813 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Alkohol fri fest Alkohol fri fest

Ja det er måske et mærkeligt spørgsmål, men kan man tillade sig at holde en alkohol fri fest.? Og skal man oplyse om det på forhånd evt. I invitationen.?

Vi skal holde barnedåb + mandens 30 års for ca. 50 mennesker en gang til næste år, og manden vil simpelthen ikke høre tale om at der skal serveres alkohol (øl og vin)

Det ligger sådan at min mand ikke synes det hører sig hjemme til en barnedåb, og han har ikke selv rørt alkohol de sidste 5 år, og synes ikke han gider servere noget han ikke kunne drømme om at røre selv. Han mener de må drikke hjemme hvis det er det de vil!

Jeg kan godt drikke alkohol en gang eller to om året, men så er det nøje planlagt, og kun steder hvor jeg kommer ofte. Jeg kunne aldrig drømme om at røre alkohol til en barnedåb.

Selvom vi aldrig serverer alkohol herhjemme når vi har gæster, så er jeg bekymret for om det bliver en akavet fest, og folk synes det er mærkeligt.
Sidste gang vi holdt barnedåb blev der nemlig serveret øl og vin, fordi jeg ignorererede manden, og jeg suverænt er den der står for ALT.
Så ganske simpelt, hvad skal jeg gøre?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alkohol fri fest
  • #2   30. okt 2013 Det er jo jeres fest og jeres valg... Personligt synes jeg det er lidt underligt, alkohol er jo ikke ensbetydende med druk og dumme mennesker, nogle nyder jo bare et enkelt glas fordi de godt kan lide det... Jeg ville synes det var underligt at komme til en familiefest uden alkohol (og det selvom jeg ikke selv drikker alkohol normalt), men omvendt er det jo som sagt jeres valg, og hvis familien kender til jeres holdninger, så ser de det nok heller ikke som et stort problem...

• #4   30. okt 2013 Jeg har lige været til barnedåb, uden nogen former for alkohol ..
    Det var ikke nævnt i invitationen .. - Kun en eller to spurgte efter det, hvortil de bare fik svaret, at der ikke var alkohol ..

Tror man skal "passe på" med at gøre et for stort nr. ud af det smiley

• #5   30. okt 2013 Sagtens. Min 18-års havde kun sommersby i form af alkohol.

• #6   30. okt 2013 Nu er jeg vant til, at der bliver serveret alkohol til familiesammenkomster og større fester (uden der går druk i den), men jeg synes nu sagtens, at I kan undlade at servere det. Det er jeres fest, så I bestemmer, og hvis familien i forvejen kender til jeres holdning, så burde det da ikke være noget problem. Jeg synes ikke, at I behøver at skrive det i invitationen.
    Så kan I tilgengæld købe sodavand, lækker saft og most eller lave alkoholfrie drinks. Der er masser af muligheder smiley

• #7   30. okt 2013 Det er jer der holder festen og derfor bestemmer i hvad der skal serveres..
    Ergo er det ikke noget i behøver tænke mere over smiley

• #8   30. okt 2013 Man kan hvad man vil .... Så ønsker I en alkohol fri fest så gør I det, jeg ville dog, specielt hvis det er en aftenfest med 3 retters mad oplyse om dette , så undgår man folk spørger og undres ....

Jeg er dog ikke tilhænger af at trække egne holdninger ned over folk, og er I ikke enige, som jeg fornemmer, så synes jeg godt man kan servere vin, øl og vand til maden ... når maden er spist er der så ikke mere af den slags, og kaffen er uden alkohol til .... dette gør det næppe til et drikkegilde ....

• #9   30. okt 2013 Mange tak for for svar smiley
    Det lyder som om der er mange der er enig med min bedre halvdel.
    Men ligesom forventet også nogle der synes det er lidt mærkeligt smiley
    Rart at se hvad folk tænker.

• #11   30. okt 2013 selvfølgelig kan i holde en fest uden alkohol. Også uden at oplyse om det. Det skulle jo gerne ikke være DET der var afgørende for om folk kan komme. Når det så er sagt så ser jeg overhovedet ingen problemer i at servere alkohol til hverken barnedåb, konfirmation, bryllup eller hvilken som helst anden fest. Men der er så heller ingen "drukkenbolte" i omgangskredsen der drikker sig i hegnet. Hvis der var det ville jeg måske tænke anderledes.

• #13   30. okt 2013 Selvfølgelig kan man holde alkohol-fri fest..

