{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.120 visninger | Oprettet:

Nogen folk med små hunde :-( {{forumTopicSubject}}

Over for os bor 2 "unge" piger med deres lille chihuahua-fyr og sød er han da når man ser dem lege på plænen.
Knap så sød er han, når man har en hund med han ikke skal hilse på.
Den lille fyr er ALDRIG i snor og når andre (inkl. mig og en Walde der kræver ordentlig hilsemanere, samt ikke kan med hanhunde) kommer gående, ja så mister denne lille fyr alt hørelse og farer afsted mod alle de spændene hunde. Da vi er inde i beboelse området er han faktisk den eneste hund, jeg har oplevet ikke at have snor på (vi har skov, marker og fodboldsbane lige rundt om hjørnet, der bliver de fleste hunde sluppet løs)
Det endte så galt en dag, da den kom bagfra og stak snuden lige i måsen på Walde, der promte vender sig om og starter slagsmål, jeg får skubbet hunden væk og hevet Walde op, med det resultat at min ene hånd fik en del bidsår.
Men det værste var nok pigernes holdning om at jeg har en sindssyg hund, prøvede at forklare han ikke bryder sig om hverken hanhunde eller at blive overrasket på den måde, men nej! Deres fantastiske lille baby skal da rende løs og hilse på alle... fordi han er LILLE og sød, jo tak men Walde vil sk*de på om han er lille og sød, får han en uventet snude i måsen, så bliver han sku sur, uanset størrelsen på hunden!
Forstår ikke at de tør, sidste uge var det en slædehund (agtig noget) der sagde fra, da den lavede samme nummer og jeg tænker bare, havde den fået fat, så var det da gået helt galt!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen folk med små hunde :-(
  • #2   9. sep 2013 Jeg var os gået sammen med andre hundeejere i beboelsen også klage til foreningen, de kan både få frataget retten til at holde hund eller blive smidt ud.

  • #3   9. sep 2013 Jeg kan virkelig ikke se hvad størrelsen på hunden har noget med det her at gøre?? Eddie er engang blevet overfaldet af en border collie uden snor, så folk med større hunde kan altså også være uansvarlige..

  • #4   9. sep 2013 Fik måske også generaliseret lidt her, der er bare nogle stk. med små hunde herude, der giver udtryk for at fordi det er små hunde, så må de alt. Har da også oplevet nogle ubehagelige situationer med store hundeejere, så det er selvfølgelig ikke størrelsen der afgør det

  • #5   9. sep 2013 Er enig med de andre, størrelsen på en løs hund er ikke så vigtig. Der er lige irriterende, at blive mødt af en ustyrlig løs hund, uanset om den er lille eller stor, når ens egen hund ikke er så begejstret for fremmede, løse hunde.
    I går blev vores ene hund mødt af en stor labrador på trappen op til vores hus, og min mand skældte gevaldigt ud på ejeren, som bor overfor. Han tog hunden i snor, men for en time siden så jeg ham igen med hunden 30-40 m foran.


  • #6   9. sep 2013 Hvorfor er størrelsen ikke vigtig?
    Hvis en chihuahua springer i ansigtet på min GD og han siger fra, så ved jeg sq ikk hvor meget chihuahua der er tilbage... Og min vovse får højst sandsynligvis skylden.

    Klag sammen med andre hunde ejere...! Det er ikke iorden, at deres hund skal genere jer andre...


  • #8   9. sep 2013 Jeg ville klage, for min hund skulle i hvert fald ikke klandres for at sige fra, hvilket den højst sandsynligt ville blive.

  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #11   9. sep 2013 Fyi er en Papillon også en "lille hund" for virkelig mange mennesker, så du er selv i "mennesker med små hunde" kategorien. Men er enig i at man altid har snor på sin hund, især hvis den er til gene.

    Når vi møder fremmede hunde på vores ture tager vi altid Luna i snor.Selvom hun er "en lille bitte hund" og at hun er for kujon agtig til at gøre skade på nogen. Vi tager hende i snor fordi Luna er en hystade. Sådan en hund der løber hen og gør og gør. Og hopper rundt om hunde/mennesker hun ikke kender - i en tilpas afstand. Som hopper en meter bagud hvis den hun gør af, kigger på hende - og så bare gør mere. Som bli'r ved og ved...

