At være en stor pige... {{forumTopicSubject}}
Jeg er gennem det seneste år blevet en stor pige.
Der er sket nogen ting i mit liv, som har medvirket til dette.
Dog har jeg det egentlig meget godt og har accepteret at sådan er det lige nu.
Men, men, men.... Synes godt nok at man skal hører det meget fra omgivelserne - der kigges, kommenteres og lignende.
Sågar min familie er kommet med meget grove kommentar, til trods for at de selv er store mennesker.
Der blev fundet et billede i dag "Ja, det var dengang du var slank og pæn"... AVS!
Jeg ved egentlig ikke helt hvor jeg vil hen med dette indlæg, måske bare ud med det og sige højt "Jeg er en stor pige, men jeg har det sgu godt og er glad!"
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.985
apr 2013
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 321
Min mor har lånt mig en bil, da jeg så skulle op og hente den, fik hendes kæreste lige vrisset til mig, Selvfølelig så andre ikke hørte det, nå tror du overhoved der er plads i den til dig tyksak... Av!
Det er som om at når man vejer for meget tror folk de har frikort til at kommentere det som det passer dem.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
For nogle år siden tabte jeg mig ret meget, men da jeg lider af en spiseforstyrrelse tog jeg hurtigt det hele på igen. Før var folk rigtig træls omkring min vægt, men efter vægttabet og det hele kom tilbage er folk virkelig begyndt at jokke godt og grundigt i det.
Tror bare nogle har svært ved at acceptere at nogen mennesker er anderledes end dem og det er super træls når de mennesker er i ens familie.
Kan desværre ikke komme med nogen råd, da jeg selv står i situationen - men kan bare sige at jeg ved hvordan du har det.
jun 2013
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 602
apr 2013
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.993
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
jul 2010
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 229
jul 2010
jul 2010
mar 2007
jul 2010
mar 2007
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
jul 2010
aug 2008
jul 2010
dec 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Svar: 497
dec 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Svar: 497
Ang. deres "budskab":Det vil jeg også mene at man bør snakke under 4 øjne, men ikke alle mennesker har den sociale intelligens til at kunne tage denne samtale, og kommer så med disse hints, som ikke er pæne.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.637
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.114
Jeg er 168 høj og vejer 75kg så javist.. Der er da gode depoter her og der, men det hjælper bestemt ikke på det når folk kommer hen og niver en lidt på maven og siger "du har vidst været lidt glad for chokoladen hva? " -.-
maj 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 38
Forstår ikke hvorfor folk blander sig i andres vægt, medmindre at man beder om det direkte.
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Når verden vælter er følelserne hudløse og der er behov for at plastre sjælen til.
Vi er alle forskellige og tackler problemer som vi bedst kan. For hvert et gram vi vejer for meget sidder der et lille "barn" og græder og aldrig har fået forløst sin sorg.
"Sjovt" nok svarer store mennesker sjældent tilbage og hvis, bliver det tit overhørt. Måske kodeordet er: Hold din kæft, du såre mig!
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.873
Jeg havde et par år, hvor jeg blev opereret flere gange, og ikke kunne røre mig ret meget, i forhold til hvad jeg normalt gjorde. Jeg trøstespiste og var inde i en ond cirkel, og tog en del på, og vejede næsten 90 kg. Hvilket var alt for meget til mine 176 cm i højden.
En gang var der en bekendt som sagde til mig, da hun mødte mig på gaden - Gud hvor har du taget meget på. Jeg ville godt nok blive panisk og føle at jeg var klam, hvis jeg selv blev så tyk.
Jeg svarede - Jeg føler mig faktisk heldig, for vægten kan jeg da gøre noget ved. Det er straks sværere at gøre noget ved manglende intelligens.
Et år efter vejede jeg 25 kg mindre pga kostomlægning (og er helt normalvægtig).
Min bekendte er stadig lige så uintelligent, som hun plejer at være.
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.672
Det er så mange ting der er farligt, men der er altså også mennesker som hviler i sig selv på trods af for mange kilo på bagen.
Dernæst: Man skal ikke finde sig i at folk snakker sådan til én. Hvis man ikke siger fra, så bliver de jo ved. Sig til dem hvordan det såre jer - man behøver jo ikke at sparke til en der allerede ligger ned. Desværre er der en del mennesker der har et behov for at skulle kritisere andre
jul 2010
jul 2007
" Vandrende pinde " .....der tror de er Guds gave til menneskeheden , fordi de er slanke ....og tror de kan tillade sig at genere andre........... ( de kan ikke se , hvor " grimme " de selv er )......... og det er bare synd for dem selv....:(
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
Jeg har i en del år været MEGET slank (det meste af mit liv faktisk) Og af en eller anden årsag, synes folk bare det er helt okay at kommentere det negativt...
Ord som fx "vandrende pinde" er fandme ikke mindre sårende end "fede svin"...
Det er aaaaaltid så synd for overvægtige mennesker, hvis folk så meget som kommenterer deres vægt...men er man undervægtig, er der bare frit spil..
BAH!
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 486
Men jeg undre mig i den grad over folk sidder her og siger "Ej det kan man bare ikke tillade sig" og blive opfordret til at kalde folk uintelligent og grim? Tror i ikke det sårer, mindst ligeså meget? I min optik er det meget bedre at sige "Hey, jeg synes faktisk ikke det er sjovt det dér og det gør mig ked af det, selvom jeg ellers er godt tilpas med min krop, så vil du ikke droppe det?"
Ja, altså medmindre det sådan en nar der råber uopforderet af folk på gaden fra bilen, kan jeg altså ikke se grunden til at synke ned på det niveau.
Min kæreste, (K) lille søster har en del kilo ekstra. Og han vil så gerne at hun taber sig, fordi han selv går meget op i sundhed, løb osv, og det kunne være så godt for hende. Det kunne det også, og hun vil egentlig også gerne, men er aldrig kommet igang.. Vi bor langt fra K's familie, så der er desværre ikke mulighed for at han kan støtte hende i sund mad og tage hende med på løbetur som han gerne vil, hvilket resultere i at han ALTID er efter hende. Jeg blev så stik tosset da jeg opdagede det, selvom han gør det i bedste mening.
For et par uger siden var vi til bryllup ved familie og da der bliver serveret kaffe og slik, går jeg op med lillesøsteren for at tage noget, hvor hun siger "Arj, jeg må heller nøjes med det her (3 småkager) når nu K er her - ellers brokker han sige bare!" Jeg blev så... årh, indebrændt på hendes vegne! Så jeg hældte mit slik på hendes tallerken og gik ind og tog min kæreste i ørene og slæbte ham udenfor "DU siger ikke ét ord til M om hendes vægt, forstået?!"
Som i selv forslår er det jo bedre at tage en snak under fire øjne, og det tror jeg min kæreste efterhånden har indset.. Han troede nok bare at lidt stikpiller hist og her, ville provokere hende til at gøre noget, fordi sådan er han selv. Men han kan ikke få hende i gang, hvis hun ikke selv har lyst til at tabe sig/dyrke motion, og det skal han indse, ikke er hans ansvar.
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 486
jul 2010
apr 2007
I dag har jeg en elendig selvtillid... mest pga kommentarer om min vægt... selvom jeg ser forholdsvis normal ud i dag, får jeg stadig kommentarer som "ja ja du er jo ikke ligefrem fed, så tag dog lidt mere at spise"
hvad de ikke kan se, er at jeg spiser det dobbelte af min mand, som er en del større end mig...
