{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.056 visninger | Oprettet:

Er det min eller udlejer forsikring? {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley
Det bliver nok lidt langt, men skal prøve ikke at gå i detaljer..

Sagen er den, at jeg bor til leje.. Jeg har så en voldelig og umulig ekskæreste, som jeg efter 5,5 år i helvede, endelig slap væk fra.
For 14 dage siden opsøger han mig, på min nye adresse, men jeg ønsker selvfølgelig ikke at se ham eller lukke ham ind. Så han sparker døren ind.. Heldigvis hører folk mit skrig, og kommer løbende til opgangen, hvilken heldigvis får ham til at løbe.

Døren er ikke skadet, heller ikke dørkarmen, men listen som låsen sad på, er smadret. Mit forsikringsselskab har haft skadesservice ude og lave en midlertidig løsning, men det skal jo laves til den rigtige løsning.

Mit forsikringsselskab mener at det er udlejer der skal udbedre skaden, men jeg og udlejer mener det er mit forsikringsselskab. Hvad mener I ?

Min eks er selvfølgelig sigtet for ulovlig indtrængen og hærværk, og skal i sidste ende betale skaderne, men indtil sagen kommer for retten, skal vi jo finde ud af, hvilket forsikringsselskab der skal "ligge ud" og kræve erstatningskravet fra ham.

Håber det giver mening smiley
Tak !
Jennifer

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det min eller udlejer forsikring?
  • #1   13. aug 2013 Da vi havde indbrud hvor de havde brudt Døren op var det udlejer(mener det er hans forsikring)

• #3   13. aug 2013 Jeg er ret sikker på at det er din forsikring.
    Det ville være udlejers ansvar hvis døren blot faldt af, fordi hængslerne var dårlige. Dette er ikke tilfældet. Derfor er det din forsikring.

• #4   13. aug 2013 Ring og spørg din forsikring, så får du det helt rigtige svar

• #5   13. aug 2013 Min forsikring mener det ene, udlejers mener noget andet..
    Ulla, døren er ikke smadret...
    Politiet mener det er udlejers forsikring, ligeledes gør formanden for ejerforeningen..
    Men er blevet enig med udlejer om, at min kammerat laver det, og så behøver vi ikke diskutere mere med vores forsikringsselskaber smiley
    smiley

• #7   13. aug 2013 Jeg har en gang haft et mellemværende med en dør.

Der var det boligselskabet der til at starte med skulle sørge for døren kom iorden, men da jeg selv kendte en håndværker, fik jeg lov at sætte denne på og selv klare betalingen, således det var afklaret inden der var afsagt dom

• #8   13. aug 2013 Ulla, nu er det jo ikke et spørgsmål om hvad du havde nægtet eller ej,en et spørgsmål om loven..

Rene :
    Tak for input smiley det er også den løsning vi selv har lavet nu smiley

• #9   13. aug 2013 Jeg vil mene det er exkærestens der reelt står på regningen om han kan få det på hans egen forsikring eller om det er egen lomme skal jeg ikke kunne sige...

• #10   13. aug 2013 Jeg betaler gerne for døren, det er slet ikke det. Det er heldigvis min eks der i sidste ende skal betale pengene tilbage. Så det er slet ikke fordi jeg ønsker at frasige mit ansvar.

• #11   13. aug 2013 Ryan : det er det nemlig smiley men sagen skal for en dommer inden, og indtil da skal pengene ligges ud smiley
    Men vi har fundet en løsning.. Og så sendes regningen med i retten, når jeg og det andet vidne skal ind og vidne.. Men han har allerede erklæret sig skyldig, så det kan ikke vare så længe smiley

• #13   13. aug 2013 Hvis han har erklæret sig skyldig, hvorfor skan den så over retten ?

Bliver der ikke bare afsagt en dom, eller er der andre "ting" med i posen.

Min sag kom kun i retten fordi jeg nægtede mig skyldig i 2 punkter

• #14   13. aug 2013 Ulla. Om det er en ex kæreste eller ej, det spiller vidst ikke nogen rolle. Han er jo brudt ind imod hendes vilje... Det kan da aldrig blive lejers skyld.

• #15   13. aug 2013 Nej det er ikke lejers skyld. Men det er indbrud jo aldrig. Udlejers forsikring skal jo heller ikke dække andre tab lejer har ved indbrud. Det er derfor man altid skal have en forsikring.

Når det så er sagt. Da min tidligere nabo havde indbrud, mens hun var langtids indlagt. Da sørgede boligselskabet for ny lås og at udskifte det vindue, tyven også havde smadret.

Jeg vil tro man blot giver besked til begge forsikrings selskaber og så ordner de det internt. Men indtil da vil jeg dog mene det er udlejer der i første omgang betaler for døren bliver lavet.

