så bare helst ligge under 15 kg. Hvis det så lige er dén race jeg bestemmer mig for, så må jeg vente, til jeg ikke har Laika længere, selvom jeg helst vil have den, mens hun stadig er her. Hun har nemlig haft en rigtig god indflydelse på Miko, og det ville være super dejligt, hvis hun også kunne få det, på den nye hund.

I må meget gerne skrive lidt om den race, som i mener kunne passe ind, og hvorfor det lige er dén race i foreslår. Evt. link til noget info om den. smiley

Jeg har også lige et lille spørgsmål. Nu har jeg jo Miko, som kun er 1 år, og det skal derfor ikke være lige foreløbig, at jeg skal have ny hund. Men hvornår ville det være et godt tidspunkt, ift. Mikos alder?
Den nye hund bliver en hanhund, hvis det har nogen betydning.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til race?
  • #1   31. okt 2013 Tænkte puddel. Den har rigtig mange af de egenskaber du søger. Elsker et aktivt liv. Er let at motiverer til at arbejde. Papillion har også mange af de egenskaber.
    Dog det minus at de lette bliver kolde ved regn og koldt vejr.

Papillion har også mange af de egenskaber

Angående alder er det svært og der er mange forskellige meninger. Kommer også an på dig som ejer. Men et godt udgangspunkt er når Milo er fuldt udvokset både fysisk og mentalt så nok omkring de to år.

• #4   31. okt 2013 Papillionen har jeg haft kigget lidt på, men synes ikke rigtig jeg har kunnet finde så meget om den?

Pudlen har egentlig ikke rigtig sagt mig noget, men kan da være jeg skal se om jeg kan finde noget info om den, hvis det kunne være en mulighed.

Lagottoen har jeg aldrig hørt om. Det der slår mig er, at den gerne vil bruge snuden, så jeg tænker om den minder om en Beagle på det punkt? Jeg har jo gerne mine hunde gående løs så meget som muligt, og hvis det er en hund der sætter snuden i jorden, og lukker for ørene, så fungerer det jo ikke helt?

• #5   31. okt 2013 Vil lige tilføje at det med at Papillon hurtig bliver kold aldrig er noget jeg har oplevet smiley Ja hvis de sider stille længe udenfor i koldt vejr så fryser de, men så længe man er igang er det intet problem overhovedet! smiley

Du må sige til hvis du har nogle spørgsmål omkring Papillon smiley

• #7   31. okt 2013 Kunne byde ind med den lille border terrier. En robust, samarbejdsvillig lille sag.

• #8   31. okt 2013 Birgitta - Okay, jamen det lyder jo helt fint så. Det kan nemt være, at den kommer med i overvejelserne, hvis det først bliver efter Laika, at jeg skal have ny hund. smiley

Border Terrieren, den har jeg da vidst faktisk glemt at læse op på. Den har da ellers krydset mine tanker, men enten har jeg glemt den igen, eller også har jeg ikke kunnet finde noget om den. Den skal jeg da lige huske.

• #9   31. okt 2013 Jeg kender altså ikke noget til disse racer andet end det jeg har læst, og synes de virker som nogel små kvikke robuste hunde smiley

Kromfohrländer
    http://www.hunden.dk/Files/News/File/cc12fc30-43e6-4088-8bb3-4371a8d6d34a.pdf

og Podengo Portugues, men det er minimalt hvad der er at finde om dem.. Måske du skal hive fat i nogen her på galleriet som har en smiley

• #10   31. okt 2013 Her står der lidt om Papillonen hvis det er smiley

http://www.papillon-klubben.dk/wp/?page_id=9
    http://www.hunderacer.info/hunderacer/papillon/

Kommentér på:
Hjælp til race?

Annonce