Det er ikke okay, at kommentere overvægtiges vægt, men jeg er ved at brække mig over, at det er HELT okay den anden vej....!
aug 2008
apr 2007
Gennem årene har jeg så udviklet en MEGET usund levevej..... men det holder da en smule sul på kroppen....
Ændrede jeg min kost og spiste sundt, ville jeg hurtigt tabe 10 kg, og være tilbage i samme rille....
Det var egentlig ikke det tråden handlede om.... kunne bare ikke lade være at kommentere det
dec 2006
Jeg kunne ikke shoppe med veninderne, jeg fik ikke kæreste osv osv.. jeg synes det var skide hårdt!
Jeg blev mobbet i skolen, dermod havde jeg en mor som altid var SÅ sød.. en dag da jeg stod på vægten og begyndte at græde kom hun og sagde hvad er der i vejen? jeg sagde SE NU! nu vejer jeg 66kg!?!? så kiggede hun på vægten.. ej lille skat altså.. den siger da kun 65 og et halvt.. omg!
For et par år siden fik jeg mavesyre i spiserøret og blev så syg at jeg tabte mig rigtig meget på 3 uger.. vejede 48,1kg til sidst..
Og der kan jeg love for at jeg pludselig kunne nikke genkendede til det T beskriver.. det var HELE tiden.. guuuud hvor er du blevet tynd.. er du ok?!?!? neeeeej hvor er det bare flot.. hvad har du gjort!?
På det tidspunkt var jeg rigtig syg.. og rigtig bange og ville allermest ønske at jeg ikke tabte mig.. troede jo for fanden jeg var ved at kradse af. Jeg var SÅ misundelig på mennesker der var godt i stand... de kunne jo spise? og havde det GODT!
Jeg sad noglegange på cafe og kiggede på overvægtige mennesker og tænkte... hvorfor var jeg ikke bare glad dengang? se hvor godt de har det?
Efter den omgang lærte jeg at fordi man er stor, behøver det ikke betyde at man er ulykkelig ligesom jeg var, og også at tynde mennesker ikke altid har det godt.
Der kan man 1000 grunde til at man ser ud som man gør... det behøver ikke være fordi man er ligeglad med sig selv.
aug 2008
apr 2007
(og det er så grundpillerne i min kost)
jul 2007
Jeg skriver IKKE om ALLE slanke......... men KUN om dem der generer andre.
Der er en væsentlig forskel.........
apr 2007
Det gør det altså ikke mere okay, at jeg kalder Gurli-Magrethe en fed so, bare fordi hun lige har kommenteret min vægt....
jul 2007
Og -T-....... du KUNNE jo også bare lige stryge SO....... *GG*
jun 2013
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 602
Tara Lynn..
That is all
jul 2007
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
Og der fik jeg så nok af min egen mor i torsdag hun er bestemt ikke lille og har svært ved at lade være med at spise slik og chip og stadig tror hun hun er så god fordi hun spiser salat ved hvert måltid!
Ja det hjælper jo så ikke meget når der så også er både sovs og pomfritter osv også!
Men jeg blander mig pænt udenom, hun kan dog godt drille mig lidt og kalde mig bredrøvet men det er også okay for mig!
Men da jeg i torsdags stod og sku hulahoppe med min datter (lige efter vi har spist) kigger hun (godt nok for sjovt, men jeg ved jo det er sandt) på min mave og udbryder men hun pænt henvender mig til min kæreste "årrrh har du lige ser! Hvad hvornår skal det være hun ligner en i 9 månede"
Det blev jeg sku lidt træt af det, og såret og vendte jeg hurtigt mod hende og sagde
"Tak hvad med dig selv sys du ikke snart du har været gravid længe nok selv!!!"
Måske ikke fair men det sys jeg nu heller ikke hun var!
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Om man er undervægtig eller overvægtig - problematikken er præcis den samme, men har et kropsbillede, der ikke lever op til den socialt accepterede og mange finder det ok at kommentere på det. Nogle gange mens man er der.
Jeg selv er vist lidt heldig hvad det angår, tror jeg. Folk ved godt at jeg har det ad helvede til med min overvægt og jeg har aldrig hørt nogle kommentere på den mens jeg har hørt det (er dog ikke det mindste i tvivl om, at der nok skal være folk med en mening jeg bare ikke hører).
Jeg sørger selv for at have en relativ humoristisk og åben tilgang til at jeg er overvægtig, også årsagen dertil og mine frustrationer over det. Det tager meget af brodden.
Jeg sørger for at blive på egen banehalvdel. Synes ikke at jeg er berettiget til at kommentere på andres vægt overhovedet.
Hvad der nogle gange kan undre mig er, når folk jeg er sammen med kommenterer på andres vægt - det kan både være over- eller undervægt. Jeg KAN bare ikke lade være med at føle mig truffet - det har ganske givet noget at gøre med hvor elendigt jeg føler mig tilpas omkring min egen vægt.
Så - tynd eller tyk. Lad os være. Ligesåvel som en meget tynd ikke bare kan æde sig normal, så kan en tyk heller ikke nødvendigvis sulte sig normal...
Same-same.
Jeg tror de fleste slår sig selv rigeligt oven i hovedet med vægten - behøver ikke at andre også gør det.
Og nej, det hjælper ikke nogen til at tage sig sammen...
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.527
Jeg er midt i mellem, på den ene side genere det mig at være overvægtig, men mest pga alle andres latterlige kommentarer osv. På den anden side har jeg det fint med at være som jeg er. Ville ønske jeg havde noget selvtillid og selvværd men jeg aner ikke hvordan jeg nogensinde skulle få det
Jeg fatter virkelig ikke hvordan folk kan være bekendt at komme med så nederen kommentarer overfor andre. Jeg sidder tit og tænker at i det mindste er jeg ikke pisse overfladisk.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
Jeg får ikke rigtig nogen kommentar på det, men hvis jeg gjorde ville folk få ren besked! Det er mere mig selv det irritere.
apr 2007
Må holde med Christian Poulsen i en enkelt ting her....
Det er da almen viden, at overvægt og usund livsstil er med til at øge risikoen for bla. sukkersyge....
hjertekarsygdomme, blodpropper og hvad vi ellers har af andre gode sager, der følger med....
okt 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 511
Hvad end deres motiv er for at komme med en bemærkning, er slutresultatet det samme - det sårer personen.
apr 2007
Ja man kan også få diabetes når man er slank... men risikoen ER bare større når man er overvægtig....
okt 2009
okt 2009
Der er selvfølgelig de tilfælde du nævner, men folk burde stadig have så meget pli, at de ikke nedgør andre for at komme frem til deres pointe.
okt 2009
Problemet er bare at det nok i de færreste tilfælde løser problemet, når man bare slynger et eller andet spydigt ud, det gør det bare værre:)
Og størstedelen af de bemærkninger jeg har fået, har absolut været grundet skønhedsidealer - men det er selvfølgelig kun mine egen erfaringer.
okt 2009
Det er måske også derfor, at folk tror de har ret til at kommenterer undervægtiges vægt, desværre:)
okt 2009
aug 2006
Betragter man virkelig det som et dilemma?
Gør man det, så er det fordi man ikke har anerkendt at det der med vægt ikke bare handler om simple formler - om man så er over- eller undervægtig.
Man ved så udmærket godt, at det ikke er sundt (dog mindre usundt en tidligere antaget) at være overvægtig, derfor ønsker man ikke at ens hund skal være det - og TRO mig - som mennesker ønsker man bestemt heller ikke at man skal være overvægtig når man er det!