    Vi ved at hun aldrig kunne gøre den vilde skade på et andet dyr - men med den opførsel hun ligger for dagen (og som vi ikke har opdraget ud af hende) så ligger hun sgu op til nogle skrammer. Og det er vores ansvar at sørge for at hun ikke får bank og at der ikke er en hønsehunds ejere der bliver sat i en dum situation. Det er vores ansvar hvis vi mister hende fordi der er en hund der får nok af hystaden - og derfor tager vi hende altid i snor.

    Lyder lidt som den chihuahua du skriver om opføre sig som Luna.. Kan du ikke få en, hvis hund ikke har bidt deres, til at fortælle dem dem? Spørge om de kunne tænke sig at hver gang de gik ud af døren at der så kom en kvinde løbende over til dem og bare begynde at råbe og skrige uberettigede skældsord og gloser. Som når de er kommet ud af opgangen, føger med dem et stykke ned af gaden, stadig i fuld gang med at puffe og råbe? Og så forestil dig situationen hvis det var sket 30 gange og du så kommer ud af døren en morgen med kæmpe hovedpine...


  • #13   9. sep 2013 hvor er det ærgerligt at nogle ejere er så uansvarlige. Synd for deres hund, andre hunde og ejere. Og ja jeg må erkende at jeg er helt enig med dig - jeg forstår heller ikke de tør. Naturligvis skal store hunde heller ikke rende over i hovedet på andre hunde det kan også gå galt, men man må da kunne sige sig selv at hvis en stor hund bliver irriteret på sådan en lille og sætter tænderne i den ja så går den altså ret let i stykker. Jeg har 4 små hunde og en stor og naturligvis gælder der samme regler for dem - man løber ikke over til hunden man ikke kender og hvor både hunden og ejeren er okay med det. Mine hunde går ofte fri men alle 5 kommer når man kalder. Jeg hader selv når andres hunde kommer også (også de venlige) for min ene hund Asta bliver meget bange hvis hun ikke får lov at hilse stille og roligt...
    Desværre er nogle ejere bare ufatteligt uansvarlige - dette har jeg både oplevet med ejere af små og store hunde, og jeg tror egentlig mest det handler om idiotiske ejere og ikke hundens størrelse smiley


  • #14   9. sep 2013 Ja Walde er også en lille hund og ligesom Luna kan han være lidt af en hystade. Derfor holdes han også i snor, til vi er alene eller han er med venner, men at lade ham rende rundt mellem alle mulige fremmede uden opsyn, det ville jeg aldrig turde og slet ikke mellem hunde der er større end ham, for så kan jeg da godt se hvem der kommer til skade, derfor forstår jeg heller ikke at de idet hele taget tør at have den holdning.
    De kunne jo sagtens finde nogle hundevenner hvis det er det de ville, i alle de grønne områder vi har og folk herude er generelt rigtig høflige (der er UTROLIG mange hunde i området) og sørger for at der er plads til alle hunde, både dem der kan med alle og de lidt mere besværlige (Walde er i den gruppe) vi er for eks. gode til at dele markerne op, de er indhegnet og folk gør opmærksomme på at der kommer en hund ind og vi finder ud af om nogle skal rykke over til en af de andre marker eller om der kan leges sammen.
    Forstår ikke at de ikke udnytter det fællesskab der er, for mig har det hjulpet i mange ting og så er det jo hyggeligt smiley

    Men tror lige jeg hører om der er andre der føler sig ligeså generet som mig.


  • #15   9. sep 2013 Hvor er det bare træls at de mennesker med små hunde, tror at deres aldrig gør noget og alle elsker deres lille "baby" Det eneste der sker, er at man kommer faktisk til at "hade" de små lorte tæppetisser. Kunne være dejligt hvis man så at de små racer, blev brugt til noget fornuftigt, så blev man måske mere interessert i dem. Mine to "små" bliver behandlet som min collie, de har snor på når vi er på gåture, de bliver trænet hver dag. De skal ikke bare ligge og se lækker ud i sofaen, nej de skal opføre sig ordenligt og gør hvad der bliver sagt. Mange med små hunde bære dem rundt alle stedet, de har altså fået 4 ben, som gerne må bruges smiley

  • #16   9. sep 2013 jeg er derude, hvor jeg sagtens kunne finde på at "sparke" en mindre hund af hysterisk rang væk, for at holde min egen hunds liv kært!

