{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

kender i det? {{forumTopicSubject}}

at man har valgt en uddannelse hvor man er seriøst i tvivl om det virkelig er det man vil med sit liv. jeg har kigget nettet igennem for andre uddannelser der falder mere i min smag , men der er bare ikke nogen. Aner ikke hvad jeg vil:/ hv kan man gøre for at finde ud af det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kender i det?
  • #3   12. sep 2013 Ja det kender jeg!!! Og jeg sidder nu på nr. 2 uddannelse hvor jeg har den følelse.
    Tror ikke jeg finder noget hvor jeg ikke kan blive i tvivl..
    Og tror det bunder i, at jeg er usikker på, om jeg kan blive dygtig nok til det. Men sådan er jeg med alt... Da vi skulle have hund var jeg bange for jeg ikke kunne finde ud af at have/opdrage hund...

- nu ved jeg ikke om du føler at det er helt ved siden af. Men jeg bliver i hvert tilfælde hvor jeg er. Lige så meget for at vise mig selv at jeg godt kan!

• #4   12. sep 2013 Caroline..Jeg ville kigge på job muligheder, og vælge ud fra det...Jeg slev er jo gammel, men har da heldigvis ikke haft lyst til blot eet område, så jeg har flere uddannelser, og har altid arbejdet med det som jeg kunne li....Og det jeg kunne li da jeg startede det var godt nok ikke det somme som der hvor jeg ente.

• #5   12. sep 2013 jeg er på mit andet år på lærer uddannelsen smiley så føler jeg har givet det en chance..... men har så svært ved at skelne om det er uddannelsen jeg ikke kan , eller om det er jobbet. Jeg føler mig helt uden for fællesskabet i klassen og har ikke noget tilfældes med nogen stortset, jeg bor langt væk og er ikke rigtig en del af noget studie miljø føler jeg. så med det i mente er det måske uddannelsen jeg er træt af og ikke jobbet , men så igen ved jeg heller ikke med jobbet om det er mig smiley er så forvirret som jeg kan blive . hvis jeg prøver tænke jeg vil stoppe , så aner jeg ikke hvad jeg så skal, og vil bare ikke stoppe til ingen ting.

• #7   12. sep 2013 Synes måske du skulle Tale med en lærer, studievejleder eller lign..
    Jeg startede på læreruddannelsen først. Efter første praktik vidste jeg bare at det ikke var det jeg skulle,,, mest fordi jeg var endt i en rigtig skod-gruppe!! Hvor den ene slet ikke dukkede op de dage han skulle undervise..

For mig var det mest uddannelsen jeg synes var dårlig.

• #8   12. sep 2013 Jep.... Er snart færdiguddannet, men føler slet ikke, at det er som jeg gik og troede... Har så mange andre uddannelser jeg hellere ville have haft... Samtidig føler jeg mig bundet på hænder og fødder, så jeg bliver nødt til at fortsætte dette studie, og finde job indenfor faget... (Sygeplejerske)...

Jeg er vild med mennesker, og er ikke dårlig til mit job... Men det er bare slet ikke det, jeg brænder for... Det føles så ærgerligt, tanken om, at det måske bliver det jeg skal lave de næste 40-50 år...

• #9   12. sep 2013 marie - jeg er i en gruppe hvor der virkelig har været mange problemer, især fordi vores ide om hvordan sådan noget samrabejde skal fungere.... vi har været til konflikthånteringsmøde med en vejleder og det hjælper bare ikke, og det er umuligt være selv eller skifte gruppe da man bliver "ansat" på nogle skoler...

• #10   12. sep 2013 og jeg føler ikke jeg er god til det fordi mit interresse for det er så dalene , så giver det ikke den extra skalle der lige skal til smiley og det er jo ikke fair over for nogen

• #11   12. sep 2013 Jeg kan sagtens følge dig smiley og jeg er ikke engang startet på den uddannelse jeg havde i tankerne endnu...

Jeg har lige siden jeg var barn, ville være frisør og afsluttede også grundforløbet på frisørskolen i 2006. Men at finde elevplads i København er at skyde sig selv i foden, for der er SÅ mange om de få ledige pladser.
    Derfor havde jeg egentlig gjort op med mig selv at så snart jeg har har født her i november og junior er gammel nok til at starte i vuggestue til næste år, så ville jeg i stedet starte på HG og tage uddannelsen som butiksassistent, da det også er det jeg laver nu. Jeg havde gået og sagt til mig selv at det var et okay alternativ til frisør, men jeg kan virkelig mærke at jeg i længden slet slet ikke vil være ordenlig tilfreds med det.

Såååå.....nu er planen at jeg søger ind på HGV, søger frisørelevplads indtil HGV starter og får jeg en plads, jamen så starter jeg ikke på HG. Får jeg ikke en plads inden HG starter, starter jeg på HG og bliver ved med at søge frisørelevplads ved siden af og dukker der en op mens jeg går på HG, så dropper jeg ud af HG.

Jeg er blevet enormt stædig nu, for nu VIL jeg sgu have min drømmeuddannelse. Der må jo være noget om snakken, når jeg har ville være frisør lige så langt tilbage jeg kan huske og det stadigvæk hænger fast, nu hvor jeg har rundet de 27 år.

For mig er det vigtigt at føle efter i sømmene om det virkelig også er dét man gerne vil, når man starter på en uddannelse. For selvfølgelig er det dybt åndssvagt at bruge 4 år +/- på noget man i virkeligheden slet ikke brænder for og egentlig ikke vil i længden. Mærk efter hvad DU virkelig gerne vil.

Har du ikke noget du har haft som interesse eller lignende, gennem dit liv?

• #12   12. sep 2013 jeg vil så meget og så alligevel ingen ting smiley og den der med at "man stopper ikke noget man er begyndt" den sidder så dybt i mig og ved ikke om jeg vil komme til at føle mig som en fiasko smiley

• #13   12. sep 2013 Har selv prøvet det, skiftede til en anden uddannelse efter 1. semester, er nu på 3. semester på den nye uddannelse og ved stadig ikke helt om det er den helt rigtige vej, men nu vælger jeg at gøre denne uddannelse færdig, da jeg er over halvvejs i mål.

Men du burde tage dig god tid, finde ud af hvad dine interesser er, hvad motiverer dig og gør dig glad.
    Min studievejleder har snakket om en DISC test, den skulle være rigtig god og have hjulpet mange mennesker som havde svært ved at finde ud af "hvem de er".
    Den koster dog lidt over 400 bobs, men har hørt at den skulle være alle pengene værd. (Har ikke selv prøvet den). Ellers findes der også mange andre gratis tests du kan prøve at lege med, måske hjælper de. smiley

Du har vel sikkert også prøvet jobkompasset for at få inspiration? smiley

• #14   12. sep 2013 ja det har jeg prøvet smiley men det er godt at hører jeg ikke er den enste der kan være i tvilv , men kan godt føle sig lidt alene med det en gang imellem smiley så tak:)

• #16   12. sep 2013 Der er mange der har det på samme måde. Bare se på frafaldsprocenten på alle uddannelserne. smiley

Nu ved jeg ikke hvor lang tid du har igen på din nuværende uddannelse, men hvis det er indenfor overskuelig tid, er det en fordel at have afsluttet den, så man har den med i baggagen fremfor at have opgivet flere uddannelser. Tiden du bruger på at afslutte den, kan du jo så bruge på at tænke ekstra lang tid over hvad du i virkeligheden vil. smiley

Kommentér på:
kender i det?

Annonce