Der er intet i verden jeg personligt ikke ville gøre for at forandre på det.
Og - den allerførste der opdager når vægten sniger sig på er den, der bærer på dem. Det er faktisk ikke nødvendigt at blive mindet om det.
Kærlige remindere gør desværre ingen forskel what so over - ud over at rive lidt i selvværdet...
okt 2009
okt 2009
okt 2009
Men er enig i det du skriver:)
aug 2006
Det usunde i let og moderat overvægt er stærkt overdrevet i folks bevidsthed - man har jo faktisk netop for nyligt justeret på BMI-idealet af samme grund.
Stærk overvægt er usundt. Stærk undervægt er usundt. Men der er en enorm gruppe derimellem hvor mange vil blive betragtet som overvægtige ud fra et skønhedsideal, der i den grad er sunde.
okt 2009
aug 2006
Christian Poulsen det er helt sikkert ikke så enkelt som pæn og grim - der ligger så meget mere i det.
Der er nogle værdier tillagt folk efter deres vægt - eksempelvis bedømmes vi overvægtige ofte som nogen, der har mangel på rygrad og selvkontrol. Noget, der rent faktisk har indflydelse på arbejdssituationen.
Ekstremt slanke vurderes ofte til at have voldsom selvkontrol - og begge dele kan være fuldstændig forkerte....
aug 2006
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
Havde en virkelig svær periode, husker tydeligt at en bekendt jeg mødte på en tankstation påpegede eller rettere sagt direkte sagde: Du har gode nok taget på hva'?
Der blev jeg edderdælme ked af det og havde bare lyst til at krybe ned i et hul.
Men modsat da jeg havde tabt mig hvor folk påpegede at jeg så godt ud, gav mig mere mod på at holde det..
Christian Som du selv skriver ''den holder ikke fordi alle ikke er lige så gode som dig og kan finde ud af at tage den alvorlige snak.''
Skal man så bare ikke lade være hvis man ikke kan sige det ''rigtigt''.
Et venligt vink kan jo blive taget meget tungt, man ved jo aldrig hvordan en person kommer til at modtage det.
aug 2006
Det er jo også andres tab, hvis man mister livet før tid eller man bliver begrænset socialt.
Men men - det betyder ikke at man for det første ikke har ret til selv at træffe sine valg og at det måske i sidste instans ikke handler om valg, der kan træffes.
Og så er det dælme en byrde på skuldrene at bære, at man influerer negativt på andres liv.
maj 2009
Selvom det ikke mens ondt, kan det virkelig opleves sådan. Så man gør jo sådan set det modsatte af at hjælpe.
For igen, så er man afsenderen og ikke modtageren.
aug 2006
Det var grænseoverskridende for os begge, det er helt sikkert.
På det tidspunkt var det kort tid siden hun havde mistet sin mand til lungekræft og i tiden før det var både hendes far, min morfar, og hendes svigerfar død af lungekræft. Derudover var min mands faster også lige død af lungekræft.
Hun havde selv bekymring angående sin rygning (hun røg rigtig mange smøger, flere pakker om dagen) og jeg fortalte hende at jeg delte den. Og jeg inde i sjælen ønskede både for hende og for mig selv, at hun en dag kunne stoppe med at ryge.
Jeg sagde direkte til hende, at jeg og mine søskende gerne ville beholde hende så længe som muligt.
Hun holdt op - supersejt endda, total cool rygestop lavede hun
MEN - der er en væsentlig forskel her - for røg er ikke det samme som vægt. Det handler ikke alene om misbrug som det gør med røg.
Ikke at det berettiger til at kommentere på andres livstil af den grund...
Jeg ved at min nabos værdier byder hende at ryste på hovedet af at jeg tager immunhæmmende medicin for i hendes verden gør man andre ting, når man er syg.
Hun siger det ikke direkte, men det kan mærkes.
Og sådan har de fleste jo en holdning til det, man vælger i sit liv.
Men ingen burde have så stærk en holdning at de ikke kan lade være med at overføre dårlig samvittighed. Den har de fleste af os så rigeligt af i forvejen
apr 2007
Jeg mener, at jeg er i min fulde ret til at kommentere min partners vægt, rygning, alkohol/pilleforbrug osv osv osv.....
Men det kunne jeg så heller aldrig drømme om at sige "hold nu kæft hvor er du blevet fed!" eller "slap nu lige af med alle de piller der!"
apr 2007
Han har i en årerække også kommenteret min undervægt, men accepterede til sidst, at det altså ikke var noget, jeg kunne kontrollere....
Jeg tog 20 kg på, da jeg mødte min nuværende kæreste... og der støttede min familie mig da også i, at jeg ikke brød mig om det.... det var en voldsom øgning i mine øjne...
(selvom jeg stadig ifølge BMI og hvad har vi lå under min ideal vægt)
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.111
En af de gange, hvor det lykkedes mig at tabe mig, var vi på et tidspunkt på havearbejde hos min (på det tidspunkt relativt nye) svigermor. Jeg havde vel tabt en 7-8 kg på det tidspunkt.
Vi havde knoklet i svigermors have i 4 timer og klokken var blevet henad 16.00, så svigermor var inde for at stille en bid brød frem. Da vi kommer ind, er der kun kager på bordet - jeg var sulten, men kendte ikke damen godt nok, til at spørge om jeg måtte kigge i køleskabet efter noget andet. Så jeg tager et stykke kage, og når knap nok at tage den første bid, før min svigermors stemme gjalder hen over bordet: "Nåååå, har du svært ved at holde din kur?"
Jeg blev SÅ forfjamsket over, at nogen overhovedet kunne finde på at være sådan!
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 72 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.051
Personligt synes jeg det er folks eget problem hvis de er lidt til den runde side - eller meget. Jeg har det nok sværest når vi kommer op i den kategori hvor vi virkelig taler fed - altså hvor der bliver pustet og stønnet af at gå 5 minutter i mormortempo, eller af at flytte en plastikstol 3 meter hen af et gulv. Her er vi hvor JEG ikke vil være, hvor man ikke behøver at være specielt kvik for at se at nu er det ihvertfald ikke sundt.
Ellers synes jeg nok mest at trinde mennesker gerne må tænke lidt på påklædningen, nu hvor man faktisk godt kan få rigtigt smart tøj til store piger.
Jeg bliver nemlig lidt trist af at se store piger have outfit på, som er beregnet til halvdelen af deres størrelse. Det er bare ikke pænt, og fremhæver med store bogstaver at man er overvægtig.
aug 2006
Det gør de fleste - men ærligt talt, hvem tilkommer det at blande sig i det overhovedet?
Personligt synes jeg det må være SÅ fantastisk at være overvægtig og give en fuck-finger til de udefrakommende krav til ens udseende. Jeg her virkelig stor respekt for dem, der klæder sig som de lyster og ikke som andre lyster.
jul 2010
Jeg er 164, burde veje 68 (har et tungt skellet), jeg ligger imellem 73 - 74 (har smidt et kg, de er skisme ikke til at løbe af i haven i år ;oP) jeg går i det der passer mig, følger ikke moden, men jeg føler mig tilpas i det jeg vælger at have på og er ret ligeglad med hvad folk mener om mit tøj, lige så vel som jeg er ligeglad med andres tøj stil, for mig har det altid været det indre der tæller og ikke det ydre.
