Er det min eller udlejer forsikring? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Det bliver nok lidt langt, men skal prøve ikke at gå i detaljer..
Sagen er den, at jeg bor til leje.. Jeg har så en voldelig og umulig ekskæreste, som jeg efter 5,5 år i helvede, endelig slap væk fra.
For 14 dage siden opsøger han mig, på min nye adresse, men jeg ønsker selvfølgelig ikke at se ham eller lukke ham ind. Så han sparker døren ind.. Heldigvis hører folk mit skrig, og kommer løbende til opgangen, hvilken heldigvis får ham til at løbe.
Døren er ikke skadet, heller ikke dørkarmen, men listen som låsen sad på, er smadret. Mit forsikringsselskab har haft skadesservice ude og lave en midlertidig løsning, men det skal jo laves til den rigtige løsning.
Mit forsikringsselskab mener at det er udlejer der skal udbedre skaden, men jeg og udlejer mener det er mit forsikringsselskab. Hvad mener I ?
Min eks er selvfølgelig sigtet for ulovlig indtrængen og hærværk, og skal i sidste ende betale skaderne, men indtil sagen kommer for retten, skal vi jo finde ud af, hvilket forsikringsselskab der skal "ligge ud" og kræve erstatningskravet fra ham.
Håber det giver mening
Tak !
Jennifer
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Det ville være udlejers ansvar hvis døren blot faldt af, fordi hængslerne var dårlige. Dette er ikke tilfældet. Derfor er det din forsikring.
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 4 Emner: 50 Svar: 253
dec 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 51 Svar: 962
Ulla, døren er ikke smadret...
Politiet mener det er udlejers forsikring, ligeledes gør formanden for ejerforeningen..
Men er blevet enig med udlejer om, at min kammerat laver det, og så behøver vi ikke diskutere mere med vores forsikringsselskaber
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Der var det boligselskabet der til at starte med skulle sørge for døren kom iorden, men da jeg selv kendte en håndværker, fik jeg lov at sætte denne på og selv klare betalingen, således det var afklaret inden der var afsagt dom
dec 2008
Rene :
Tak for input det er også den løsning vi selv har lavet nu
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.384
dec 2008
dec 2008
Men vi har fundet en løsning.. Og så sendes regningen med i retten, når jeg og det andet vidne skal ind og vidne.. Men han har allerede erklæret sig skyldig, så det kan ikke vare så længe
jan 2006
Bliver der ikke bare afsagt en dom, eller er der andre "ting" med i posen.
Min sag kom kun i retten fordi jeg nægtede mig skyldig i 2 punkter
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 243
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Når det så er sagt. Da min tidligere nabo havde indbrud, mens hun var langtids indlagt. Da sørgede boligselskabet for ny lås og at udskifte det vindue, tyven også havde smadret.
Jeg vil tro man blot giver besked til begge forsikrings selskaber og så ordner de det internt. Men indtil da vil jeg dog mene det er udlejer der i første omgang betaler for døren bliver lavet.
jan 2006
Men manden har ikke adresse der og havde ejer ikke været hjemme, så var det jo blevet betegnet som indbrud eller forsøg derpå...
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
dec 2008
Jeg kan læse, at I er ligeså meget i vildrede som vi er (udlejer og jeg)
Og hvis jeg ikke havde været hjemme, kan man kun gætte sig til, om han havde sparket døren ind.. (Han viste jeg var hjemme, for Harley stod og kiggede ud af den åbne altandør, hvilket han jo ikke kan når jeg ikke er hjemme)
Er bare glad for at jeg var hjemme, så Harley ikke skulle få et chok over at døren røg ind
Tak for jeres svar.
Eksen kommer self til at betale, derfor jeg har lavet et erstatningskrav, og indtil da, så får jeg lavet døren på min regning
dec 2008
Så sidder der sikkert nogen og tænker : hvorfor ikke skifte nummer?
Men jeg har ikke noget adresse registreret lige pt, og går sygemeldt med posttraumatiskstress, så kommunen kan kun komme i kontakt med mig, på min telefon..
