{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

Rettigheder {{forumTopicSubject}}

Jeg har en nabo som nu har fået mine børn til at være meget bange for ham, er der nogen som er inde i rettigheder ang fraflytning af lejebolig som vil være sød at sende mig en PB...????

Skal lige siges at Politiet er kontaktet men kan intet gøre når han ikke har været fysisk over for dem... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rettigheder
  • #1   14. aug 2013 Hvad mener du med rettigheder? Man har jo altid lov til at flytte?

• #2   14. aug 2013 Mener du at flytte før tid ellerhvordan skal det forståes med rettigheder..? Må man spørge hvad der er sket?

• #3   14. aug 2013 Ja han er en meget ubehaglig person, han larmer meget men brokker sig over min datter leger udenfor eller indenfor det er lidt svært at forklare, men generelt har formået at gøre mine børn på 8-14 og 15 bange for ham..

De er utrykke og hver gang de 2 på 14 og 15 er her er stemningen ikke rar mere da jeg skal stoppe dem bare i at grine hvis vi ser AFV, ellers bliver der skruet helt op for musikken og så tramper han rundt...

Søndag kl lidt over 6 om morgenen trampede han rundt i hans gang (hvilket ligger lige op ad min stue som jeg sover i) frem og tilbage åbne hoveddøren smække den i, flere gange frem og tilbage ud på badeværelset åbne alle skabe for at smække dem i igen, trampe og mener virkelig TRAMPE rundt i gangen igen, dette er sket efter jeg har klaget over ham til udlejer, nu har jeg fået nok og vil gerne væk herfra så hurtigt som muligt, men min udlejer siger han har fået en opsigelse, men den er på 1 år, og nægter at være her når min datter intet kan...

Har så fundet en ny lejlighed og nu er udlejer så kommet på banen at han ikke vil af med mig som lejer fordi jeg sørger for huset og haven ikke ligner en udlejningejendom, men prøver hele tiden at overtale mig til at blive, men det vil jeg ikke mere, da jeg er total udmattet og ikke magter at være en sur kælling over for børnene mere... smiley

• #4   14. aug 2013 Hov jeg meldte ham til politiet for at RÅBE efter min datter på 8 år så hun endte med at sidde på værelset en hel dag og hver gang hun bare hørte ham hvis hun var ude for at tisse så smuttede hun ind på værelset igen...

Hun siger mor kan vi ikke snart komme væk fra naboen han er ikke rar, og jeg er bange for ham...

• #5   14. aug 2013 Altså hvis du vil flytte så flytter du.

• #6   14. aug 2013 Hvad er din opsigelse?

• #7   14. aug 2013 Ja har osse skrevet under på lejekontrakten på den nye lejlighed, men som nuværende udlejer sagde den kunne jeg da bare anulere, men det vil jeg ikke...

Og han bliver ved med at presse mig for at blive, men skriver til ham at jeg ikke magter det og det gør børnene heller ikke... smiley

• #8   14. aug 2013 3 mdr...

• #9   14. aug 2013 Du er han lejer ikke hans ven.
    Aflever en skriftlig opsigelse til om tre måneder. Har du et overlap hvor du står med to lejligheder, så kan udlever forsøge at udleje den inden og der ved slipper du for huslejen hvis en ny lejer flytter ind.

• #10   14. aug 2013 Fuldstændig enig med Ginne - meget længere er den jo ikke.

• #11   14. aug 2013 alternativt kan udlejeren sige naboen op ....

• #12   14. aug 2013 Det har han gjort med et år... Men magter overhovedet slet ikke bare at bo her i en uge mere... smiley

Jeg er kørt helt ned til sokkerne, har brugt det meste af Juli måned ved åen bare for ikke at være hjemme...

• #13   14. aug 2013 Jamen, hvis han må beholde dig, så må han smide din nabo ud med kort varsel. Det kan faktisk lade sig gøre når der er trusler og vold og generel dårlig opførelse indblandet.

Der har min gamle boligforening i hvert fald på et tidspunkt sagt at enten skulle tonen lægges om eller også skulle de flytte meget hurtigt.

• #14   14. aug 2013 Skal lige siges at udlejer har brugt de sidste 5 år på at få ham ud og det kan bare ikke lade sig gøre, for han kender sine rettigheder og har en pisse god advokat...