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
maj 2009
Årh den film er så sød ! Elsker Jack Black
jul 2010
Jeg har dog udtrykt bekymring engang overfor en bror der lignede skelet med hud på til sidst, jeg var så bekymret men sagde ikke noget til ham lige ind til en dag jeg så ham hos en anden bror han overnattede hos, han stod og skulle til og i bad da jeg trådte ind ad døren så han var kun iført trusser, han smilede og sagde hey søs, derefter hev han ud i sin hud på siden af den ene balle og sagde noget ala "se fedt", det blev for meget for mig, så jeg røg ham om halsen med tåre i øjnene og krammede ham også fik jeg sagt noget ala "for dælen, det ender sgu med du dør hvis det her fortsætter" jeg havde meget svært ved ikke at tudbrøle, kunne slet slet ikke tage det.... snakkede en del med de gamle om det dengang, de var også meget bekymret, men de kunne ikke stille noget op da han var over 18.... jeg tænker selv at min brormand endte i sådan situation pga. andre jævnaldrendes kommentar om hans udseende (plus evt. også det at han sikker selv kunne se han var en smule større end de andre på hans alder) da han var teenager, ja han havde et par kg mere på sig end andre og de berømte børnekinder ;o) men ellers pæn ung dreng dengang, og det er skisme frygteligt at det kunne havde kostet ham indre skader og i værst tilfælde hans liv pga. hvordan "man skal se ud"....
jul 2010
Stærkt du sagde noget, også selvom det måske ikke hjalp, men det hjælper jo slet ikke hvis man ikke spørger sådan et menneske om de er klar over hvad de har gang i.... stakkels pige :o/
Jamen du har ret, det er meget nemmere at splitte noget ad end at samle det igen...
aug 2006
At man tør skide på hvad andre tænker er ikke synd, det er sejt.
Og så er det også værd at huske på at tøj til overvægtige ikke ligefrem vælter med fra hylderne i de billige forretninger...
dec 2006
aug 2006
Jeg ville virkelig gerne have det sådan i stedet for fyldt med komplekser, der netop handler om, hvad andre kan se.
jul 2010
Synes folk skal lade være med at blive "ked" af det når de ser nogen med tøj på som de Ikke selv bryder sig om, de kan så bare prise sig lykkelig for ingen fortæller dem hvad de skal gå i.
jul 2010
aug 2006
Synes det er nedvurderende.
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.384
dec 2006
Min ex sagde faktisk
"Hvorfor går du altid kun i de der strømpebukser"
Måske det var derfor han slog op.. LOL
Og jeg har altid måsen dækket, men elsker dem!! Har 1000 par og tror aldrig jeg kommer til at gå i andet..
jul 2010
1: At hun ikke er tilfreds med hvordan hun ser ud, så hun "drømmer" sig til et andet spejlbillede....
2: Men kunne også være man ser det sådan for at billedet skal fortælle hun ser sig selv som lækker....
Jeg ender med at tro på punkt 2, fordi hun også står som hun står og mit ønske er at alle ville kunne elske dem selv som de er :o)
jul 2010
Og i bund og grund handler det ikke om hvad andre syntes, det handler om hvad man selv føler sig godt tilpas i, og give et negativt udtryk over for en kan gå den forkerte vej i forhold til hvad der er ønskeligt for både personen selv og for omgivelserne.
Jeg kan ikke se hvorfor nogen skal sidde og syntes det er synd for nogen som måske KUN har det godt i noget en slags tøj bare fordi de ikke lige selv kan lide det, og hvorfor pådutte nogen nogle idealer og tvinge dem i noget tøj der vil få dem til at føle sig dårligt tilpas ?
Er det fordi så bliver de hjemme?
Er det for at skjule det "grimme"? altså ikke bare i nogle baggy bukser men bag gardinerne?
Jeg sidder og får ondt af dem der må udleve sig selv gennem andres mindre værd end en selv i stedet for at styrke sit eget selvværd......
jul 2007
Næææ ... giv mig mine leggins og en T-shirt.......... og jeg er endda 67 år...... ( men holder mig godt) .... *LOOOOL*.... :D
Ikke fordi der er noget i vejen med flæsebluser og nederdel med wienerlæg.... bare det ikke sidder på mig... *GG*
jul 2010
Aj hehe nu blev jeg skisme for nysgerrig, fandt denne side her: http://www.thissocks.dk/blog/gamacher-til-enhver-smag <-- der står gamacher, trykker man på den grønne knap, så hedder de alle sammen leggings, så måske det er tilladt at bruge det ord man synes skal bruges også menes det sammen, kunne det da godt ligne ;o)
Hov jeg er vist ved at være træt ;o) så det som du skrev de hed leggings men du skrev jo de også blev kaldt leggings, troede de havde skiftet navn ;o)
*Klik* til både dig og Bitten :o)
dec 2006
dec 2006
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 70 Svar: 617
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
Jeg røg rigtig meget på et tidspunkt.Her fik jeg flere gange at hører at jeg vil ryge mig selv ihjel.Jeg fortalte at jeg snart ville holde.Til svar fik jeg at det var der ingen der troede på.Når folk siger at jeg ikke kan,vil jeg vise at de er forkert på den.Har ikke røget siden.
Have folk tæt på mig holdt mund af frygt for at såre mig er jeg sikker på jeg have røget den dag i dag.Nogen gange har man brug for et spark i røven for at vågne op til virkeligheden.
jul 2010
jul 2007
jul 2007
*GG*... :D....... .... øhhh eller ?
jul 2010
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 519
Kan læse mig frem til, at du har haft et problem med at have været en af de tynde, en af dem andre folk nogle gange kalder "vandrende pinde" og hvad man nu ikke skulle finde sig i.
Har det selv sådan, og har haft det sådan hele mit liv, og det er ellers kun 16 år, så man skulle jo tro at det var småting det jeg havde hørt. Men desværre nej, jeg har været et mobbeoffer siden faktisk før jeg startede i skole, netop fordi jeg var tynd (og også af en anden grund, men det er en anden historie ;)).
Jeg er SÅ vanvittigt mange gange blevet "beskyldt" for at have anoreksi og jeg ved ikke hvad, og at jeg da sikkert bare var tynd-fed, og uha, hvor er jeg bare blevet kaldt stankelben, vandrende pind (ja sjovt nok skulle det holde sig lidt i dyreriget ;)), og alt det der. Må sige en af dem der rent faktisk har slået hårdest har været "luft", ja fik faktisk at vide at man ikke rigtigt ville se om jeg manglede, for jeg var jo alligevel næsten bare luft. (Men så må jeg sige at jeg bare lige prøvede at vende den om til at: luft = liv, liv = vigtigt, vigtigt = luft, luft = mig, mig = vigtig ;))
Min selvtillid er totalt i bund, er bundulykkelig konstant, hvis jeg ikke havde min hund, min kat og mine ponyer, ja så ved jeg dælme ikke hvordan jeg var endt.
Havde lige en periode hvor jeg havde taget fem kilo på (vejede 40 kg som 15 årig, er 174 cm høj, var endeligt kommet op på bare 45, så var jo skidestolt), og så fik jeg bare lidt smidt i hovedet at jeg var fed -.-'
Hvorfor skal det være så svært at omgås andre mennesker nogle gange -.-'?
