{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
683 visninger | Oprettet:

Den nye skolereform {{forumTopicSubject}}

Det bliver vel nok godt i nogen kommuner....

Her et eks. på hvor skolebørn måske skal tilbage i børnehaven og blive passet i ydretimerne.

Gad vide hvem der udover kommunen vinder noget på den reform

http://www.bupl.dk/fagbladet_boern_og_unge/nyheder/hjoerring_vil_nedlaegge_sfoer?opendocument

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den nye skolereform
  • #1   12. sep 2013 Ja... Regeringen og kommunerne er i min bog dem der udøver omsorgssvigt på landets børn, forklædt i fancy ord om at det er bedst for børnene.

Utroligt forældre og os pædagoger lader os køre over på den måde! Og værst af alt kigger stille på at familier, pædagoger og børn går i stykker..

• #2   12. sep 2013 Ville godt nok være ked af at mine 2 institutions unger skulle dele deres tid og plads med skolebørn. Ditto vil den ældste da blive grundigt ærgerlig hvis han skal gå børnehaven "om". Hvor har de tænkt sig at plads og resourcer i institutionerne skal trylles frem til at indbefatte skolebørn og deres behov for udfoldelser.

• #5   12. sep 2013 Ud fra sådan et oplæg her, er der kun en taber og det er barnet !

Men ok, kommunen sparer en masse penge

• #6   12. sep 2013 Jeg får det mest trælse billede for mit indre af større børn der keder sig, for lidt plads og for få voksne.. Min søn elsker sin sfo, det er hans fritid med kammerater og frie udfoldelser, både lege og kreativt set. Det er stedet hvor han ikke skal, men må og kan i samarbejde med voksne der vejleder og hjælper.

• #7   12. sep 2013 Jeg er ligesom Maria meget forbavset over hvor lidt "larm" der er over sådan et tiltag, men måske det igen skyldes Bulp´s manglende oplysning til presse osv

• #8   12. sep 2013 Jeg forstår det heller ikke René..

Men som en kollega sagde til mig, da nabo skolen ville have lidt støtte "ja hvorfor skal de ikke have de samme opgaver vi har?!"

Tjooooo måske fordi det i sandheden køre af helvedes til for os?!?! Vil vi byde vores lærer kollegaer hvad vi går igennem?? Vores børn går igennem?

Der er intet sammenhold... Desværre!

Også lige en anden ting som provokere mig voldsomt.. Frivillige??? Frivillige skal varetage vores opgaver???

Hvorfor brugte jeg lige næsten 5 år på at blive dygtig til noget som frivillige åbenbart klare i fremtiden...

Synd at man ikke synes børn er mere værd...

• #9   13. sep 2013 Samtidig skal klasserne have flere børn med diagnose, f.eks adhd, disse børn skal have faste rammer i deres hverdag.

Et tænkt eks.

Peter møder 7.15, i børnehaven, derefter skal han i skolen, eftermiddagen med evt. frivillige voksne og bliver han hentet efter 15.30 skal han tilbage i børnehaven igen.

Tænk lige hvor mange voksne han skal forholde sig til i løbet af en hverdag smiley

Er godt nok spændt på at se regningen på det om 10 år.....

Undrer mig i den grad over forældrene ikke har fået "blæst" det her op og fået gang i en kæmpe diskussion ?

Kommentér på:
Den nye skolereform

Annonce