{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.410 visninger | Oprettet:

Vorbasse marked, stakkels hunde :( {{forumTopicSubject}}

Min veninde og jeg var på Vorbasse marked idag..
Vi kommer forbi en heste trailer med en hest og 3 hunde i, de er adskilt af en tynd plade..
Alle tre hunde er forskellige blandinger, to hvalpe ca. 4 mrd. vil jeg tro og en hund på 2 år..
Den på 2 (en blanding af Schæfer og ruhåret hønsehund) total sød, sidder og pruster og stønner, har betændelse i øjnene og trykker sig helt op af væggen, tydeligt meget utryk smiley
Den ene hvalp mangler hår på poter, ben, hoved og hals.. Muligvis loppeeksem, allergi eller skab..
Hundene havde mad og vand, det var da altid noget.. Der er ingen ejer at se noget sted..

Nå men vi finder os selvfølgelig ikke i det og tager til Dyrernes beskyttelse telt, der stod en svagpisser af format, han ville intet gøre..
Så videre til Dyrernes værn Århus, de tog det meget alvorligt og en flink dame gik med os, hun brød sig heller om det hun så.. Vi gik så op til et Hestekontor og fik en mand med ned og kigge også, hvorefter han ville ringe til dyrelægen der patruljerer derude...

På vej hen til hundene igen kommer 3 betjente gående, min veninde og jeg tager dem med til hundene og så sker der endeligt noget:) De ringer til ejeren, han svarer selvfølgelig ikke, men kommer luskende rundt om hjørnet.. Han råber op at hundene har sgu da mad og vand og et par tøser som os da vist aldrig har set en hund før !!?? NAR...
Politiet beder ham om at slappe af og siger til ham at hundene er i en sørgelig forfatning, de tager ham med om bagved og snakker videre med ham...
Bagefter siger de til os, at nu får de fat i dyrelægen og skal nok tage sig af det...

Men fuck hvor havde jeg lyst til at købe alle tre hunde og finde et godt hjem til dem, men man skal jo ikke støtte sån´ en fed nar....

Håber bare de får et godt liv, stakkels hundebørn...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vorbasse marked, stakkels hunde :(
  • #1   24. jul 2009 ja det er pest eller kolera!

blev hundene fjernet?

• #2   24. jul 2009 Håber han får en bøde og en grim påtale.
    Dyr har intet at gøre på et marked.

• #3   24. jul 2009 de hunde så jeg da faktisk godt.... og det har nok været jer som jeg så oz så for der var da en masse mennesker ved den vogn da vi kom forbi....

men der sker bare så meget der oppe og det gør der hvert år ....

• #4   24. jul 2009 Fru A... Ved ikke om de blev fjernet, da vi gik forbi 1 times tid efter var traileren væk... Men det er bare så trist med sådan en idiot...

Doggymom.. Nej kunne man dog bare nøjes med at sælge gammelt skrammel osv... Håber også han får en bøde... Men der skal nok desværre rigtig meget til :((

• #5   24. jul 2009 stakkels hunde, nu skal vi altså snart har ordenligt dyrepolit i danmark

håber hundene blev fjernet

• #6   24. jul 2009 Stampe... Ja det har nok været os, for da politiet kom, stimlede folk sammen og skulle kigge...

• #7   24. jul 2009 uh jeg blir bare så harm over sådan noget fis!

man skulle smitte ham med øjenbetændelse og smide ham ind i en heste trailer og se hvordan han syntes det var

• #8   24. jul 2009 Det kunne være så fedt med noget dyrepoliti, bare politikerne dog snart ville få øjnene op...

• #9   24. jul 2009 hørt hørt!

• #10   24. jul 2009 Øv altså..