Hvordan dælen har du kunnet udholde det? Kan jo se, at du lige har levet nogle år mere end mig, og derfor må have haft "belastningen" i flere år
jul 2010
sep 2008
jul 2007
Men hvorfor pokker er mit hår ikke sån' noget lækker blankt noget.... der bare falder smukt ned over mine skuldre....... og selv om det stormer så falder der smukt på plads igen , når vinden lægger sig........hvorfor ligner mit hår en høstak, når der blæser ?
Og hvorfor ligner jeg ikke de filmskuespillere i TV, man ser vågne op om morgenen .... og håret sidder , som da de gik i seng....
Hvorfor har jeg ALTID " morgen-strit- hår "........ wrææææl....
jul 2007
dec 2008
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
sep 2008
dec 2008
Jeg syntes der stor forskel på om man påpeger det fordi man er bekymret som pårørende/ven,eller om det bare er en som man dårlig kender der ikke har lært god takt og tone
dec 2008
Når nu man ikke må tale med folk om deres vægt gælder det så også den anden vej.En person har tabt sig og ville kunne blive mere motiveret ved at man syntes det ser godt ud.Det nævner man ikke for andres vægt er ikke noget man snakker om.
dec 2008
Du kan jo prøve at få målt din fedt % og så regne 20kg fedt oven i.Ellers kan du tage de 20kg fedt på og kigge dig i et spejl.Det lyver aldrig.
Dem jeg kender er ikke så følsomme og kan udmærket snakke om at være både tyk og tynd.
dec 2008
Det er kun godt at være i god form.Det må man nok ikke skrive af frygt for at såre de overvægtige men det er sådan det er.Hvis man ikke selv kan se i et spejl om man er 20kg for tyk så er det fordi at man er ligeglad med sig selv.Kan man have det godt med 20 kg for meget er det fint men det er der ikke mange der har
dec 2008
Det er mennesker jeg holde af så selvfølgelig påpeger jeg hvis de ser syge ud,har tabt sig,taget på osv.
dec 2006
Min kæreste er 190 og vejer ca 95 kg.. Han er slank og veltrænet, men bmi siger han er overvægtig..
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
Jeg VED at der er usundt, men der er mange faktorer der spiller ind.
Men jeg VED også at jeg er en kærlig og hjertevarm person og det er jeg stolt af!! Så folk kan bare snakke alt hvad de har lyst til!!!
PS: Og jeg går også i leggins......... Ikke voldsomt kønt, men jeg har det godt i dem. Og så vil jeg s***** på hvad folk mener!!
Min mand derimod er meget slank. Han får bemærkninger: "Spis noget mere, du kan tåle det"..... Osv. Han bliver SÅ såret!! Jeg har sagt at han skal blæse på det og se det som misundelse. Jeg ville nyde at kunne spise det samme som ham og lige så meget. Men det kan jeg ikke og sådan er det bare.
apr 2007
Ja det er dælme ikke sjovt.... det giver nogle mindreværdskomplekser så det basker....
Jeg er ked af, at du går igennem det samme..... Man ender ud med et helt forskruet syn på vægt....
Som du kan se, tog jeg pludselig 20 kg på... (og JO gu fanden er 20 kg MEGET) Har smidt ca halvdelen igen... vægten går stille nedad igen, selvom jeg mildest talt æder som et svin *GG*
Du vænner dig til det
Da jeg mødte min mand vejede jeg 58 kg (er 183 høj) og havde det faktisk godt med mig selv i en alder af 24..... At manden så kommenterede, at han syntes jeg var for tynd...tjah så skulle han ikke have valgt mig
Da jeg så kom op og vejede 78 syntes jeg at jeg var rumlefed, og han syntes jeg var smuk....
ååh det er en svær balancegang *GG*
Fat mod Cecilie.... det bliver lettere når du bliver ældre... det er ikke sikkert, at du får lettere ved at tage på, men du kommer til at acceptere eller elske din krop som den er...
nyd det nu... at der ALTID er tøj tilbage i din str (S/XS) *GG*
Du sender bare en PB hvis du har behov for at snakke om det på et andet plan, end hvad et åbent forum giver mulighed for
apr 2007
Jeg gad bare ikke kommentere det tidligere.... for så er jeg et undt og modbydeligt menneske...
Nej det er jeg såmænd ikke... jeg er et menneske, der har et ødelagt syn på vægt/volume whatever....
Netop fordi.... ja... "guuuuud hvor er du mager... spis noget mere!"
aug 2006
En smuk krop for mig er en der lander midt i mellem...
MEN - i forhold til hvad vi taler om i denne tråd, så kan vi ikke bruge egne skønhedsidealer når vi vurderer andre. Og da slet ikke når vi vurderer andres sundhed.
Spændet der går fra usund undervægt til usund overvægt er ENORMT. Og nej, der betyder 20 kilo ingenting overhovedet.
Man kan sagtens gå fra at være normalvægtig, tage 20 kilo på og stadig være supersund.
Det ved vi rent videnskabelig nu, men desværre er det netop her at skønhedsidealerne bliver mikset med forestilling om sund/usund.
Sund og usund handler ikke en disse om vægt før vægten bliver ekstrem enten til den ene eller den anden side.
Og er den ikke det, så synes jeg man bør holde sin mund lukket....
Og nej, det har altså INGEN indflydelse på andre før overvægt/undervægt er helt ude på overdrevet.
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.120
Jeg takker for kommentarerne og historier.
Vægten er tit et ømt punkt, synes jeg.
apr 2007
aug 2006
Men ud fra et sundhedsmæssigt synspunkt er det ikke. Det er ikke så farligt med normalvægt i den høje ende eller moderat overvægt som det tidligere har været antaget.
Og slet ikke så usundt som det er antaget i den almindelige befolkning - der er virkelig en vægtforskrækkelse.... med sundhed som fortegn.
aug 2006
Hvis jeg tabte 20 kilo ville det også være klædeligt *GGG*
OG sundt, i øvrigt.
Men de sidste 20 jeg rigtig gerne ville smide ud over det, det handler ikke om sundhed men om almen trivsel og forfængelighed
apr 2007
Som skrevet længere oppe M... vil du have lidt ekstra på sidebenene, skulle du ikke have valgt mig
Mit selvbillede er allerede forskruet, og jeg ville have det bedst med 5-8 kg mindre end nu
dec 2008
aug 2006
Men jeg er godt klar over at det dogme der lever i bedste velgående...
Var der ikke noget med at BMI var ubrugeligt?
dec 2008
Du tager fejl igen.Jeg taler om fedt % og ikke BMI.I BMI bliver der ikke taget højde for hvor meget af vægten der er knogler,Muskler og fedt.Hvordan skulle den kunne det når de aldrig har set personen fysisk.BMI kan være vejledende men er faktisk ikke til nogen gavn.
Sidst men ikke mindst koster det samfundet 14,4 milliarder om året,så det går ud over andre.Nu kommer alle undskyldningerne selvfølgelig om at det har man betalt over skatten og hvad med rygerne osv.Ansvar er en svært størrelse.
aug 2006
Så den slutter der..
dec 2008
aug 2008
dec 2008
Når det er sagt syntes jeg at det er bekymrende hvis vi er så bange for at såre folks følelser,at vi ikke tør tage de her problemer op med folk som er tæt på os og som kan have brug for hjælp.
aug 2008
aug 2008
dec 2008
At der er andre der også koster samfundet ændre ikke på at over vægt er et kæmpe problem der ikke bliver mindre i fremtiden.
sep 2005
Jeg har så en personlig grænse for hvor JEG ikke vil ende, og mine næreste veninder har fået carte blanche til at losse mig gevaldigt i rumpetten, hvis jeg nærmer mig den tilstand. Jeg ved jo nemlig godt at de ikke vil mene noget ondt med det, men at det er reel omsorg for mit ve og vel.
aug 2006
Der er beviser for, at dem, som man før kaldte let overvægtige (indtil man lavede om på BMI-anbefalingerne) lever længere end dem, der er slanke.