  • #17   9. sep 2013 Marianne smiley
    Når nu du omtaler små hunde "så pænt", vil jeg så sige, at det vi mærker mest til, er de store møjskrumler, som trumler ind over alt!
    Jeg har to "tæppetissere", men har før haft newfoundlændere og schæfer, og vores små, har nøjagtig de samme grænser, som de store havde!

    Jeg synes det er forkert af dig, bare at generalisere på den måde, for der er bestemt stor forskel på hundeejere, hvad enten de har store eller små hunde.


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #18   9. sep 2013 Haha, tak, Isabelle. Jeg tror desværre Lunas er mere:
    <i> "Nåååå, du har snor på, hva?! Jeg ku banke dig anytime, manse!? Du tror du er så stærk bare fordi du er på størrelse med et hus, hva!?</i>
    *hunden kigger på Luna*
    <i>Fuuuuuuuuuunk, ikke så tæt på!! Hold afstand!! Jeg bider!! Jeg har katte influenza!! Bølle!! Kom ikke tættere på!! Min søster banker dig!!!" </i>
    Og lige så snart hunden kigger på Luna stemmer Olivia i fra hendes plads i snoren ved mig:
    <i>"Hva laver du!? Psykopat! Hvis du æder min søster så smadre jeg dig!! Høre du mig?! Hold dig væk fra hende!!" </i>
    Åh gud...

    Engang hentede jeg hende (da vi endnu ikke havde helt styr på indkald), hvor hun stod og var hysterisk overfor en grand danois, og fik sagt lidt for højt "jeg skyder dig, lorte hund.." jeg må ha set meget gal ud, for ejeren af den anden hund så helt forfærdet ud og sagde "nej nej det gør du vel ikke?! Det jo bare en lille hund?!"

    TS, jeg synes det er en rigtig god idé at snakke med de andre...


  • #19   9. sep 2013 Hahaha Matilde det gav en sjov film i hovedet smiley

    Selvfølgelig er det ikke alle små hunde og ejere der er sådan, har mødt flinke på vejen og har en veninde med 6 stk hvor de 5 er yderst velopdragne, den sidste nægter så til det groveste at høre bare en smule efter, men den får så heller ikke den samme frihed som de andre af den grund.

    Den danske kæmpe: Der kan jeg sgu godt forstå dig!


  • #20   9. sep 2013 Lillian fuldstændig enig i at små som store racer skal ha samme grænser. Jeg skrev det med et smil på læberne, jeg har selv en malteser og en løwchen, så jeg er en af dem med små hunde smiley men behandler dem på lige måde som min collie. Du ved sikkert godt hvilke typer hundeejer der er tale om her, i denne tråd, det er de uansvarlige ejer. TS kunne såmen også ha skrevet at det var store hunde, der var tale om, det giver det samme i den sidste ende. Jeg bliver jo nødtil at "generalisere" lidt, da jeg ikke kender navnene på alle dem, med små hunde, som er uansvarlig hundeejer. Men der er da heldigvis mange som er ansvarlig småhundsejer smiley

  • #22   9. sep 2013 Jeg er en af de ansvarlige småhundeejer. Min jack russell er velopdragen, gør ikke udfald mod andre hunde, gør ikke af dem, og gå forbi andre hunde på gaden uden at se til den side hvor de er. men det er da ikke kommet af sig selv, det kræver faktisk, at man træner med sin lille tæppetisser

  • #23   9. sep 2013 Du fik lige en "jeg er enig" af mig smiley

  • #24   9. sep 2013 Har nu altid min i snor, hvor vi kan møde andre. Ikke fordi hun gør noget, mere fordi mange er bange for racen..

  • #25   9. sep 2013 Det er ellers en rigtig flot race du har Lars, men har også hørt en del synes de ser så farlige ud

Kommentér på:
Nogen folk med små hunde :-(

Annonce