• #20   13. aug 2013 Bombom, ved sgu ikke lige hvad kategori man skal sætte det i.

Men manden har ikke adresse der og havde ejer ikke været hjemme, så var det jo blevet betegnet som indbrud eller forsøg derpå...

• #21   13. aug 2013 En dør hører vel næppe til indbo? Og indboforsikring er jo det eneste, man som lejer har. Selve bygningen (hvor jeg mener, døren hører til) er jo udlejers ansvar - og dermed udlejers forsikring, der i første omgang skal betale (og herefter er der så hele regresdelen med den skyldige).

• #23   13. aug 2013 Rene: nej, det er ikke sikkert det kommer i retten så smiley der stod bare i brevet fra politiet at jeg skulle forberede mig på, at jeg skulle være til stede ved evt retssag, for at afgive forklaring. Jeg har søgt politi tilhold, grundet nogle meget ubehagelige sms'er efterfølgende, så tænke at det måske er derfor.. Men ved det ikke smiley

Jeg kan læse, at I er ligeså meget i vildrede som vi er (udlejer og jeg) smiley
    Og hvis jeg ikke havde været hjemme, kan man kun gætte sig til, om han havde sparket døren ind.. (Han viste jeg var hjemme, for Harley stod og kiggede ud af den åbne altandør, hvilket han jo ikke kan når jeg ikke er hjemme)
    Er bare glad for at jeg var hjemme, så Harley ikke skulle få et chok over at døren røg ind smiley

Tak for jeres svar.
    Eksen kommer self til at betale, derfor jeg har lavet et erstatningskrav, og indtil da, så får jeg lavet døren på min regning smiley

• #24   13. aug 2013 Og ja, tænker lidt, at det, set fra politiets vinkel har en anden drejning, grundet de meget truende beskeder jeg modtog dagene optil og efter.. (Jeg svare ikke på noget af det )
    smiley
    Så sidder der sikkert nogen og tænker : hvorfor ikke skifte nummer?
    Men jeg har ikke noget adresse registreret lige pt, og går sygemeldt med posttraumatiskstress, så kommunen kan kun komme i kontakt med mig, på min telefon..
    Men så snart min adresse er flyttet, skifter jeg nummer for 4. gang smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.070
    #25   13. aug 2013 Jeg har en veninde der stod i præcis samme situation, og der var det ikke hendes, men ejerforeningens forsikring der skulle æde den.

Mon ikke din lejekontrakt fastlægger hvem der har ansvaret for døren.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#26   13. aug 2013 Jeg er helt enig med Bente i øvrigt - jeg ville formode det samme!

Mike - indbrud kan man vel godt have selvom man hjemme?!
    Selvom intentionen hér tydeligvis er noget andet.

• #27   13. aug 2013 Blah : lejekontrakten siger at jeg står for indvendig vedligeholdelse, og der er problemet netop, om døren er med dertil.. For min forsikring dækker jo netop kun indbo (og harley)... smiley

• #28   13. aug 2013 Når han alligevel skal betale, så få en dør i det fineste og dyreste træ der kan opdrives smiley Han betaler smiley Så ka`han lære det, ka`han!!!

Nej, jeg ved godt at døren ikke skal udskiftes. Det var bare ment lidt i sjov og lidt i afmagt over at man skal finde sig i den behandling fra en X!!

• #29   13. aug 2013 En yderdør hører IKKE med til indbo eller indvendig vedligeholdelse. Og gik døren af andre årsager i stykker (ælde fx), skulle udlejer også skifte den ud.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#30   13. aug 2013 Så vil jeg tro at det er udlejers/lejeforeningens forsikring der skal dække.

Døren tilhører formentlig ejendommen - det er jo vel i en aller grad blot et tilfælde, at en lejer er tilstede, og kan berette om hvem gerningsmanden er, så crazy eks eller ej, så skal de jo vedligeholde ejendommen.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#31   13. aug 2013 Eller, som Bente skriver, en yderdør er ikke indbo, så derfor kan jeg ikke tro det er dit ansvar/din forsikring.

• #32   13. aug 2013 Jeg vil mene det er udlejers forsikring. Nu er skadevolder tilfældigvis din ekskæreste, men ham er du jo ikke ansvarlig for, på samme måde, som hvis en fuld mand tilfældigt var kommet forbi, og havde smadret døren, sprængt postkassen i luften eller overmalet facaden, eller du havde haft indbrud og døren var blevet brudt op.

Det er jo hverken din eller udlejers forsikring der skal betale, de skal bare lægge ud og så afkræve pengene af din ekskæreste.

Jeg vil kalde det indbrud. Man kan da sagtens have indbrud selvom man er hjemme, og man kan da også sagtens have indbrud uden der bliver stjålet noget.