Der er stadig livstilssygdomme tilknyttet overvægt - men overall, taget alle sygdomme med, så er der stadig en længere livslængde for let overvægtige i forhold til slanke.
Det ER altså ikke det rene fantasi og det er ved gud ikke ansvarsfraskrivelse og hvad man ellers kan putte på af motiver for at udtrykke en anden holdning.
Jeg fraskriver mig INTET. Jeg er fed på den usunde måde. Der er intet at fraskrive. Men jeg er ikke døv og blind og jeg tør godt begive mig ud på nye vidensfelter og her er der altså noget nyt.
Offentliggjort i det første halvår af 2013.
aug 2006
En livstilsændring kan være relevant.
Først ved et bmi på over 35 anbefales et decideret vægttab.
maj 2007
Gu vil jeg da gerne tabe mig. Men for mig har det været en pine, når jeg har levet af grøntsager. Og jeg NÆGTER at bruge mit liv på at pine mig selv, når jeg kan holde ud at slå græs i 6-8 timer, gøre rent, sørge for mand, hunde, hus, job og gamle forældre. Så ja, jeg er fed. Men jeg er ikke lad!! Og TÆNK hvis jeg blev kørt ned imorgen? Så var min sidste tid gået med at pine mig selv? Sur tanke
apr 2007
Efter en korrekt udregning, ligger jeg liiiige i kategorien normalvægtig... Og jeg kan faktisk tage 20 kg på uden at komme ud af den kategori.....
Men tog jeg 20 kg på, ville jeg dælme ikke være pæn da
dec 2008
Har set et indslag med den undersøgelse CH henviser til.Her oplyser man netop at såfremt der kommer en ny grænse for BMI og man skal tage mere på skal det ikke være i fedt men muskler.De fraråder altså at folk begynder at tage 2-3
kg på i fedt.Hvordan man kan vende det til at det ikke er usundt at skulle tage 20 kg fedt på begriber jeg ikke.
jul 2010
Du spiser ikke deres grøntsager men dem, gu ve hvornår de så lader være med at spise dit kød men dig ?
pssst M giv slip på T og du har tabt de kilo
aug 2006
(link fjernet)
jul 2007
aug 2006
Men nej, det det var det der skrækscenarie der blev omtalt tidligere. En stakkels overvægtig kvinde, der bruger leggins som bukser...
sep 2005
Prøv med cellbes istedet, der er prislejet et helt andet.
aug 2006
Jeg kan slet slet ikke købe tøj uden at prøve det, det ville blive et helvede i forsendelser frem og tilbage...
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 399
Jeg er normal vægtig, med et BMI på 18,9, jeg er 172 cm og 56 kg. Men jeg giver nu ikke så meget for BMI, da den ikke fortæller mig, hvor stor fedt % jeg har, ej heller min muskelmasse.
Jeg går meget op i min sundhed, i min mands og mine børns. Jeg ville omtale det, og tvinge dem til, at gøre noget ved, så snart problemet opstod!
20 kg for meget, kan være rigtig farligt! Det kan godt være, det på nogen, ikke vil se ud af meget - men hvis ens indre organer, er dækket af 20 kg fedt, så er det en farlig situation, at sætte sig selv i.
Jeg ser ikke mig selv som tynd, men derimod slank. Jeg har en flad mave, pæne ben, og numse. Jeg kunne ikke drømme om, at have leggings på, uden noget til at dække min numse. - Jeg synes ikke det er pænt, ej heller til overvægtige.
Hvis og såfremt det er af ægte bekymring, ser jeg intet galt i, at man af omsorg omtaler over- og undervægt, rygning, medicinforbrug m.m. med personen der har problemet.
jan 2013
Hvis nu fedtet fordeler sig over hele kroppen, så er 20 kg måske ikke meget. Men hvis det nu sætter sig på min mave, og kun på maven. Så er min organer dækket af 20 kg fedt, og det er altså ikke sundt!
dec 2008
Hvis du vejer 76 kg vil du stadig være sund?
Når nu at vægten ikke har noget at gøre med om man er sund/usund hvordan kan du så vurdere hvad hun er såfremt hun tager 20 kg på.
dec 2008
Når nu lægerne i CH undersøgelse fraråder at tage så lidt som 2-3 kg fedt på såfremt at man vejer for lidt,hvad tror du så de ville tænke om dit udsagn om at 20 kg er ingenting.
jan 2013
Jeg kan godt veje 76 uden at være usund, men så er det fordi de 20 kg ekstra er muskelmasse og ikke overflødige kg som jeg gerne vil af med!
Jeg vejer 56 kg. Jeg dyrker dagligt motion, cykler 15 km om dagen, går ca 45 min dagligt samt løber 5 km 3-4 gange om ugen. Lever/spiser sundt - i min verden - magert kød, masser af grønt, ikke unødvendigt fedt osv.
Hvis jeg tager 20 kg på (ikke muskel-masse) men 20 overflødige kg, grundet usund levevis (fed mad, ingen motion m.m.) Så vil det i den grad være usundt (for mig) og hvis det hele så var samlet på min mave, så ville jeg være meget bekymret!
Men jeg vil give dig ret i, at slanke mennesker kan også være ekstremt usunde, selv om de måske ikke ser sådan ud.
aug 2006
aug 2006
Vi diskuterer ud fra helt forskellige forudsætninger her.
Heldigvis sker der ting i forskningen som gør os klogere undervejs. Det tager lang tid at brede sig til befolkningen og det må jo accepteres.
Slut herfra.
jan 2013
Nej - ved I hvad, glem det.
Vi diskuterer ud fra helt forskellige forudsætninger her.
Heldigvis sker der ting i forskningen som gør os klogere undervejs. Det tager lang tid at brede sig til befolkningen og det må jo accepteres.
Slut herfra.
Hvilke forudsætninger diskuterer du ud fra - siden du kan kontaterer de er forskellige fra min?
dec 2008
CH.Nu er der forskning der viser noget andet.
Her fremgår det meget tydeligt at vi snakker ren fedt.Den forskning du henviser til fraråder normale folk at tage 2-3 kg fedt på,såfremt de vil stige lidt i vægt.Såfremt man ønsker 2-3 skal det meste være i muskelvækst.
Varkhond.Kan være hun er rigtig sund for vægten har jo intet at gøre med sundhed.
jan 2013
Jeg synes hun er decideret ulækker!!
jul 2007
sep 2005
apr 2007
En vægtøgning på 20 kg var for mig helt enorm... Og det var "sund" vægt....
Og ved 99% af de mennesker jeg kender ville det også være enormt... Den sidste 1% er så de mennesker der i forvejen er så overvægtige at det ville være svært at se...
Min mand fx... Det der gør ham overvægtig er præcis 20 kg.. Fra normal til dunk = 20 kg.. Det er og bliver meget....
Og det samme den anden vej... 20 kg er meget at tabe...
jan 2013
Ja, den rigtige type fedt (enkeltumættede fedt) i rigtige mængder er sundt. - Hvilket jeg også får.