Hvis jeg skulle holde noget (fødselsdag osv), så ville det også blive uden alkohol.. Har ikke drukket det i 3 år til januar.. smiley

• #14   30. okt 2013 Varkhound: Haha. Det bliver sgu en noget stille fest hvis gæsterne skal Tilbringe tiden udenfor smiley smiley

• #15   30. okt 2013 Man kan jo hvad man vil, men jeg ville personligt synes det var mærkeligt, selvom jeg sjældent selv drikker smiley Jeg kommer nok bare fra en familie hvor der er vin på bordet til fester, så min holdning er nok mere vane.

• #17   30. okt 2013 Gud ved om min familie er alkoholiske... de drikker vin til bøffen fredag aften, mine 2 store brødre drikker "håndbejer" til stort set enhver lejlighed, især når grillen bliver tændt op, de har 4 unger, og til alle de barnedåb har der været slush ice maskine med sprut i, masser af øl og vin osv.. den sidste barnedåb for et par måneder siden var også STOR fest... vi hygger rigtig smiley

Nu ved jeg hvorfor jeg nok ville synes det var mærkeligt..*GG*

• #18   30. okt 2013 Selvfølgelig kan man det, det bestemmer man da udelukkende selv. Hvis gæster bliver fornærmede over der ikke er alkohol, så er jeg på nippet til at mene man har et problem på en eller anden måde.

Det er jeres fest, ergo er det jer der bestemmer smiley

• #19   30. okt 2013 Ej altså, det er en barnedåb. Forstår godt I ikke vil have alkohol.

• #20   30. okt 2013 Personligt ville jeg heller ikke servere alkohol til en barnedåb, måske baileys til kaffen, men det ville være det. Men en barnedåb skal for mig heller ikke være et brag af en fest, med fin 3 retters menu osv. Men er nu ikke sådan jeg hidser mig op, hvis andre gør det, bare lige for at slå det fast smiley

• #21   30. okt 2013 Det er jo ikke kun barnedåb, det er også 30 års fødselsdag .....

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 867
    #22   30. okt 2013 Hahaha Alexandoria, vidste ikke der var alkoholfri sommersby - dem jeg har her hjemme er der 7,5%? Så i modsætning til Tuborg super light er det da en pæn brandert man kan få af de dersens cider.

Tænke jeg os Hanne - men forstod det var mandens 30 års. Og så er det jo ham der bestemmer over den del af festen - synes jeg. Kæreste serverer heller ikke alkohol nå han holder familie fødselsdag. Det gør jeg på min. Mmmm fødselsdags-hof...

Ts >> Hold fest som i vil. For mig lyder det som jeres familie plejer at drikke en enkelt øl og ikke er de store druknede fest aber - som Marias familie lyder til at være *gG* - så der er sikkert ikke mange der overhovedet bemærker det. Lad være med at gøre et stort nummer ud af det. Men hvis i serverer sodavand så husk for guds skyld både zero og almindelig varianter.

• #25   30. okt 2013 ja det er hans fest ... men som jeg fornemmer det er TS ikke tilhænger af fest 100% fri af alkohol, det lyder som om hun foretrækker at der tilbydes øl/vin til maden, og at det er hende der trækker læsset omkring arrangementet .... jeg synes nu også det er lidt vigtigt at de er enige , og et kompromis kunne være vejen frem .....

• #26   30. okt 2013 her i Norge bliver det ikke servert alcohol i barnedåp eller konfirmasjon... '( ihverall ikke i min familie og omgangskreds )

men der er jer som holder festen og da bestemmer jo dere om dere vil servere alcohol eller ikke.

men det findes alcoholfri vin og øl hvis man vil servere det ... nogen ganger jeg er på byen med veninder så køber jeg nogen ganger alcoholfritt øl...

• #28   31. okt 2013 Jeg er enig med de fleste i at det er op til jer da det er JERES fest...... men personligt foretrækker jeg nu et glas vin til noget god mad (som jeg formoder i skal have :-)) Når vi holder fest i min familie (hvad enten det er runde fødselsdage eller barnedåb) bliver der altid serveret både rød- og hvidvin samt øl til dem der hellere vil have det (udover selvfølgelig vand, sodavand, danskvand osv.) . Jeg serverer stadig det hele selv om jeg ikke selv drikker det, men derfor skal mine gæster da have valget......

• #29   31. okt 2013 Jeg er enig med din mand, en barnedåb der hører sig ikke alkohol til syne jeg ikke.
    Det er en fest for et lille spædbarn som ofte "går på runde" så ville jeg ikke være glad for personen der skulle holde mit barn har fået op til flere glas vin...

Kommentér på:
Alkohol fri fest

Annonce