{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.905 visninger | Oprettet:

Hvornår er det akut? Læge {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg står lidt med et dilemma da min læge først har en tid til mig på onsdag hvilket jeg synes er om lang tid da jeg ikke har det særlig godt...
Sagen er den at jeg den seneste uge har haft drønende hovedpine, ondt/mærkeligt i mavsen og har haft kvalme/svimmelhed også når jeg bare sidder (ikke opkast)
Jeg har det generelt mærkeligt og får ligesom sådan nogle bølger der kommer ud af den blå luft og er ærlig talt en smule bange for hvad det er, da jeg aldrig har haft det sådan før.

Jeg har ikke været "syg" altså influenza eller sådan og jeg er ikke gravid (testen ER lige blevet taget her til aften, da jeg synes det blev rigtig slemt)

Nu er mit spørgsmål: hvornår kan man sige hos lægen at man er akut?
På den ene side vil jeg jo utrolig gerne have en forklaring og undersøgelse, men jeg vil heller ikke spærre for andre der har det værre smiley puha et langt indlæg

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er det akut? Læge
  • #1   20. sep 2013 Altså hvis jeg var dig ville jeg tage afsted til lægevagten med det samme. smiley

• #2   20. sep 2013 Camilla
    Uha det synes jeg jo bare lyder så voldsomt smiley

Jeg skal til en afgørende test imorgen og der SKAL jeg bare afsted for at bestå mit studie og komme videre.. smiley men du synes godt jeg kan tillade mig at få en akut-tid hos min egen læge? Snakkede med sekræteren i morges og forklarede mine symptomer og hun sagde der først var tid onsdag, derfor er jeg i tvivl smiley

• #3   20. sep 2013 Hvis du er bekymret over hvad det kan være, så ja, så synes jeg godt du bede om en akut tid. smiley
    Lægevagten sidder der for en grund, som fx når folk som dig bliver syge med underlige symptomer. smiley Hvis det er kan du ringe til 1813 og høre dem hvad de synes du skal gøre. smiley

• #4   20. sep 2013 Camilla
    Mange tak for dit svar smiley jeg venter nu nok til imorgen og hører om jeg kan få en akut tid efter min test

• #5   20. sep 2013 Det ville bare være synd hvis din kvalme/svimmelhed osv skulle gå hen og ødelægge din test. smiley Noglegange kan det at man ikke ved hvad det er forstærke symptomerne. smiley

• #6   20. sep 2013 Jeg ville bede om en akut tid ved egen læge, ville ikke tage til vagtlæge med det du beskriver. Hvis det ikke er noget pludselig opstået/forværret, eller noget der sagtens kan vente til dagen efter, så skal man ikke tage til vagtlæge smiley

• #7   20. sep 2013 Enig med Rikke.

Lægevagten er kun til akutte ting og det er altså ikke akut når man har gået med det en uges tid. Så skulle man måske have kontaktet lægen noget før.

• #8   20. sep 2013 Ja jeg kontaktede altså heller ikke vagtlægen, spørgsmålet var mere om man kunne spørge om en akuttid hos ens egen læge med de symptomer

Jeg tror nok de fleste kender den følelse af at man har det lidt skidt i nogle dage men ikke tænker nærmere over det, og så når det bare til et vist punkt hvor man enten bliver bekymret eller at det bliver for meget.
    Jeg er på vej til testen nu og indtil videre har min morgen været symptom-fri

• #10   20. sep 2013 Umiddelbart synes jeg ikke det lyder så akut.

Men det er da irriterende at vente helt til onsdag, det vi jeg medgive.

• #11   20. sep 2013 Din læge vurderer om det er akut smiley det har de tydeligvis ikke vurderet da de har givet dig en tid onsdag, hvis du selv mener at du har det så slemt at det ikke kan vente til onsdag må du ringe igen og forklare symptomerne igen;) men mon ikke det går, du har jo allerede gået med det et stykke tid, så de ekstra dage til onsdag går sikkert smiley akuttider er til pludselig opståede ting, fx børn med pludselig høj feber

• #12   20. sep 2013 Har du fået hpv vacine...? For der er mange der døjer med det du skriver et stykke tid efter de har fået dem.

• #13   20. sep 2013 Mange tak for svar allesammen
    Jeg tror også jeg venter til onsdag - det kommer jo i bølger så det er lidt svært at vurdere synes jeg!

Jeg har fået min hpv vaccine men det er LANG tid siden smiley

• #14   20. sep 2013 Min niece fik hendes hpv vac. For ca. 1 år siden og for ca.2 mdr begyndte hun at fejle det samme som dig, og hendes læger mener at det er pga af den hpv vac. Men prøv at søge om andre der har bivirkninger og se om det passer på dig.

• #15   20. sep 2013 Du kan få de symptomer til at passe på hvad som helst hvis du søger på det;) det er lige så sandsynligt at der er tale om pest, kolera, kræft eller influenza som at der skulle være tale om bivirkninger af en vaccine smiley

• #16   20. sep 2013 Jeg kan altså heller ikke forestille mig det er bivirkninger da jeg fik min sidste vaccine i april eller sådan smiley
    Jeg har erfaret mig at man IKKE skal begynde at søge på bivirkninger, så har man jo både det ene og det andet som Bodil D siger og jeg fraråder også andre at gøre dette da man bare bliver endnu mere nervøs.

• #17   20. sep 2013 Rolig nu, ikke male fanden på væggen.
    Håber du kan få en tid før onsdag, både for at få en forklaring - hvis der er en - men også for at blive beroliget.

Det kan meget vel være en virus..

Har du taget en graviditetstest?

Jeg har en veninde, der havde det meget som du beskriver ved hendes anden graviditet..

• #18   20. sep 2013 Ja Tine
    Tog en igår smiley Vi blev faktisk lidt opstemt herhjemme selvom det ikke er planlagt med børn allerede nu smiley

Men nej, den var helt klart negativ. I dag har jeg faktisk haft det nogenlunde, fik lige et par ture med mærkelig følelse i maven og så lidt ør i hovedet - men slet ikke som igår aftes.

Synes jo bare ikke det virker som en virus, da jeg altid mener man så enten skal have noget feber, forkølelse eller sådan noget smiley

• #19   20. sep 2013 Husk nu at en graviditetstest godt kan være negativ selvom man er gravid smiley men som regel tager den ikke fejl tror jeg.

Du kan sagtens have en virus uden feber, det kan også skyldes stress, for lidt væske, ja alt muligt. Bliver det værre igen i løbet af weekenden, synes jeg du skal ringe til din læge mandag og rykke for en tid.

• #20   20. sep 2013 Hehe den er 95% sikker og jeg er rigtig god til at tage mine p-piller så smiley

Jeg har præcis samme tanke som dig og ser weekenden an smiley

Kommentér på:
Hvornår er det akut? Læge

Annonce