Men så snart min adresse er flyttet, skifter jeg nummer for 4. gang
mar 2011
Følger: 1 Svar: 1.070
Mon ikke din lejekontrakt fastlægger hvem der har ansvaret for døren.
mar 2011
Mike - indbrud kan man vel godt have selvom man hjemme?!
Selvom intentionen hér tydeligvis er noget andet.
dec 2008
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.617
Nej, jeg ved godt at døren ikke skal udskiftes. Det var bare ment lidt i sjov og lidt i afmagt over at man skal finde sig i den behandling fra en X!!
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
mar 2011
Døren tilhører formentlig ejendommen - det er jo vel i en aller grad blot et tilfælde, at en lejer er tilstede, og kan berette om hvem gerningsmanden er, så crazy eks eller ej, så skal de jo vedligeholde ejendommen.
mar 2011
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
Det er jo hverken din eller udlejers forsikring der skal betale, de skal bare lægge ud og så afkræve pengene af din ekskæreste.
Jeg vil kalde det indbrud. Man kan da sagtens have indbrud selvom man er hjemme, og man kan da også sagtens have indbrud uden der bliver stjålet noget.
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.421
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 399
Der findes to typer forsikringer, bygning og løsøre (indbo).
Hvis du nu vender bunden i vejret på din bolig, så skal alt det der falder ned, dækkes af din løsøre forsikring. Alt det der "hænger" fast, skal dækkes af bygningsforsikringen. Hoveddøren hænger fast, derfor er det udlejers forsikring der skal dække.
dec 2008
Som mange a jer siger, så ville je jo netop ikke vide hvem det var, hvis je ikke var hjemme.. (Jeg ville jo have min mistanke, men ville aldrig kunne bevise det..)
Kicki: jeg vender lige lejligheden, og ser men hele bygningen er lidt faldefærdig så tror at vinduer og alt ryger, hvis jeg vender den på hovedet
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.322
dec 2008
Det forklare nok også at hverken min, eller udlejers forsikring vil tage den
mar 2011
Hvordan har du lejet dig ind?
For med sidste besked lyder det ikke som om at din udlejer er en forening?
Hvis nu din udlejer selv ejer/lejen lejligheden, og så lejer den ud til dig, og der er en tredje part i form af en ejer-/lejerforening, der har det egentlige ansvar for døren, som værende en del af ejendommen, så ville jeg nok inddrage dem.
Har også hørt den med at vende lejligheden på hovedet, men der kan jo være undtagelser bestemt i en kontrakt - så kig på den eller giv en kopi af den til dit forsikringsselskab, så kan de måske fastslå hvem der har ansvaret for døren.
Jah, jeg blev lige en smule forvirret over din sidste besked - håber det giver mening
dec 2008
Min lejlighed er en ejerlejlighed som er udlejet til mig..
Der står i min lejekontrakt at jeg står for indvendig vedligeholdelse..
Jeg ska ha ringet til formanden for ejerforeningen i morgen, ang min postkasse, så kunne lige høre ham, ved samme lejlighed..
Men får bare lavet det på min regning, og sender den regning med, i erstatningskravet..
mar 2011
Så vil jeg stadig påstå at det er ejerforeningens forsikring
Inden du selv smider for mange penge i, er du da sikker på at få dem hjem igen, hvis han ikke bliver dømt?
Som jeg skrev har jeg en veninde der har stået i præcis samme situation, han blev ikke dømt, til trods for at hun var tilstede og genboen så det. Men han blev så heller ikke sigtet, da policen ikke mente det var bevis nok
Håber der kommer styr på det og ham eksen lige tager og skruer gevaldigt ned for "charmen"!!
dec 2008
- så han havde vist ikke så meget valg..
Efter det var sket, skrev han noget ala "det er hvad der sker".. Så tror den var svær at løbe fra
Men problemet er self hvis han ikke kan betale.. Man kan desværre ikke klippe håret af en skaldet
Min far kender en tømre, så det er "kun" materialer jeg skal betale, udover regningen fra skadesservice.
