968 visninger
|
Oprettet:
1 eller 2 hunde {{forumTopicSubject}}
hvad synes i skal en hund være selv eller skal man have 2 eller flere.
ved self. godt det også kommer an på hvor meget man er hjemme og hvor meget plads men har.
men hvad er jeres mening om det ??
PS.. jeg har to og den gamle hund er mere frisk efter den ikke er kommet
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Det er bare herligt
De har glæde af hinanden og af at være alene med mig, når det er
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.618
Tja ved ikke, har haft 2 hunde sammen for mange år siden, så en i alene, og nu 2 igen ....
Jeg synes der er fordele og ulemper ved begge dele ... men den største ulempe her er nok at det ikke er til at få dem passet, og at alle udgifter er X2, og så hvis de skal på pension (hvilket ikke er sket endnu)
Omvendt er jeg ikke tvivl om at de i dagligdagen trives med at være 2, og eftersom vi pt slæber dem med alle vegne, også på ferie, ja så er de også sammen hvis vi lige fx tager ud og spise et par timer ....
Jeg ved nu ikke om det ikke kun bliver til en hund igen næste gange ... jeg synes der er en del situationer hvor det bare er nemmere ...
mar 2013
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 5
men en hund må vel kede sig lidt når den er alene hjemme
Lea A: dejlig tænker jeg bare ville også gerne have så mange hunde og hunde er bare så dejlige
Hanne nu er den rattde kan du forstå den nu ??
og kan godt forstå din tanke gang i det...
mar 2013
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Men synes helt sikkert IKKE man skal anskaffe en hund mere for den andens skyld
Det skal være for ens egen, det kræver mere at have flere hunde og der er ingen garanti for at de blive glade for hinanden
mar 2013
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Jer bliver helt trist til mode, når jeg ser folk have hunde, der nærmest aldrig ser en anden hund, højest gennem hegnet.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Og omvendt, så er der hunde der har stor glæde af en anden hund i hjemmet, har en veninde hvis gamle hund virkelig har livet op efter de har fået hvalp.
Så jeg mener ikke kan man generalisere.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Og nogle gange er en territorial hund bare en usikker hund, der ikke har den fornødne tillid til sin ejer - med harmoni og tillid til føreren, så fungerer den ofte fint med andre hunde.....
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Min første tæve var meget glad for andre hunde og fik helt klart noget ud af leg og samvær med dem, så hun havde sine regelmæssige legekammerater som hun var meget sammen med.
Lia er territorial og hunde-dominant. Hun kan sagtens med andre hunde når vi mødes på deres grund eller neutral grund, så ingen usikkerhed der, men de skal bare ikke sætte poten på hendes matrikel.
Hun vil også gerne hilse og lege med andre hunde udenfor egen grund, men så er de altså heller ikke mere spændende end det.
Tillid til føreren mangler heldigvis heller ikke, det har hun bevist i mange situationer.
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 524
- Til gengæld så er hun aldrig alene, og os mennesker har altid tid til leg/opmærksomhed når hun gerne vil have det.
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
1 eller 2 hunde