{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
954 visninger | Oprettet:

Katrine  K
Katrine K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hjælp til race {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min kæreste og jeg har længe været på udkig efter en hund. Vi er dog meget i tvivl om hvilke race der passer til os, og håber på at der måske er nogle der har et godt råd.
Vi var egentlig faldet for en Engelsk bulldog, grundet dens aktivitets niveau, men også udsende. Vi læste os, så frem til at dem skule man holde sig fra pga sundhed. Derefter gik vi også og kiggede på en Old Engelsk bulldog, men som vi kan læse er det heller ikke en race man skal gå efter grundet sundhed??
Vi bor i lejlighed (Med elevator) og leder efter en rigtig familiehund, mellemstørrelse som ikke fælder for meget. og en hund der ikke har det største aktivitetsniveau.
Er der nogel der kunne give et godt bud på en race som ville passer til os.
På forhånd tak for hjælpen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til race
  • #2   6. aug 2017 Hej måske en collie / Shetland sheep dog smiley har selv 3 stk

profilbillede
  • Katrine  K
    Katrine K Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   7. aug 2017 selvfølgelig skal alle hunde have et meningsfyldt liv smiley den hverdag vil komme til at se ud som gåture mindst 3 gange dagligt men formindtlige af 'korte' ture. 15-20 min. Derud over selvfølgelig noget andet aktivering, i form af noget træning. weekender vil være lidt længere gå ture.

• #7   7. aug 2017 Medmindre en EB er meget fed eller har et meget dårligt helbred, er den faktisk væsentligt mere aktiv end de fleste regner med

• #8   7. aug 2017 der er ikke rigtig nogle hunde racer der har nok i 3 gåture af 20 min om dagen...
    det lyder ikke til i er helt klar til at sætte tide af til en hund lige nu, måske i skal vente til i har mere tid? smiley

• #10   7. aug 2017 Selv vis vi tager det højeste tal, så er 60 minutters tur om dagen alt alt for lidt. Det er ikke fair at byde en hund så lidt, jo måske en ældre hund, men det kommer an på lidt af hvert.

Men generelt, så nej, det er ikke fair overfor hunden.

• #11   7. aug 2017 Hvis I nu havde boet i hus eller noget hvor der var stor have kunne jeg godt synes det i skriver er okay fordi man kan bruge en have til mange ting.

Men hund i lejlighed der kun kommer ud omkring 1 time dagligt er for lidt.

Også er det mig en gåde hvordan man vil anbefale collie/sheltie til nogle der er faldet for eb og oeb først. Der kunne ikke være mere forskel nærmest.

• #12   7. aug 2017 Hvis nu I kunne tage én lang tur om dagen, på 45-60 minutter, og så ud over det lufteturene, som er nødvendige, når man bor i lejlighed, så synes jeg det vil være bedre.

Min erfaring er, at voksne hunde ikke har særlig meget gavn af 3x20 minutter - men har derimod meget mere gavn af 1x60 minutter smiley Og lufteturene ud over det, behøver jo ikke være noget særligt - 10 minutter pr. tur, 2-4 gange om dagen..

Vi har lejlighedshunde og de kommer ud: Om morgenen, når vi står op - ca. kl 9-10 ved de dage, hvor ingen af os skal møde, og de dage jeg skal møde (kæresten har ferie pt), der kommer de ud kl. 7.15 ca. Så kommer de ud igen tidlig eftermiddag - når vi begge er afsted (2 dage om ugen), er det ved 13-14 tiden, og ellers er det ved 14-15 tiden (når de har været ude første gang ved 9-10 tiden), eller efter behov.. Så kommer de som regel ud igen ved 19-20 tiden og så igen inden min kæreste går i seng kl. 2.

Så vores er ude på tisseture 4 gange dagligt - nogle gange bliver en af tisseturene så til en lang tur, andre gange bliver den bare lige lagt ind, hvor det nu passer. Tisseturene varer 5-20 minutter pr. tur, alt efter, hvor trætte/friske hundene er. Er de meget friske, så går vi lige hen på en nærliggende mark og lader dem løbe og lege/snuse lidt, men er de ret trætte (Nicki kan godt være lidt utilfreds med at skulle ud kl. 7 om morgenen smiley ), så bliver det bare en besørgetur.

Schæferen er ude og gå en lang tur på 30 min - 1½ time.. De dage, hvor den "lange" tur kun er 30-60 minutter, er det så fordi jeg træner med hende i stedet smiley Lang tur kan dog også erstattes af, at vi er et eller andet sted henne (besøger nogen, fødselsdag, træning, går en tur rundt i byen) - hvis vi har haft hundene med rundt det meste af dagen, og de har oplevet noget, så kommer de ikke altid ud og går i skoven/stranden. Det vigtigste for mig er bare, at de oplever et eller andet smiley

Jeg er ikke den store "gå-person", jeg foretrækker klart at træne med mine hunde, og derfor kan jeg "tåle" at have ret aktive hunde - fordi de primært bliver stimuleret gennem træning, gåturene er ikke så meget for at gøre dem trætte, det klarer træningen, det er mere for at de oplever noget.

Men husk, at når man har hvalp, så er det nærmere 48x5 minutter man "går", især i lejlighed smiley Og en unghund kan også godt kræve lidt mere, end en voksen hund. Vi er i hvert fald forberedte på, at Easy måske har brug for mere mental træning og/eller længere gåture i en periode.

• #13   7. aug 2017 så er det nærmere 48x5 minutter man "går", især i lejlighed

Genial slankekur smiley

• #14   7. aug 2017 #13 Haha - ja måske lidt, vi har jo trapper.. Men det er ret nemme trapper smiley Der er dog ikke røget nogle kilo... har nok noget med kosten at gøre smiley Jeg synes ikke det har været slemt med Easy - han foretrak jo allerede at gøre det ude, så lige så snart han blev sat på græsset, tissede han. Han tissede dog også inde, hvis ikke vi var hurtige nok smiley

Men jeg kunne forestille mig at ikke alle hunde er lige så nemme mht. renligheden - nogle skal man nok vente nede med et stykke tid, indtil de fanger den. Derfor kan det jo egentlig godt tage 10-15 minutter, hvor man bare står og glor på en ikke-tissende hvalp smiley Det slap vi heldigvis for smiley

• #15   7. aug 2017 Hvad vil i med en hund? Jeg synes heller ikke det lyder som om i har tid....
    Men hvis TS kom på banen, så kunne hun måske uddybe?

Kommentér på:
Hjælp til race

Annonce