701 visninger
|
Oprettet:
kender i det? {{forumTopicSubject}}
at man har valgt en uddannelse hvor man er seriøst i tvivl om det virkelig er det man vil med sit liv. jeg har kigget nettet igennem for andre uddannelser der falder mere i min smag , men der er bare ikke nogen. Aner ikke hvad jeg vil:/ hv kan man gøre for at finde ud af det?
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 986
Tror ikke jeg finder noget hvor jeg ikke kan blive i tvivl..
Og tror det bunder i, at jeg er usikker på, om jeg kan blive dygtig nok til det. Men sådan er jeg med alt... Da vi skulle have hund var jeg bange for jeg ikke kunne finde ud af at have/opdrage hund...
- nu ved jeg ikke om du føler at det er helt ved siden af. Men jeg bliver i hvert tilfælde hvor jeg er. Lige så meget for at vise mig selv at jeg godt kan!
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 83 Svar: 748
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 986
Jeg startede på læreruddannelsen først. Efter første praktik vidste jeg bare at det ikke var det jeg skulle,,, mest fordi jeg var endt i en rigtig skod-gruppe!! Hvor den ene slet ikke dukkede op de dage han skulle undervise..
For mig var det mest uddannelsen jeg synes var dårlig.
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 7 Emner: 60 Svar: 677
Jeg er vild med mennesker, og er ikke dårlig til mit job... Men det er bare slet ikke det, jeg brænder for... Det føles så ærgerligt, tanken om, at det måske bliver det jeg skal lave de næste 40-50 år...
maj 2012
maj 2012
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.753
Jeg har lige siden jeg var barn, ville være frisør og afsluttede også grundforløbet på frisørskolen i 2006. Men at finde elevplads i København er at skyde sig selv i foden, for der er SÅ mange om de få ledige pladser.
Derfor havde jeg egentlig gjort op med mig selv at så snart jeg har har født her i november og junior er gammel nok til at starte i vuggestue til næste år, så ville jeg i stedet starte på HG og tage uddannelsen som butiksassistent, da det også er det jeg laver nu. Jeg havde gået og sagt til mig selv at det var et okay alternativ til frisør, men jeg kan virkelig mærke at jeg i længden slet slet ikke vil være ordenlig tilfreds med det.
Såååå.....nu er planen at jeg søger ind på HGV, søger frisørelevplads indtil HGV starter og får jeg en plads, jamen så starter jeg ikke på HG. Får jeg ikke en plads inden HG starter, starter jeg på HG og bliver ved med at søge frisørelevplads ved siden af og dukker der en op mens jeg går på HG, så dropper jeg ud af HG.
Jeg er blevet enormt stædig nu, for nu VIL jeg sgu have min drømmeuddannelse. Der må jo være noget om snakken, når jeg har ville være frisør lige så langt tilbage jeg kan huske og det stadigvæk hænger fast, nu hvor jeg har rundet de 27 år.
For mig er det vigtigt at føle efter i sømmene om det virkelig også er dét man gerne vil, når man starter på en uddannelse. For selvfølgelig er det dybt åndssvagt at bruge 4 år +/- på noget man i virkeligheden slet ikke brænder for og egentlig ikke vil i længden. Mærk efter hvad DU virkelig gerne vil.
Har du ikke noget du har haft som interesse eller lignende, gennem dit liv?
maj 2012
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 179
Men du burde tage dig god tid, finde ud af hvad dine interesser er, hvad motiverer dig og gør dig glad.
Min studievejleder har snakket om en DISC test, den skulle være rigtig god og have hjulpet mange mennesker som havde svært ved at finde ud af "hvem de er".
Den koster dog lidt over 400 bobs, men har hørt at den skulle være alle pengene værd. (Har ikke selv prøvet den). Ellers findes der også mange andre gratis tests du kan prøve at lege med, måske hjælper de.
Du har vel sikkert også prøvet jobkompasset for at få inspiration?
maj 2012
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 179
Nu ved jeg ikke hvor lang tid du har igen på din nuværende uddannelse, men hvis det er indenfor overskuelig tid, er det en fordel at have afsluttet den, så man har den med i baggagen fremfor at have opgivet flere uddannelser. Tiden du bruger på at afslutte den, kan du jo så bruge på at tænke ekstra lang tid over hvad du i virkeligheden vil.
kender i det?