Jeg er ikke den første der må flygte/flytte herfra... smiley

• #15   14. aug 2013 Lyder da som om han har en skrue løs.Ja både nabo og udlejer.. Det dur jo ikke det der

• #16   14. aug 2013 Nej derfor jeg vil væk hurtigere end hurtigt... Magter det ikke mere er ikke engang glad mere... smiley

Havde udlejer været ærlig fra starten ville jeg slet ikke have lejet den...

Men han løj om hvorfor tidligere lejer er flyttet, han sagde hun ikke havde råd til at blive boende, men både hun og andre der kender enten tidligere lejer eller udlejer siger hun er flyttet pga naboen...

• #17   14. aug 2013 Det kan bare et eller andet sted ikke passe jeg ingen rettigheder har ang at få enten opsigelsen nedsat eller andet bare et eller andet... smiley

• #18   14. aug 2013 Stakkels dig det er jo helt sindsygt! Kan godt forstå dine børn bliver bange, det er klart du er nød til at flytte..

Havde det være mig var der erklæret åben KRIG! Så skulle han få lov at høre hvad det vil sige at have en larmende, brokkende, sur nabo! Men jeg har jo heller ikke børn jeg skal tage hensyn til smiley

• #19   14. aug 2013 Jeg magter ikke den kamp for ved det går ud over børnene...

Men at have en lækker have som den er blevet nu og hun så ikke engang kan lege i den og hygge sig er ikke fedt...

Og søvn bliver så osse en mangel vare da han vækker mig tidligt om morgenen og kan så lige finde på at tage en trampe tur kl 23-23.30...

• #20   14. aug 2013 Hvornår skal du så flytte i din nye lejlighed?

• #21   14. aug 2013 SÅ hurtigt som jeg overhovedet kan pakke...

Har sagt det til udlejer at jeg flytter han vil bare ikke af med mig... Men ærligt det kan ikke være mit problem...

Kontakter en advokat i morgen så må vi se hvad der sker...
    Og ellers så betaler jeg da bare og smiler...

• #22   14. aug 2013 Jeg har knægte der har restureret hele have som en fødselsdags gave til mig, klart han er glad for mig...

Og de var gartnere... Og den ene er selvstændig og han siger det hele ville have kostet mig 10000 kr hvis det ikke var en fødselsdags gave...

Så jeg skal bare gå og nusse rundt i bedene for at de ser pæne ud...

• #23   14. aug 2013 Nej, selvfølgelig kan det ikke være dit problem - udlejer kan ikke bestemme, hvornår du flytter, - selv om man selvfølgelig skal betale husleje i opsigelsesperioden, hvis han ikke får genudlejet inden de 3 måneder. Jeg smed også mange penge i min forrige have - rigtig mange penge - men det får man ikke noget for, når man flytter desværre.

• #24   14. aug 2013 Jeg mener bare at der burde være rettigheder ved den person som bliver chikaneret og ikke vil bo i lejligheden mere, og at det ikke kun er den der chikanerer der har rettigheder...

Men det ender jo nok med at jeg bare betaler og smiler...

• #25   14. aug 2013 Ja, det har du ret i - om der kan findes undtagelser i forhold til ikke at overholde sin kontrakt i de tilfælde - det aner jeg simpelthen ikke, men hvis du hører din advokat, så ved vedkommende det forhåbentlig. For ellers er der LLO, men det er heller ikke billigt, og det tager tid hos dem. Så ender det med, at din kontrakt er udløbet alligevel.

• #26   14. aug 2013 Bente du skrev det som jeg tænkte men ikke kunne få ud...

Jeg er konstant træt gnaven og ikke rar at være i nærheden, men nu kan jeg se en udvej så håber humøret snart kommer tilbage... Altså det gode...

• #27   14. aug 2013 Jo, det skal nok komme igen smiley Men det tror da fanden, man er sur og gnaven, når man er fredløs i sit eget hjem. Lige præcis i ens hjem skal man have "helle".

• #28   14. aug 2013 Ja men det får jeg i den nye lejlighed...

Men bare det jeg hører bump eller trampen andre steder kan få min hjerte til at banke hårdt... smiley

• #29   14. aug 2013 Øv altså - føler med dig!

