{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.177 visninger | Oprettet:

Er det min skyld? {{forumTopicSubject}}

Jeg elsker Charlie. Det skal der aldrig nogensinde være tvivl om. Han er mit et og alt, og jeg ville gøre meget for at sikre mig han har det godt og at han trives hvor han bor.

Derfor får jeg også en kæmpe knude i maven når jeg ser min livsglade og meget energiske hund sove næsten tre dage væk, og jeg begynder at mistænke at det er min egen skyld.
At jeg ikke får aktiveret ham nok, så han til sidst bare ikke gider mere og derfor ligger sig til at sove.

Det ville pine mig noget så grusomt hvis han skulle gå hen og blive en inaktiv og træt hund fordi jeg ikke har klaret opgaven som hundeejer godt nok!

Men hvad gør jeg for at hjælpe ham bedst muligt? Jeg kan jo ikke være der for at aktivere ham hele tiden, selvom jeg gerne vil.
Og selvom jeg har lidt aktiverings legetøj (for eksempel foder i en kugle) virker det ikke til at være nok /:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det min skyld?
  • #1   16. maj 2016 Selvfølgelig kan du ikke aktivere ham hele tiden, men hvad gør du for at aktivere ham i hverdagen?

  • #2   16. maj 2016 Som jeg sagde har jeg ikke så meget at aktivere ham med.
    Men altså, jeg har sådan en bold han altid får hans mad i. Og så startede vi til træning igen i torsdags. Og så gåturene


  • #3   16. maj 2016 Så træner vi også tricks en gang i mellem herhjemme. Og søg i haven

  • #4   16. maj 2016 Så giver det jo også sig selv at hunden bliver inaktiv i længden. smiley Går i heller ikke til noget træning? Fodersøg? Den slags kræver jo ikke så meget andet end mad.

  • #6   16. maj 2016 Hvis en meget aktiv hund pludselig bliver træt, kan det være en god ide at tage ham til dyrlægen da det kan betyde, at han har ondt/er syg. Jeg siger ikke, at han ER syg, men at det er en god ide at udelukke dette, inden du sparker dig selv over manglende aktivering smiley

  • #7   16. maj 2016 Det har jeg også tænkt over. Men han spiser og drikker normalt, og er frisk nok når vi er ude og gå eller når der er udsigt til leg.

    Og jeg er lige startet til træning igen efter en lang pause, men ved ikke hvordan jeg skal holde ham igang når jeg f.eks sidder og laver lektier


  • #8   16. maj 2016 Hvorfor mener du at han skal holdes i gang mens du laver lektier ?
    En hund skal jo ikke aktiveres 24 timer i døgnet. De sover/ligger og slapper af de fleste af døgnets timer, så lad endelig hunden ligge og sove mens du laver lektier.


  • #10   16. maj 2016 Her et lille klip taget fra "myter om hynde"

    Det er en myte, at hunde der sover meget keder sig

    At kede sig er ikke reelt noget hunde foretager sig. De gør simpelt hen noget andet inden de begynder at kede sig.

    Det er en myte, at hunde der sover meget keder sig
    At kede sig er ikke reelt noget hunde foretager sig. De gør simpelt hen noget andet inden de begynder at kede sig

    Det er en myte, at hunde der sover meget keder sig
    At kede sig er ikke reelt noget hunde foretager sig. De gør simpelt hen noget andet inden de begynder at kede sig.

    En hund der sover 12-16 timer om dagen, er en sund hund. Gamle hunde og hvalpe sover generelt mere end voksne unge hunde. Husk at stimulere hunden dagligt og give den nye oplevelser engang imellem.


    Det er en myte at hunde der sover meget er syge
    Hunde sover generelt meget og en hund der sover, har brug for at sove, så lad den være i fred.

    Såfremt din hund lige pludselig begynder at ændre sovevaner og sover mere eller mindre end normalt; så skal du tage den til dyrlægen. Tænk efter om I har foretaget jer noget specielt de sidste par dage; haft gæster, været på ferie, været ude, har været på udstilling, trænet, været til konkurrencer etc


  • #11   16. maj 2016 Tak for svarene smiley
    Jeg er egentlig bare bange for at skulle stå men en inaktiv hund, men har fået lidt mere ro i sjælen smiley


  • #13   16. maj 2016 Lige så vigtigt det er at aktivere, lige så vigtigt er det også at hunden får tid til at "fordøje" den aktivering smiley

  • #14   16. maj 2016 Jeg er også obs på ham smiley er rigtig meget pylre mor

  • Griffen
    Griffen Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 93
    #15   16. maj 2016 Lån "sjov på turen med din hund" af Irene Liliequist på biblioteket, der er mange gode ideer til (billig) aktivering. Efter en spændende tur ude, er det helt naturligt at han tager en lang lur smiley

  • #16   17. maj 2016 Altså en voksen hund fiser jo ikke superaktivt rundt hele tiden. Jeg har en 4 årig brugsmodel Dobertæve. Hun er aktiv, når jeg er aktiv, ellers så slapper hun af, leger med sit legetøj eller gumler tyggeben eller ben. Jeg går en tur med hende på 1-1½ time hver morgen. Nogen gange er gåturen kun 45 min, hvis jeg har planlagt at træne ½ times tid med hende inden jeg kører. Om eftermiddagen går vi en kortere luftetur og så træner vi 20-45 min alt efter hvad vi føler os i stødet til og hvad der skal trænes. 2 gange om ugen træner vi på hold (1½ time). Resten af tiden hvor jeg er hjemme trisser hun bare rundt sammen med mig og deltager i hvad jeg nu laver (hus, have og kaniner giver jo en del små daglige job smiley ). Når jeg forlader hende om morgenen får hun en aktivitetsbold med lidt godbidder i, som hun muntre sig med. I week-enderne går vi også morgentur og så er hun ellers bare med i de ting vi laver. De dage vi skal til konkurrence er morgenturen suspenderet.
    Hvis du har fornemmelsen af at din hund er mere træt end den plejer at være så ville jeg også snarere tænke, at han måske skulle tjekkes af en dyrlæge.


  • #17   17. maj 2016 Sover 3 dage i træk??

    Altså hvis det skal forståes bogstaveligt - er det da ret bekymrende



  • #19   17. maj 2016 Helle - ikke bogstaveligtalt smiley han har bare sovet meget smiley


  • #20   17. maj 2016 Og det kan godt være det har noget at gøre med at vi startede træning igen torsdag og havde besøg af to børn fredag

Kommentér på:
Er det min skyld?

Annonce