Men jeg forsøger så vidt muligt, at undgå unødvendigt fedt. Jeg har ikke behov for kage, slik, sodavand eller ligende, når jeg hygger. - Kommer det på bordet, jamen så spiser jeg det også. Jeg er ikke fanatisk
Hvis du synes du ser godt ud, med 20 kg ekstra fordelt på kroppen - jamen, så er det da det du skal gøre. Hvis du så får det bedre af, at tro det er sundt, så fred være det det. Men du får ikke mig til, at hoppe med på den.
"Det lyder i mine øre som den forkvaklede tilgang til vægt, overvægt, mad, spisevaner mm, som vi netop er mange der opponerer imod!" - Nu er det dig der synes jeg har en forkvaklet til min vægt, overvægt, mad, spisevaner m.m. Her er jeg så uenig, jeg har et sundt forhold til min vægt, min mad, min krop - faktisk hele mit selvværd, kontra nogle andre!
"Men det er tilgengæld hamrende usundt at have så stramt et forhold til vægt, skønhedsidealer og andre mennesker. Se dog det smukke i alle eller kig væk!" - Jeg læser det faktisk som, at det er dig der har et stramt forhold til ovennævnte. Bla. har du da ikke meget tilovers for min forholdsvise sunde levestil
maj 2007
jul 2010
apr 2013
Jeg vejer for meget, alt for meget, jeg kan ikke tabe mig, af grunde der ikke behøver ligge på hg.
Alle mine prøver, blodprøver, blodtryk, blod procent, hjerte, kolostorol osv osv, er helt i top, de ligger som de gjorde dengang jeg var undervægtig.
Så at sige at fordi man er tyk = usund er ret forkert.
Selvfølelig er det ikke sundt at være overvægtig, men der er faktisk undersøgelser der viser at det er sundere at være overvægtig og stabil i stedet for at have en yoyo vægt i mange år, og det er der jo mange mennesker som der har.
Mange overvægtige mennesker er ganske udemærket klar over betydningen af sund kost og motion og med den holdning som mange udtrykker her, så er der sku mange der holder sig væk, fra fx træning, fordi man bliver utilpas over sin krop når man ved hvad alle andre står og tænker.
Det kan sagtens være at man er bekymret over sine nærmeste pga deres vægt, men så sig det i stedet for at nive en i dellen eller at sige man var pænere som slank osv osv..
jan 2009
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 1.869
Hvis nu alle 20 kg sætter sig på maven så ER det fandme meget.
apr 2007
+/- 5 kg er i min verden ikke meget, men det er 20!
jul 2010
jul 2010
jul 2010
jul 2010
jul 2010
jul 2010
dec 2006
Så altså... jeg forstår faktisk ikke helt debatten..*G* hvordan ville jeg kunne tage de 20 kg på og stadig være sund? eller gælder det kun for nogle?
dec 2008
Det ændre ikke ved at det er farligt at have for meget fedt på kroppen.Det er så farligt at man regner med at det i fremtiden vil dræbe flere en i forhold til rygning.Selvfølelig kan det ses om folk går op i sundhed.Kroppen lyver ikke.
jul 2010
Kathrine *Klik*
aug 2008
jan 2009
jul 2008
Min mor f.eks. cykler en 15-17 km hver dag, spiser sundt , aldrig slik og sodavand osv osv - hun er lidt større end hun "burde" være - men pga hendes livsstil er der ikke fedtlagring omkring de indre organer hvilket klart er det farligste.
Jeg må sige jeg er komplet ligegld med hvad folk vejer så længe de selv er glade så at sige a jeg vejer nok selv en 10 kg for meget - og jeg ville blve ekstremt ked hvis nogen sagde noget om det - det er ingens sted at sige noget jeg godt ved.
Og alle overvægtige ved at det er usundt, ligesom alle rygere ved de burde stoppe og alle der farver hår godt er klar over at de forgifter kroppen.
Med mindre folk selv beder om mening eller hjælp, så klap kaje - det er KUN med til at nedbryde selvværd( i de fleste tilfælde )
jun 2013
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
Kroppen har godt af at røre sig uanset hvad man putter i den og uanset hvor god en forbrænding man har.
jul 2007
Så kan vi rigtigt diskutere hvorfor vi synes den ene eller den anden , skal tabe sig ...eller tage på....... eller om vægten passer.
Jeg vil vædde med , at der ikke er EEN eneste der vil være bekendt at sige andet , end........ " Du ser da fantastisk godt ud "......
For sådan er vi ..... der er ingen af os , der der vil sidde og sige til andre , at de er for fede...tykke...tynde....osv.............ikke her på HG.
Men jeg vil samtidig tro...... at hvis vi går inde på strøget og møder en person , der måske vejer 150 kg... og er 160cm høj...... med en KÆMPE soft-ice i den ene hånd.... og en pose chips i den anden hånd................. så tænker vi.......... " Smid dog den is ned i nærmeste skraldebøtte............
For sådan er vi nemlig også.........
Men så længe vi holder vores mund , og IKKE generer andre med vores udbrud om ,,,,at,,....." er du ikke blevet lidt stor...tyk....fed....tynd....( og ikke blander os i hvordan andre ser ud )........... så er tanker toldfrie..........og vi ville allesammen have det bedre....... Kilo...eller ikke Kilo.....
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 166 Svar: 1.900
Altså der findes da folk der lever lidt i benægtelse , men de fleste kigger sig da i spejlet dagligt. Ved da jeg selv kan rende i pendulfart imellem spejlet og tøjskabet for at finde det sæt tøj der skjuler dellerne mest .
jul 2008
jeg har aldrig korte ærmer på fordi jeg har vinkedeller osv osv
glæder mig til at Troldrn starter i vuggestue, så skal jeg nemlig ud og træne for nøjs man bliver løs af at få et barn !
mar 2008
Puha her glæder jeg mig allerede til at graviditeten er overstået sådan jeg kan komme igang med at tabe de sidste kg igen Mega angstprovokerende at tage på
jan 2013
maj 2007
jan 2009
Menneskets skelet består af mere end 200 knogler og udgør ca. 18% af legemsvægten. Den længste og tungeste knogle er lårbensknoglen, der hos en mand på 70 kg. vejer ca. 1 kg.
http://da.wikipedia.org/wiki/Skelet
jul 2008
Netha - kan jeg god forstå, har du tænkt dig at amme ?
jul 2008
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
Man kan vel efterhånden ikke komme uden om at overvægt regnes for at være en sundhedsrisiko. På trods af at statistik er meget taknemmeligt og kan bringes til at vise stort set lige det man ønsker (tag det fra en der arbejder med statistik til dagligt ). Men om man så 'vælger' (noget forskning peger i retning af at det ikke er noget vi helt selv kan styre) at være overvægtig, hvad man klæder sig i osv. Det må dælme være op til individet selv.
Både min mand og jeg er lidt til den trinde side. Min mand fik for 1½ år siden et 'wake-up-call'. Det fik os til at vælge at ændre livsstil og have lidt mere fokus på bl.a. at undgå stress, vægt, kost og motion. Jeg kan dælme godt mærke på min krop at jeg har tabt 10 kg på det år og jeg vil da gerne tabe 10 mere. Jeg har altid bevæget mig meget og har dyrket en del sport (løb, gymnastik, roning) på rimelig intents plan indtil en skade satte en stopper for det meste af det der foregik i hurtigere tempo end rask gang. Kilo'ene kom så lige så stille snigende. Mit vægttab har gjort at jeg fx kan løbe ordentligt igen og aat jeg føler jeg har mere overskud.
mar 2008
jul 2010
Anne Julie, men det virker da noget underligt med den veninde og jeg dengang hvis det ikke var det der skulle være tilfælde eller? :o)
jul 2008
Men men men, du må ikke direkte gå på slankekur sund mad og motion + amning er vejen frem, så kan du altid tabe resten bagefter
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.985
jul 2010
jul 2007
Overvejer at prøve at klemme mig ned i den spiderman dragt i str. 8 år jeg har liggende, bare for at slå fast med syvtømmer søm, at jeg gør i lige det tøj jeg har lyst til *Gg*
Jeg tror bestemt også at du kommer til at " gøre " i det tøj....... hvis du klemmer dig ned i en Spiderman dragt str. 8 år............... = ... alt bliver klemt ud af dig.
