{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.039 visninger | Oprettet:

sommer depression {{forumTopicSubject}}

Tja, ved ikke rigtig hvad jeg vil med dette ..... trænger nok bare til at skrive det lidt ned ....

Skal lige siges at jeg ved godt at jeg har et godt liv i forhold til mange, jeg ved gdt at jeg er priviligeret på mange måde osv .... Ikke at vi er rige eller noget, SLET ikke, men har begge job og ok økonomi, gode børn og få men gode venner ....

Men alligevel er jeg de sidste dage blevet sådan ked af det indeni , kender I det, ikke af én grund, men sådan bare Åhhhhhh...

Jeg tror selv det har en del med min alder at gøre (53), at der på mange måder er et liv der slutter, et med børn som værende børn, nu er de jo voksne osv .... hvad skal man så, dage bliver lidt ens, og sidste år mistede jeg jo min SOUL-veninde, som også var min svigerinde, til kræften, på 1 mdr var hun væk ....
Det var hende jeg talte med om sådanne ting, vi var meget ens i vores måde at føle på, blive ramt af livet på osv, og kunne være sammen i timevis og bare gå fra småsludder til de tunge emner og tilbage igen ....
Der er sket flere ting gennem det sidste år, jeg ville have fået vendt og bearbejdet via hende, men nu er hun væk, og ja tror bare det hober sig op istedet, og nu er jeg ked ...

Vi skal fx på ferie, manden og jeg og hundene, for første gang i 29 år, alene .... ingen børn, ingen venner ...der har ltid været liv og glade dage med alt det der skulle tages sig af da børnene var små, sidenhen bare at de var der og der skulle planlægges, købes mad, laves mad, gøres sig lækre ud og spise osv,,, gang i den .... aftener med kortspil og andre spil på en veranda i sydfrankrig, eller på korsika eller andre steder .... hele tiden hygge varme og sammenvær ....

Nu er jeg bange for at komme til at kede mig, tænker hele tiden på tiden hvor vi var mange afsted, det var hårdt af og til, men hvor var det dejligt ... nogle gang kun os selv 5 stk, andre gange med venner og deres børn så var vi 10, op til 14 har vi været en uge ....

Det er at skulle sige farvel til en æra, en tid en alder og begynde at tænke påden næste alder´s indhold i ivet .... er fx SÅ klar til at få børnebørn, nok lidt for at så kunne den slags ferier igen komme på tale, men det har lange udsigter ....
Også en af de ting fra vinteren der nager, den ældste var i et forhold alle troede endte med næste step som fælles voksen bolig og børn, så endte det i januar .... hun føler sig lidt banket tilbage til start i en alder af 29, vi andre ligeså ....

Tja hvad vil jeg .... er nok ligesom anden bruger herinde ved en skillevej i livet, dog af andre grunde, men det er svært .... på den ene side mangler jeg noget, på den anden side må jeg sande at min egen energi er noget lavere end den var en gang ....

Hvad kan man forvente, hvad kan man selv byde ind med, hvad skal man putte ind i de næste mange år osv .....

Man tænker ihvertfald alt for mange tanker !

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sommer depression
  • #2   7. jul 2013 Du lyder som du trænger til en Krammer så du får en *Krammer* :o)

Ønsker dig, gemalen og hundene en rigtig god ferie!

Måske du skulle hitte dig en lille hobby, nyde nuet mere end du måske gør og ikke tænke for meget på fortidens hygsomme travlhed ;o) glædes over stilheden og hyggen jer alene inden det måske engang vrimler med små poder ;o)

• #3   7. jul 2013 Det er altid svært når man mister folk man er tæt på... Især hvis livet så også samtidigt ændrer sig..
    Jeg kan godt forstå at du pt tuller rundt på kanten af en mindre livskrise, men der må da også være nogle fordele??

Fx er din karriere som mor/serviceorgan slut, du skal ikke længere være i nærkontakt med din vaskemaskine flere gange om dagen for at kunne følge med, du er ikke pinedød tvunget til at producere måltider til dine fugleunger og du skal nu kun organisere dit eget liv smiley

Pyhaaaa, alt den fritid må da godt nok være scary shit smiley måske du skal lære at være lidt voksen " egoist"..

Dagens opgave: Hvor lang tid kan du bruge på at forkæle dig selv og overhøre tomheden/skriget fra serviceorganet der nu er arbejdsløs smiley

Smid dig i solen med en god bog og overvej om karrieren som voksen-egoist virkelig er SÅ slem smiley

Du HAR aftjent din værnepligt som mor og du har med garanti gjort det godt smiley nu har du FRI smiley

• #4   7. jul 2013 TurboVovserne *Klik* det har hun nemlig indtil der engang kommer små poder ;oP så det er med at nyde stilheden hehe

• #5   7. jul 2013 @ Isabelle, ja det ved jeg, og ja jeg kunne jo heller ikke skrive de store kloge ord til dig forleden, eller komme med de vise ord ! men det er rart at dele, og bare vi I er der smiley

@ Aino , jeg forsøger og nogle dage går det bedre end andre smiley

@ Turbo .... Jeg synes dine ord og udtryk er intet mindre end fantastiske .... da de sidste fløj fra reden, havde jeg det virkelig også fedt, synes det var dejligt med roen, og savner ikke den megen madlavning og vask i det daglige ... sådan har jeg det såmænd stadig, synes dog dagene kan blive liiidt ensartede og småkedelige ... andre dage er jeg bedre til at sige Ahhhh skænt det hele er mere simpelt ....