Allergisk: nej, det tænker jeg heller ikke.. Kunne forstå, hvis jeg havde låst mig ude, og JEG havde sparket døren ind, for at komme ind.. Så ville jeg mene at det var min forsikring.. eller ihvertfald egen lomme
mar 2011
Håber ikke du får penge i klemme og ejerforeningen nupper den. Pas på med indirekte at "vedkender" dig noget, ved at betale en regning...så hellere lade forsikringen bøvle med at inddrive pengene fra ham.
dec 2008
Så nu fikser jeg en tømre, inden midten af næste uge, så politiet kan have papirerne og mit erstatningskrav inden onsdag.. Så han er ude af mit liv:-)
dec 2008
mar 2011
Jeg forstår dig udemærket, det er en balancegang mellem at den slags skal de bare ikke have lov at slippe afsted med og så bare gerne at ville have det ud af verden.
Ikke at det kan ellers skal gøres op penge, men man når sgu bare et punkt, hvor skide med de kroner, hvis bare man får fred!
Har selv haft penge i klemme hos en eks, og til sidst fik jeg det sådan, at han kunne beholde dem, stikke dem op hvor solen ikke skinner, og lade mig være...al den tid, energi og arrigskab var bare ikke de par tusinde værd!
Så hvis du er afklaret, ikke ruineres og bare gerne vil lukke den og videre, så synes jeg det fint
...spørgsmålet er jo også lidt hvor meget sådan en eks skal have lov at blive ved med at fylde...hvis den er hurtigt lukket ved selv at fikse det, frem for bøvl frem og tilbage over lang tid hvor det fortsat vil være en vej tilbage ind i dit liv, så forstår jeg godt dit valg
Også selvom den lille hævngerrige satan på min skulder ville gnide sine små fede fingre af ren og skær fryd, hvis han fik lov at betale hele gildet...gange ti. Med penge tjent under tvangsarbejde i kachotten. Evt i Sibirien.
Men, den bedste "hævn" er nu at komme videre, have det godt og være god ved sig selv. Og en tømre, evt.
dec 2008
Det er nemlig lige præcis en fin balance gang, og synes han har spildt mere end rigeligt af mit liv.. Især når jeg tænker på, at jeg mødte ham, da jeg var 21 og nu er 27.. Puh hvor jeg føler jeg er gået glip af meget..
Men uden ham, havde jeg ikke haft hverken Chili eller Harley, så lid godt kom der da ud af det
Jeg bliver ruineret af at skulle betale de penge, men igen, det er bare penge. Hellere lykkelig og flad, end ulykkelig og med penge..
Jeg skulle ha været på ferie den 26. med en kammerat, men det må blive en anden gang, nu skal denne sag gemmes væk
Jeg ville ønske at den perfekte hævn fandtes, men som du selv skriver, den bedste hævn er at komme videre.
Mit liv er skønt nu, hans blot sørgeligt.. Han tror han vandt, men jeg har vundet stort på det plan
mar 2011
Og ja, den der ler sidst, ler bedst, så må vi jo se hvor langt sådan en "mand" kommer her i livet, ved at kunne sparke døre ind...hvilken sejr og hvilken bedrift! Phøøh!!
Forstår udemærket dit valg, men jeg håber du kan få din ejerforeningen til at æde den så du kan komme på hvad der lyder som en velfortjent ferie
Og ja, hvis tømre-fyren er et skår, så fiks ham da Hvor ville det være så grineren hvis du møder din ex' afløser, fordi han fik banket den dør ind der er jo ingen der sladre, hvis han lige skriver udgifter fra første date på erstatningskravet til ex'en, han kunne angive det som "mandetimer"...;)
dec 2008
- du har lagt den perfekte plan, og sikkert allerede tænkt den igennem til mindste detalje.. Min tråd, er blevet det rene Olsen Banden
Men du har så evigt ret.. Jeg går på jagt efter en tømre. Ikke bare en tømre, nej en LÆKKER tømre intet mindre kan gøre det !
Formanden for ejerforeningen tager selvfølgelig ikke telefonen, men giver ham lige til i morgen..
Er det min eller udlejer forsikring?