Ha ha ha ha ha ha ha
jul 2010
jul 2010
Rikkes rettelse = gør skulle have været går, se bort fra hendes andet indlæg hehe
mar 2008
Følger: 71 Følgere: 1048 Hunde: 2 Svar: 1.897
Jeg tror det handler om at elske sig selv og være tilfreds med den man er, fordi man vil altid blive bedømt af andre, men andres mening er så lige gyldigt, vi har værd vores hylster "krop" og vi bestemmer selv over den.
Det sgu ikke lige altid den er designet som man kunne kunne ønske sig, man kan selvfølgelig så prøver at designe den efter sine ønsker, men man kan også arbejder med det som sjælen indeholder, så man slipper for at kommentere på hvad alle andre burde gøre eller hvordan eller andre burde se ud. Så kan man jo vælge hvad der er vigtigst at fokusere på, eller hvad der gør en mest lykkelig. For mig betyder det alle mest hvad personen inde holder, og at personen har det godt inden i og nyder livet.
jul 2010
maj 2007
jul 2008
har jo købt en kjole, og jeg er nød til at have en cardigan over for jeg føler mig forkert uden noget på armene..
først dette forår jeg kan gå rundt i kun top herhjemme foran Kenneth
im craaazy
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.421
Til gengæld blev jeg rigtig ked af det, da min søster i sidste weekend midt under et kræmmermarked, højlydt sad og sagde ved bordet (som var fyldt med min kærestes kammerater) at hun havde fortalt en bekendt hun havde mødt, at jeg skulle have en fedmeoperation, som hun så smukt fik det sagt/råbt.
Herefter gik hun over til at plapre løs om, at hun både var lidt bekymret for det og at hun glædede sig helt vildt, fordi så kunne jeg jo overskue at passe min nevø og niece, fordi det var jeg jo aaaalt for tyk til at kunne overskue at gøre nu. Og sådan blev hun ved, indtil min kæreste bad hende om at stoppe..
Desuden bliver jeg da ked af, at jeg er så fed, at folk ikke kan se/lægger mærke til/ kommenterer at jeg har tabt 8½ kg nu. Og jeg bliver ked af det, når folk mener jeg tager den nemme udvej ved at blive opereret og kommer med alle mulige gode råd til, hvad jeg i stedet kunne gøre - GUESS WHAT! Det ER prøvet, alt sammen og jeg vejer stadig 60-70 kg for meget, har fået diabetes i en alder af 26 og kan ikke få børn fordi jeg ikke har menstruationer, fordi disse er stoppet pga overvægten. Jeg har taget MIT valg fordi jeg VED, at jeg ikke vil være i stand til at tabe mig alle de kg og fordi jeg rent faktisk gerne vil leve til jeg er mere end 40 år.
Og det kan da godt være, at en operation koster samfundet 60.000 kr, men tænk hvad jeg ikke ville koste samfundet på lang sigt!
mar 2008
Man kan hurtigt blive til hende jamen hun synes også selv det sjovt, så derfor giver vi den lige en tand ekstra, men hvis sandheden er du bliver ked af det, så stå ved det.
Fortæl dem hvad det gør ved dig, og kan de ikke forstå det, så har du det måske bedre uden dem, sagt lidt barsk.
Fordi du er alt for værdifuld til den slags.
Husk at det er okay at sige til og fra : )
Synes det er super fedt du har valgt at blive opereret jeg ser det ikke som en nem løsning, men en måde at få hjælp på, og det trænger man altså virkelig til nogen gange. Mærk at det er det som der føles rigtig for dig, og tro på du er god nok som den du er.
Kram her fra og held og lykke med operationen : )
apr 2012
Men ja - Jeg er super dårlig til at sige fra. Jeg sagde heller ikke noget til min søster i sidste weekend fordi jeg blev så paf, men jeg er SÅ glad for at min kæreste sagde fra for mig!
Og mange tak for de pæne ord! det varmer!
mar 2008
Jeg kender vildt godt til det at blive paf, det gør man nogen gange, men måske kunne du tale med din søster om episoden over en kop the en dag, uden at anklage hende bare fortæl hende hvad det gjorde ved dig.
jul 2010
*Krammer* Tine
apr 2012
Aino> Det tror jeg, at jeg vil prøve næste gang! Jeg er bare så skide konfliktsky, at det er MEGET svært for mig at sige noget!
mar 2008
Du behøver ikke flippe ud, når din mormor fx siger de ting, bare gøre hende opmærksom på, hvad det er hun siger, en dag når du besøger hende så snak med hende om det, ved du hvad mormor nogen gange siger du de her ting, og det gør mig ked af det og trist inden i, jeg tænkte på om du ikke ville være sød at lade være at sige det mere.
For mig er kønhed ikke vores kroppe men vores sjæl, man kan være overvægtig undervægtig, osv osv, men det vigtigste er sjælen, og sjælen kan udstråle det smukkeste der findes.
sep 2005
apr 2012
Megapixel> Ja, og sådan er hun bare.. Og ja, du har helt ret! Det er sådan set det hun gerne vil have ud af det..
mar 2008
sep 2005
Man kan jo desværre ikke selv vælge sin familie, og ærligt talt, så hænger man ofte på individer som man ikke ville være sammen med, hvis det ikke var fordi man var i familie. Jeg har en god veninde med samme familieproblem som mig, vi har istedet dannet vores egen lille familie, hvis man kan sige det sådan, og har et søsterbånd fordi vi har det godt sammen.
apr 2012
jul 2010
jul 2010
jul 2010
jul 2010
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1267 Hunde: 3 Emner: 156 Svar: 3.258
Men jeg synes det med vægt er en svær balancegang - for på den ene side er der de sundhedsmæssige/skønhedsidealer og på den anden side er der individuel frihed. For det rager jo i virkeligheden ikke mig, hvis folk (jeg ikke kender) er over/undervægtige, for det må de helt selvom. Det skal jeg ikke blande mig i.
Hvis det dog var tæt familiemedlem, synes jeg balancegangen er sværere, men det kan gøres på en pæn måde.
Når det kommer til min egen vægt, er jeg ikke helt tilfreds. Jeg er nok det, der kan kategoriseres som slank, men har aldrig rigtig været tilfreds og har svært ved at finde tøj, jeg har det godt i. Går sjældent i tøj, der er alt for tætsiddende, fordi det frenhæver min mavedelle.
Derfor synes jeg da også, at det er fedt, hvis folk - uanset om de er tynde, slanke, tykke osv. - har fundet fred med dem selv og deres krop og er ligeglade med andres holdninger til dem!
Men det kan desværre være svært, når der findes folk, der synes det er fedt at levere stikpiller og er glade for at blande sig i andres liv på en dårlig måde.
At være en stor pige...