Tror fakstisk det er mere ferien jeg gruer for lige nu, end det er dagligdagen der går mig på ....

Og ja ved godt med 3 børn har jeg aftjent min værnepligt, og læser også, går ture, sidder på computer, tager ed til byen osv... men der mangler stadig lidt....skal nok også bare lære at administrere friheden ... for ikke alene har vi de 3 børn, men voes hus har også altdi været et af det steder de unge holdt til, dvs deres venner og kærester har ofte hængt ud her ... vi er et af de hjem hvor man aldrig kunne vide om man var 2-3 stykker til aften eller 5-8 stykker ... og ja det var faktisk hårdt, og dejligt at slippe for, men i retrospektiv så har vi bare haft det super med alle de unge mennesker, og haft de sjoveste diskusioner ved bordet ... jamen jamen, som jeg skrev til en start, jeg er priviligeret, at have oplevet dette ... skal så lige finde ud af at alt har en ende, og det dermed er an ny begyndelse smiley

Så vil jeg sige at værnepligten slutter ikke ved de flytter hjemmefra ... man skal være det psykiske bagland til eksamens stress/angst, når forhlold går itu, eller jobbet ikke flasker sig ..... eller praktiske gris i forhold til når fx ens mobil tlf stjæles i Thailand og den skal spærres en ny bestilles osv .....og rådgivende når sønnen spørger om en opskrift når han skal bespise vennerne ..... så ja har da HELDIGVIS stadig en funktion i deres liv ....

Nu vil jeg køre ud og købe 20% af den mængde kartofler vi gjorde før i tiden ....

I er nu fantastiske at have i min cyber verden !

• #6   7. jul 2013 Og så fra en helt anden vinkel..
    Du skal ud og leve DIT/JERES liv og VÆRE GLAD!!!

Ellers er du sådan en mor som dine unger konstant er bekymret for, fordi dit liv lukkede og slukkede da de flyttede..

Så i gang med at gøre alle de ting i ikke kunne med hjemmeboende børn smiley

Og ja, det kan sagtens være at gå nøgen rundt, spise knækbrød til aftensmad eller at kn*lde manden spontant på køkkengulvet smiley

Sæt i gang med glæden og lysten til dit nye kapitel i livet smiley HEP HEP !!

• #7   7. jul 2013 Dagens tip til et kodeord for ferien med manden: VÆR UANSVARLIGE, TOSSEDE OG UNGE AF SIND....

Og hvis du kommer hjem fra ferie og skriver at i var ude og fx nøgenbade, drak jer i hegnet i rødvin og dansede hele natten under stjernerne til jeres musik....

Så får du sgu en GULDSTJERNE i min bog smiley

• #9   7. jul 2013 Hvis det kan hive dig ud af tilstanden som " Nulle i Hullet", så HELL YES smiley
    Kom endelig med de behårede kræ;-)

GLÆDE OG KAMPÅND til folket smiley

• #11   7. jul 2013 @ Kira, unge må bestemt gerne være med, altid dejligt med flere aldres vinkler på tingene, var bare ment som at de måske ikke rigtig an sætte sig ind i hvordan det føles smiley

Vores ferie i år er også meget anderledes end den plejer, og er ikke særlig planlagt, og vi skal ikke som vi plejer være det samme sted i 1-2 uger ...
    Vi starter et sted i 3 dage, og tager den så derfra i morådet efter vind vejr og lyst...

da ungerne var små var det jo meget sol og strand, og kun små ture ... men det meste af det vi gerne vil med at se ting, har de også i de senere år gerne villet, de er jo blevet store, voksne og har været helt på linie med os, med at ferierne blev en blanding af at bo ved havet, have strand dage, men også har kørt rundt i områderne og set, byer natur, været på markeder osv.... de er ikke sådan nogle børn er ikke har gidet noget ..... så på den måde har det ikke været træls at holde ferie med dem .... vi har altid været gode til at planlægge ferier der har passet til alle, og som har været afpasset deres alder, så har både haft bade/se -lidt ferier, men også været i storbyer, fx Berlin, paris. London og Barcelona, og har haft to store ture til USA de senere år .....

Det der med at få passet hundene kommer ikke til at ske lige nu, de kommer med, vi skal primært være i de Østrigeske og Franske Alper, og skal små-vandre, og så når de er godt trætte så kan vi gå ud og spise om aftenen uden, vi regner med at nogle af overnatningerne skal være i nærheden af byerne Annecy, Colmar og Strassbourg, og dem vil vi så se ....