• #30   14. aug 2013 Åh Anika hvor bliver det bare rart for dig at komme væk der fra det er bare ikke rart at min ikke kan være i fred og føle sig tryg i sit eget hjem

Jeg er lige selv flytte fra en virkelig slem opgang med voldsom høj musik på alle tidspunkter af døgnet råben og skrigen. Og når man endelig klager så bliver man truet af helvet til har simpelhen følt mig så utryg i den lejlighed
    Det er heldigvis fortid fra i dag da jeg fra dagens dato er flyttet i drømme lejligheden smiley

• #31   14. aug 2013 Øv smiley kan udlejer ikke komme efter ham fordi han mister andre lejere på ham? Der må da også være noget der, hvis udlejer står med en hel bolig hvor alle lejligheder undtagen én er tom?

• #32   14. aug 2013 Vi har også udlejningsejendomme og tro mig det er ikke nemt at slippe af med en uønsket lejer hvis han betaler huslejen rettidigt hver måned. Lige nu står vi med en smadret lejlighed hvor denne måneds husleje ikke er betalt og lejeren er forsvundet, hvad gør man så? hvor sender man en rykker hen? Hvornår kan vi leje den ud igen? Det er nærmest umuligt at sætte en lejer ud og ifølge lejeloven kan man kun opsige en lejer hvis man selv vil bebo lejemålet og så skal lejer have et års varsel.
    Vi har to gange før stået med op til tre måneders ubetalt husleje og en smadret lejlighed hvor vi ikke engang kunne hive dem i retten for de ejede ikke en rød reje selv indbo var købt på afbetaling.
    Vores tab har været på ca.40.000 kr. så jeg tror at din udlejer står i samme situation.

• #33   14. aug 2013
    til Benjamin rud k
    Ked af det på jeres vejene og forstår hvor hårdt det må være... vis i overvejer at udleje igen kan i gøre det som mange udlejer gør her i Aarhus, 3 mdr. forudbetalt husleje og 3 mdr. depositum så er man dækket lidt mere ind, for vis man er i stand til at betale så mange penge på engang, kunne det måske være at de heller ikke bare stikke af ? og opføre sig "normalt"?

• #34   15. aug 2013 Desværre har vi endnu ikke mødt nogen som har penge til at betale både forudbetalt husleje og depositum, de gange vi har forlangt det er den ikke blevet lejet ud og så er det jo stadig en udgift, desværre. De tre måneders depositum rækker desværre ikke særlig langt når folk ikke passer på tingene øv.

• #35   15. aug 2013 Den nye lejlighed har jeg fået lov til at leje uden indskud, fordi han ved hvem jeg er og hvor meget jeg har ordnet i den gamle lejlighed, og har holdt alt udenfor, for naboen laver ikke en disse.

Og nej det er ikke nemt for en udlejer at smide en lejer ud, så det hedder flytning til mig.

• #36   15. aug 2013 Det er bare rigtig trist både for dig og din udlejer som helt sikkert også forbander hans uheld da han tog den idiot ind. Trist det skal være så svært at smide nogen på porten som ikke vil indordne sig under normale normer.
    Dejlig for dig at du har fundet en ny lejlighed og du kan slippe for at betale indskud.
    Held og lykke med den nye lejlighed.

• #37   15. aug 2013 Desværre fulgte den idiot med da han købte huset.

• #38   15. aug 2013 åh nej stakkels ham. Måske det var derfor den forrige ejer valgte at sælge smiley

• #40   15. aug 2013 Isabelle det fatter jeg så heller ikke. smiley

• #41   15. aug 2013 Isabella....: lige netop

• #42   15. aug 2013 Det er bare om at se at komme væk. Du og dine børn skal ikke leve sådan længere end højst nødvendigt.

Det er ærgeligt at det må være sådan når nu haven er lavet for dig etc. men det skal ikke holde på dig. Intet bør holde dig tilbage når du er såå kørt ned som du er.

Det er hårdt at flytte men jeg er sikker på at det er såå meget det værd.

Held og lykke

• #43   15. aug 2013 Sanne er ikke i tvivl om det bliver MEGET bedre i den nye.

Var inde ved ham der bliver min nabo og snakke om min datter og alm til tider lidt mere larm.
    Som han sagde hun skal have lov til at være barn, men hvis det blev alt for slemt ville han komme ind ogvtage snakken med os begge.

Kommentér på:
Rettigheder

Annonce