1.139 visninger
|
Oprettet:
At være en Hunde plejefamilie? {{forumTopicSubject}}
Hej
Vi sad netop lige og snakkede om hvordan man bedst mulig kan gøre en forskel for de hunde/dyr der er rundt i Danmark som ikke har det godt. Vi tænker ikke økonomisk på den måde at man donerer penge til bestemt organitasioner, men hvordan man rent praktisk kan gøre en forskel.?
er der noget hvor det eksempel er muligt at man tager en hund hjem til sig selv?
Hvad synes i om at man redder en hund, gør den "rask" og derefter finder en god anden familie til hunden?
Hvad kan man gøre hvis man har noget ekstra at give af, og gerne vil hjælpe nogle stakels hunde/dyr?
-Michelle
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.558
For der er sikkert hunde, der har en god og robust psyke der godt kan tåle at skifte hjem, og fx er "bare" er understimulerede, men der er sikkert også rigtig mange problemhunde, der har mere komplekse adfærdsproblemer og en skrøbeligere psyke
Så tanken er egentlig god, men tror den er svær i praksis, da langt fra alle problemhunde vil være egnede, og man skal være meget kompetent for at påtage sig sådanne opgaver
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 160 Svar: 2.149
Jeg ved godt det ikke redder alle verdens hunde, men det redder ham Så nu bor han her, falder lidt til, ser verden, bliver trænet og når jeg så ved hvem han er, så skal jeg finde ham en familie
Det er noget jeg har gjort privat og ikke igennem et internat eller sådan noget Ved også at der er nogle kenneler der ar sendt en hvalp ud i pleje, hvis de har fået mange eller bare ikke kan have dem der længere..
jun 2012
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 70 Svar: 617
- Jaa , og det er lige præcis derfor min kæreste tænker hmm
Karina, er helt enig. og har tænkt tanken " Jamen så kommer hunden jo til at flytte endnu engang!" Men hvis hunden er et sted hvor ejerne ikke vil have den, eller den har det skidt så er det vel trods alt bedre?
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.558
Vil mene det kommer meget an på hunden og hvad denne har med i bagagen. For det er for nogle ilde hørt, men til tider er en aflivning det bedste, hvis hunden har så massive problemer mv. Så det er ikke ligetil, og man skal have en stor viden, hvis man påtager sig de "svære" hunde
sep 2008
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
Eller man kan være plejefamilie for en udenlandsorganisation, for eksempel DFA. (dfas.dk)
Jeg synes det er en god måde at hjælpe på.
Ellers kan man være frivillig på et internat i Danmark, så man kan tage hånd om de hunde der har brug for lidt ekstra.
jun 2012
Nu skal vi ikke tage diskussionen her, men det er en pige der har fået ham i julegave som ikke selv mener hun er klar til ansvaret for en hund.. Kalle er 10 uger gammel og en ret robust og tillidsfuld lille hvalp..
Og her bliver han ikke sendt videre fra, før jeg mener han er klar
sep 2008
Krøll: Er ret sikker på i mellem dig og mig den diskution vil blive rimelig kort, for synes jeg kan fornemme at vi er heelt enige ;). Synes det er fantastisk at der mennesker i den her verden som dig, at der tænker og ikke mindst praktikserer at hjælpe de bette små vapser
jun 2012
sep 2008
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
jun 2012
Så nu bor han her.. Hold op han er dejlig.. Han skal nok blive nem at komme af med til rette tid
Vil gerne indrømme at hvis han havde talve var han blevet her.. Men er sgu ikke sikker på at jeg tør med en fransk uden tavle.. De har så mange sygdomme, selv med tavle.. man aner jo ikke hvilke gener han kommer fra..
At være en Hunde plejefamilie?