Ja, mht til veninder, de jeg har nu er ikke lige til de samme snakke som hende der døde, synes sådan lidt man kan bruge forskellige folk til forskellige ting, men har tænkt at se mig lidt omkring efter nye emner, og har måske lidt en nyerer kollega hvor jeg tænker det kan udvikle sig i den retning, men det tager jo tid... men men ja mon ikke det går med tiden

• #13   7. jul 2013 Du skal da have dig en hobby der kun handler om dig og dit. Evt. et hvor du bruger de gode menneskelige evner du tydeligvis har og holder af. Udnyt sommeren til at finde ud af hvad det skal være smiley

• #15   7. jul 2013 Tak for alle ordene .. og de dejlige indlæg ....

@ Mht til evt at gå ind og arbejde med andre, og faste hobbyer, må jeg sige at jeg ikke orker ...

Jeg har nogle lidelser der gør at jeg fx har fleks job, og de fleste dage efter arbejde orker jeg ikke meget, slet ikke noget der ligger på en fast uge dag hver uge ... jeg ved jeg ville være god til at hjælpe andre, men jeg er meget påpasselig med ikke at gå ind i situationer hvor jeg ikke er sikker på at kunne fuldføre, så kan man skade mere end man gavner , og jeg ved aldrig helt hvordan mit helbred arter sig ....

@ De dejligste, så slemt er det heller ikke, tror bestemt ikke jeg har en klassisk depression, så ordet var måske ikke velvalgt, nærmere lidt en livskrise, som nok ikke for min alder er så usædvanlig ....

Det er faktisk ikke fordi ungerne er flyttet, det har jeg det faktisk fint med, det letter da virkelig en del på mange ting i hverdagen, men det er nok specielt ferierne, og så en dag af og til hvor det bare kunne være fedt det var som en gang ...
    Men livet er jo det der sker mens det leves, og forandringer er jo nu en del af det .... nogle gange kan man bare ikke lige få justeret ind i samme tempo som de sker .... Det med veninden/svigerinden sidste år, som fra indlæggelse til død kun tog 1 mdr, det slog godt nok benene væk under mig, og faktisk en stor del af familien ....

• #17   7. jul 2013 Ja de fysiske begrænsninger er også noget der går en del mennesker på når de bliver ældre ... jeg har nu pga lidelser været fysisk begrænset en del år, og er faktisk lige pt pga af de gode gåture med mine hunde i bedre fysisk form end længe, ikke at den er til et marathon, men ok .... så det er ikke der skoen trykker ... er nok bare for vant til selskab og underholdning på fx ferierne, så synes det virker lidt tomt at skulle afsted bare 2 .... men det skal nok blive hyggeligt .... Romantik ligger bare slet ikke til mig, såååå men dejligt skal det nok blive

• #19   7. jul 2013 @ Isabelle, helt enig. ... det var ikke det rigtige ordvalg , folk med en depression er helt sikkert rigtig meget mere syge.... jeg er ikke syg, jeg er bare tosset smiley

• #20   7. jul 2013 Med det du skriver, synes jeg ikke det er så mærkeligt at du er lidt trist ind imellem.

Du har mistet din bedste veninde, hende du delte alt med - du sørger stadig over tabet lyder det som om.
    Nu går du måske selv med alle de tanker, du plejede at dele med din veninde.
    Samtidig er det vel kommet meget tæt på, hvor skrøbeligt livet er. Dine børn er flyttet hjemme fra, og startet deres eget liv, selvfølgelig sammen med jer, men nu i baggrunden.

Jeg synes ikke dine tanker er så mærkelige.

Jeg havde mistet begge mine forældre i en alder af 29, mine tanker dengang mindede meget om dine. Jeg var pludselig den ældste, og samtidig var der så meget jeg stadig havde behov for at lære og få svar på..
    Arhh det er så svært at forklare smiley men i hvert fald kan jeg sagtens sætte mig ind i dine tanker og bekymringer..

Jeg fik enormt meget hjælp af en psykolog, hun kunne hjælpe mig med at sætte ord på, de ord som var nødvendige for at komme videre i livet..

Mange kram til dig Hanne, håber I får en vidunderlig ferie smiley

• #21   7. jul 2013 2 Tine , tusind tak... og ja jeg sørger stadig ... det er sikkert og vist ... vi havde så mange planer om ting vi skulle se sammen, og ting vi skulle gøre sammen... og så havde hun kendt mig fra jeg var 5 år, hun var 13 år ældre ... hun havde en eminent hukommelse, og kunne huske ting fra min barndom og ting om min far, som jeg ikke selv kunne huske ... Hun havde været ansat i hans virksomhed, vi mistede ham i 2003, og vi holdt begge meget af ham .....

Kommentér på:
sommer depression

Annonce