• #33   13. aug 2013 Det er din udlejers forsikring der skal dække den omkostning.

• #34   13. aug 2013 Jeg har arbejdet i skaderservice virksomheder, og har derfor en smule kendskab, vil jeg selv mene smiley

Der findes to typer forsikringer, bygning og løsøre (indbo).
    Hvis du nu vender bunden i vejret på din bolig, så skal alt det der falder ned, dækkes af din løsøre forsikring. Alt det der "hænger" fast, skal dækkes af bygningsforsikringen. Hoveddøren hænger fast, derfor er det udlejers forsikring der skal dække.

• #35   13. aug 2013 Mette : hahahahaha smiley - hvis bare det fungerede sådan, så skulle jeg både have gitter og hele svineriet på smiley

Som mange a jer siger, så ville je jo netop ikke vide hvem det var, hvis je ikke var hjemme.. (Jeg ville jo have min mistanke, men ville aldrig kunne bevise det..)

Kicki: jeg vender lige lejligheden, og ser smiley men hele bygningen er lidt faldefærdig så tror at vinduer og alt ryger, hvis jeg vender den på hovedet smiley

• #36   13. aug 2013 Da der var en der havde prøvet at bryde ind her var det boligforeningen der ordnede alle tingene der var ødelagte smiley

• #37   13. aug 2013 Lille-My : noget tyder på at det er boligforening/ejerforeningen som egentlig også skulle stå med regningen. smiley
    Det forklare nok også at hverken min, eller udlejers forsikring vil tage den smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#38   13. aug 2013 TS:

Hvordan har du lejet dig ind?

For med sidste besked lyder det ikke som om at din udlejer er en forening?

Hvis nu din udlejer selv ejer/lejen lejligheden, og så lejer den ud til dig, og der er en tredje part i form af en ejer-/lejerforening, der har det egentlige ansvar for døren, som værende en del af ejendommen, så ville jeg nok inddrage dem.

Har også hørt den med at vende lejligheden på hovedet, men der kan jo være undtagelser bestemt i en kontrakt - så kig på den eller giv en kopi af den til dit forsikringsselskab, så kan de måske fastslå hvem der har ansvaret for døren.

Jah, jeg blev lige en smule forvirret over din sidste besked - håber det giver mening smiley

• #39   13. aug 2013 Blah :
    Min lejlighed er en ejerlejlighed som er udlejet til mig.. smiley

Der står i min lejekontrakt at jeg står for indvendig vedligeholdelse..
    Jeg ska ha ringet til formanden for ejerforeningen i morgen, ang min postkasse, så kunne lige høre ham, ved samme lejlighed.. smiley
    Men får bare lavet det på min regning, og sender den regning med, i erstatningskravet.. smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#40   14. aug 2013 Ok - så er jeg helt med smiley

Så vil jeg stadig påstå at det er ejerforeningens forsikring smiley

Inden du selv smider for mange penge i, er du da sikker på at få dem hjem igen, hvis han ikke bliver dømt?
    Som jeg skrev har jeg en veninde der har stået i præcis samme situation, han blev ikke dømt, til trods for at hun var tilstede og genboen så det. Men han blev så heller ikke sigtet, da policen ikke mente det var bevis nok smiley

Håber der kommer styr på det og ham eksen lige tager og skruer gevaldigt ned for "charmen"!!

• #42   14. aug 2013 Blah : han har tilstået.. Der havde regnet den dag, så hele hans str 42 var plantet i perfekt aftryk på døren smiley og hans sko manglede et stykke under sålen, hvilket var tydeligt i aftrykket, og samme sko han blev fanget med smiley
    - så han havde vist ikke så meget valg..
    Efter det var sket, skrev han noget ala "det er hvad der sker".. Så tror den var svær at løbe fra smiley
    Men problemet er self hvis han ikke kan betale.. Man kan desværre ikke klippe håret af en skaldet smiley
    Min far kender en tømre, så det er "kun" materialer jeg skal betale, udover regningen fra skadesservice.

Allergisk: nej, det tænker jeg heller ikke.. Kunne forstå, hvis jeg havde låst mig ude, og JEG havde sparket døren ind, for at komme ind.. Så ville jeg mene at det var min forsikring.. smiley eller ihvertfald egen lomme smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#43   14. aug 2013 Ej men altså...han kunne da lige så godt have lagt et visitkort!

Håber ikke du får penge i klemme og ejerforeningen nupper den. Pas på med indirekte at "vedkender" dig noget, ved at betale en regning...så hellere lade forsikringen bøvle med at inddrive pengene fra ham.