Noget helt andet...
    Er det også på søndag eller er det kun fredag-lørdag ?
    Undskyld jeg spammer din tråd Joan

• #11   24. jul 2009 Tina... Mener ikke det er der søndag, det er vist kun torsdag, fredag og lørdag.. Og spam du bare :))

• #12   24. jul 2009 Det er noget rigtig klamt noget det der marked og de dyr. Jeg fatter ikke de kan have lov. Gad vide om man ikke tjekker dyrene inden de får lov at blive solgt der?!
    Jeg så også en masse hunde der, som bestemt ikke var i god fatning. Bestemt en lille fransk bulldog. Jeg havde den oppe, og den rystede som bare fanden. Der stod en lille dreng i buret, og sagde til alle folk "Vil du holde den". Jeg måtte bare holde den, for at se hvordan den havde det. Og efter min mening, var det ikke godt.

Nogen andre hunde vi gik forbi, var der en mand, som tog en hund på, og spurgte hans tøser om ikke de ville have den med hjem, og jo det ville de da. Jeg så lidt til fra sidelinjen, og 250 kr, ingen papir, sundhedsbog eller hører om hunden var ok og alt det der.Og så smuttede de. hmm....

Markedet er vidst kun til lørdag.

• #14   24. jul 2009 Lige med det der marked, når jeg er her og det handler om markedet, nogen der ved hvornår de åbner og lukker om dagen ?

• #15   24. jul 2009 et år døde alle de hunde som var købt der oppe.. men der er nu blevet bedre forhold end der har været.. ikke at jeg siger det er okay som det er nu ......

jeg fatter virkelig ikke de heste må stå der i så kort snor fra torsdag eftermiddag og så til lørdag aften... mange af dem virker oz pænt mærkelig.. og det forstå man jo nok god....

katte killinger med dårlig mave.. kaniner i overfyldte bure.. høns/haner i så små bure at de ikke kan vende sig osv osv ....

men det er jo bare ikke kun i Vorbasse det er sådan trist men sandt

• #17   24. jul 2009 altså jeg mener de åbner omkring kl.8 og tivoli lukker kl.01 alle de boder der er lukker fra omkring kl.18

og det hele lukker lørdag kl.01

• #18   24. jul 2009 - Det med fuglene. Jeg så en masse høns fra samme mand, og bag ved hans telt var der nok 15 ekstra bure, fyldt med høns. Jeg går ud fra det var et "ekstra lager". Det virkede i hvertfald meget som det.

Og tak!

• #19   24. jul 2009 Mange tak... Så skal det jo være i morgen, hvis det skal være..

• #20   24. jul 2009 nu bor jeg godt nok på sjælland men har boet i jylland og da jeg var ca. 9 år var jeg med på marked, jeg solgte kasketter;) og tjente en femmer for hver, og jeg snes det var så synd for alle de dyr og vil helst købe dem alle med hjem. og det endte da også med en lille hund (som altså havde det godt og ikke var der mere end den ene af dagene) og 8 kyllinger som jeg havde købt for min velfortjente løn ved at sælge kasketter. jeg var kommet forbi en mand der solgte dem, til en femmer og synes det var synd der var så mange i sådan en lille kasse så jeg købte for 40 kr kyller:) og var stolt af det. manglede bare at sige det til mor!!!

• #21   24. jul 2009 **synes ikke snes

• #22   24. jul 2009 nå kan se øl teltet lukker kl.02 i år -gg- så måske tivoli oz først lukker kl.02 men imorgen er der fyrværkeri kl.23 det ved jeg da -gg-

• #23   27. jul 2009 Fuck hvor er jeg stolt af jer. Så godt de tre stakkels hunde inde i vognen, men vi valgte ikke ar gå hen til dem, så vi så ikke deres åbenbart sølle forfatning. Er super glad over at høre at i valgte at sætte det helt store igang. For sån som ejeren opførte sig, har han jo godt vidst hvad der var galt med dem.

Stort skulderklap til jer herfra smiley

Kommentér på:
Vorbasse marked, stakkels hunde :(

Annonce