Hund med loppeeksem. Hund med loppeeksem.
min elskede hosianna, fik bekraftet loppe eksem for 10 måneder siden.
jeg prøvede alt med dyrlæge, til sidst måtte jeg klippe hende kort håret så huden kunne få luft. og det hjlkp. jeg har fuldt dyrlægens ord lige fra start, men nu hvor hendes pels er kommet tilbage er huden igen ved at være en krigszone, så hun skal klippes igen, men hun er bare ikke glad for det, og hun viser det tydligt.
hun betyder alt for mig, og vil ikke se hende lide, og det er synd at hun skal gå og klæ og blive irterede over det eksem.
hvad vil i gøre, har besøgt 2 dyrlæger med hende, og de har begge taget en masse prøver. og fået 2 forskellige behandliger til hende.
hun vil blive klippet igen nu her, men skal lige have fundet en frakke til hende i labrador str, (hvor kan det købes??)
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.180
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 65
er frisk på alt hun skal bare ikke gå og lide
feb 2006
Følger: 12 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 564
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 166 Svar: 1.900
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.180
Jeg har brugt det til mine i ca 5 år, og aldrig haft nogen gener hos hundene - tværtimod de har ikke haft lopper og er ikke bidt af tæger i den tid.
Man drysser hvidløgsgranulatet over hundens mad. Granulatet kan købes i de fleste dyrehandler, eller hos økologiske foderhandlere.
feb 2006
Følger: 12 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 564
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
Hvis hunden klør sig meget, så kløestillende bad, smør de mest udsatte steder med zinksalve
... det ville jeg gøre, oveni behandling fra dyrlægen (hvis der er piller eller andet, tænker jeg)
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
Han kløede dig, tabte pels på bagenden, sov uendeligt dårligt og var ret ynkværdig. Jeg proppede Frontline på dyret, og var til sidst ret overbevist om ræveskab.
Til dyrlæge vi drog, fik Advocate (giftigt stads), og lopperne kom på flugt. Så var det genopbygning af pels, hud og grundig rengøring i tiden efter. Kløestillende bade, og en vasken af tæpper jeg aldrig har lyst til at gentage..
Han har stadig loppeallergi, men nu ved jeg det jo, og når han begynder at klø sig får han et loppebad, venter 2 dage - giver Advocate, venter 3 dage - og så får han kløestillende bad.
- Vi forebygger ikke, sætter bare hårdt ind med behandling når det sker
Hund med loppeeksem.