• #44   14. aug 2013 Blah : jeg vil bare så gerne have det ud af verden nu, så min eks ikke længere hænger over mit hovede.. Og sagen kan ikke afsluttes før, at døren er lavet og erstatningskravet ligger på politigården.. Det er "bare" penge, men det er ikke bare mit liv.. Jeg sover så dårligt om natten og tænker hele tiden på det. Så vil så gerne have det ud af verden nu, så jeg kan føle mig fri..
    Så nu fikser jeg en tømre, inden midten af næste uge, så politiet kan have papirerne og mit erstatningskrav inden onsdag.. Så han er ude af mit liv:-)

• #45   14. aug 2013 "Så nu fikser je en tømre".. Haha.. Jeg får fat i en, som kan fikse døren smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#46   14. aug 2013 Hahaha, ja, du er da vist helt ovre den eks, hvis du sådan går og planlægger at "fikse" en tømrer! Freudian slip smiley

Jeg forstår dig udemærket, det er en balancegang mellem at den slags skal de bare ikke have lov at slippe afsted med og så bare gerne at ville have det ud af verden.
    Ikke at det kan ellers skal gøres op penge, men man når sgu bare et punkt, hvor skide med de kroner, hvis bare man får fred!
    Har selv haft penge i klemme hos en eks, og til sidst fik jeg det sådan, at han kunne beholde dem, stikke dem op hvor solen ikke skinner, og lade mig være...al den tid, energi og arrigskab var bare ikke de par tusinde værd!
    Så hvis du er afklaret, ikke ruineres og bare gerne vil lukke den og videre, så synes jeg det fint smiley

...spørgsmålet er jo også lidt hvor meget sådan en eks skal have lov at blive ved med at fylde...hvis den er hurtigt lukket ved selv at fikse det, frem for bøvl frem og tilbage over lang tid hvor det fortsat vil være en vej tilbage ind i dit liv, så forstår jeg godt dit valg smiley

Også selvom den lille hævngerrige satan på min skulder ville gnide sine små fede fingre af ren og skær fryd, hvis han fik lov at betale hele gildet...gange ti. Med penge tjent under tvangsarbejde i kachotten. Evt i Sibirien.

Men, den bedste "hævn" er nu at komme videre, have det godt og være god ved sig selv. Og en tømre, evt. smiley

• #47   14. aug 2013 Blah : Griner !! smiley da jeg læste den igennem anden gang, nåede jeg lige at tænke "sikke en hævn! Han smadre døren, og jeg fikser den tømre der kommer" smiley

Det er nemlig lige præcis en fin balance gang, og synes han har spildt mere end rigeligt af mit liv.. Især når jeg tænker på, at jeg mødte ham, da jeg var 21 og nu er 27.. Puh hvor jeg føler jeg er gået glip af meget..
    Men uden ham, havde jeg ikke haft hverken Chili eller Harley, så lid godt kom der da ud af det smiley

Jeg bliver ruineret af at skulle betale de penge, men igen, det er bare penge. Hellere lykkelig og flad, end ulykkelig og med penge..
    Jeg skulle ha været på ferie den 26. med en kammerat, men det må blive en anden gang, nu skal denne sag gemmes væk smiley

Jeg ville ønske at den perfekte hævn fandtes, men som du selv skriver, den bedste hævn er at komme videre.
    Mit liv er skønt nu, hans blot sørgeligt.. Han tror han vandt, men jeg har vundet stort på det plan smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#48   14. aug 2013 Jamen jeg kender det så godt smiley

Og ja, den der ler sidst, ler bedst, så må vi jo se hvor langt sådan en "mand" kommer her i livet, ved at kunne sparke døre ind...hvilken sejr og hvilken bedrift! Phøøh!!

Forstår udemærket dit valg, men jeg håber du kan få din ejerforeningen til at æde den så du kan komme på hvad der lyder som en velfortjent ferie smiley

Og ja, hvis tømre-fyren er et skår, så fiks ham da smiley Hvor ville det være så grineren hvis du møder din ex' afløser, fordi han fik banket den dør ind smiley der er jo ingen der sladre, hvis han lige skriver udgifter fra første date på erstatningskravet til ex'en, han kunne angive det som "mandetimer"...;)

• #49   15. aug 2013 Blah : jeg sidder simpelthen og griner med mig selv, når jeg læser dine besvarelser.. Du forstår virkelig at skrive tingene smiley

- du har lagt den perfekte plan, og sikkert allerede tænkt den igennem til mindste detalje.. Min tråd, er blevet det rene Olsen Banden smiley

Men du har så evigt ret.. Jeg går på jagt efter en tømre. Ikke bare en tømre, nej en LÆKKER tømre smiley intet mindre kan gøre det !

Formanden for ejerforeningen tager selvfølgelig ikke telefonen, men giver ham lige til i morgen.. smiley

Kommentér på:
Er det min eller udlejer forsikring?

Annonce